LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Heb jij een kat of een hond? Deel hier jouw ervaringen.
kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Uw keus; een rashond of gewoon een leuke hond.
Wilt u een rashond. In het geval u bekend bent met een ras dan weet u toch dat de hond ingeschreven bij de enige erkende rasvereniging u de zekerheid geeft dat de fokker niet gesjoemeld mag hebben met fokfouten en dat u deze fokker gedurende het hele leven van de hond aansprakelijk kunt stellen voor het verzwijgen van fokfouten?

Bij een pup hoort dan ook het NHSB-nummer, de stamboom van de hond en u als nieuwe eigenaar op deze stamboom vermeldt.
De stamboom uitgegeven door: De Raad van Beheer op Kynologisch gebied.
Emmalaan 16-18
1075 AV Amsterdam
faxnr: 020 6710846

Een test voor het moederdier of beide ouderdieren en voor een asielhond die meermalen wordt getoond in Animal Planet.
Maar alsnog; Probeer uw hand in de voerbak te stoppen als hij eet.
Bijt hij/zij niet dan zit er geen of zeer weinig agressie in.
Bij menig hond zou ik dit niet durven maar doe dan zoals gedemonstreerd; neem een opgevulde handschoen en een stok en stek dan die handschoen in die voerbak tijdens zijn eten.
Wordt die handschoen gepakt dan weet u in ieder geval
eventuele gevolgen voor uzelf en uw huisgenoten.
Bedenk dan ook dat elke hond dominant wil zijn. Een volwassene staat ver boven hem/haar maar een kleine kleuter wordt door de hond als onderdanig gezien !!

Een diskussie hoeft hierover niet gevoerd te worden.
Het is slechts ter informatie.

ragverp
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2006 08:23

Re: Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door ragverp »

Het eerste gedeelte ben ik helemaal met je eens. Het tweede gedeelte en dan met name de test voor agressie vind ik een huis tuin en keuken test die nergens op gebaseerd is. Ik ben zelf in het bezit van 3 rottweilers waarvan er 1 flinke baknijd heeft. Deze hond is het liefst van de 3 en zal nog geen vlieg kwaad doen zolang je maar niet gaat lopen klooien met zijn eten.

Mocht je een hond willen testen op eventueele agressie is er in nederland maar een gevalideerde test en dat is de MAG test(maatschapelijk aanvaardbaar gedrag).

kanovaarder
Berichten: 2888
Lid geworden op: 01 mar 2006 12:17

Re: Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door kanovaarder »

Deze test zoals door mij beschreven wordt regelmatig getoond op Animal Planet waarbij gekeken wordt of een in beslag genomen hond herplaatsbaar is.

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door bitchy »

Deze test zoals door mij beschreven wordt regelmatig getoond op Animal Planet
& daarom moet de ''leek'' het ook gaan doen.

mijn bitchy heeft ook baknijd, aangeleerd bij haar handelaar of het asiel, ik mag zelf alles met haar doen, mijn partner of een vreemde mag niet aan haar bak komen. verder is ze de aller aller aller liefste hond met eerder vluchtgedrag & onderdanig gedrag.

ragverp
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2006 08:23

Re: Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door ragverp »

Met het een klein beetje verdiepen in de gedragsregels van honden onderling zul je kunnen begrijpen dat het de normaalste zaak van de wereld is voor honden om hun eten te verdedigen. Hebbben is hebben en houden. Het gaat per slot om het voortbestaan. Dat wil in praktijk dus zeggen dat een ranghogere nooit eten zal afpikken van een ranglagere in de hondenwereld. Dat het niet wenselijk is dat een hond dit doet als je kleine zoontje langs loopt begrijp ik ook wel. Maar daar zijn simpele oplossingen voor. Je kunt een hond prima leren dat iemand bij zijn etensbak leuke dingen opleverd. Dat heeft dus niets te maken met agressie. Dat zo'n test op animal planet gebruikt word wil nog niet zeggen dat hij ook functioneel is.

De meeste bijt incidenten komen trouwens voort uit angst agressie wat weer iets heel anders is als "gewone' agressie . Honden spreken nu eenmaal een andere taal als mensen en als wij nu iets meer van de hond zijn wezen proberen te begrijpen dan zouden er heel wat minder ongelukken gebeuren.

marleenvanh
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:12

Re: Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door marleenvanh »

