LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Ik ben toch niet gek!!! Ik koop geen PC meer bij Media Markt
Re: Ik ben toch niet gek!!! Ik koop geen PC meer bij Media Markt
@ ikbenik
wouw, ik heb een intel 3 ghz, 1024 mb aan werkgeheugen, en een geforce videokaart. en dan vragen die mensen zich af waarom de oude pc sneller is als die van hun
nee, die mensen gaan inderdaad in de fout
@ hharteman
JA!!!! minder kwaliteit ja!
intel is traag als de pest
voor minder had je een AMD machine gehad.
even een voorbeeldje.
AMD Athlon XP 64 bit, socket 939.
1024 MB? fijn, welk merk? wat is de CAS Latency?
videokaart?
Yeah, heb een videokaart met 512 MB, en kan enkel unreal tournement spelen
dan vraag je je later af, waarom je buurjongetje met 128/256 wel alles vloeiend kan draaien, terwijl ie bij jou stottert.
let wel op, de grote pc bouwers willen ook verdienen hoor!
je krijgt echt geen super computer.
wat denk je dat die pc hun maar gekost heeft?
affijn. even een voorbeeldje, in 2003 had ik een pc gebouwd.
AMD Athlon XP 2800+ 2,08 GHz, 512Kb L2 cache .
1024Mb aan werkgeheugen DDR SD-Ram, PC 3200 Kingston Hyper X
ATi RaDeon 9700Pro 128 mb 256 bit, AGP 8X
ASUS A7N8X-X Deluxe moederbord.
2 schijven via Serial ATA 150.
en een gewone CD-Brander/DVD combo drive.
mijn tante heeft een paar maandjes later een Intel 2.8 Ghz ( celleron ja)
, 512Mb en 512 optioneel bij gekocht.
ook had ze een videokaart gekocht, dat was de Gforce 5200 met 256 mb aan videogeheugen gekocht.
eerst was het steeds ik heb nu 3 ghz en 256 mb video. mijne is lekker sneller.
had ik de mijne even in de auto gegooit, en de mijne ernaast gezet.
spelletje Far-Cry erop gezet, en ja hoor, de mijne was toch sneller met 'maar 2.08 ghz, en 128 mb videokaart wel sneller was, dan haar 3 ghz met 256 mb aan video.
ook kreeg ik te horen dat ze van de verkoper kreeg te horen dat er geen snellere bestaat
diezelfde winkel heb ik ook eens bezocht, kwam er een wat oudere heer naar mij toe, en vroeg mij of hij mij kon helpen. ik zei gewoon dat ik een nieuwe machine wilde kopen, en een lekker snelle ook.
bracht hij mij naar een computer voor 1299 euro. let op, mijn budget is/was 2600 euro.
dus makkelijk zat.
bracht hij mij naar een machine met jawel, Intel celleron computer, met 1024 mb aan werkgeheugen, en een geforce 6800LE met 256 mb aan video geheugen.
vroeg ik of die kaart goed was voor spelletjes, zij hij ja meneer, een sneller kaart bestaat niet, heb ik zelf ook, en draait de nieuwste games.
tja, heb die kerel maar midden in zijn gezicht uitgelachen. en vertelt tegen die beste man, dat de Geforce 7 serie wel degelijk bestaat en sneller is als een budget kaartje.
zo zien jullie maar dat een klant zich veel wijs laat maken jammer genoeg
wouw, ik heb een intel 3 ghz, 1024 mb aan werkgeheugen, en een geforce videokaart. en dan vragen die mensen zich af waarom de oude pc sneller is als die van hun
nee, die mensen gaan inderdaad in de fout
@ hharteman
even een voorbeeldje.
AMD Athlon XP 64 bit, socket 939.
1024 MB? fijn, welk merk? wat is de CAS Latency?
videokaart?
Yeah, heb een videokaart met 512 MB, en kan enkel unreal tournement spelen
dan vraag je je later af, waarom je buurjongetje met 128/256 wel alles vloeiend kan draaien, terwijl ie bij jou stottert.
let wel op, de grote pc bouwers willen ook verdienen hoor!
je krijgt echt geen super computer.
wat denk je dat die pc hun maar gekost heeft?
affijn. even een voorbeeldje, in 2003 had ik een pc gebouwd.
