LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] koopsompolis cardiff

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
appolo
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 dec 2005 16:45

koopsompolis cardiff

Ongelezen bericht door appolo »

Circa drie jaar geleden tweede hypotheek afgesloten bij de DSB. Hieraan is gekoppeld een Overlijdensrisicoverzekering en wooncomfortplan. Hiervoor is direct een koopsompolis afgesloten. Hypotheek is voortijdig ingelost en ik wil nu aanspraak doen op de afkoopwaarde van de voorgenoemde polissen. Is het iemand gelukt deze vrij te maken en op welke wijze. Help.

PaulR
Berichten: 29
Lid geworden op: 12 dec 2005 21:36

Re: koopsompolis cardiff

Ongelezen bericht door PaulR »

Succes!! De voorwaarden van deze cardifpolis zeggen namelijk niets over premierestitutie. Er zal een wonder moeten gebeuren alvorens Cardif het geld naar verhouding terugstort.

Dutchie
Berichten: 163
Lid geworden op: 02 aug 2004 09:18

Re: koopsompolis cardiff

Ongelezen bericht door Dutchie »

En als het lukt is er weinig waarde, omdat de tussenpersoon 30-40% provisie kreeg van Cardiff.

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: koopsompolis cardiff

Ongelezen bericht door Xpert »

Polissen van Cardif DSB kennen inderdaad geen premierestitutie. Dit is een afspraak tussen DSB en Cardif. Cardif is slechts risicodrager van de polis en verder niet.

Daarom kan DSB bank lage rentes aanbieden op haar hypotheken/kredieten.

Als je een rechtstreekse een polis bij Cardif via een tussenpersoon sluit dan is er wel een mogelijkheid van premierestitutie.

Ja, de DSB zorgt goed aan haarzelf en denkt blijkbaar minder in het belang van haar klanten.

Wanneer mensen een krediet sluiten bij de DSB met een woonlastenverzekering dan moeten zij bedingen dat bij vroegtijdige beëindiging van het kreidet recht krijgen op premierestitutie op de wwonlastenverzekering cq. overlijdensrisicoverzekering wanneer deze polissen voldaan middels een éénmalige koopsom. Wel per jaar laten vastleggen wat er dan aan afkoopwaarde nog resteerd.

marcel23
Berichten: 46
Lid geworden op: 02 mar 2005 13:46

Re: koopsompolis cardiff

Ongelezen bericht door marcel23 »

je kunt beter de verzekeringen ergens anders onderbrenegen.

Beter nog... doe helemaal geen zaken met DSB !!!

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: koopsompolis cardiff

Ongelezen bericht door CB »

Waar moet AZ z'n geld dan vandaan halen? Overigens ik ben geen suporter van AZ hoor!

Belle123
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2006 22:27

Re: koopsompolis cardiff

Ongelezen bericht door Belle123 »

Ik heb een zelfde akkevietje lopen met Cardiff. Ik heb een overleidingsrisico verz. afgesloten in goed vertrouwen van een fin. adviesburo. Ik ben erachter gekomen dat ik dubbel verzekerd was. Zowel bij de geldvertrekker als bij Cardiff. E 6000 aan Cardiff voldaan voor een korte looptijd. Ik heb alles geprobeerd om ervan af te komen. Originele polissen heb ik nog nooit ontvangen en ik heb alle wegen al bewandelt, tot aan de DAS, Klachten instituur verzekeringen, uiteindelijk wilde ik een advocaat zelf regelen, maar daarvan waren de kosten veel te hoog !!! Nog steeds van mening dat ik de zaak kan winnen !!

Maar................let op ! Ben vorige week getipt door iemand dat voor alle verzekeringen ook met terugwerkende kracht geldt, dan heb ik het over dit soort dingen, dat je kan afkopen. De voorwaarden zijn in de nieuwe polissen vastgelegd heb ik gehoord en worden ook met terugwerkende kracht aan mensen uitgekeerd die eerder een verzekering hebben afgesloten. voorwaarden, dat de verzekering per 5 jaar kan worden stopgezet.

Goed hoe het allemaal precies in elkaar zit weet ik nog niet helemaal. Heb afgelopen week Cardiff een brief gestuurd met het verzoek mij een voorstel te doen voor afkoop verzekering. Een fin.adviseur had het al vor mij nagevraagd en dat was mogelijk !! Dus wellicht als je nog niets hebt ondernomen, een lichtpuntje en het proberen meer dan waard !! Anders zeker de rechtsbijstandverzekering inschakelen, als je die hebt.
Al moet ik zeggen dat die af en toe volgens mij ook niet eens op de hoogte zijn. Ik heb dit n.l. ook zelf moeten uitvinden.

SUCCES !! :wink:

BvdH
Berichten: 41
Lid geworden op: 21 apr 2006 20:09

Re: koopsompolis cardiff

Ongelezen bericht door BvdH »

Wij zijn ook bezig om die verzekering af te kopen wilden het ook via de DAS doen maar dat heeft geen nut blijkbaar.

