LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Get a Mac

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
NONO

Get a Mac

Ongelezen bericht door NONO »

Apple heeft zijn Switch-campagne gewijzigd en is overgestapt op een andere aanpak via een aantal filmpjes waaraan het blad MacFan dit artikeltje wijdt:
http://www.macfan.nl/nieuws.lasso?id=d03ec92148e10066

Worden als humoristisch gekenschetst, maar op mij maken ze een wat oubollige indruk en zouden persoonlijk gesproken mij niet over de streep trekken.

Hoe ervaart u deze filmpjes?
Zoudt u zich daardoor laten verleiden over te stappen?

Beathoven

Re: Get a Mac

Ongelezen bericht door Beathoven »

Ik vind het ergens wel goed dat ze hameren op het feit dat OS X stabieler is en dat er geen virussen voor bestaan. Vraag me ook al een tijd af waarom Apple daar niet meer mee adverteerd. De reclame is best aardig gevonden, vrij origineel.

imho

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Beathoven

Geplaatst op 07 Mei 2006 13:38 door Beathoven

--------------------------------------------------------------------------------

Ik vind het ergens wel goed dat ze hameren op het feit dat OS X stabieler is en dat er geen virussen voor bestaan. Vraag me ook al een tijd af waarom Apple daar niet meer mee adverteerd. De reclame is best aardig gevonden, vrij origineel.

imho
Helemaal mee eens, maar zonder deze reclame zou ik zo wie zo overstappen op een apple.

NONO

Ongelezen bericht door NONO »

Wat virussen aangaat, nu Apple overgestapt is op Intel lijkt het er op dat er in dat departement toch iets ten ongunste aan het wijzigen is:
http://tech.moneycontrol.com/news/apple ... 889/india/

http://www.pcmag.com/article2/0,1895,1958837,00.asp

Vraag is of Apple er een adequaat antwoordt op zal hebben en het systeem ook bij stijgende populariteit blijvend veilig weet te houden.

queenfan

Ongelezen bericht door queenfan »

Ach ja maar zo erg als bij Windows zal het nooit worden.

E-nergetix

Ongelezen bericht door E-nergetix »

Hackers hebben het vaker gemunt op de computers van Apple. Het aantal zwakke plekken in het besturingsprogramma van de zogenoemde Mac is de afgelopen drie jaar 228 procent gestegen tot 143. De virusbestrijder McAfee wijt dit aan de populariteit van Apple, dat onder meer de mp3-speler iPod op de markt brengt.

Windows, de software waar het overgrote deel van de computers wereldwijd op draait, is van oudsher een geliefd doelwit onder hackers. Maar het aantal kwetsbare plekken in dit door Microsoft ontwikkelde programma is de afgelopen drie jaar 'slechts' 73 procent gestegen, zo liet McAfee maandag weten.

'Het recente succes van de Apple-producten leidt tot een prominentere aanwezigheid op de markt', lichtte McAfee toe. Hierdoor ontstaat onder hackers hernieuwde belangstelling voor het besturingssysteem van de Apple-computers en voor de iPod.

McAfee wijst erop dat het overgrote deel van de computervirussen nog steeds tegen Windows is gericht. Daar valt vooralsnog makkelijk te scoren door kwaadwilligen. Maar de populariteit van Apple zou dit merk wel eens de nieuwe 'oogappel' van de hackersgemeenschap kunnen maken, aldus de virusbestrijder.

Bron: ANP
Gelukkig is een Mac ECHT veilig. Afbeelding

Bodosan

Ongelezen bericht door Bodosan »

Grappig de PC als oud kantoormens te zien zeker als je bedenkt dat er voor de PC heel wat meer spellen te krijgen zijn dan voor de Apple. Er is overigens geen enkele reden om over te stappen, beide computers doen in weze hetzelfde, leuk en vervelend.

thijsbrg

Ongelezen bericht door thijsbrg »

Het berichtje over virussen dat jij aanhaald is van McAfee , deze willen gewoon meer virus-software verkopen voor de mac. Uit verschillende bronnen is al gebleken dat dit leugens zijn, kijk maar eens hier: http://forum.macosx.nl/album_pic.php?pic_id=13628

JaFO

Ongelezen bericht door JaFO »

De kans op een virus mag dan wel minimaal zijn, maar aan de andere kant zijn de Mac-gebruikers nogal naief als ze zo'n vertrouwen hebben in hun OS.

