LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Te hoge eindafrekening Nuon/RWE
-
Te hoge eindafrekening Nuon/RWE
Hallo,
Dit jaar mijn elektra afrekening gehad en dat was even schrikken, een totaal verbruik van 16000 kWh, drie maal zoveel als normaal. Of ik maar even
€ 1600,00 wil ophoesten en een maandbedrag van ruim € 300,00 wil gaan betalen. Uiteraard aan het bellen geslagen en wat blijkt, onze meter is hardstikke goed ( altijd van een oud vrouwtje geweest, en in de garage gestaan ) dat zien ze zo door de telefoon heen ( de techniek staat bijna voor niets ) de RWE stuurt me naar de Nuon en de Nuon stuurt me terug naar het RWE. Allebei kunnen ze er niets aan doen, tips of hulp krijg je niet. Een bezwaarschrift naar het RWE werd al na een maand beantwoord, op mijn argumenten werd niet ingegaan,( te weinig tjd voor gehad natuurlijk) gewoon betalen en als je eventueel gelijk mocht hebben dan moet je maar afwachten wanneer je je geld terug krijgt. Tijdens het napluizen van de vorige jaarafrekeningen kwam ik er wel achter dat in 2004 de meterstand ook al niet klopte, wij vullen ieder jaar netjes de meterstanden in en sturen die dan op, maar onze energie boeren gebruiken die standen niet, zij gebruiken gewoon hun eigen geschatte meterstanden. De 5000 kWh die ik meer heb verbruikt in 2004 zijn daardoor onopgemerkt gebleven en die mag ik nu dus ophoesten. De geschillencommissie wil me wel helpen mits ik maar eerst die € 1600,00 in depot stort, en dat is een nog groter probleem want dat heb ik niet. Tijdens het aangeven van de meterstanden dit jaar op de website van het RWE, kwam er al een melding dat het verbruik sterk afweek vergeleken met voorgaande jaren, maar omdat ik twee waterbedden heb weggedaan een nieuwe koelkast en een nieuwe wasmachine heb gekocht dacht ik dus dat mijn verbruik sterk was gezakt. Wij hardstikkke blij natuurlijk, we hadden al bijna die nieuwe auto besteld. Vergeleken met de buren draait onze elektra meter ruim twee keer zo snel bij gelijk verbruik. Dat hebben we overdag gecontroleerd, onze meter draaide zijn rondje in 32 seconden en de meter van de buurvrouw deed daar
1 minuut en 6 seconden over, achteraf bleek zij de wasdroger nog aan te hebben. Dus er moet haast wel iets met de meter mis zijn. De meter hangt trouwens scheef en volgens een kenner mag dat absoluut niet. We hebben ook alle verbruikers uitgeschakeld gehad, en van alle apparaten de stekkers eruit gehaald, dan staat de meter stil, dus ik word niet afgetapt en heb ook geen lekstroom. Ook heb ik voor € 30,00 een wattmeter gekocht, die kan je tussen een apparaat en een stopcontact plaatsen, na een dag of een week kan je dan precies zien wat het apparaat heeft verbruikt of wat de kosten waren. Ik heb alle apparaten hiermee gecontroleerd en ik ben geen uitspringers tegen gekomen. Jammer genoeg heb ik niet het aantal kWh wat is verbruikt ergens opgeschreven, anders had ik op kunnen tellen en zo mijn jaarverbruik kunnen vaststellen. Ook heb ik een meter-ijking aangevraagd bij ContiNuon,
(alweer die Nuon) kosten € 466,00. Inmiddels heb ik geen hulp maar wel een aanmaning gehad van het RWE, binnen 7 dagen betalen of anders afsluiting. Dan gaat de meterijking dus ook niet door want dan is er niets meer te ijken, behalve als dat ook met batterijen gaat. Al met al ben ik ten einde raad en aan het hopen dat de Nuon snel met de ijking begint, hoewel ik meer en meer begin te geloven dat we ook in holland russische vijfjaren plannen hebben.
