LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ryan air

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.
marleen
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 dec 2004 08:45

ryan air

Ongelezen bericht door marleen »

Vorige maand op 7 april vlogen mijn vriend en ik met 'ryan air' vanaf Eindhoven naar Rome. Voor 360 euro waren we heen en terug, tenminste dat dachten we!
Op 11 april om 12:30 zouden we terugvliegen. We waren door de beveiliging heen, stonden voor de incheckbalie met z'n allen en op een scherm boven de balie verscheen het bericht dat de vlucht 3 kwartier vertraging had. OK, geen probleem....dat kan! Er kwam nóg een uur vertraging.....nog steeds geen probleem. Maar......opeens stond er....
FLIGHT CANCELED. Iedereen bleef in afwachting van verdere informatie bij de balie staan. Echter....er kwam geen verdere informatie.
De mensen begonnen zich te verspreiden naar een info-balie en de ryan-air balie......waar geen ryan-air personeel aanwezig was maar algemeen personeel van het vliegveld.

In het kort kwam het er op neer......Ryan air is een low-budget maatschappij en lost dit soort problemen niet op en geeft geen vergoeding of hulp. Sommige mensen konden nog toegevoegd worden aan een vlucht naar Dusseldorf. Toen wij aan de beurt waren konden we kiezen.....of een vlucht naar Londen diezelfde dag...punt!
De dag erna vliegen naar Hahn (120 km ten westen van Frankfurt) of twee dagen laten landen op Eindhoven.)
Wij hebben dus een hotelovernachting bij moeten boeken, zijn op Hahn geland en moesten maar kijken hoe we in Eindhoven kwamen.
Sommige mensen hadden geen geld voor een hote :evil: lovernachting en hebben op het vliegveld geslapen. Ryan-air heeft niets gedaan.....HELEMAAL NIETS. :evil:

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: ryan air

Ongelezen bericht door tienepien »

Een woord: voorwaarden

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: ryan air

Ongelezen bericht door Belg »

bedankt voor je verhaal. Ik vlieg binnenkort met Ryanair vanaf Hahn en ik zal voor die tijd de voorwaarden nog eens goed nalezen. Ook zal ik eens informeren wat ik in dit soort situaties voor rechten heb en hoe ik die rechten te gelde kan maken.

marleen
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 dec 2004 08:45

Re: ryan air

Ongelezen bericht door marleen »

@ Tienepien: Tja, berouw komt na de zonde.
@ Belg: Ik heb ook met mensen gesproken die zeer tevreden waren over Ryanair. Als alles goed gaat, geen probleem......! Succes en happy landing!

Belg
Berichten: 32
Lid geworden op: 13 mei 2006 11:39

Re: ryan air

Ongelezen bericht door Belg »

Marleen Dank je, ik verheug me er erg op.

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: ryan air

Ongelezen bericht door tienepien »

Tsja.. een dure les was dit helaas.

Wat trouwens een mooie site is om dit soort dingen op te ontdekken voordat je op reis gaat is www.turbulentie.nl en dan de ervaringen van mensen.

Pharan
Berichten: 68
Lid geworden op: 20 jan 2006 18:02

Re: ryan air

Ongelezen bericht door Pharan »

Hoi!

Volgense de Europese Unie heb je recht op een vergoeding. Weet niet precies waar het staat, maar als je Googles op rechten van de vliegtuigpassagierd vind je het vast wel!

Succes!

marleen
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 dec 2004 08:45

Re: ryan air

Ongelezen bericht door marleen »

@pharan. Dankjewel voor de tip. Ik zal proberen het uit te zoeken.
Het vervolg laat ik weten via deze site.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: ryan air

Ongelezen bericht door Laurent »

Marleen,

Klopt jouw verhaal nu helemaal. op dezelfde datum zijn vrienden met ?.
dezelfde vlucht naar huis gevlogen, heb je ook een tijdstip >?

Ryan Air vliegt vaak vanaf Eindhoven, neem eens contact met de vlieghaven op.

marleen
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 dec 2004 08:45

Re: ryan air

Ongelezen bericht door marleen »

@laurent.
Ja, het verhaal klopt precies. De data ook. Zie alleen dat ik het Eindhoven / Rome heb genoemd, maar het was dat kleine vliegveld bij Rome, campa....., ben vergeten hoe dat heet.

Eén ding weet ik zeker, mensen die met 'mijn' vlucht mee zouden gaan zijn niet diezelfde dag (de elfde) kunnen vertrekken. Wél als ze op Dusseldorf wilden landen....daar waren nog een paar plekken over, die door onze mensen werden opgevuld.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: ryan air

Ongelezen bericht door Laurent »

Marleen, geef eens het vluchtnummer en tijd door.

De naam van de airport bij Rome is ook belangrijk, ik check dit voor jouw bij een vriendin, werkzaam op Welschap Eindhoven afd algemene vluchtafhandelingen etc. oa Ryan , een bedrijf die veel vliegt op Eindhoven :D :idea:

marleen
Berichten: 10
Lid geworden op: 09 dec 2004 08:45

Re: ryan air

Ongelezen bericht door marleen »

Ciampino....dat is de naam van het vliegveld. Dat is een klein vliegveldje bij Rome. Het vluchtnummer van de terugreis was 9615.
De geplande vertrektijd was 11:55 uur en we hadden om 14:05 moeten landen op Eindhoven.

Het zou fijn zijn als je dat aan je vriendin wilt vragen.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: ryan air

Ongelezen bericht door Laurent »

Okido, ik kom er komende week op terug.

thijseggink
Berichten: 73
Lid geworden op: 08 mei 2006 17:50

Re: ryan air

Ongelezen bericht door thijseggink »

Wat trouwens een mooie site is om dit soort dingen op te ontdekken voordat je op reis gaat is www.turbulentie.nl en dan de ervaringen van mensen.
http://www.vliegervaringen.com is daarvoor ook wel een goede site. :)

Gesloten