De lieden die de Titanic hadden gebouwd waren er ook heilig van overtuigd dat ie niet kon zinken ...

NijMeGeN

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

Kijk dat is een punt voor jaFO

thijsbrg

Ongelezen bericht door thijsbrg »

Ben zelf mac-gebruiker en ik denk dat er zomaar een virus kan opduiken voor de mac , alleen het feit dat het nog niet gebeurt is en zelfs niemand gelukt is. Er is een keer een wedstrijd geweest om een virus te schrijven voor Mac OS X en ze zijn er maar mee gestopt omdat het veel te lang duurde. Ik wil hiermee niet zeggen dat er nooit een virus zal komen voor Mac OS X en wil ook niet zeggen dat er geen fouten in zitten maar toch is het bijna het enigste os dat nog nooit een virus heeft gehad. Daarom voel je je toch behoorlijk veilig als je een mac hebt. Daarnaast is het OS sweety...maar daar hebben we het nu niet over! :)
Laatst gewijzigd door thijsbrg op 18 jun 2006 16:41, 1 keer totaal gewijzigd.

Beathoven

De lieden die de Titanic hadden gebouwd waren er ook heilig van overtuigd dat ie niet kon zinken ...
In de Windowswereld is varen met een schip vol gaten al de dagelijkse praktijk dus zoveel nieuws is er niet onder de zon. Tot nu toe is OS X al 6 jaar lang veilig en dat er 'een mogelijkheid bestaat' dat OS X ook ooit iets onveiliger zal gaan worden lijkt me geen argument.

Je kiest toch voor het beste op dat moment, wat er over 12 jaar mogelijk kan gebeuren is nu niet van toepassing. Dan zitten we met besturingssystemen waar we nu nog geen weet van hebben.

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Je kiest toch voor het beste op dat moment
Volgens Sophos is het beste op dit moment een Mac

http://www.webwereld.nl/articles/41870/.html

Beathoven

ik las het idd op tweakers.net

alleen vraag ik me af wat Sophos er mee opschiet om dit als nieuws te brengen, op het OS X platform zullen ze toch weinig in de melk te brokkelen krijgen.

hoeksteenvanhetmuurtje

Ongelezen bericht door hoeksteenvanhetmuurtje »

Sophos, gaat ervanuit dat als meer mensen een mac gebruiken, de mac ook vaker doelwit. Ze kunnen dan ook voor deze marjkt antivir gaan maken.

De enorme marktexplosie van apple ontgaat niemand. het is een potentiele nieuwe markt

mr T.

Ongelezen bericht door mr T. »

Ze kunnen dan ook voor deze marjkt antivir gaan maken.
Hoeven ze op zich niet te doen want een dergelijk product is al op de markt gebracht door McAfee (Virex).

djmaze

Ongelezen bericht door djmaze »

Als je kids achter de Mac kruipen, dan is de kans groot dat ze er niet vandaan komen omdat ie namelijk niet crashed.
Daarom:

Get a bike!!! Fietsen is veel leuker dan de hele dag computeren.
Is nog gezond ook en hopelijk worden ze dan niet dik :)

Beathoven

Hoeven ze op zich niet te doen want een dergelijk product is al op de markt gebracht door McAfee (Virex).
Virex zoekt naar virussen die er niet zijn. Nutteloos stukje bulkware, nooit aanschaffen want je koopt de kat in de zak.

Het eerste stukje software dat een serieuze bedreiging voor OS X vormt komt letterlijk met koeieletters in de media en misschien dat ik tegen die tijd eens over Virex ga nadenken maar voorlopig kan het me gestolen worden.
Sophos, gaat ervanuit dat als meer mensen een mac gebruiken, de mac ook vaker doelwit. Ze kunnen dan ook voor deze marjkt antivir gaan maken.
Sophos zou dan net als McAfee ingaan op een wens van de klant, die stapt van de PC wereld naar de Mac wereld. Wordt hem verteld dat er absoluut geen virussen bestaan, is daar verbaasd over. Sophos komt met de oplossing.. een anti-virusprogramma voor de mac, want men is dat in Windows ook gewend en dus is het veilig.

Zelfs wij kunnen zo'n programma schrijven, het is niks meer en minder dan het zogenaamde placebo effect. Als er ooit echt een super-virus komt dat mac georienteerd is dan vraag ik me af of een programma als Virex deze wel tegenhoudt.