AMD Athlon XP 2800+ 2,08 GHz, 512Kb L2 cache .
1024Mb aan werkgeheugen DDR SD-Ram, PC 3200 Kingston Hyper X
ATi RaDeon 9700Pro 128 mb 256 bit, AGP 8X
ASUS A7N8X-X Deluxe moederbord.
2 schijven via Serial ATA 150.
en een gewone CD-Brander/DVD combo drive.
mijn tante heeft een paar maandjes later een Intel 2.8 Ghz ( celleron ja)
, 512Mb en 512 optioneel bij gekocht.
ook had ze een videokaart gekocht, dat was de Gforce 5200 met 256 mb aan videogeheugen gekocht.
eerst was het steeds ik heb nu 3 ghz en 256 mb video. mijne is lekker sneller.
had ik de mijne even in de auto gegooit, en de mijne ernaast gezet.
spelletje Far-Cry erop gezet, en ja hoor, de mijne was toch sneller met 'maar 2.08 ghz, en 128 mb videokaart wel sneller was, dan haar 3 ghz met 256 mb aan video.
ook kreeg ik te horen dat ze van de verkoper kreeg te horen dat er geen snellere bestaat
diezelfde winkel heb ik ook eens bezocht, kwam er een wat oudere heer naar mij toe, en vroeg mij of hij mij kon helpen. ik zei gewoon dat ik een nieuwe machine wilde kopen, en een lekker snelle ook.
bracht hij mij naar een computer voor 1299 euro. let op, mijn budget is/was 2600 euro.
dus makkelijk zat.
bracht hij mij naar een machine met jawel, Intel celleron computer, met 1024 mb aan werkgeheugen, en een geforce 6800LE met 256 mb aan video geheugen.
vroeg ik of die kaart goed was voor spelletjes, zij hij ja meneer, een sneller kaart bestaat niet, heb ik zelf ook, en draait de nieuwste games.
tja, heb die kerel maar midden in zijn gezicht uitgelachen. en vertelt tegen die beste man, dat de Geforce 7 serie wel degelijk bestaat en sneller is als een budget kaartje.
------------------------------------------------------------
Natuurlijk heb je voor minder een AMD machine.
Ik zal je vertellen dat je bij ons in de shop geen eens een AMD machine kunt kopen simpel omdat wij ze niet willen verkopen vanwege de instabiliteit en hitte problematiek in het verleden.
Wij verkopen alleen referentie materialen en daar hoort AMD niet bij.
Ik wil met Mijn Intel wel even tegen jou AMD een divX laten coderen hoor.
Als het op rekenkracht aankomt is AMD toch echt langzamer.
Buiten dat is de eerste game die performance problemen geeft op mijn machine nog niet uit.
Alles loopt vlekkeloos.
Kwestie van goed configureren en de juiste materialen gebruiken.
Zo heeft alles zijn voor en nadelen.
--------------------------------------
----------------------------------------------
Een Celeron is niet geschikt voor een gaming pc.
met Celerons bouwen wij basic dingen geschikt voor Office en Internet.
Is ook de budget processor van Intel maar wel referentie.
Ik zal je vertellen dat je bij ons in de shop geen eens een AMD machine kunt kopen simpel omdat wij ze niet willen verkopen vanwege de instabiliteit en hitte problematiek in het verleden.
Buiten dat is de eerste game die performance problemen geeft op mijn machine nog niet uit.
Alles loopt vlekkeloos.
--------------------------------------
----------------------------------------------
Een Celeron is niet geschikt voor een gaming pc.
met Celerons bouwen wij basic dingen geschikt voor Office en Internet.
Is ook de budget processor van Intel maar wel referentie.
Joh, als je doet alsof je verstand van pc's hebt, leer dan ook eensFunction: ( celleron ja)
.. // met jawel, Intel celleron computer .. //
goed "Celeron" te schrijven:
http://www.intel.com/products/processor ... /index.htm
Een AMD XP vergelijken met een Celeron is ook niet echt een goede test he?
