U geeft met uw constatering in uw vraag 3 al antwoorden op deze vraag 1.1. Lees alle reacties nog eens door en leg me uit hoe mijn privacy gevaar loopt bij het gebruik van gmail.
De antwoorden op deze vraag staat ook in uw eigen vraag 3 optie namelijk:2. Welke prive info ligt op straat?
Vindt u het normaal dat de postbesteller uw brieven open maakt en de inhoud leest of in uw termen 'scant' voordat hij uw brief in uw brievenbus stopt?3. Wat wordt gedaan met mijn mail?
Het wordt geopend.
Dit is namelijk via de postwet verboden.
Vroeger werden postbodes zelfs beedigd voor de functie als postbesteller om zo het briefgeheim veilig te stellen.
Uw technische verhaal over ITers en Providers, is voor mij duidelijk maar niet relevant aan dit onderwerp.Gmail beschikt over mijn mail, net zoals elke andere e-mail provider beschikt over de mail van de gebruikers.
Net als PTT post beschikt over uw brieven, maar deze niet open maakt voor controle of moderne taal 'scant' op de inhouder van, is het bij het verzenden van email heden tendagen Geoorloofd en heel normaal dat een ieder uw email mag inzien of met moderne taal, mag scannen?
De vraag zou moeten stellen:
- Zou het misschien nodig zijn dat er regels komen over het gebruik van electronische post?
- En zou dit mogelijk ook het doel zijn van Radar, om deze discussie los te maken?
- Als deze discussie niet op gang komt, er grote kans aanwezig is dat het van kwaad tot erger en tenkoste gaat van onze privacy?