Zal volgende week eens met ze bellen. :shock:

Belle123
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2006 22:27

Re: koopsompolis cardiff

Ongelezen bericht door Belle123 »

Inderdaad, je kan de DAS uiteraard proberen, als je een rechtsbijstandverz. hebt dan heb je er recht op. Maar verwacht helemaal niets ! Ik ben niet over de DAS te spreken !!! heb het zelfs nog de leiding gesproken, ook dat mag niet baten. Moet zelf achter de nieuwe regelwetgeving komen, die al in 2005 bekend was. Dat noemt zich jurist-advocaat. Als ik mijn geld daadwerkelijk terug ontvang, dan ga ik de DAS eerst eens even een brief schrijven, die zijn zeker nog niet van me af !!

Succes He !!

yeehaw
Berichten: 16
Lid geworden op: 18 mei 2006 01:56

Re: koopsompolis cardiff

Ongelezen bericht door yeehaw »

Het is inderdaad zo dat verzekeringsprodukten waarvan de premie in koopsom is voldaan 1 keer per 5 jaar kunnen worden afgekocht.
Maar:
* Overlijdensrisicodekkingen zijn vaak gekoppeld aan de hypotheek en zullen dus eerst moeten worden losgekoppeld. Het kan zo zijn dat er dan een andere vorm van overl. risicodekking in pand moet worden gegeven.
* Bij afkoop moet u rekening houden met verlies van rond de 40% van de betaalde premie gezien de reeds verrekende provisie e.d.
* Denk dus goed na en reken dus goed door voordat u zou besluiten de verzekering af te kopen. Vaak zal helaas blijken dat dit niet altijd de juiste oplossing is en bent u er meer bij gebaat deze verzekeringen aan te houden als u deze eenmaal hebt afgesloten.
* Indien er buitenproportionele bedragen zijn meegefinancierd voor deze koopsomconstrukties en heeft de advisering hierover veel te wensen over gelaten zijn juridische stappen tegen de tussenpersoon in kwestie vaak een betere optie.
* Ten overvloede misschien: Ga niet in op aanbiedingen met koopsomconstrukties en LEES WAT U ONDERTEKENT :!:

Belle123
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2006 22:27

Re: koopsompolis cardiff

Ongelezen bericht door Belle123 »

Hoi,

Ik ben zelf ook druk bezig een overlijdensrisicoverzekering af te kopen en ik kan je vertellen dat het wel lukt ! Ze proberen je te houden dmv allerlei argumenten die ze keer op keer sturen in brieven. Houdt voet bij stuk, want de wet is veranderd. Een citaat vanuit de brief van Cardif

Verder is het tevens mogelijk, in verband met het nieuwe verzekeringsrecht, om de polis om de vijf jaar te beeindigen. !!!

Dus er is weer hoop. Ik hoop, als het je nog niet gelukt is, dat het nu wel gaat luken !!

Gr. Belle123 :o :!: :!: :!:

W123300d
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 sep 2009 12:18

Re: koopsompolis cardiff

Ongelezen bericht door W123300d »

wij hebben enkele jaren het zelfde meegemaakt. Via een tussenpersoon een doorlopend krediet afgesloten waarin dus achteraf een koopsom polis )levensverzekerig in verwerkt was van 7200, -euro. Deze 7200,- was betaald van het doorlopend krediet.

De truc is dat de Lening wel gekoppeld zit aan de verzekering (of anders gezegd de krediet verstrekker accepteert de verzekering) maar dat de Verzekering zit niet gekoppeld aan de lening of 2e hypotheek. zelfs niet als het contractnummer vermeld wordt. Volgens hun is het verzekerdbelang namelijk je leven ! Ondanks het direct aflossen van de lening was premierestitutie niet mogelijk. Wij hebben een advocaat in de hand genomen welke gelukkig op basis van no cure no pay de strijd aan wilde gaan.

Ze wilden ineens wel terugbetalen als we konden aantonen dat de lening was afgelost..via BKR alles geregeld..ja je hebt wel afgelost maar je hebt een hypotheek dus daar is de denking van op toepassing ..ehhh ..deze liep al..hier hebben jullie echt niks mee te maken
toen waren we het rekken zat ..en zijn we naar de rechter gegaan!
Tip: Check de opzegvoorwaarden van cardif deze zijn 14 dagen met betaling van kosten. De wet zegt 30 dagen zonder kosten. dit is DWINGEND recht..dus kunnen de verzekeringsvoorwaarden nietig worden verklaard.

Cardif heeft geschikt in de zaak ..het gevecht duurde bijna 2 jaar !

Belle123
Berichten: 7
Lid geworden op: 26 apr 2006 22:27

Re: koopsompolis cardiff

Ongelezen bericht door Belle123 »

Beste W12300d,

Ik heb wel oren naar jullie verhaal. Precies zoals het bij mij is gegaan...de lening is allang ingelost. Nu heb ik het zo ver kunnen krijgen (toen de tijd .. ) om de polis af te kopen en dan werd dat na 5 jaar de restwaarde uitbetaald, dat zou zijn in december van dit jaar.
Ik kan natuurlijk de gehele zaak weer gaan beginnen en dan met jullie advocaat..
Misschien dat je mij er verder mee kan helpen ?
Hoor het graag !

Gr Belle 123

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: koopsompolis cardiff

Ongelezen bericht door SJZ »

Wij hebben een advocaat in de hand genomen welke gelukkig op basis van no cure no pay de strijd aan wilde gaan.
No cure no pay is toch verboden in Nederland? Welke advocaat was dat?

Gesloten