In een test van een computerblad (weet even niet meer welke) werd er een test gedaan tussen de Intel Pentium en Celerom tegen de AMD 64 en Sempron.hharteman
Geplaatst op 04 Mei 2006 14:15 door hharteman
--------------------------------------------------------------------------------
Alles loopt vlekkeloos.
De uitslag was dat de AMD op 8 van de 10 testen als beste er uit kwamen.
Als het goed was was het in Computer Idee
Ik zie dat ikbenik hier ook al zijn eigen zaakje aan het aanprijzen is.
Op elk PC forum valt ie de grote bedrijven aan als niks waard en alleen hij en zijn "kleine" collega's zijn goed.
Besef nou een ikbenik dat je een uitstervend ras bent? Je bent te duur !!!
Ik heb zelf jaren in de US en Engeland gewoont en geloof me? Je staat met een been in het graf. Mensen willen gewoon naar een zaak gaan en een goedkoop apparaat kopen, net als bijv in de US bij Walmart en in Engeland bij Tesco. Stop nou gewoon eens jezelf aan te prijzen en plaats gewoon een advertentie in het plaatselijk krantje.
Op elk PC forum valt ie de grote bedrijven aan als niks waard en alleen hij en zijn "kleine" collega's zijn goed.
Ik heb zelf jaren in de US en Engeland gewoont en geloof me? Je staat met een been in het graf. Mensen willen gewoon naar een zaak gaan en een goedkoop apparaat kopen, net als bijv in de US bij Walmart en in Engeland bij Tesco. Stop nou gewoon eens jezelf aan te prijzen en plaats gewoon een advertentie in het plaatselijk krantje.
Dag aussienl,
--------------------------------------------------------------------------------
unquote.
Ik reageer zelden op een niet-topicstarter, maar hier maak ik even een uitzondering.
Ikbenik neemt het konsekwent op in zijn/haar posts voor de wat kleinere vakhandel. En daar is niets mis mee. Bij jouw voorspellingen zet ik een vraagteken. Zowel in de VS als in Engeland is er vanaf 2000 een bloeiende handel bij de wat kleinere vakhandel. En ik kan het weten omdat ik beide landen regelmatig bezoek.
De vakhandel heeft i.t.t. de dozenschuiver één groot voordeel en dat is de vakkennis die zij bezitten en die zij dienstbaar maken aan het after-sale-traject. Steeds meer consumenten zullen na teleurstellende ervaringen met de dozenschuivers hun heil zoeken bij de vakbranche. Zij bezitten de vakkennis waarmee ze zowel het koopproces als de aftersale deskundig kunnen afwikkelen.
Vriendelijke groet, Paula.
unquote.
Ik reageer zelden op een niet-topicstarter, maar hier maak ik even een uitzondering.
Ikbenik neemt het konsekwent op in zijn/haar posts voor de wat kleinere vakhandel. En daar is niets mis mee. Bij jouw voorspellingen zet ik een vraagteken. Zowel in de VS als in Engeland is er vanaf 2000 een bloeiende handel bij de wat kleinere vakhandel. En ik kan het weten omdat ik beide landen regelmatig bezoek.
De vakhandel heeft i.t.t. de dozenschuiver één groot voordeel en dat is de vakkennis die zij bezitten en die zij dienstbaar maken aan het after-sale-traject. Steeds meer consumenten zullen na teleurstellende ervaringen met de dozenschuivers hun heil zoeken bij de vakbranche. Zij bezitten de vakkennis waarmee ze zowel het koopproces als de aftersale deskundig kunnen afwikkelen.
Vriendelijke groet, Paula.
----------------------------------------------------------------
Steeds meer consumenten zullen na teleurstellende ervaringen met de dozenschuivers hun heil zoeken bij de vakbranche.
Mits zij niet uitgestorven zijn tegen die tijd.
Ik zal in ieder geval mijn vakgebied niet meer op pakken na te veel teleurstellende ervaringen.
Mijn leven is een stuk eenvoudiger sind ik eruit ben.
Steeds meer consumenten zullen na teleurstellende ervaringen met de dozenschuivers hun heil zoeken bij de vakbranche.
Mits zij niet uitgestorven zijn tegen die tijd.