Dit jaar mijn elektra afrekening gehad en dat was even schrikken, een totaal verbruik van 16000 kWh, drie maal zoveel als normaal. Of ik maar even
€ 1600,00 wil ophoesten en een maandbedrag van ruim € 300,00 wil gaan betalen. Uiteraard aan het bellen geslagen en wat blijkt, onze meter is hardstikke goed ( altijd van een oud vrouwtje geweest, en in de garage gestaan ) dat zien ze zo door de telefoon heen ( de techniek staat bijna voor niets ) de RWE stuurt me naar de Nuon en de Nuon stuurt me terug naar het RWE. Allebei kunnen ze er niets aan doen, tips of hulp krijg je niet. Een bezwaarschrift naar het RWE werd al na een maand beantwoord, op mijn argumenten werd niet ingegaan,( te weinig tjd voor gehad natuurlijk) gewoon betalen en als je eventueel gelijk mocht hebben dan moet je maar afwachten wanneer je je geld terug krijgt. Tijdens het napluizen van de vorige jaarafrekeningen kwam ik er wel achter dat in 2004 de meterstand ook al niet klopte, wij vullen ieder jaar netjes de meterstanden in en sturen die dan op, maar onze energie boeren gebruiken die standen niet, zij gebruiken gewoon hun eigen geschatte meterstanden. De 5000 kWh die ik meer heb verbruikt in 2004 zijn daardoor onopgemerkt gebleven en die mag ik nu dus ophoesten. De geschillencommissie wil me wel helpen mits ik maar eerst die € 1600,00 in depot stort, en dat is een nog groter probleem want dat heb ik niet. Tijdens het aangeven van de meterstanden dit jaar op de website van het RWE, kwam er al een melding dat het verbruik sterk afweek vergeleken met voorgaande jaren, maar omdat ik twee waterbedden heb weggedaan een nieuwe koelkast en een nieuwe wasmachine heb gekocht dacht ik dus dat mijn verbruik sterk was gezakt. Wij hardstikkke blij natuurlijk, we hadden al bijna die nieuwe auto besteld. Vergeleken met de buren draait onze elektra meter ruim twee keer zo snel bij gelijk verbruik. Dat hebben we overdag gecontroleerd, onze meter draaide zijn rondje in 32 seconden en de meter van de buurvrouw deed daar
1 minuut en 6 seconden over, achteraf bleek zij de wasdroger nog aan te hebben. Dus er moet haast wel iets met de meter mis zijn. De meter hangt trouwens scheef en volgens een kenner mag dat absoluut niet. We hebben ook alle verbruikers uitgeschakeld gehad, en van alle apparaten de stekkers eruit gehaald, dan staat de meter stil, dus ik word niet afgetapt en heb ook geen lekstroom. Ook heb ik voor € 30,00 een wattmeter gekocht, die kan je tussen een apparaat en een stopcontact plaatsen, na een dag of een week kan je dan precies zien wat het apparaat heeft verbruikt of wat de kosten waren. Ik heb alle apparaten hiermee gecontroleerd en ik ben geen uitspringers tegen gekomen. Jammer genoeg heb ik niet het aantal kWh wat is verbruikt ergens opgeschreven, anders had ik op kunnen tellen en zo mijn jaarverbruik kunnen vaststellen. Ook heb ik een meter-ijking aangevraagd bij ContiNuon,
(alweer die Nuon) kosten € 466,00. Inmiddels heb ik geen hulp maar wel een aanmaning gehad van het RWE, binnen 7 dagen betalen of anders afsluiting. Dan gaat de meterijking dus ook niet door want dan is er niets meer te ijken, behalve als dat ook met batterijen gaat. Al met al ben ik ten einde raad en aan het hopen dat de Nuon snel met de ijking begint, hoewel ik meer en meer begin te geloven dat we ook in holland russische vijfjaren plannen hebben.
Re: Te hoge eindafrekening Nuon/RWE
Beste linuxlover.
Ook ik heb hier nog een pakket Linux maar dat even terzijde. Ik heb in aller eil even uitgerekend wat Uw gemiddelde verbruik per uur is.
Ik kom op een continu verbruik van 1.14 KWh per uur. Een beetje veel vindt U ook niet?
Ook ik heb hier nog een pakket Linux maar dat even terzijde. Ik heb in aller eil even uitgerekend wat Uw gemiddelde verbruik per uur is.
Ik kom op een continu verbruik van 1.14 KWh per uur. Een beetje veel vindt U ook niet?
Heb je al geprobeerd een betalingsregeling te treffen? Of is het daar te laat voor of kun je dat ook niet betalen?
Na een aanmaning wordt je trouwens echt niet binnen een paar dagen afgesloten. Je leverancier beeindigt het contract en dan heb je nog een maand ongeveer de tijd om een andere leverancier te zoeken.
Na een aanmaning wordt je trouwens echt niet binnen een paar dagen afgesloten. Je leverancier beeindigt het contract en dan heb je nog een maand ongeveer de tijd om een andere leverancier te zoeken.
-
Beste Gast,
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is onstaan over uw jaarnota.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om samen met u
de kwestie te bespreken.
Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen?
Alvast bedankt voor de te nemen moeite.
