LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hoofdzekering

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
nadalier

Hoofdzekering

Ongelezen bericht door nadalier »

Van de week was bij ons de hoofdzekering van de meterkast kapot. Naar de woningbouw gebeld, want wij wisten dus niet wat er was we hadden ineens geen stroom meer, die stuurde een elctricien deze constateerde dat de hoofdzekering kapot was, hij mocht deze niet vervangen omdat hij geen zegelrecht had, dus essent moest er voor komen. Ik heb gevraagd aan die monteur hoe dit kan en hij zei het kan gewoon na verloop van tijd worden ze zwakker.,

Nu heb ik contact gehad met de woningbouw, is hun huis, hun meterkast dus ik vind dat hun het moeten betalen. Maar ze gaan het niet betalen want volgens hun komt het door korsluiting anders gaat de hoofdzekering niet kapot :roll:

Nu mijn vraag zijn ze verplicht dit te betalen of niet?

Als ze niet betalen, en ik ga ooit verhuizen neem ik die hoofdzekering mee, want ik heb die betaald dus is van mij.....hetis gewoon een princiepe kwestie nu...

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Hoofdzekering

Ongelezen bericht door Martin1976 »

lijkt mij dat de verhuurder dit moet betalen, zeker als de monteur gezegd heeft dat dit gewoon door slijtage komt, het electrische gedeelte hoor gewoon bij het huis en de kosten komen m.i. voor de verhuurder

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Hoofdzekering

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Als het goed is staat in je huurcontract wat wel en niet voor eigen rekening komt. Kleine reparaties komen meestal voor eigen rekening, maar in dit geval weet ik het niet zeker.

Als zij zeggen dat het komt door een kortsluiting mogen ze dat ook
bewijzen.

Schuldhulpverlening
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 apr 2006 18:55

Re: Hoofdzekering

Ongelezen bericht door Schuldhulpverlening »

U heeft het bij het rechte eind. Uw verhuurder moet de kosten betalen behoudens de instalatie eigenmachtig door u zelf gewijzigd is. Wellicht was de hoofdzekering te licht.
Als u zelf niets aan de installatie heeft gewijzigd moet uw verhuurder voor de kosten op draaien.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Hoofdzekering

Ongelezen bericht door geengast »

Ik denk het eigenlijk niet. De hoofdzekering is onderdeel van het contract dat u als HUURDER maakt met de ENERGIELEVERANCIER. Daar staat de verhuurder compleet buiten.

Als huurder vraagt u immers ook aan de energieleverancier om aangesloten te worden. Vanaf de hoofdzekering is het een zaak van wat in het huurcontract is vastgelegd, maar ik denk niet dat het wettelijk is toegestaan dat de verhuurder iets met de hoofdzekering te maken heeft. Hij heeft immers ook geen overeenkomst met de leverancier die voor deze hoofdzekering verantwoordelijk is.

Bulldozer
Berichten: 5
Lid geworden op: 13 mei 2006 10:25

Re: Hoofdzekering

Ongelezen bericht door Bulldozer »

De kosten van een hoofdzekering worden meestal vergoedt door het energiebedrijf, waarom?

Alles wat na de meterkast komt dus zeg maar na de stoppen of aardlekschakelaar mag je als huurder aankomen mits je dat kan natuurlijk.
De hoofdzekering zit in een gedeelte waar je niet bij kan of je moet de verzegeling gaan verbreken.
Wij hebben het hier een keer gehad, geen factuur gezien.
Om een hoofdzekering te laten springen door kortsluiting moet je goed je best doen, want dan moeten al je stoppen of aardlekschakelaar falen.

Dus betalen hoef je niet, wees daar maar niet bang voor maar dat je verhuurder zegt ik betaal niet is ook normaal, de hoofdzekering valt onder het energiebedrijf zijn verantwoording.

nadalier

Re: Hoofdzekering

Ongelezen bericht door nadalier »

nou we hebben anders toch de rekening van essent binnen.
na wat heen en weer gebeld te hebben met de woningbouw vergoeden ze dit helemaal. dus de rekening kan ik doorsturen

bedankt voor jullie reacties.

Gesloten