Ik zal in ieder geval mijn vakgebied niet meer op pakken na te veel teleurstellende ervaringen.
Mijn leven is een stuk eenvoudiger sind ik eruit ben.
Beste Paula,
Als je daar regelmatig komt weet je ook wel dat de "grote jongens" daar een gigantische omzet creëren. Ze kopen (net als Lidl in Europa) met een hoeveelheid in waar geen enkel bedrijf tegen op kan. Een Lidl koopt al per actie een 50.000 pc's in. Walmart en Tesco en een Dell als een niet supermarkt zitten wereldwijd en domineren de leveranciers van PC artikelen compleet. Natuurlijk zal er altijd wel een marginale markt blijven voor de kleintjes maar de meesten zullen sneuvelen onder dit geweld. 99% Van de consument wil helemaal geen diepgravende uitleg van een systeem, ze weten nog niet het verschil tussen Intel en AMD dan dat het verschillende fabrikaten zijn. En vergis je niet, de inkopers van een Walmart e.d. zijn geen kleine jongens die zich rommel in de maag laten splitsen. Ik weet dat bij Lidl elk product een eigen inkoper heeft die bij wije van spreken een hele oogst in een bepaald land opkoopt. Dus van slechte producten is geen sprake, de prijs/kwaliteit is uitstekend. En als je zelf technisch zo goed geinformeerd bent dat je precies wilt weten wat voor onderdeeltje er in je apparaat zit met de daarbij behorende gegevens, dan moet je bij de speciaalzaak zijn. Maar geloof me? dan behoor je maar tot de 1% van de consument die hiertoe behoort.
Ik koop zelf altijd bij een zaak als Paradigit puur uit het feit dat het dichtbij is en de service/prijs/kwaliteit goed is. Als een van deze drie delen naar beneden gaat koop ik net zo gemakkelijk bij een Lidl of een Aldi. Ikbenik moet alleen niet pretenderen dat alle grote zaken alleen rotzooi verkopen en hij nooit daar dit compleet naast de waarheid is. De technische kennis bij de verkopers en misschien de service is natuurlijk minder, misschien wel nihil maar verkondigen dat het allemaal rotzooi is, is natuurlijk onzin.
Als je daar regelmatig komt weet je ook wel dat de "grote jongens" daar een gigantische omzet creëren. Ze kopen (net als Lidl in Europa) met een hoeveelheid in waar geen enkel bedrijf tegen op kan. Een Lidl koopt al per actie een 50.000 pc's in. Walmart en Tesco en een Dell als een niet supermarkt zitten wereldwijd en domineren de leveranciers van PC artikelen compleet. Natuurlijk zal er altijd wel een marginale markt blijven voor de kleintjes maar de meesten zullen sneuvelen onder dit geweld. 99% Van de consument wil helemaal geen diepgravende uitleg van een systeem, ze weten nog niet het verschil tussen Intel en AMD dan dat het verschillende fabrikaten zijn. En vergis je niet, de inkopers van een Walmart e.d. zijn geen kleine jongens die zich rommel in de maag laten splitsen. Ik weet dat bij Lidl elk product een eigen inkoper heeft die bij wije van spreken een hele oogst in een bepaald land opkoopt. Dus van slechte producten is geen sprake, de prijs/kwaliteit is uitstekend. En als je zelf technisch zo goed geinformeerd bent dat je precies wilt weten wat voor onderdeeltje er in je apparaat zit met de daarbij behorende gegevens, dan moet je bij de speciaalzaak zijn. Maar geloof me? dan behoor je maar tot de 1% van de consument die hiertoe behoort.
Ik koop zelf altijd bij een zaak als Paradigit puur uit het feit dat het dichtbij is en de service/prijs/kwaliteit goed is. Als een van deze drie delen naar beneden gaat koop ik net zo gemakkelijk bij een Lidl of een Aldi. Ikbenik moet alleen niet pretenderen dat alle grote zaken alleen rotzooi verkopen en hij nooit daar dit compleet naast de waarheid is. De technische kennis bij de verkopers en misschien de service is natuurlijk minder, misschien wel nihil maar verkondigen dat het allemaal rotzooi is, is natuurlijk onzin.