Met vriendelijke groet,
De medewerker
Uit uw bericht op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid is onstaan over uw jaarnota.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u op willen nemen om samen met u
de kwestie te bespreken.
Zou u mij hiertoe uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen?
Met vriendelijke groet,
De medewerker
Linuxlover, Dit is jou kans! De Medewerker is de enige die Echt iets voor je kan doen en is te vertrouwen.
Joopataa
Joopataa
-
Hallo medewerker,
Ik heb een debiteur en een factuurnumer, een contractnummer kan ik helaas niet vinden.
Debiteur.Nr: 800.01.721.09
factuur Nr: 20060260
Ik hoop dat je hier wat mee kan, laat het me anders weten.
In ieder geval alvast hartelijk bedankt.
Ik heb een debiteur en een factuurnumer, een contractnummer kan ik helaas niet vinden.
Debiteur.Nr: 800.01.721.09
factuur Nr: 20060260
Ik hoop dat je hier wat mee kan, laat het me anders weten.
In ieder geval alvast hartelijk bedankt.
-
Ik weet niet of het dankzij de hulp van de medewerker is, maar ik ben sinds een week in het bezit van een digitale elektrameter. Wat volgens de informatie van Continuon wel eens enkele maanden zou kunnen duren is nu gelukkig al afgehandeld. Nu nog wachten op de testuitslagen van mijn oude meter. Met deze digitale elektrameter zit ik gelukkig weer op mijn oude niveau, oftewel een besparing van 41% vergeleken met de afrekening van de Nuon.
Ik zit ook met een onduidelijke jaarafrekening. Ik zou in 2005 twee keer zoveel gas hebben verbruikt als het jaar daarvoor. Ik zou graag contact op willen nemen met De Medewerker. Wie kan mij helpen aan zijn emailadres.
-
Hallo,
Omschrijf je verhaal zo duidelijk mogelijk met een eigen topic. Dan neemt de medewerker wel contact met jou op
Omschrijf je verhaal zo duidelijk mogelijk met een eigen topic. Dan neemt de medewerker wel contact met jou op
-
Beste p.starink,
Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid bij u is onstaan over uw jaarafrekening.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u opnemen om u toelichting te geven. Zou u mij uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen?
Met vriendelijke groet,
De medewerker
Uit uw vraag op dit forum maak ik op dat er onduidelijkheid bij u is onstaan over uw jaarafrekening.
Als u er geen bezwaar tegen heeft, zou ik graag op korte termijn telefonisch contact met u opnemen om u toelichting te geven. Zou u mij uw contractrekeningnummer kunnen geven, zodat ik op basis daarvan uw telefoonnummer kan achterhalen?
Met vriendelijke groet,
De medewerker
Ik bertreur deze gang van zaken.
Met alle respect voor Nuon maar welk een wondermens is de medewerker of is Nuon echt zo goed?
Ik ben benieuwd.
Met alle respect voor Nuon maar welk een wondermens is de medewerker of is Nuon echt zo goed?
Ik ben benieuwd.
Nee, jij trekt volle zalen timefa!!!
Tjonge, ......"ik betreur".........het valt mij nog mee dat je deze keer niet spreekt over....wij betreuren........
Tjonge, ......"ik betreur".........het valt mij nog mee dat je deze keer niet spreekt over....wij betreuren........
Ik moet het voor de verandering eens met Timefa eens zijn. Dat NUON- medewerkers onder de nickname "de medewerker" middels dit forum trachten problemen op te lossen is een bewijs dat hun reguliere klantenservice blijkbaar volkomen incompetent is. Natuurlijk is het prettig als klachten en problemen snel worden opgelost maar dat dit niet gebeurt als je de normale weg volgt is, inderdaad, treurig.
Ik heb overigens de indruk dat "Medewerker", zoals zij eind vorig jaar in haar eigen tijd op dit forum aktief was (en ook bij Kassa van de Vara), de mond is gesnoerd, de laan is uitgestuurd, en is vervangen door "De Medewerker": een speciaal groepje puinruimers van de NUON die hier met voorgekookte teksten gratis reclame maken en blijk moeten geven van de betrokkenheid van NUON. Blij dat ik niet bij die club zit.
Ik heb overigens de indruk dat "Medewerker", zoals zij eind vorig jaar in haar eigen tijd op dit forum aktief was (en ook bij Kassa van de Vara), de mond is gesnoerd, de laan is uitgestuurd, en is vervangen door "De Medewerker": een speciaal groepje puinruimers van de NUON die hier met voorgekookte teksten gratis reclame maken en blijk moeten geven van de betrokkenheid van NUON. Blij dat ik niet bij die club zit.
