LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jonkers
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Jonkers »

Door de praktijken van de DSB groep, Gelink adviesgroep, Afab en
Legio Lease en ga zo maar door zitten we nu met een WFD Wet Financiele Dienstverlening die ervoor zorgt dat de goede tussenpersonen met een enorme administratieve rompslomp opgezadeld zitten. En ja dat zijn ook commerciele bedrijven maar dan
met een andere visie.

bergie
Berichten: 51
Lid geworden op: 29 mei 2004 20:11

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door bergie »

Het belang van de klant staat onderaan en het belang van Dirk ScheringHet belang van de klant staat onderaan en het belang van Dirk Scheringa staat bovenaan.a staat bovenaan.


SJZ, dat jij zeer selectief bent door de oplichterspraktijken van DSB - te vergelijken met de NIGERIAANSE oplichtersbende - te verdoezelen behoeft geen betoog. Het is inderdaad de doelstelling van elke onderneming om geld te verdienen. Echter de wijze hoe DSB invulling aan die doelstelling geeft is gestoeld op misleiding, leugens, koppelverkoop en verschrikkelijke mooie praatjes. Als de contracten eenmaal getekend zijn ontdoet DSB zich van haar masker. Daarna is het ontzettend moeilijk voor de klant vanuit die wurggreep, te vergelijken met een wurggreep als van een BO'A CONSTRICTOR, zich te bevrijden.

Ik hoop dat er nog veel meer ex medewerkers/sters zich zullen melden om de vele wandaden van DSB op dit forum aan de orde te brengen.

nuhely70
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:32

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door nuhely70 »

hallo, weer even een berichtje van ons!
Wij hebben morgen (vrijdag dus) een afspraak met Univé voor het oversluiten van onze hypotheek volgens hun kunnen we we l zaken doen met hen (ben benieuwd) van het DSB heb ik nog steeds niets gehoord ze zouden ons nog terugbellen we wachten het weer af

nuhely70
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:32

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door nuhely70 »

Weer even een berichtje van ons,
Eindelijk kregen wij een telefoontje van het DSB maar wij kwamen er dus niet verder mee want de klacht was neergelegd bij de directie en die handelen het verder af dus! we zijn nog steeds niets wijzer ,maar wel vandaag op de post een brief dat de rente weer was gestegen (4,7) dus dan vraag ik me af of ze er wel mee bezig zijn maar goed we wachten deze week af want dan zou er een definitief antwoord komen van de directie
Jullie krijgen te horen hoe dit nou weer afloopt :?:

yeehaw
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2006 01:56

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door yeehaw »

FF kort...

Als iedereen hier zou weten hoe de cultuur binnen de DSB-groep is en hoe er over de consument gedacht wordt zou het gauw gedaan zijn met deze fijne club.
* De financiele ellende van anderen wordt daar uitgedrukt in gemiddelde percentages, omzetcijfers, provisies en incentives.
* Het fijne gesprek dat de klant heeft met een "adviseur" van DSB is een tot in den treure ingestudeerd verhaal dat door de DSB uitvoerig is getest, bijgeschaafd en geperfectioneerd en dat maar 1 doel heeft, het verzamelen van een aantal "ja's" van de klant terwijl deze nog niet weet waar het verhaal naar toegaat, maar die het uiteindelijk voor deze klant zo goed als onmogelijk maakt om op het eind nog "nee" te zeggen als de handtekening moet worden gezet. Letterlijk draait dit hele bedrijf op een verhaaltje dat op 2 A4'tjes past.
* De druk op deze "adviseurs" is enorm. Zij die nog enigszins behept zijn met enig gevoel van moraal zullen het 1e halfjaar niet doorkomen.

Moraal van dit verhaal laat zich raden....


gegroet.
Laatst gewijzigd door yeehaw op 19 mei 2006 17:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Jonkers
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Jonkers »

Zoals ik eerder heb vermeld heb ik in het verleden gewerkt binnen de DSB Groep en het verhaal wat SJZ schetst klopt. Je zou haast zeggen dat SJZ ook een (ex)medewerker is. Zelf werk ik inmiddels al weer jaren als hypotheekadviseur bij een makelaarskantoor waar geen provisiedrift heerst maar waar een goed advies voorop staat. Volgens mij kan de
financiele brance alleen maar overleven indien zij een lange termijn visie erop nahoudt. M.a.w. behandel je een klant nu goed dan heb je hem/haar voor het leven.

Kortom: Waarom boycotten we die DSB groep niet.....

yeehaw
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2006 01:56

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door yeehaw »

sjz? of bedoel je mij?

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door SJZ »

en het verhaal wat SJZ schetst klopt.
Huh? Heb ik een verhaal geschetst
Je zou haast zeggen dat SJZ ook een (ex)medewerker is.
Bij DSB? Ik zou er niet dood gevonden willen worden.

Jonkers
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Jonkers »

Inderdaad ik bedoel yeehaw.