Ik ben mezelf niet aan het aanprijzen.Ik heb zelf jaren in de US en Engeland gewoont en geloof me? Je staat met een been in het graf. Mensen willen gewoon naar een zaak gaan en een goedkoop apparaat kopen, net als bijv in de US bij Walmart en in Engeland bij Tesco. Stop nou gewoon eens jezelf aan te prijzen en plaats gewoon een advertentie in het plaatselijk krantje.
Ik heb het over die bedrijven die niets van computers weten wel computers verkopen tegen bodemprijzen. En ook niet eens wat voor de klanten willen doen als er iets is.
Ja, en van te voren weten ze dat ze nergens heen kunnen als er problemen zijn en dan hier maar op de forums klagen dat het bedrijf niets is.Mensen willen gewoon naar een zaak gaan en een goedkoop apparaat kopen.
Mensen willen gewoon naar een zaak gaan en een goedkoop apparaat kopen waar je niet terug hoeft te komen als er iets is, hebben dus GEEN RECHT om te klagen. Want dat wilde ze dus.
---------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
Kan wel zo zijn, maar het aantal gevallen dat de AMD een pijn in mijn kont was staan me nog aardig helder in het geheugen.
Komt er bij mij sinds de K5 en athlon perikelen niet meer in.
Ik heb liever dingen die werken zoals bedoeld.
Ik heb geen zin om een discussie AMD vs Intel aan te gaan.
De voor en nadelen van beide processors zijn bekend.
---------------------------------------------------------
----------------------------------------------------------
Kan wel zo zijn, maar het aantal gevallen dat de AMD een pijn in mijn kont was staan me nog aardig helder in het geheugen.
Komt er bij mij sinds de K5 en athlon perikelen niet meer in.
Ik heb liever dingen die werken zoals bedoeld.
Ik heb geen zin om een discussie AMD vs Intel aan te gaan.
De voor en nadelen van beide processors zijn bekend.
Nou ga je wel heel ver. Elke consument heeft recht op garantie bij elke aankoop. Ook al koop je bij een niet speciaalzaak heb je daar nog recht op. Als men dat niet krijgt mogen ze hier en andere forums klagen. Gelukkig heb jij daar geen zeggenschap over. Of wil je nu zeggen dat als jouw vrouw bij een Albert Heijn vlees koopt i.p.v. de slager al je rechten vervallen? Nee dus.Mensen willen gewoon naar een zaak gaan en een goedkoop apparaat kopen waar je niet terug hoeft te komen als er iets is, hebben dus GEEN RECHT om te klagen. Want dat wilde ze dus.
Als ik de suggestie gewekt heb dat ik het tegen de grote jongens heb, dan is dat niet de bedoeling.Ik koop zelf altijd bij een zaak als Paradigit puur uit het feit dat het dichtbij is en de service/prijs/kwaliteit goed is. Als een van deze drie delen naar beneden gaat koop ik net zo gemakkelijk bij een Lidl of een Aldi. Ikbenik moet alleen niet pretenderen dat alle grote zaken alleen rotzooi verkopen en hij nooit daar dit compleet naast de waarheid is. De technische kennis bij de verkopers en misschien de service is natuurlijk minder, misschien wel nihil maar verkondigen dat het allemaal rotzooi is, is natuurlijk onzin.
Daarbij spreek ik niet over de grote bedrijven of kleine bedrijven, maar over dozenschuivers. Dozenschuivers zijn bedrijven (groot of klein) die bijna niets van computers weten en gewoon een graantje mee willen pikken. Let wel! Over de ruggen van de onervaren computergebruikers!
Er zijn genoeg grote bedrijven die uitstekende computers verkopen, ook nog eens uitstekende service hebben en personeel die weten waar ze het over hebben. Die leveren computers tegen normale prijzen.
Dus ik scheer ze echt niet over 1 kam!
@aussien@ikbenik
Er zijn genoeg grote bedrijven die uitstekende computers verkopen, ook nog eens uitstekende service hebben en personeel die weten waar ze het over hebben. Die leveren computers tegen normale prijzen.
unquote.
Dan graag een paar namen????????????????????????????????????????
