LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Huurtoeslag

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
marinique
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2006 18:38

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door marinique »

Ik heb vandaag weer contact gehad met de Sociale Raadsleden van mijn gemeente over het huurtoeslag probleem.

Nu is ook hun toegezegd dat ik vanaf 20 mei een voorschot tegemoet
kan zien voor de huurtoeslag.
Vanaf 20 mei pas ???
Zucht .... :(

De Sociale Raadsleden in mijn gemeente hebben het, zo begreep ik,
erg druk doordat veel gezinnen hier ook geen huurtoeslag sinds
1 januari ontvangen hebben meer.
Dus topdrukte hier bij de Sociale Raadsleden doordat gezinnen hierdoor
achterstand oplopen omdat ze andere rekeningen daardoor moeten laten liggen en in de financiele problemen hierdoor zijn geraakt.
Dit word te gek voor woorden!

Belastingdienst die uiteraard niets zal doen voor al die mensen die
nu in de financiele problemen raken.

In mijn geval loop ik 220,-- euro per maand vanaf 1 januari mis,
en dan met een absoluut miniuminkomen en 2 kindjes (1 jr en 4 jr)
een regelrechte ramp!

Dat kan nu misschien wel klinken als een leuk spaarpotje, maar dat is het niet ...
Heel veel achterstallige rekeningen inmiddels waarbij bijvoorbeeld de
energiemaatschappij en de (veel hogere) ziektekostenverzekeringmaatschappij zelf vinden dat hun niets te maken hebben met mijn problemen richting belastingdienst en huurtoeslag, zij eisen gewoon hun geld want anders ... !
(vul de rest zelf maar in ...)

Waar moet je dan nog op bezuinigen in zo'n geval?
De ene maand paar rekeningen laten liggen, de maand erop
weer fors op je gezin en levensonderhoud bezuinigen omdat je een herinnering binnen hebt gehad met: "AANMANING TOT BETALEN".

Ergens ... misschien klinkt dit raar ... vindt ik dat de belastingdienst
voor al deze gedupeerde wel wat extra's mag doen nu i.v.m. de
geleden financiele (renteverlies door ernstig rood staan bij de bank
hierdoor) en emotionele schade in de vorm van een leuke kadobon ofzoiets.
Maar dat is dagdromen van mijn kant :wink: .

Nahgoed, wij modderen aan deze kant wel weer door (Joepie! Alweer pannenkoeken!) en duimen maar richting 20 mei ... hopende dat
dan alles goed komt en de liggende herinneringen en aanmaningen
net op tijd betaald kunnen worden voordat ............................ :cry:


Grrrrrrrrrrrrr YT*&YHY&*Y& !

marieke26
Berichten: 38
Lid geworden op: 21 sep 2005 11:49

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door marieke26 »

Het is gewoon aso dat mensen zo in de problemen komen. Ik heb 2 weken geleden het goede bedrag huurtoeslag gekregen, en wat ik nog te goed had van de maanden jan-1pril ook gestort..

Hoop dat het voor anderen ook snel opgelost is

chanicha
Berichten: 11
Lid geworden op: 02 jul 2004 16:25

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door chanicha »

Mijn dochter is ook vanaf eind December bezig met de belastingdienst over de huurtoeslag, zij betaalt al 5 maanden bijna 500 Euro in de maand en houdt nauwelijks of geen geld over om te eten.
Ik heb eerst een klacht ingediend bij de consumentenbond en daar kreeg ze binnen twee dagen al een brief van dat ze het gingen onderzoeken, ze heeft zelf al wel 40 keer gebeld en ik ook al verschillende malen en nu kreeg ze drie weken gelden een brief waarin stond dat ze GEEn recht had op de subsidie??? Bleek dat ze het hadden berekend om haar ouderlijk adres terwijl het goede adres op de aanvraag staat en nu vandaag heeft ze eindelijk via de huisbaas te horen gekregen dat er een bedrag gestort was maar daar ben je maanden mee bezig en kost je bijna je bloeddruk.

wiesollichdasjetzsagen
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2006 17:42

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door wiesollichdasjetzsagen »

Als je vorig jaar geen huursubsidie hebt aangevraagd kan ik dit jaar opnieuw aanvragen, zoja; hoe? Ik hoor van mensen die meer verdienen dan ik en dan toch huurtoeslag krijgen... snap daar geen **** van.

