Dames en heren!
Ik heb DE oplossing..ADSL nemen...
Neee... nu even zonder dollen... ik heb ook wel ervaring met modem wissels van @home.. dat verloopt niet geheel vlekkenloos.. de reden hiervan is dat alles bij @home geautomatiseerd gaat lijkt het wel..
het probleem bij modem wissels is simpel (echt waar!) @home werkt met MAC (spreek uit MEK) adressen, dat is niets nieuws netwerk kaarten, modems, routers hebben allemaal een UNIEK nummer het MAC adres een voorbeeld hiervan is B.V. 00:E0:29:66:E4:1B
Ok, en wat kunnen we met die belangrijke informatie zal je zeggen, heel simpel de oude modems staan bij jullie geregistreerd bij @home onder een bepaald MAC adres (kijk maar eens op het modem. daar zit een wit stickertje op met MAC adres en een streepjes code) dat adres staat in de server van @home als zijnde actief (mag verbinden en krijgt toegang tot internet) standaard worden alle MAC adressen geblokkeerd tenzij ze in de lijst staan van toegestane MAC adressen. stel je betaald je rekening niet word je MAC adres geblokkeerd. dit MAC adressen controleren wordt gedaan omdat je anders zo kan inloggen op @home zonder abbonement (bij ADSL werken ze met logins zoals het vroeger ook via een modem ging) het probleem bij @home is dat 99% van de modem omwissels het MAC adres niet wordt omgewisseld (na 2 weken) in de server (simpel weg omdat men bij @home niet weet waneer u het oude modem afkoppeld, miss wacht u daar wel 2 weken mee) of omdat het fout gaat omdat met te vroeg het nieuwe modem ontkoppeld (vraag me niet het het kan maar het registreren van het nieuwe modem KAN tot 2 uur duren!!! maar meestal niet en duurd het z'n 15 tot 35 min)
een ander veel gemaakte fout is verleiding door @home zelf stel je haalt een @home pakketje op in de winkel op de hoek en je schaft er daarna nog 1 aan via de website omdat ze daar bv gratis draadloos weg geven. vervolgens wordt het in de winkel aangeschafte modem geregistreerd met MAC adres. @home is niet alleen @sloom wat betreft internet op sommige momenten maar ook wat sloom@ begrijpen dat er 2 abbonementen zijn afgesloten op het zelfde adres en dat men nu dus 2 modems heeft waarvan er maar 1 geregistreerd staat met MAC (die vanuit de winkel)
Maar wat is nou die oplossing... helaas zul je nogmaals moeten bellen met @home en erop staan dat ze je MAC adres wisselen naar het nieuwe modem (als je dat wil gaan gebruiken.) VOOR DAT JE BELT is het handig het nieuwe modem erbij te pakken en alvast even het MAC adres te zoeken
In veel gevallen kun je je modem na 30 minuten weer gebruiken (zelf geven ze weer die 2 uur aan).
Hopenlijk geeft dit resultaat!
