Het verbruik van electra was ruim 2 keer zoveel geworden !! Van ca 4200 kwh naar 8700 kwh

Nu hebben we aan GC gevraagd wat te doen en die verwees ons naar de beheerder Eneco. Zij gaven door dat het eiken van een meter ca 600 euro kost en dat de kosten voor ons zijn als de meter normaal functioneert. Als hij kapot is, dan betalen zij de kosten. Nu is dat nogal een bedrag en zijn we eerst zelf op speurtocht gegaan. Met een eiegn metertje (via internet besteld voor 25 euro) een aantal aparaten bekeken. Verder een weekend weg gegaan en de meterstanden opgenomen. Dat laatste geeft ons meer inzicht, namelijk dat na ca 2 dagen er een verbruik was van 9Kwh !! Lijkt mij erg veel voor 1 koelkast, 1 vriezer en een lampje van 15 watt, misschien her en der nog een paar kleine stanby dingetjes, maar dan heb je het wel gehad.
Wij denken dat de meter ruim twee keer zoveel meet, maar weten het dus niet zeker.
De meter is uit 1996 en er schijnt een wettelijke regeling te zijn die vervanging mogelijk moet maken, maar die ken ik niet en ik heb er ook geen info oever kunnen vinden.
Kan iemand ons advies geven wat we nu moeten doen?