Aan de reactie van sjz te merken kan hij/zij alleen maar zeuren
en geen nuttige bijdrage leveren

marinus van schagen
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2006 22:20

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door marinus van schagen »

Hoi,
allereerst moet ik bekennen dat dit mijn eerste draadje DSB is hier. Maar ik heb ook bezoek gehad van een goede verkoper van de DSB. Hij vertelde wat ie kwam doen, hoe lang dat ging duren enzovoorts. Toen vertelde ik wat ik wilde (duh, lagere maandlasten en langere looptijd).

hij was in 10 minuten klaar. op een kladje wat ie weer meegenomen heeft. dat wel.

over 10 dagen komt ie terug met een complete offerte. geen extra leningen of levensverzekeringen. Helemaal niets.
Wel een afsluitprovisie van 1.5 procent (1 proc. is toch wel een beetje standaard) maar verder verwacht ik een aanbieding van 1 jaar 2.9 en aansluitend 10 jaar 4.3%. Is dus wel scherp.. scheelt in 11 jaar 3400 euro met andere aanbieder (argenta)

Wat zou het dingetje zijn waarmee ze me willen foppen?? waar verdienen ze het op?? ik snap het niet.

Wie kan me wijzer maken?

gr
Marinus

Jonkers
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Jonkers »

Wacht maar af waar ze mee op de proppen komen.

yeehaw
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2006 01:56

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door yeehaw »

Heel simpel,

Of je krijgt inderdaad een voorstel voorgeschoteld waar een aantal extra zaken in zitten.
Of de hypotheek wordt keurig achteraf afgewezen om 1 of andere onbenullige reden. Dit kost DSB op deze manier nl. gewoonweg geld. En daar zijn ze niet zo goed in.

Hoe dan ook... neem nou maar met een gerust hart van mij aan dat je beter elders zaken kunt gaan doen.

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Petra12 »

Marinus, ik zou zeggen, scan de aanbieding die je krijgt van DSB in en post hem hier, zodat we met zijn alleen je kunnen wijzen op de pijnpunten. Kijk eens, geen enkele bank wordt op dit forum zo negatief benaderd als DSB en dat is niet zomaar. DSB lijkt vaak goedkoop, maar is dat niet.

marinus van schagen
Berichten: 2
Lid geworden op: 19 mei 2006 22:20

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door marinus van schagen »

ja
Laatst gewijzigd door marinus van schagen op 17 jan 2007 12:00, 3 keer totaal gewijzigd.

yeehaw
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2006 01:56

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door yeehaw »

Ben benieuwd...

Stelregel bij dsb is nou eenmaal dat ze geen aktietarieven bieden op aflosvrije hypotheken. Alleen als je een levenhypotheek bij ze afsluit krijg je die aktietarieven. Kan best zijn dat deze verkoper geen heil ziet in een ellenlang gesprek omdat hij doorheeft dat hij geen bijproduktie kan sluiten. Zelf mag hij niets afwijzen, dit ligt bij de acceptant van dsb.
Hij moet dus nogmaals bij u komen om een offerte te laten tekenen waarna de acceptant als hij de post zonder bijprodukten retour krijgt, maar wel met aktietarief een reden mag gaan verzinnen om het af te wijzen... Beetje scheef allemaal, maar zo werkt het daar nou eenmaal.
En de eerlijkheid gebied te zeggen dat als ze niet echt een goede reden kunnen vinden ze eigenlijk een beetje vastzitten aan dat aktietarief, en dan bent u eigenlijk spekkoper :D .
10 jaar vast voor 2,9/4,3 (eigenlijk 2,949/4,349) is best prima.
Maar zou i.i.g. voordat ik iets zou tekenen hier op dit forum de offerte even voorleggen... zal dan graag voor u kijken of t safe is of niet.

vr. gr. yeehaw

smitje2000
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2006 22:10

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door smitje2000 »

wij hebben telefonisch een offerte ontvange van eertse jaar 2,7 % en daarna 10 jaar vast voor 4,7 % op basis van leven (80%).
Dit hebben wij nu bij stad rotterdam, welke ook plaatboefjes zijn met een hoge(re) rente. Wat kan hier in princiepe dus mis mee zijn?

NB! wat betreft een 2e hypotheek is de prolongatierente bij dsb (frisia) toch nog 0,3 % lager dan bij bv. fortis

En het feit dat je 6 of weet ik veel je jaarsalaris mag lenen, daar ben je zelf bij !!!

Maar is het product zelf slecht, wordt je echt vern#@$t????

Jonkers
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Jonkers »

Wat gebeurt er na 10 jaar..........?
En daarnaast je hebt op dit moment een StadRotterdam polis welke
je ook aan een andere geldverstrekker kunt koppelen. DSB accepteert geen StadRotterdam polis maar wil zijn eigen product verkopen.
Wat gebeurt er dan met je opgebouwde waarde in de SR polis en wat hou je eraan over.......?

Kortom: Ga op zoek naar een geldverstrekker met een aantrekkelijke rente en goede voorwaarden die ook gewoon een SR polis accepteert.
Wat dacht je van Woonfonds Hypotheken of Obvion.

burning inside
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 dec 2005 17:52

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door burning inside »

Mensen denk goed na voordat jullie in zee gaan met deze ''bank'' :evil:
Lees de diverse forems er op na :wink:

NijMeGeN
Berichten: 1119
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:54

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door NijMeGeN »

PRECIES NIET DOEN !!!!!!!!!!!!!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: DSB bank hypotheek????? Wie weet er meer van~?

Ongelezen bericht door Laurent »

Nooit bij DSB bankzaken en eraan gekoppelde verzekeringen afsluiten, je bent er de pineut :roll:

Gesloten