-
Waarom moet de poging van de Nuon - commercieel bedrijf - om zoveel mogelijk klanten te helpen cq tevreden te krijgen/houden in een negatieve context getrokken worden?
Ze moeten 2,5 miljoen klanten tevreden houden en zelfs een procentueel laag aantal fouten dupeert nog een redelijke hoeveelheid klanten. Wat is er dan mis om op deze manier, met een "groepje puinruimers" zoals jij het noemt het aantal ontevreden klanten nog verder naar beneden te krijgen.
Lijkt me dat het resultaat telt en niet alleen de weg ernaar toe
Maar sommige mensen denken dat ze in een perfecte wereld leven....
Ze moeten 2,5 miljoen klanten tevreden houden en zelfs een procentueel laag aantal fouten dupeert nog een redelijke hoeveelheid klanten. Wat is er dan mis om op deze manier, met een "groepje puinruimers" zoals jij het noemt het aantal ontevreden klanten nog verder naar beneden te krijgen.
Lijkt me dat het resultaat telt en niet alleen de weg ernaar toe
Maar sommige mensen denken dat ze in een perfecte wereld leven....
-
Hey JSP, vertel eens bij welk bedrijf jij werkt. Jij werkt bij een bedrijf waar ALLES perfect gaat of niet? Pauper figuur...
Dat een medewerker op een forum in korte termijn wel lukt wat medewerkers van een klantenservice in maanden niet voor elkaar krijgen vind ik treurig, de goede bedoelingen ten spijt. Voorbeelden te over op dit forum. En een groot aantal klanten vind ik geen excuus.Lijkt me dat het resultaat telt en niet alleen de weg ernaar toe
Ik ben geen klant bij NUON. Het lijkt me beter dat klanten van NUON die maandenlang bij de reguliere klantenservice geen gehoor vinden, maar uiteindelijk wel bij (De) Medewerker, aangeven wat zij belangrijk vinden: het resultaat of ook de weg er naar toe.
-
Alle energie bedrijven hebben een slechte reputatie voor wat betreft klantenservice. Ook niet vreemd als je bedenkt dat nog geen 2 jaar terug de klanten toch niet weg konden lopen en er op PR nauwelijks nadruk lag (afgezien van de verrichtingen van de heer Swelheim - groot Vitesse supporter - die met het commercieeler worden van de Nuon snel uit beeld is verdwenen). Nu kunnen klanten wel weg en wordt er door overheid en aandeelhouders (provincies) druk uitgeoefend om de zaken goed voor elkaar te krijgen.Dat een medewerker op een forum in korte termijn wel lukt wat medewerkers van een klantenservice in maanden niet voor elkaar krijgen vind ik treurig, de goede bedoelingen ten spijt. Voorbeelden te over op dit forum. En een groot aantal klanten vind ik geen excuus.
En nu ga jij er dus vanuit dat dan a la minuut er een omslag plaats zal vinden van een ambtelijke organisatie (met ruim 10.000 werknemers) naar een martkgerichte foutloze organisatie............!?
Lijkt mij een beetje irreëel maar zal wel aan mij liggen
En gezien het hele proces gewoon wat tijd nodig heeft denk ik dat alle kleine beetjes helpen.
ook ik heb een hele hoge eindafrekening gekregen. t zit m vooral in het gas bij mij. ik heb een gaskachel dus daar zitten hoge kosten maar 900 euro extra betalen en van 108 naar 192 p/m gaan vind ik ongeloofwaardig. ik ben gaan samenwonen dus dan kan ik me voorstellen dat ik iets omhoog ga maar zoveel!!! en die 900 euro die ik nu moet bijbetalen het lijkt wel alsof hier sprake is van een grove fout maar ik kan hem niet ontdekken. misschien kan Medewerker met mij meekijken ofzo want ik ben echt wanhopig hieronder .
heel erg bedankt, Roos
heel erg bedankt, Roos
-
Heb je gecontroleerd of de meterstanden van dit jaar en het afgelopen jaar een beetje overeen komen met wat er op de eindafrekening staat ?
Geschat verbruik wil ook nog wel eens tot een hogere rekening leiden.
Geschat verbruik wil ook nog wel eens tot een hogere rekening leiden.
ja het komt overeen met wat er op de rekening staat. het ziet er naar uit dat mijn gasverbruik verdubbelt is. nou woon ik ook sinds anderhalf jaar samen dus kan je verwachten dat dit iets omhoog gaat maar verdubbelen? dat vind ik zo onwaarschijnlijk!!
wat is de weg om dit uit te (laten) zoeken?
wat is de weg om dit uit te (laten) zoeken?