Waarschijnlijk bedoel je dat een ranglagere nooit eten zal afpakken van een ranghogere.....
Wat betreft het kleine zoontje. Erg kleine kinderen (tot een jaar of 3) worden normaal gesproken als "puppie" gezien en - naar hondennormen - zacht gekorrigeerd. Dus doorbijten zal "normaal gesproken" dan ook niet gebeuren. Dat een mensenkind van die leeftijd, fysiek gezien, veruit de mindere is van een echt puppie, kan de volwassen hond niet kwalijk genomen worden. Al wordt in voorkomende gevallen de hond wel vaak de dupe. Terug naar het asiel of erger. Terwijl het kind in zijn oog stak om maar iets te noemen......
Dus wanneer mensen al een hond hebben, dan even HEEL GOED nadenken voor je ook een kind neemt (is tegenwoordig ook een keuzemogelijkheid nietwaar!) en zo ja, dan het KIND zo snel mogelijk goed vertellen wat hij/zij wel en niet met de hond mag doen, (want in intelligentie/begrip staat zo'n peuter wel boven de hond) en tot die tijd. ALTIJD BLIJVEN OPLETTEN! Zowel hond als kind vallen onder de verantwoordelijkheid van de ouders. En het is in de praktijk vaker niet dan wel "die valse hond"

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door Marieta »

We krijgen in ons asiel vaak een hond binnen die een kind heeft gebeten. En waarom??? Als je verder gaat vragen dan komt er vaak uit dat het kind de hond niet met rust laat als hij in de mand ligt of er de hele tijd achteraan zat, of het botje af wilde pakken.
En ja natuurlijk gedrag dat de hond zijn bot of zijn plek beschermd.

Meestal moeten de kinderen opgevoed worden ipv de hond, en inderdaad dehond nooit met het kind alleen laten hoe lie hij ook is, het blijft een dier.
Maar veel mensen hebben niet in de gaten wat ze aan het doen zijn.
Pas geleden kwamen mensen een hondje afstaan (ging erg makkelijk) zou gebeten hebben, ik meen omdat het botje afgepakt werd door het kind, en ja dat kan niet he, dat mag absoluut niet, dus hoppa de hond er uit en weer gelijk een nieuwe aanschaffen meteen (waarschijnlijk). Maar hondje heeft gebeten, kinderen willen afscheid nemen, zegt die vrouw geef hem maar een kusje! De meest dominante handeling voor een hond is er overheen gaan hangen!!! En het hondje deed niks en was erg blij tegen het kind. Maar bij veel honden is dit al een heel fout iets, en ook erg bedreigend. Er zijn zo veel dingen als alleen de voederbak die fout kunnen gaan.

En over Animal Planet, je kunt wle met zo'n hand gaan kijken of je bij de bak kunt komen, maar wat ze op animal planet laten zien is dat als een hond ook maar gromt of bijt dat ze dan al meteen ingeslapen moeten worden. Deze honden zijn nog uitstekend herplaatsbaar en moeten gewoon apart eten krijgen waar niemand in de buurt komt.
En een hand aan zo'n stok ziet er al bedreigender uit als een mensenhand.

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door JanTiel »

Zo'n test slaat helemaal nergens op.Er zijn zelfs clubs,waar je met je hond,op de mag test bv kan trainen.Belachelijk zelfs,als je zo'n training gaat volgen voor de mag test,dan zit er al iets niet goed bij je hond,anders hoef je niet te trainen !!!!
En als ze slagen,zegt dat nog helemaal NIETS!

Marieta
Berichten: 182
Lid geworden op: 08 jun 2005 15:13

Re: Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door Marieta »

Nou als ze voor demagtest slagen dan zegt dat naar mijn mening wel degelijk iets. DIe test slaat echt nergens op. En die tests worden ook preventief gedaan.

Ik weet niet o je die tests ooit hebt gezien, maar ik weet zeker dat als ik hond was en ze die dingen bij mij deden die ze bij de mag test doen dan had ik al 30 keer gebeten. De meest dominante handelingen.
Met en stok met hand aaien en niet zachtjes hoor, over de hond heen gaan hangen en strak in de ogen aankijken, eropaf rennen.
Die test is echt absurd naar mijn mening.

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door JanTiel »

Nou ik heb genoeg van die achterlijke tests gezien en ook gezien dat ná het behalen ervan,kinderen en volwassen mensen gebeten zijn!!!!
Totaal nutteloos die test!!!!!

bitchy
Berichten: 695
Lid geworden op: 18 jan 2005 13:16

Re: Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door bitchy »

die test is ook achterlijk, omdat er dingen in voorkomen die de aller aller allerliefste hond nog niet zou accepteren.
stom he :roll:
dat ná het behalen ervan,kinderen & volwassen mensen gebeten zijn!!!!

laat me raden, door een pitbull-achtige zeker :lol: :lol: & jij was erbij dat ze de test deden & iemand beten :lol: :lol: :lol: grapjas :lol:

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door JanTiel »

Nee hoor,ook door HERDERS en ROTTWEILERS! en nog een paar rassen!

DonVito
Berichten: 22
Lid geworden op: 15 apr 2006 21:58

Re: Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door DonVito »

Nee hoor,ook door HERDERS en ROTTWEILERS! en nog een paar rassen!
Zozo weet je het wel zeker dat het herders en rottie's waren??? :lol:

Sannuh
Berichten: 5
Lid geworden op: 16 mei 2006 12:37

Re: Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door Sannuh »

Whoehahahah hier mogen ze het proberen met de hand in de bak van mijn hond, ik doe het zelf niet. Hij heeft giga baknijd en door de vorige eigenaar ook nog eens last van vreselijke angst agressie en we hebben hem in middels 6 jr maar sommige dingen krijg je er niet meer uit en daar moet je dan gewoon mee leren omgaan.