Ook ik heb het over de dozenschuivers. De ellende daarvan zien we op de diverse consumentensites. Het is net als op de beurs: na de ups komen de downs en alleen de klassieke vakhandel zal overeind blijven.
Dat is tenminste mijn inschatting.
Groetjes, Paula.
unquote.
Dan graag een paar namen????????????????????????????????????????
Ook ik heb het over de dozenschuivers. De ellende daarvan zien we op de diverse consumentensites. Het is net als op de beurs: na de ups komen de downs en alleen de klassieke vakhandel zal overeind blijven.
Dat is tenminste mijn inschatting.
Groetjes, Paula.
Nogmaals, ik heb het niet over de bedrijven die wel hart voor de klant en hun producten hebben.Nou ga je wel heel ver. Elke consument heeft recht op garantie bij elke aankoop. Ook al koop je bij een niet speciaalzaak heb je daar nog recht op. Als men dat niet krijgt mogen ze hier en andere forums klagen. Gelukkig heb jij daar geen zeggenschap over. Of wil je nu zeggen dat als jouw vrouw bij een Albert Heijn vlees koopt i.p.v. de slager al je rechten vervallen? Nee dus.
Ik heb het over de bedrijven die hier echt schijt aan hebben. Daar staat de klant niet centraal maar hun eigen knip.
Als je weet dat bij een bedrijf de after-sale niet goed is, als je weet dat de kennis van het personeel nihil is en je weet dat de service vele stukken minder is, dan heb je geen recht van spreken om te klagen.
Je wist het. Dan moet je achteraf niet lopen klagen dat de service waardeloos is, dat het personeel niet weten waar ze het over hebben.
Tja, eigen schuld, dikke bult. Die mensen moeten bij mij niet aankomen om uit te huilen!
En over die garantie. Je mag er dan wel recht op hebben, maar probeer het maar eens bij de dozenschuivers het te krijgen. Dat is een heel verschil!
Mensen vragen aan mij wel eens of ik bij hun de computer wil installeren en uitleggen die ze bij de dozenschuiver gehaald hebben. Daar pas ik voor. Ook dat mensen die daar hun systeem gekocht hebben, bij mij komen of ik het wil oplossen.
aussienl schreef op 08 Mei 2006 14:22 het volgende:
Ten eerste ben ik mezelf en mijn bedrijf helemaal niet aan het aanprijzen. Wat ik doe is informatie geven en voorlichting! Dat is iets heel anders.
Ten tweede val ik niet de grote bedrijven aan en ik beweer ook helemaal niet dat de kleine collega's goed zijn.
Ik val de degene aan die geen hart voor de klant en de producten hebben.
Daarbij is het wel degelijk zo dat de klant goede informatie en voorlichting moet hebben. Hebben ze recht op.
Sommige mensen hoef je niets uit te leggen en andere hebben wat meer voorlichting nodig. Daarbij fungeren wij als filter voor de klanten.
Dit houdt in dat de klant precies aangeeft wat hij wilt en daar kiezen wij dan de producten uit die voor de klant het meest geschikt is.
En als je niets van je producten afweet (zoals de echte dozenschuiver) dan kun je de klanten niet goed helpen. Daarbij komt ook nog dat de echte verkopers helemaal niet geïntereseerd zijn wat de klant wilt, maar hij is maar in 1 ding geïnteresseerd: Hoe kan ik de klant zo veel mogelijk laten betalen en hoe kan ik de klant het duurste apparaat aansmeren! En zo'n bedrijf houdt jij je hand boven aussienl?
Dus jij wilt bedrogen worden? En als je bedrogen bent, waar ga je dan uithuilen?
Ten derde ben ik hier mijn bedrijf helemaal niet aan aanprijzen. De klant staat bij mij op de eerste plaats.
Dus mensen die een bedrijf uitvoeren met veel kennis en die nog veel plezier in hun werk hebben, mogen dat niet meer dus?
Volgens mij weten wij te veel van ons vak en zijn de dozenschuivers wel bang voor ons, omdat wij hun kunnen ontmaskeren als bedriegers?
