LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Keukenkraan

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
visje

Keukenkraan

Ongelezen bericht door visje »

Een tijdje terug hebben wij een keuken besteld met een erg mooie kraan, met zo'n mooie hoge boog (Grohe Atrio). Wij willen namelijk graag een kraan met 2 grepen voor de bediening, omdat we merken dat de eengreepskranen nogal abrupt gaan. Dat is meestal helemaal_uit of vol_aan. Als je een beetje water wil, dan gaat dat meestal wat lastiger.

Mijn vriend wil eigenlijk liever een kraan waarmee je met de straal de hele wasbak kan bereiken, om hem goed schoon te spoelen. En aangezien ik pas met een (mooie) kraan gewerkt heb die ook niet flexibel was, heb ik nu de neiging om het met hem eens te zijn. Dus we denken erover om van kraan te veranderen (de spullen zijn nog niet besteld, het opmeten moet nog).

Maar zijn er eigenlijk wel tweegreeps kranen waarmee dat kan? Bijvoorbeeld met zo'n uittrekbaar deel binnenin.
En de volgende vraag: ik heb gehoord dat die kranen veel sneller slijten. Klopt dat? Wat is 'veel sneller'? Zijn ze dan in 1 jaar kapot, of gaan ze gewoon 'maar' 10 jaar mee?

Weet iemand hier meer van? Of heeft iemand ervaring met zo'n uittrek-kraan?

m.wil

Re: Keukenkraan

Ongelezen bericht door m.wil »

Wij hebben al 11 jaar een kraan met een "douchekop" erop en zijn zeer tevreden. Het enige wat in die jaren vervangen is, is de flexibele slang. Het is een 2 knoppen mengkraan, het merk weet ik niet.
Het is inderdaad ontzettend handig om overal in de wasbak te komen. Ook kan naar believe de sproeier of een harde straal gebruikt worden.
De sproeier gebruiken wij bv. om sla te spoelen of, toen mijn dochter vanwege een ongeluk niet mocht douchen, om haar haren onder de kraan te houden om te spoelen. Ook is het handig als je een emmer, die wat hoger is als normaal, moet vullen. Gewoon de kraankop met de slang erin houden. Zeker aan te raden.
Succes ermee.

visje

Dankjewel. Dan gaan we toch maar eens kijken naar kranen met zo'n uittrekbare slang.

Weet iemand toevallig wat goede (en slechte) merken kranen zijn? Of maakt dat bij kranen niet uit?

slik

Ongelezen bericht door slik »

KWC is zeer goed, Hansa ook.

Mr.P

Ongelezen bericht door Mr.P »

Let bij KWC wel op dat er modellen zijn die niet zwenkbaar zijn. Wij Nederlands zetten er toch graag een emmertje onder.

Mr.P.

visje

Ik heb zojuist even op internet een heleboel kranen bekeken en ik denk dat ik de damixa kafe en de grohe zedra wel mooi vind.
Kan iemand mij vertellen hoe deze merken zijn?

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

Damixa op zich niets mis mee, service ligt bij Siemens.
5 jaar garantie op keramische binnenwerken en dergelijke.

ARWA is ook errug goed, net als Dornbacht

AbeltjeA

Ongelezen bericht door AbeltjeA »

de Damixa Kafe is inderdaad een hele mooie kraan, ook wij zijn erg gecharmeerd van de hoge boogvorm. Vooral omdat we een Quooker met dezelfde vormgeving op het oog hebben.

Maar waar wij eigenlijk naar op zoek zijn, is een zo vormgegeven kraan met geintegreerde zeepdispenser. Weet iemand van jullie of zo'n kraan verkrijgbaar is? Hoeft niet per sé Damixa te zijn, we hebben al gezien dat de van dat merk verkrijgbare integreerbare zeepdispensers niet met vormgeving a la Kafe te combineren zijn.

alvast dank!

Pfffff

Ongelezen bericht door Pfffff »

Wordt gewoon een losse zeepdispencer dus. Maar zou me eens goed afvragen of zo,n ding wel gaat geven wat je er van verwacht.
Lijken zo handig, maar praktijk is anders

AbeltjeA

waarom is dat in de praktijk niet zo handig, pfffff?

mij leek dat van wel omdat we dagelijks van dat ding gebruikmaken en hij een zwervend bestaan over het aanrecht leidt.

Een losse dispenser (dus niet icm kraan) is voor ons niet echt een optie, omdat we 1,5 franke spoelbak nemen en daar al 2 gaten in kwijt moeten. 1 voor de kraan en 1 voor de quooker.

maar goed, als die combi van de stijl kraan die wij mooi vinden met ingebouwde dispenser niet bestaat, tja, dan houdt het dus op.

toch bedankt!

AbeltjeA

na de opmerking van pffff ben ik toch eigenlijk wel benieuwd hoe de ervaringen zijn met zeepdispensers in de keuken. Zowel apart als onder de kraan geplaatste dus.

bevalt het? Is het een aanrader? Of toch maar gewoon het losse zeeppompje?

Gesloten