Mother of Chaos
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 mei 2006 18:28

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door Mother of Chaos »

Wij (gezin met 2 pubers) kregen ook geen huur en zorgtoeslag, ondanks dat we er recht op hadden. Bellen en schrijven naar de belastingdienst hielp niks.
Toen hebben we de Nationale Ombudsman ingeschakeld en binnen 2 weken hadden we onze toeslagen binnen. Nog steeds geen definitieve toeslag binnen, maar wel elke maand netjes op tijd ons geld.
Dus misschien een tip voor iedereen die nog helemaal niks heeft ontvangen. Mail de www.denationaleombudsman.nl en die handelen alle klachten netjes af.
Het werkt echt.

Tweety69
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 jun 2005 16:46

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door Tweety69 »

Wij hebben 1 maand de huurtoeslag ontvangen en daarna niks meer
als je met de belastingdienst belt dan krijg je eerst te horen dat
ze de goede rekening niet hebben maar hoe kunnen ze dan die eene maand der wel op storten,al 15 keer hebben we het goede nummer door geven iedere keer moet het binnen 2 a 3 weken op de rekening staan maar tot nu toe nog niks van ze ontvangen ze beloven alles maar komen die afspraken niet eens na.dat is een goede tip ik zal ze ook eens mailen de nationale ombudsman dit is toch om gek van te worden :twisted:

suepie
Berichten: 12
Lid geworden op: 08 mei 2006 21:11

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door suepie »

DE BELASTING DIENST LEUKER KUNNEN ZE HET NIET MAKEN, MAAR WEL MAKKELIJKER. Nou als dat geen lachertje is, weet ik het echt niet meer. Mijn ouders ontvangen sinds januari elke maand 160 euro huurtoeslag, terwijl zij er geen recht op hebben. Zij hebben er tig keer voor gebeld, maar geen reactie (kan ook niet, want tenslotte ben je bij de belastingdiens een nummertje en lig je waarschijnlijk helemaal onder een van de vele stapels foutjes (bedankt)). Nou zijn mijn ouders zo verstandig om het geld niet aan te pakken en leggen het dus opzij voor als zij een aanslag (en die komt er zeker) krijgen om het bedrag binnen de kortste keren terug te storten. WAKKER WORDEN DAAR!!! Kenttergek wordt je ervan. Mensen zoals die mevrouw met die 2 kindjes brengen ze gigantisch in de problemen door niets uit te keren. Ik hoop van ganzen harte dat Nederland wakker wordt en bij de volgende verkiezingen (joepie mei 2007) ons verlost van Balken(ellen)de en Zalm(snip). Maar ja, wie dan kiezen, alles is een pot nat. Als ze eindelijk in die ivoren toren zitten, vergeten ze ons kleintjes weer. Afijn genoeg gal gespuwt, tenslotte is het wel heerlijk weer!

diana1950
Berichten: 22
Lid geworden op: 12 mei 2006 10:41

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door diana1950 »

zoals je leest bij bericht van suepie, zo kan je dus ook behoorlijk in de problemen komen. Eigenlijk schandalig. Wens veel sterkte, dat heb je kennelijk nodig in deze maatschappij. Laten we hopen dat het beter gaat met de P.V.D.A

janke53
Berichten: 3
Lid geworden op: 17 apr 2006 13:25

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door janke53 »

Een woningstichting houdt rekening als de huurtoeslag nog niet is overgemaakt. Ik werk bij een woningstichting en wij houden er rekening mee dat mensen de volledige huur niet kunnen betalen. Niemand wordt aangemaand en naar aanleiding van een berekening via de loonstrook wordt met de huurtoeslag rekening gehouden. De (nieuwe) huurders mogen dan minder betalen

elynasedai
Berichten: 136
Lid geworden op: 22 mei 2006 17:21

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door elynasedai »