Daar lijkt het wel steeds meer op. Maar ik hoop dat ik hiermee gigantisch mis heb.
Laat ik je wel zeggen dat de fabrikanten steeds meer klagen over die dozenschuivers.
Het valt mij wel op aussienl, dat je tegen de kleine bedrijven bent en het heel erg opneemt voor de dozenschuivers.
Straks ga ik nog denken dat je zelf eigenaar bent van een bedrijf dat aan dozenschuiven doet en mij als bedreiging ziet.
Straks ga ik nog denken dat je zelf eigenaar bent van een bedrijf dat aan dozenschuiven doet en mij als bedreiging ziet.
Ik kan heel goed concureren met de grote electronica-warenhuizen.aussienl schreef op 08 Mei 2006 14:22 het volgende:
En ik kost per uur nog minder dan mijn concullega's.
Vaak ben ik nog goedkoper dan de prijsvechters. En dan heb ik het over de normale verkoop. Niet over de aanbiedingen.
Een tijdje terug bleek het dat ik zelfs goedkoper was dan de aanbieding van de Aldi.
Voor alle duidelijkheid: ik ben mezelf niet aan het aanprijzen!
Ik geef alleen aan dat ik niet duurder ben, vaak goedkoper.
Ik deel mijn ervaring en probeer zo goed mogelijk voorlichting en advies te geven.
En ik merk aussienl, dat jij dat niet waardeerd! Is jouw probleem, maar val mij dan niet persoonlijk aan. Daar heb ik een gruwelijke hekel aan.
Als meer mensen hun spullen eens zouden kopen bij een vakman in plaats van bij een dozenschuiver dan zou dit forum een stuk rustiger worden.
Ik koop al jaren mijn pc spullen hier op de hoek. Klein zaakje met "de baas" gewoon achter de toonbank. Altijd goede service en een goed advies.
En hapert er eens wat komt hij gewoon even langs en lost het op.
Geen voorrijkosten, geen 0800 nummer en altijd voor een schappelijke prijs.
10 % duurder dan de dozenschuiver... maar 100 % meer service
Ik koop al jaren mijn pc spullen hier op de hoek. Klein zaakje met "de baas" gewoon achter de toonbank. Altijd goede service en een goed advies.
En hapert er eens wat komt hij gewoon even langs en lost het op.
Geen voorrijkosten, geen 0800 nummer en altijd voor een schappelijke prijs.
10 % duurder dan de dozenschuiver... maar 100 % meer service
Kijk, dat bedoel ik dus.
Als consument doe ik dat ook. Je krijgt waar voor je geld en als er iets is heb je wel iemand achter je staan die het op wilt lossen.
Daar komt nog bij dat er laatst in Duitsland een groot onderzoek is geweest over de prijsvechters.
De uitslag was best wel verrassend.
De prijsvechters zijn bij de aanbiedingen zeer scherp geprijst. Ze zijn dan wat goedkoper dan de kleine vakman. Het kan zijn dat de producten tegen verlies de deur uitgaan. Echter de artikelen die normaal geprijst zijn, zijn dan weer veel duurder dan de kleine vakman. Tegen de service kunnen ze al helemaal niet op.
Als kleine vakman dacht ik ook altijd dat ik stukken duurder was dan de prijsvechters, de grote electronica-warenhuizen en de grote computerketens. En wat schetst mijn verbazing? Ik hanteer de dezelfde prijzen, en ik ben soms zelfs goedkoper.
Als consument doe ik dat ook. Je krijgt waar voor je geld en als er iets is heb je wel iemand achter je staan die het op wilt lossen.
Daar komt nog bij dat er laatst in Duitsland een groot onderzoek is geweest over de prijsvechters.
De uitslag was best wel verrassend.
De prijsvechters zijn bij de aanbiedingen zeer scherp geprijst. Ze zijn dan wat goedkoper dan de kleine vakman. Het kan zijn dat de producten tegen verlies de deur uitgaan. Echter de artikelen die normaal geprijst zijn, zijn dan weer veel duurder dan de kleine vakman. Tegen de service kunnen ze al helemaal niet op.
