LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] uwv ziektewetuitkering

Heb je letselschade opgelopen? En ben je niet correct behandeld? Laat het ons weten.
p.vanaarle
Berichten: 719
Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25

Re: uwv ziektewetuitkering

Ongelezen bericht door p.vanaarle »

Kijk, een UWV-er, die zijn excuses aanbiedt, dat verzacht de menselijke pijn / het psychische leed een beetje, hoewel men daar niet van kan leven, want excuses kun je niet eten.
Als het UWV zelf en het verzekeringsmaatschappijen, rechtsbijstandsverzekeringen, belangenbehartigers, advocaten met deze erkenning van het probleem en met het aanbieden van excuses zouden beginnen, dan kan er een begin gemaakt worden aan oplossingen. Maar zo lang zij dat niet doen blijven ze natuurlijk doorgaan met verschrikkelijke grove nalatigheden te leveren. En zo lang ze dat niet doen en door blijven gaan met die grove nalatigheden bewijzen ze opzettelijk zo bezig te zijn om slachtoffers financieel uit te kleden en onrecht aan te doen incl psychisch leed.

boeffie
Berichten: 6
Lid geworden op: 24 feb 2006 15:41

Re: uwv ziektewetuitkering

Ongelezen bericht door boeffie »

ik heb ook maar weer eens gebelt naar de uwv.mijn uitsteldatum was vorige week vrijdag(datum tot wanneer ze je mogen uitbetalen)en omdat ik geen oproep heb gehad om bij iemand te komen dacht ik nou dan bellen we maar even.een vriendelijke meneer kon mij niet vertellen tot wanneer ik weer ziekengeld kon verwachten of wanneer ik een oproep kreeg.de laatste persoon bij wie ik geweest ben was de arbeidsdeskundige en ik moet mij na een zware schouderoperatie om laten scholen.prima,dus ik naar het reintegratiebedrijf,plannen gemaakt voor de omscholing enz.plan moet opgestuurt worden naar de uwv,en nu loopt het dus vast,ik geprobeert de arbeidsdeskundige te bellen,niet bereikbaar.e-mail gestuurt,nog geen reactie.ik heb een 06 nummer van iemand van de uwv in leiden die mijn ziektewetuitkering verzorgen,dus ik bel op,en ja hoor de voicemail.en nu weet ik het niet meer.ik wil graag weer terugkeren in het arbeidsproces,maar het duurt allemaal zo lang!!!en nu kan ik voorlopig dus geen geld verwachten,ik wordt er ziek van!!!! ik moet dus maar weer afwachten

p.vanaarle
Berichten: 719
Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25

Re: uwv ziektewetuitkering

Ongelezen bericht door p.vanaarle »

Misschien is het toch dan wel hoog tijd om je rechtsbijstandsverzekering (of advocaat) in te schakelen?

p.vanaarle
Berichten: 719
Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25

Re: uwv ziektewetuitkering

Ongelezen bericht door p.vanaarle »

Niet bellen, maar schriftelijk melden. Dat geld mag je niet houden en moet je dus niet opmaken. Het lijkt wel of dat hun bedoeling is, om je nog dieper in de problemen te "helpen".

Zoveelste UWV gedupeerde
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 mei 2006 13:06

Re: uwv ziektewetuitkering

Ongelezen bericht door Zoveelste UWV gedupeerde »