Formatteren is trouwens ook niet nodig op de mac omdat dit bij de afronding van de installatie van ieder stukje software automatisch gebeurd (als het balkje bij 'installatie voltooien' is) , toch bestaan er sharewareprogramma's om dat wel te doen. Heel erg nutteloos, maar er is kennelijk een markt voor.

Dutch_com_freak

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

Zolang ik niet fatsoenlijk de spelletjes kan doen die ik wil en mijn configuratie op een behoorlijke manier kan doen + dat ik mijn pc kan gaan gebruiken zoals ik dat wil (en niet allerlijk regeltjes moet volgen van het besturings systeem en speciaal apple producten moet kopen die bijna niet te krijgen zijn en waar apple het monopolie op heeft kwa prijs en uitgave) stap op met mijn normale pc nog niet over op een ander besturings systeem oid. Trouwens.. er mogen dan wel een hoop virussen zijn voor windows en spyware... maar eeuh.. ikzelf heb daar totaal geen last van...ik open gewoon nix wat me niet bekend voor komt en ik gebruik geen internet explorer of firefox (want ik hoor/zie van/bij mensen die Firefox gebruiken dat die toch nog wel eens tegen een spyware dingetje op lopen)

Daarnaast heb ik natuurlijk wel altijd Internet Security 2006 van symantec draaien, en heb daar totaal geen problemen mee. Symantec is een goed bedrijf wat ijzersterke hard en software oplossingen bied voor zowel particulier als zakelijk.

en ik denk dat dat geintje in die eerste link nog best eens waar kan zijn, dat er dus wel virussen bestaanvoor mac OS maar dat er angstvallig niets over gezegt wordt of het in de doofpot wordt gestopt. Want als apple echt zeker was dat er geen virussen op kunnen draaien dan is een Antivirus oplossing toch niet nodig, aan de andere kant.. hoe weet je of je een virus hebt zonder scanner... 8)

Mensen hebben het er altijd over dat MS het monopolie heeft over computers... ik voel me bij mac OS helemaal ingedamt kwa software en hardware... sommige hardware moet je weer bij een speciaal shoppie halen wat hier niet in de buurt zit en software moet speciaal voor mac zijn. op mijn pc heb ik gewoon vrij de keuze wat ik ga doen of ik nou een toetsenboard van Trust koop of ik koop een top merk van (b.v een G15) logitech. Als ik voor me werk Word documentjes wil maken koop ik office in de pc winkel op de hoek (of alleen Word) wil ik een spelletje doen stap ik de cd winkel in op de hoek (of download ik een spelletje). Als ik DVD's wil gaan branden dan koop ik op de hoek een DVD brander (en die kan ik dan nog in laten plaatsen daar ook!) Wil ik dan mijn familie DVD van een bruiloft ook nog eens meerdere malen dupliceren dan koop ik nog 2 DVD branders en plaats die erbij. zie ik in de krant een nieuwe innovatie (ik noem maar een zijstraat, SATA, USB2.0, 4xIDE aansluitingen noem maar op... x8 SATA) kan ik die meteen de andere dag halen in de winkel op de hoek.

Beathoven

Je kunt gerust een mac kopen, kun je Windows op draaien en daarnaast kennis maken met OS X.

Alle nieuwe hardware wordt zowel voor Mac OS X als Windows ontwikkeld en je zit niet vast aan Apple's eigen merk producten. Misschien werkt een LPT PC printer uit 1996 niet op de mac omdat de het geen prehistorische poorten meer heeft (alleen usb & firewire) maar daarmee is wel alles gezegd.

Tegenwoordig is alle apparatuur die je koopt plug & play en werken ze zowel onder Mac OS, Windows en Linux.

Laatst nog een bluetooth module gekocht, stond niet op de doos dat het ook voor OS X was maar heb 'm gewoon ingeplugt en kon zonder installatie meteen gebruik maken van de stick. Onder Windows was ik eerst nog bezig om de drivers te installeren, bij OS X werd de bluetooth functie meteen geactiveerd :D
en ik denk dat dat geintje in die eerste link nog best eens waar kan zijn, dat er dus wel virussen bestaanvoor mac OS maar dat er angstvallig niets over gezegt wordt of het in de doofpot wordt gestopt. Want als apple echt zeker was dat er geen virussen op kunnen draaien dan is een Antivirus oplossing toch niet nodig, aan de andere kant.. hoe weet je of je een virus hebt zonder scanner...
Ik zei al dat ik virex al eens heb laten draaien en de rest heb ik ook al uitgelegd. Wat jij nu opmerkt is een vooroordeel van Windows gebruikers t.o.v. OS X, ..