Als kleine vakman dacht ik ook altijd dat ik stukken duurder was dan de prijsvechters, de grote electronica-warenhuizen en de grote computerketens. En wat schetst mijn verbazing? Ik hanteer de dezelfde prijzen, en ik ben soms zelfs goedkoper.
Nee hoor, alleen blijf ik erbij dat 90% van de mensen gewoon een pc willen kopen tegen een lage prijs en dat ze helemaal niet geinteresseerd zijn in een verkoper die over Ram's begint en cache geheugen etc etc. Verder zijn de aanbiedingen bij een Lidl en een Aldi op een zo laag niveua (gigantisch grote inoop Europawijd) dat je echt niet kan praten over zoveel mogelijkk laten betalen en duurste apparaat. Ze willen gewoon klanten lokken die daarbij andere spullen kopen. Een hele legitiem marketing.Daarbij komt ook nog dat de echte verkopers helemaal niet geïntereseerd zijn wat de klant wilt, maar hij is maar in 1 ding geïnteresseerd: Hoe kan ik de klant zo veel mogelijk laten betalen en hoe kan ik de klant het duurste apparaat aansmeren! En zo'n bedrijf houdt jij je hand boven aussienl?
Mijn oom van 70 kocht een tijd geleden een pc bij een "vakman". Op advies van deze had hij een configuratie gekocht waar een video bewerkings centrum nog jaloers op zou zijn. Totaal over de top terwijl hij had aangegeven dat hij nog nooit met een pc had gewerkt en alleen wilde leren internetten. Over goed advies gesproken en zo duur mogelijk verkopen !!Als meer mensen hun spullen eens zouden kopen bij een vakman in plaats van bij een dozenschuiver dan zou dit forum een stuk rustiger worden.
Ik ben niet tegen kleine bedrijven. Absoluut niet. En ik werk ook absoluut niet in de branch zelf. Alleen ik vindt het gigantisch kort door de bocht om constant de grote winkel bedrijven aan te vallen die dit gebruiken als marketing stunt en kleine "vakmensen" te verheerlijken. Zie boven.Het valt mij wel op aussienl, dat je tegen de kleine bedrijven bent en het heel erg opneemt voor de dozenschuivers.
Elke branch heeft zijn goede en zijn slechte zaken. Om de algemene zaken als slecht te beoordelen is niet correct. Zie de warme douches die Medion krijgt (Lidl).
Idem aan hierbovenDozenschuivers zijn bedrijven (groot of klein) die bijna niets van computers weten en gewoon een graantje mee willen pikken. Let wel! Over de ruggen van de onervaren computergebruikers!
Bij (gaan we weer) bij MediaMarkt gebeurt het regelmatig dat men op een PC waar 3 jaar garantie opzit, bij een TL of 3e retour een tegoedbon of een nieuwe geven wordt (zelf uitzoeken voor nieuwprijs oude systeem). Uiteraard staat dat niet op een grote flyer op de deur.En over die garantie. Je mag er dan wel recht op hebben, maar probeer het maar eens bij de dozenschuivers het te krijgen. Dat is een heel verschil!
Maar net als zo'n beetje iedere andere zaak, moet je om je gelijk te krijgen
wel redelijk blijven.
Ik had ooit een akkefietje bij de Mycom over een pioneer dvd huiskamer speler.
Deze wilde met geen mogelijkheid dvd-r afspelen.
Terug in de winkel wilde zij er niets mee doen en kwamen op een
gegeven moment ermee aan, dat ik het apparaat al geopend zou hebben.
Ik zeg, dat is leuk, is hij nog 2e hands verkocht ook?
Staat de verkoper mij aan te kijken...
Op het moment dat ik het serie nummer noteerde van het apparaat,
vroeg men wat ik er mee ging doen.
"Ik ga het pioneer service center bellen hier op de hoofdweg, om te
vragen of deze speler al eerder is aangemeld ter reparatie"
De verkoper loopt naar achter, mompeld wat met de TD en komt terug
met een nieuwe en wenst mij er veel plezier mee, en geeft excuses voor
het ongemak.
Oja, nee... ik werk niet bij de MediaMarkt. (verassing: kleine PC zaak)
(die ook gelukkig wel eens de kans krijgt om dozen te schuiven)