Hallo mede gedupeerde,

Tja het is niet fijn om een ziektewetuitkering te krijgen en al helemaal niet wanneer er daarbij fouten worden gemaakt.
Wat het probleem dan is, is dat je inderdaad kunt fluiten naar je geld.
Zij maakten bij mij de fout om mijn rekeningnummer verkeerd over te typen uit een ander bestand. Omdat ik 5 weken ziek was heb ik twee keer een uitdraai van de betalingen ontvangen en daarop stond dat het bedrag betaald was, alleen stond er niet bij aan wie (hahaha).
De tweede keer heb ik gebeld met het callcentre (die volgens mij alles wel doen wat ze zeggen, maar net niets kunnen doen omdat zij geen contact met het UWV hebben en dus alleen hun pc maar kunnen gebruiken). Inmiddels heb ik al 7 weken contact met het callcenter en heeft vorige week iemand van de afdeling betalingen mij gebeld waarempel.
Ze was het niet met mij eens dat ik mijn geld niet ontvangen had, maar na een minuut of 10 zei ze mij dat ze die middag alsnog alles over zou maken. Ze vroeg mij twee keer of mijn rekeningnummer nu wel juist was en dat was zo (kon ze ook in mijn brief terug vinden overigens), dus vandaag maar weer eens gekeken of het geld er stond. Nee, natuurlijk niet. Bellen maar weer met het callcenter, daar kreeg ik te horen dat het nog wel een paar weken kon duren omdat het bedrag eerst teruggevorderd moet worden bij de andere partij. Helaas weet ik dat dit binnen 30 dagen moet gebeuren, wat dus blijkbaar niet gebeurd is. Dus nu kan ik ook fluiten naar mijn geld????
Mooi niet, gelukkig heb ik een rechtsbijstandsverzekering die ik dan maar in ga schakelen. En hopelijk komen er zoveel klachten binnen dat er in de uitzending van Radar aandacht aan geschonken kan worden voor de mensen die geen advocaat of rechtsbijstandsverzekering aan kunnen spreken. Het is toch te gek voor woorden!!!!
Sorry hoor, maar ik ben echt goed kwaad. Fouten maken kan overal gebeuren maar ga ze dan verdorie herstellen!!!

Groetjes van de zoveelste UWV gedupeerde

maarie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2006 17:34

Re: uwv ziektewetuitkering

Ongelezen bericht door maarie »

hoi Zoveelste UWV gedupeerde, je hoeft echt niet 30 dagen te wachten op je geld. het UWV heeft al een hele tijd een regeling waarbij zij de mogelijkheid hebben het geld toch meteen naar je over te maken. Het UWV zoekt dan later uit waar de eerste betaling terecht is gekomen, daar hoef jij helemaal geen problemen door te krijgen.
Gewoon nog een keer callcenter bellen en als het dan nog niet lukt een klacht indienen bij het UWV. Dan wordt het in ieder geval sneller afgehandeld.
Succes ermee.

p.vanaarle
Berichten: 719
Lid geworden op: 23 mei 2005 16:25

Re: uwv ziektewetuitkering

Ongelezen bericht door p.vanaarle »

Schriftelijk melden aan het UWV. dan heb je bewijs van je eerlijkheid en vooral bewijs van hun blunder als ze het niet tijdig oplossen.

Als er zo veel op dit forum komen heb je kans dat de redaktie daar weer eens een uizending over maakt en kan deze dit daarvoor gebruiken.

anitaplaggenborg
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mei 2006 16:22

Re: uwv ziektewetuitkering

Ongelezen bericht door anitaplaggenborg »

Ik ben vanaf 1 april jl. werkloos geworden. In elke brief die ik vervolgens van het UWV heb ontvangen zat fout na fout. Zelf zetten ze onder iedere brief die je ontvangt "alles zorgvuldig invullen anders kan dit consequenties hebben voor de uitkering" maar zelf doen ze maar wat, erg frustrerend!! Vervolgens zijn er vanaf 2 verschillende adressen post naar het UWV gestuurd, alle 2 de poststukken niet ontvangen, dat wil er bij mij dus ook niet in! Ik stuur vanaf nu alles aangetekend dan heb ik in ieder geval bewijs dat het wel aangekomen is (of ze er vervolgens iets mee doen is de volgende vraag!).

maarie
Berichten: 3
Lid geworden op: 19 mei 2006 17:34

Re: uwv ziektewetuitkering

Ongelezen bericht door maarie »

hoi in het geval van een ziektewet uitkering is het niet echt handig om alleen maar schriftelijk iets door te geven. natuurlijk is het prettig als je een bewijs hebt dat je iets door hebt gegeven maar het is natuurlijk nog prettiger als je geld krijgt.
ik heb me door iemand van de afdeling ziektewet laten vertellen dat alle post op 1 plaats in amsterdam wordt verzameld en dat het dan in een elektronisch dossier wordt ingescand. je moet dus maar afwachten wanneer er eens iemand in dat dossier gaat kijken.
als je sneller je geld wilt krijgen zul je zelf moeten bellen, je kan natuurlijk altijd nog schriftelijk bevestigen.

a.d
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2006 11:43

Re: uwv ziektewetuitkering

Ongelezen bericht door a.d »

