wouw, ik heb een intel 3 ghz, 1024 mb aan werkgeheugen, en een geforce videokaart. en dan vragen die mensen zich af waarom de oude pc sneller is als die van hun
nee, die mensen gaan inderdaad in de fout
@ hharteman
JA!!!! minder kwaliteit ja!
intel is traag als de pest
voor minder had je een AMD machine gehad.
even een voorbeeldje.
AMD Athlon XP 64 bit, socket 939.
1024 MB? fijn, welk merk? wat is de CAS Latency?
videokaart?
Yeah, heb een videokaart met 512 MB, en kan enkel unreal tournement spelen
dan vraag je je later af, waarom je buurjongetje met 128/256 wel alles vloeiend kan draaien, terwijl ie bij jou stottert.
let wel op, de grote pc bouwers willen ook verdienen hoor!
je krijgt echt geen super computer.
wat denk je dat die pc hun maar gekost heeft?
affijn. even een voorbeeldje, in 2003 had ik een pc gebouwd.
AMD Athlon XP 2800+ 2,08 GHz, 512Kb L2 cache .
1024Mb aan werkgeheugen DDR SD-Ram, PC 3200 Kingston Hyper X
ATi RaDeon 9700Pro 128 mb 256 bit, AGP 8X
ASUS A7N8X-X Deluxe moederbord.
2 schijven via Serial ATA 150.
en een gewone CD-Brander/DVD combo drive.
mijn tante heeft een paar maandjes later een Intel 2.8 Ghz ( celleron ja)
, 512Mb en 512 optioneel bij gekocht.
ook had ze een videokaart gekocht, dat was de Gforce 5200 met 256 mb aan videogeheugen gekocht.
eerst was het steeds ik heb nu 3 ghz en 256 mb video. mijne is lekker sneller.
had ik de mijne even in de auto gegooit, en de mijne ernaast gezet.
spelletje Far-Cry erop gezet, en ja hoor, de mijne was toch sneller
ook kreeg ik te horen dat ze van de verkoper kreeg te horen dat er geen snellere bestaat
diezelfde winkel heb ik ook eens bezocht, kwam er een wat oudere heer naar mij toe, en vroeg mij of hij mij kon helpen. ik zei gewoon dat ik een nieuwe machine wilde kopen, en een lekker snelle ook.
bracht hij mij naar een computer voor 1299 euro. let op, mijn budget is/was 2600 euro.
dus makkelijk zat.
bracht hij mij naar een machine met jawel, Intel celleron computer, met 1024 mb aan werkgeheugen, en een geforce 6800LE met 256 mb aan video geheugen.
vroeg ik of die kaart goed was voor spelletjes, zij hij ja meneer, een sneller kaart bestaat niet, heb ik zelf ook, en draait de nieuwste games.
tja, heb die kerel maar midden in zijn gezicht uitgelachen. en vertelt tegen die beste man, dat de Geforce 7 serie wel degelijk bestaat en sneller is als een budget kaartje.
zo zien jullie maar dat een klant zich veel wijs laat maken