LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Muis kapot binnen fabrieksgarantie

Is jouw garantie niet goed verlopen? Geef hier jouw mening.
jwer
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2006 12:05

Muis kapot binnen fabrieksgarantie

Ongelezen bericht door jwer »

Ik heb nog steeds moeite met hoe garantie nu precies werkt.

Ik heb in augustus 2003 een muis gekocht voor E50, de MX500 van Logitech, hierop zat 3 jaar fabrieksgarantie. Hij is in januari dit jaar kapot gegaan en vervolgens is hij opgestuurd naar Logitech. Aangezien dit soort producten nooit gerepareerd kunnen worden moet er een andere oplossing worden gevonden. De MX500 wordt niet meer geleverd dus een nieuwe is geen optie, de MX510 ziet er precies hetzelfde uit en heeft dezelfde prijsklasse maar heeft net andere specificaties.

Nu heeft de Logitech 15 euro overgemaakt aan de winkel, en de winkel wil nu dat ik die 15 euro gebruik als een tegoedbon. De redenatie van Logitech is dat ze hem niet kunnen vervangen en dat er 2 van de 3 jaar de muis goed werkt, dus dat ik 1/3 terugkrijg...

Ten eerste was ik mijn muis meer dan een maand kwijt, en toen ik de verkoper zei dat ik geen muis meer had dan moest ik van hem maar een nieuwe kopen (altijd handig een reserve toch...

Mijn vragen zijn: Aan de ene kant snap ik de redenatie dat ik toch 2 jaar de muis gebruikt heb, dus dat ik maar een gedeelte terugkrijg. Aan de andere kant heb ik de muis gekocht onder het voorbehoudt dat hij minimaal 3 jaar zou werken en nu doet hij dat niet, dus ik voel met toch enigszins bekocht. Daarnaast zou Logitech de muis kunnen vervangen door een vergelijkbaar type, maar niet dezelfde ter waarde van 50 euro, maar dat doen ze ook niet...

Vervolgens heb ik al een muis gekocht, en nu heb ik 15 euro tegoed bij een winkel waar ik op zich niets wil kopen. Volgens mij moet ik toch sowieso die 15 euro cash kunnen vragen, ipv te moeten besteden?

Kan iemand mij helpen? Moet ik eens Logitech bellen om te vragen of ze niet alsnog een vervanging kunnen sturen? Heb ik recht op het volledige bedrag of toch echt maar 1/3?

johntab
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 jun 2005 19:33

Re: Muis kapot binnen fabrieksgarantie

Ongelezen bericht door johntab »

Je moet dit rechtstreeks melden bij Logitech dan krijg je een nieuwe muis retour En als die er niet meer is krijg je een zelfde soort prijs kwaliteit verhouding muis retour en gewoon rechtstreeks en niet via het verkooppunt. Vaak moet je dan wel bv de stekker van die ouwe muis retour zenden. Logitech is heel soepel en gaat uit dat een consument te vertrouwen is. Die zaak waar je die muis hebt gekocht met zijn tegoed bonnen verhaal op de zwarte lijst zetten en daar nooit meer iets kopen. Geef nog even door welke zaak dat was dan kunnen andere consumenten daar rekening mee houden

*Draak*
Berichten: 17
Lid geworden op: 23 jan 2006 11:56

Re: Muis kapot binnen fabrieksgarantie

Ongelezen bericht door *Draak* »

Ik geef "johntab" helemaal gelijk. Ik heb ook een kapotte muis gehad, ik belde direkt naar Logitech (niet naar de Verkoopwinkel) en kreeg meteen en nieuwe, ik hoefde de oude niet eens terug te sturen.

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Muis kapot binnen fabrieksgarantie

Ongelezen bericht door djmaze »

Mijn muis is niet kapot te krijgen, maar wel versleten.
Heeft Microsoft toch nog eens een goed product geleverd, maar dan in de vorm van een ergonomische IntelliMouse Explorer.
Ze kosten toen der tijd ook wel wat, 110 Eurie.

Ik ben het wel 100% met de reacties eens, een goed gesprek leverd een nieuw produkt. Heb dit namelijk ooit eens met een Creative 5.1 PC Speakerset gehad.
Wordt alleen niet meer gebruikt, een digitale aansluiting op mijn Bose speakers met Denon versterker geeft een veel mooier geluid.

jwer
Berichten: 5
Lid geworden op: 11 mei 2006 12:05

Re: Muis kapot binnen fabrieksgarantie

Ongelezen bericht door jwer »

Ik twijfel of ik deze winkel moet noemen hier, maar ik wilde toch iedereen de conclusie niet onthouden. Ik wil wel melden dat ik de situatie al niet begreep omdat ik al eerder een bank geheugen daar had gekocht die niet goed werkte en er toen totaal niet moeilijk werd gedaan over een nieuwe, dus mijn ervaringen met de winkel waren eigenlijk prima.

Na weer een gesprek met het winkelpersoneel die mij aanraadde om nog maar eens te bellen heb ik gesproken met iemand van hun "helpdesk". Deze heeft mij aangeraden om te mailen naar hun klachtenadres omdat die rechtstreeks naar de baas gaat, en meteen de volgende dag kreeg ik een mail terug.

Hierbij onze reactie op uw onderstaande e-mail.

Ten eerste willen u mededelen dat wij de gang van zaken betreuren. Uiteindelijk heeft de situatie te lang geduurd. Uw garantieafhandeling is inderdaad niet juist uitgevoerd. Uw muis had volgens garantie-afspraken omgeruild dienen te worden voor een gelijkwaardig, of beter product. Hierin hebben wij alszijnde bedrijf dan ook gefaald. Bij deze onze excuses voor deze situatie.

U bent een klant van ons, en dat willen wij graag zo houden. Als oplossing en tevens compensatie, willen wij u het volgende aanbieden:

- Logitech MX 610 Optical muis

- Logitech Quickcam Chat USB

Wij kunnen overigens de bovenstaande producten aan u toesturen, i.p.v. afhalen in één van onze winkels.

Hopelijk kunt u zich vinden in onze oplossing.


Persoonlijk vind ik dit geweldig, en ik kan hier uiteindelijk natuurlijk alleen maar blij mee zijn. Het heeft een boel gezeur (en beltegoed) gekost maar dit is natuurlijk zeer vriendelijk. Dat het zover heeft moeten komen is niet echt een warme douche waard, maar de uitkomst wel.

Gesloten