Voor wiesollichdasjetzsagen:

Recht op huurtoeslag is niet alleen afhankelijk van het inkomen maar ook van de hoogte van de huur. Die grens is ongeveer 604 euro. Is je huur hoger dan 604 euro dan heb je dus standaard geen recht op huurtoeslag, ongeacht je inkomen!! (zoals bij mij het geval is)

marinique
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2006 18:38

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door marinique »

Updatje.

Vandaag 26 mei nog steeds geen huurtoeslag ontvangen,
aan de sociale raadsleden hadden ze de belofte rond 20 mei gedaan
en ook niet nagekomen.

Inmiddels heb ik vele onbetaalde rekeningen liggen en zelfs al een
aantal incassobureau's en gerechtsdeurwaarders achter mij aan.
Maar goed daar gaat inmiddels een andere topic van mij bij het
forum huren alweer over, dus ik bespaar dat eventjes voor hier.

Beste mensen!

De PVDA Heerhugowaard verzoekt iedereen (het geeft hierbij niet
als je uit een ander deel van het land komt of woont) alle
probleemgevallen zich bij hun te melden zodat de kamerleden
van de PVDA eind volgende week kamervragen kunnen gaan
stellen aan de desbetreffende minister en de pers erop te zetten.

Op hun website staat een oproep of iedereen zich wilt melden.


Google op PVDA Heerhugowaard of neem contact op met de PVDA in je
gemeente. Je kunt PVDA Heerhugowaard emailen óf bellen als je
persoonlijk gesprek met ze wilt !!!


Groetjes !

seeC
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 aug 2005 22:55

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door seeC »

Ondanks mijn positieve bericht op 2 mei dat er een "spoedbetaling" toegezegd was, is daarvan dus nog niets terecht gekomen, er is nog geen geld ontvangen hier.

Afgelopen maandag maar weer gebeld met de belastingtelefoon, die konden alleen in het dossier zien dat inderdaad een spoedbetaling was toegezegd op 2 mei 2006, maar niet zien of er daadwerkelijk een betaling is gedaan. Ik zou weer teruggebeld worden door de afdeling, (dinsdag of woensdag zei men), maar tot vandaag (vrijdag) weer niets gehoord....

Ik ga maar een klacht indienen bij de nationale ombudsman en de pvda informeren denk ik.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door Frankkk »

Mogelijk concentreren ze zich nu op het slagen van de niet-probleem-gevallen. Ik kan me voorstellen dat ze afgerekend worden op het percentage dat wel goed ging. De 1 procent gevallen met een probleem laat je dan gewoon zitten tot die andere 99 procent bediend is en er nog wat tijd over is. Tot die tijd laten ze die 1 procent gewoon barsten en wordt er zo gewoon over lijken gegaan voor het eigen oppervlakkige aanzien.

seeC
Berichten: 10
Lid geworden op: 07 aug 2005 22:55

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door seeC »

Op de site van de PvdA (http://www.pvda.nl)staat trouwens wel dat er 23/5 vragen gesteld zijn:

Problemen bij de uitbetaling van de huurtoeslag zorgen ervoor dat mensen niet het geld krijgen waar ze recht op hebben. Tweede Kamerlid Staf Depla heeft op 23 mei staatssecretaris Wijn om opheldering gevraagd. Depla: 'Mensen die recht hebben op huurtoeslag, hebben dat niet voor niets. Die mensen hebben dat geld hard nodig.'


Staatssecretaris Wijn heeft eerder schriftelijk toegezegd dat de invoeringsproblemen van het nieuwe systeem van huurtoeslag per 1 juni opgelost zouden zijn. Maar tijdens het vragenuurtje in de Tweede Kamer bleek de termijn verschoven te zijn naar half juni. Depla pleit voor een apart telefoonnummer bij de belastingdienst voor mensen die al langere tijd wachten op hun huurtoeslag zodat deze mensen direct geholpen worden. De staatssecretaris voelt daar echter weinig voor.