Ik werk veel met Windows 'en' OS X, ik zou jou wilen aanraden om hetzelfde te doen, dan ben je meteen een heleboel vooroordelen kwijt.

Je kunt er namelijk lappen tekst tegenaan gooien, een weekje met OS X en je bent om. Het is net zoiets als iemand proberen te informeren dat je met Windows Xp meer kan dan met 3.1. Dat is ook een kwestie van zelf proberen. OS X heeft een zelfde voorsprong t.o.v. Windows XP en wacht op Vista om een beetje eerlijke concurrentie te krijgen ;)
(want ik hoor/zie van/bij mensen die Firefox gebruiken dat die toch nog wel eens tegen een spyware dingetje op lopen)
De grootste reden dat Windows overloopt met spyware is dat internet explorer verweven zit met Windows, tik maar eens een internet adres bij een willekeurig venster... ben je zo online. In de allereerste editie van Windows 95 was internet explorer nog een losse applicatie. Zo had Microsoft het moeten houden. Maar Microsoft wilde graag andere browsers uit de markt drukken en besloot Internet Explorer als basis te gebruiken voor Windows. :')
Mensen hebben het er altijd over dat MS het monopolie heeft over computers... ik voel me bij mac OS helemaal ingedamt kwa software en hardware... sommige hardware moet je weer bij een speciaal shoppie halen wat hier niet in de buurt zit en software moet speciaal voor mac zijn.
Noem eens voorbeelden van die 'sommige' hardware / software die niet op een Mac werken, ik ben er wel benieuwd naar eigenllijk.
op mijn pc heb ik gewoon vrij de keuze wat ik ga doen of ik nou een toetsenboard van Trust koop of ik koop een top merk van (b.v een G15) logitech. Als ik voor me werk Word documentjes wil maken koop ik office in de pc winkel op de hoek (of alleen Word) wil ik een spelletje doen stap ik de cd winkel in op de hoek (of download ik een spelletje).
Ik heb een Logitech keyboard en Microsoft muis op m'n Mac aangesloten. Als er een USB aansluiting op zit werkt het gegarandeerd ook op de Mac. Met de spelletjes heb je een punt als het gaat om de PC boer om de hoek, maar die kun je dan wel onder Windows op de mac draaien of je download het spelletje met het zelfde gemak in de OS X versie op internet. ;)
Als ik DVD's wil gaan branden dan koop ik op de hoek een DVD brander (en die kan ik dan nog in laten plaatsen daar ook!) Wil ik dan mijn familie DVD van een bruiloft ook nog eens meerdere malen dupliceren dan koop ik nog 2 DVD branders en plaats die erbij. zie ik in de krant een nieuwe innovatie (ik noem maar een zijstraat, SATA, USB2.0, 4xIDE aansluitingen noem maar op... x8 SATA) kan ik die meteen de andere dag halen in de winkel op de hoek.
Je kunt in een Apple ook elk willekeurig merk DVD brander zetten die je haalt bij de PC boer op de hoek en dan werkt het meteen, heb ik ook gedaan. In alle nieuwe modellen krijg je zowiezo een DVD brander. Het is geen achterlijk systeem oid. :roll:

Veel Windows gebruikers verwijten OS X gebruikers dat ze nogal te koop lopen met hun systeem en andere mensen willen overtuigen. Dat wil ik helemaal niet maar het roept wel tegenreacties op als je met zulke argumenten komt aanzetten.

Als Apple gebruiker kan ik ook wel verkondigen dat je geen spellen en office onder Windows kunt draaien en dat je geen CD's kunt branden, maar omdat ik dus met beide systemen werk kan ik ook aangeven welke me persoonlijk beter bevalt en dat was giswerk geweest als ik alleen Applegebruiker was.

Hier heb ik een mooi filmpje voor je, commentaar van Microsoft over hun nieuwe besturingssysteem Vista wat ooit nog eens uitkomt met daarbij het beeld van OS X. ;)

http://youtube.com/watch?v=V-EqLgSkegU& ... c%20os%20x

Gesloten