LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Toegangskaarten concerten/voetbalwedstrijden

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Clemens van OS
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mei 2006 21:22

Toegangskaarten concerten/voetbalwedstrijden

Ongelezen bericht door Clemens van OS »

Het is mij helaas al jaren bekend dat toeganskaarten voor concerten en voetbalwedstrijden vaak in VERKEERDE handen terecht komen.
Hapening binnen een half uur uitverkocht en vervolgens kun je op Internet bij bedrijven met een bedenkelijk bestaansrecht, voor een veelvoud van het oorspronkelijke bedrag een ticket bestellen.
Ik vraag me echt af, of dit alleen in Nederland kan en mag.

Voor het concert voor Andrea Bocelli wordt gewoon € 200,-- gevraagd.
Kaarten zat maar als je er een aanschaft dan maak je dat rapaille nog rijk ook.

Valt hier niet tegen op te treden? In België zijn nog kaarten zat te krijgen voor Andrea Bocelli volgens de reguliere weg!!! Heeft men dit probleem in België gewoon niet, of zijn we hier in Nederland gewoon echt allemaal doorgeslagen!

Het is toch te gek voor woorden, dat een stelletje luizenbakken schaarste creëren om vervolgens woekerprijzen te kunnen vragen.
Ik ben van mening dat hier tegen opgetreden moet worden. Als het bedrijfsmatig plaatsvindt, is het sowieso te gek voor worden dat voetbalclubs en organisaties die wedstrijden of concerten organiseren, grote hoeveelheden aan kaarten van de hand doen aan het tuig dat er vervolgens woekerwinsten mee maakt.

Ik ga maar naar Antwerpen en van de € 200,-- euro die ik me bespaar neem ik een goed hotel.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: Toegangskaarten concerten/voetbalwedstrijden

Ongelezen bericht door gerland »

Kennelijk zijn de officiële prijzen te laag........

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Toegangskaarten concerten/voetbalwedstrijden

Ongelezen bericht door karr-2 »

We houden dit met zijn allen zelf in stand. Zolang mensen bereid zijn om 200 euro voor een stuk papier te betalen zouden ze wel gek zijn om het er niet voor te vragen. Kennelijk betalen we het er graag voor.

En of dit bedrijven van bedenkelijk allooi zijn betwijfel ik, voor zover ik weet zijn het gewoon normale Nederlandse bedrijven die ook aan de Nederlandse wet moeten voldoen. Er is geen enkel bezwaar tegen inkopen en met winst verkopen.

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: Toegangskaarten concerten/voetbalwedstrijden

Ongelezen bericht door Belg »

mijn man en schoonzoon zijn al vanaf het eerste begin grote fans van u2. Hebben uiteraard ook alle cd's en dvd's + de nodige boeken. Tot aan de laatste hebben zij dan ook alle concerten in Nederland gezien. Helaas, de laatste was snel verkocht en veelal aan de verkeerde mensen. Beiden wilden niet op de zwartemarkt kopen voor woekerprijzen. Ik heb respect voor hun keuze. Kan iemand mij vertellen waar zij de volgende keer terecht kunnen voor kaarten?

djmaze
Berichten: 234
Lid geworden op: 02 mei 2006 01:45

Re: Toegangskaarten concerten/voetbalwedstrijden

Ongelezen bericht door djmaze »

Je kan volgens mij een pre-order plaatsen bij ticketservice ofzo net als voor de biosscoop.
Je betaald dan 10 euro ofzo en haalt je ticket zodra hij in de verkoop is.

Geloof niet dat het voor elk ticket mogenlijk is maar het is het proberen waard.

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: Toegangskaarten concerten/voetbalwedstrijden

Ongelezen bericht door Belg »

djmaze
Ik zal het eens met mijn man bespreken. Die 10 euro extra heeft hij er wel voor over. Maar ik ben bang dat het niet zo makkelijk gaat. Helaas komen ze voorlopig nog niet weer.Mijn man is inmiddels ook lid geworden van de U2-website. Mogelijk kunnen zij helpen.
In ieder geval bedankt voor het meedenken.

haka10
Berichten: 70
Lid geworden op: 13 jul 2005 15:06

Re: Toegangskaarten concerten/voetbalwedstrijden

Ongelezen bericht door haka10 »

Het zal wel met de handelsgeest van Nederlanders te maken hebben dat dit soort praktijken in NL wel voorkomen en in België niet.

En dat je winst wil maken over de rug van een ander door extra te willen profiteren van schaarste zal behalve met de Nederlandse handelsgeest ook wel te maken hebben met onze HUFTERIGE inborst.

Theo1980
Berichten: 41
Lid geworden op: 17 okt 2005 21:40

Re: Toegangskaarten concerten/voetbalwedstrijden

Ongelezen bericht door Theo1980 »

In Nederland valt het nog wel mee. Ik heb nu Madonna Confessions Tour yickets voor Hannover, Parijs en Amsterdam (beide shows) voor de normale prijzen. Wanneer ik kijk wat de ticketburo's (scalpers, bedrijven die kaarten opkopen en weer doorverkopen) hier vragen voor tickets, dan is dat een schijntje in vergelijking wat er bijvoorbeeld in de UK voor dezelfde tickets gevraagd wordt.

Hele simpele manier om dit probleem op te lossen: ga voor het postkantoor slapen of kom ontzettend vroeg.

Gesloten