Depla geeft aan dat hij de vinger aan de pols houdt en de staatssecretaris desnoods volgende week weer naar de Kamer zal roepen als dat nodig is. 'De staatssecretaris zegt dat er snel iets geregeld wordt voor mensen die acuut in de problemen komen. Maar het is te gek voor woorden dat er nog steeds geen oplossing is en terwijl dat keer op keer wel wordt toegezegd. Hopelijk zorgt de staatssecretaris nu dat het probleem echt wordt opgelost. Wij zullen dat goed in de gaten houden.'

marinique
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2006 18:38

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door marinique »

SseeC !

Niet denken om maar de PVDA in te lichten maar doen !

Zoals je in je laatste stukje citeerde wil Depla volgende week
het liefst weer kamervragen hierover gaan stellen.

Bel PVDA Heerhugowaard, ze hebben namelijk voor volgende week meer plannen waarover ik op dit forum niet wil gaan uitwijden, ze zijn
er over aan het vergaderen nu :wink:
Ook mede hierom willen ze dat iedereen die door de huurtoeslag
in heftige financiele problemen zijn geraakt zich vandaag,
morgen of zelfs nog zondag zich bij hun melden 8) .

Bellen seeC !!!

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Het beste is om naar het belastingkantoor te gaan waaronder je valt en vragen om een superspoedbetaling. Deze worden dezelfde dag nog afgehandeld.

marinique
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2006 18:38

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door marinique »

zalmmetwijn !

Owww dus jij denkt dat dat niet gebeurt is?
Gedaan hier, beloftes gekregen superspoedspoedspoedbetalingen!

"Ja mevrouw, meteen!"
"Ja mevrouw, wij begrijpen uw situatie helemaal!"

1 April zou alles definitief in orde zijn.
2 Mei waren alle achterstanden weggewerkt.
20 mei ontvangt u van ons defintief een superspoedspoedspoedbetaling.

Sociale raadsleden erachteraan gezet, ook die kregen beloftes
en zitten met hun handen in het haar vanwege alle probleemgevallen.
Ik krijg nu door bemiddeling van de Sociale Raadsleden aankomende
week bezoek van het Leger des Heils voor voedselpakketten.

Minister Wijn die de termijn van de problemengevallen al heeft
weerlegd naar notabene half juni!

Mijn rekeningen wachten helaas niet, en de achterstanden
daarin worden nu met de maand erger. Het ene gat met het
andere gat vullen en almeer achter de wagen gaan lopen.


:( (Do i say more?)

zalmmetwijn
Berichten: 264
Lid geworden op: 26 mei 2006 14:48

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door zalmmetwijn »

Dan doe het toch niet.

marinique
Berichten: 18
Lid geworden op: 26 apr 2006 18:38

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door marinique »

En owja !

Ik sprak net een goede vriend die een koophuis heeft ...
Ik vroeg hem hoe zijn leven eruit zou zien als hij niet
iedere maand netjes op tijd zijn "hypotheekrente aftrek"
van de belasting zou krijgen.

Hij denken en schetste mij daarna het beeld dat hij het wel
even zou volhouden nog, maar zijn reserves zou moeten gaan
aanspreken en op den duur alminder kunnen betalen en almeer
en meer achterstanden zou krijgen waardoor hij op een moment
gedwongen zijn huis uit zou moeten :D


Hoe zou Nederland er nu uitzien als het dit keer niet de huurtoeslag
betrof waar het mis mee gaat maar met de hypotheekrente aftrek
van koopwoningen ????????

:? :? :?

donjaa
Berichten: 75
Lid geworden op: 21 mei 2006 22:10

Re: Huurtoeslag

Ongelezen bericht door donjaa »

Waarom denk je dat er zoveel huizen te koop staan :?:

Gesloten