Voor wat betreft AP en het laten inslapen van de dieren in de VS daar kan ik toch wel inkomen. Mijn broer woont daar en die vangt zwerf katten op het zijn er vreselijk veel. Het is een groot land met veel inwoners en veel, veels te veel huisdieren als je het goed bekijkt. Om nog enige overzicht te houden worden zwerfdieren met agressie in welke vorm dan ook vaak ingeslapen zodat er weer ruimte vrij komt in het asiel. Het klinkt cru maar voor mij is het begrijpelijk, je kan nou eenmaal niet alle dieren redden hoe graag je het ook zou willen.

Onze hond heb ik tijdens mijn vrijwilligers werk bij de Dierenambu gevonden en na 3 weken in de opvang en asiel te hebben gezeten mee naar huis genomen. Het is een schat van een beest hoor maar ook een met een giga gebruiksaanwijzing daarbij heeft hij ook nog eens een afkeer voor veel mannen, is erg dominant en bijt dus echt door als hij last heeft van angstagressie. Gedragstherapeuten, hondenscholen veel hebben we al gedaan nu zijn we bij een hondenschool belandt die ons goed bevalt en waarbij we merken dat de hond vooruitgang boekt en onze relatie met de hond ook een stuk beter is geworden doordat wij "les"kregen in het omgaan en opvoeden van een hond. Hij blijft bij ons tot zijn dood maar daarna zal ik niet zo snel weer een hondje uit het asiel ophalen denk ik. Het is nl niet de eerste keer dat we dit hebben gehad. Jaren geleden kregen we een golden retriever thuis die was afgestaan omdat die mensen een baby hadden gekregen. Hij luisterde perfect naar mij en ik kon er alles mee doen alleen mijn moeder kon en mocht niks meer van de hond. Het was zelfs zo erg dat wanneer ik niet thuis was en mijn moeder op de bank zat ze er niet meer afmocht van de hond. De hond is uiteindelijk naar de ouders van de eerste eigenaar gegaan en die kon er mee lezen en schrijven, voor ons was het een teleurstelling helaas.

ragverp
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2006 08:23

Re: Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door ragverp »

"Waarschijnlijk bedoel je dat een ranglagere nooit eten zal afpakken van een ranghogere..... "

nee dat bedoel ik dus niet. Ik bedoel wat ik schrijf. De ranghogere eet altijd eerst. Als daarna de ranglagere gaan eten zal het nooit afgepakt worden door de ranghogere. Heel normaal in de honden wereld.

De magtest is natuurlijk geen garantie dat de honden die hier voor slagen nooit zullen bijten.
Hij selecteerd OA op angstagressie en en laat dat nou net voor 90 % de oorzaak zijn van hondenbeten. De honden die hier dus niet voor slagen zullen dus naar alle waarschijnlijkheid in bedreigende situatie's in de toekomst bijten. Of ze het ooit zullen doen is maar de vraag.

Datzelfde geld natuurlijk voor honden die wel slagen.

Mensen moeten zich is wat beter verdiepen in de honden en ze niet als walt disney pluto's zien. Dat zou al een hoop ellende schelen.

JanTiel
Berichten: 104
Lid geworden op: 23 apr 2006 19:43

Re: Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door JanTiel »

Heb jij een pluto hond dan,ragverp?

ragverp
Berichten: 7
Lid geworden op: 21 apr 2006 08:23

Re: Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door ragverp »

Nee ik heb geen pluto hond. Ik heb drie rottweilers..zie www.ragverp.nl
pluto honden bestaan niet en daar zit de fout in die veel mensen maken. ze dichten honden menselijke emotie's en gedragingen toe. Behandel een hond als hond dat is duidelijker voor jezelf en de hond vaart er wel bij.

Elsa*dws
Berichten: 115
Lid geworden op: 23 mar 2006 14:38

Re: Puppie of dierenasiel + test op agressiviteit (honden)..

Ongelezen bericht door Elsa*dws »

Mooie site, en mooie honden heb je!

Alledrie mijn Staff's hebben geen baknijd. Ik heb ze vanaf pup laten wennen aan mijn handen in hun etensbak, ik deed er steeds was brokjes bij en roerde er met mijn handen doorheen. Ik (en ieder ander mens) kan hun bakken gemakkelijk weg halen, ze zouden w.s. alleen even lullig kijken :?

Ik heb mijn dochter van 2 jaar al heel goed duidelijk gemaakt dat zij ten alle tijden van het eten (en van de honden zelf) moet afblijven tijdens het diner van de honden, wel geeft ze hen koekjes uit haar handje.
Ze is stapelgek op haar honden, en omgekeerd hetzelfde!

Gesloten