LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] eten voor achtbaan

Ervaring met voeding of zaken rondom dit onderwerp? Geef hier jouw mening.
brasseur
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2006 20:19

eten voor achtbaan

Ongelezen bericht door brasseur »

binnekort zal ik mij weer eens in een achtbaan hijsen, maar ervaringen hebben mij geleerd dat me dat niet altijd even best afgaat.
weet iemand van die tips van wat je wel of niet moet eten voor zo'n misselijkmakende attractie?
ik begrijp dat een kilo snoep niet handig is, maar soms blijkt dat droog brood etc maagsap adsorbeerd en dat je dan minder misselijk wordt, en dat zijn nou de tips die ik zoek.
iemand die er nog meer weet?

joopataa
Berichten: 694
Lid geworden op: 01 feb 2006 23:51

Re: eten voor achtbaan

Ongelezen bericht door joopataa »

Heb vroeger op de kermis gewerkt. En ik ben een liefhebber van een goede achtbaan. onder andere space mountain in disneyland Parijs, Ik zou nooit met een volle maag in een achtbaan gaan gegarandeerd dat je kotsmisselijk word. Ook echter niet op een lege maag, Ik vind een kop koffie en wat sneetjes brood met kaas of iets genoeg en heb dan nergens last van ondanks dat ik nu al bijna 60 ben.

Succes Joopataa.

brasseur
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2006 20:19

Re: eten voor achtbaan

Ongelezen bericht door brasseur »

bedankt, ik zal zien hoelang ik het uithoud.

miek1
Berichten: 24
Lid geworden op: 27 jan 2006 20:43

Re: eten voor achtbaan

Ongelezen bericht door miek1 »

Waarom doe je dit jezelf in jezusnaam aan???

Uit jouw berichtje maak ik op dat je het niet echt voor je lol doet. Waarom er dus aan beginnen??

ik heb het een aantal keer geprobeerd en weet nu dat ik het alleen maar doodeng vind en het nooit meer zal doen.

Redje
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 mar 2006 09:18

Re: eten voor achtbaan

Ongelezen bericht door Redje »

Ik denk dat brasseur op zich een achtbaan geweldig vindt, maar de gevolgen daarna wat minder. Vergelijk het met bier zuipen, da's op zich best lekker, maar ja, die kater achteraf is nou eenmaal niet zo prettig. :lol:

Have fun!

brasseur
Berichten: 16
Lid geworden op: 16 mei 2006 20:19

Re: eten voor achtbaan

Ongelezen bericht door brasseur »

ik moet zeggen dat de achtbanen mij erg zijn meegevallen.
na een tijdje werd het zelfs leuk om "naar beneden te vallen".

wat ik andere mensen aanraad om te eten:
eet een gewoon ontbijt, geen gekke dingen doen.
eet en drink af en toe dat je in het pretpark bent een kleine hoeveelheid, en neem kleine pauzes tussen de achtbanen. ( bijvoorbeeld even in het winkeltje kijken, naar de eendjes kijken etc.)

met deze strategie heb ik het beter uitgehouden dan sommigen, die na 2 suikerspinnen en 3 keer na elkaar een ritje te hebben gemaakt dringend een wc zochten.

Gesloten