Hallo,

Ook ik heb veel problemen met het UWV betreft me ziektewetuitkering. Ze maken de ene fout na de ander, ik ben in januari gedeeltelijk in de ziektewet terecht gekomen en sinds begin februari geheel in de ziektewet als gevolg van bekkeninstabiliteit tijdens me zwangerschap. Zoveel telefoontjes gedaan naar callcentre van UWV, waar me de ene keer van alles beloofd word en de andere keer hebben ze geen gegevens over me en ga zo maar door. Alle post die ze me gestuurd hebben, naar een oud adres gestuurd waar ik al jaren niet meer woon en dat terwijl ze me huidige adres in hun systheem hebben staan. En dit zijn nog maar een minimaal van de fouten die ze gemaakt hebben. Het gevolg was dat ik maanden op me geld heb moeten wachten met alle gevolgen van dien, kwam financieel in de punarie te zitten, kon mezelf nog maar amper voorzien in me levensonderhoud en kwam overal waar ik aanklopte voor hulp voor een gesloten deur te staan, elke keer het zelfde antwoord bij de instanties...ik kan niets voor u doen. Heb zelfs een klachtenbrief geschreven naar het UWV, daar reactie op gekregen en een mw van die afdeling belde me en verzekerde mij dat het goed zou komen en er betaald zou worden. Inderdaad een betaling waar ik al maanden op zat te wachten en daarna ben ik nog 2x wekelijks betaald. Gisteren niets op me rekening gestort...weer bellen(voor de 2e keer al deze week).....hebben ze me ziektewetuitkering stopgezet, moet eerst naar de keuringsarts, waar het UWV mij al in februari voor zou aanmelden, en ik geregeld over gebeld heb omdat ik tot op heden nog geen oproep heb ontvangen. Zou binnen 48 uur terug gebeld worden, ook dit gebeurd niet. Met als gevolg weer geen geld, en dat ik daardoor in de problemen kom schijnt ze daar weinig tot niets te intresseren. Kan je vertellen word er af en toe moedeloos van, levert een hoop stress bij me op en kan niet echt genieten van me zwangerschap, 3 weken geleden al een keer ineens opgenomen in het ziekenhuis en zit er niet weer op te wachten door al deze ellende weer daar te belanden. Doordat het dit weekend hemelvaart is kan ik dus niet eerder dan Maandag bellen met het UWV (voor de zoveelste keer)
Maar ondertussen zit ik met de ellende door weer fouten die door het UWV gemaakt zijn.

Een mama in spee.

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: uwv ziektewetuitkering

Ongelezen bericht door evie01 »

pff gelukkig loopt het bij mij al 9 maanden soepeltjes met mijn zw uitkering. Ik heb 2 keer moeten bellen waar mijn geld bleef, maar toen verzette de persoon aan de telefoon meteen de datum waarna ik na een paar dagen al het geld op mijn rekening had.

Ook met de bezoeken aan de keuringsarts heb ik geen problemen. in 9 maanden tijd ben ik nog maar 2 keer geweest. Elke keer zeiden ze dat ik een oproep na 6 tot 8 weken zou krijgen maar dat is toch elke keer 3 maanden.

a.d
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 mei 2006 11:43

Re: uwv ziektewetuitkering

Ongelezen bericht door a.d »

Ik heb echt alles geprobeerd met het UWV om de fouten die ze gemaakt hebben en nog maken, dat er spoed achter gezet word en ik niet steeds in de problemen kom. Het feit is nu dat het tot nu toe niets geholpen heeft, ben financieel aardig in de problemen gekomen, waardoor de aanmaningen van rekeningen die ik nu niet kan betalen geregeld op de deurmat vallen. Ook contact gezocht betreft de aanmaningen, en het verhaal uitgelegd, er is begrip maar eens houd het voor hun ook op. Zelf gedreigd bij UWV dat ik er een advocaat op zet, maar ook dat heeft niets geholpen. Ik sta voor me gevoel met me rug tegen de muur, weet op moment niet meer hoe ik het aan moet pakken, en moet echt alles doen om me hoofd maandelijks boven water te houden. Gelukkig heb ik wel familie die probeert me bij te staan, maar dat kan natuurlijk niet voor lange tijd. Het komt in ieder geval allemaal niet ten goede van me zwangerschap, omdat de hele situatie een hoop stress oplevert, en voor mij de periode om te genieten van me zwangerschap op moment echt niet aanwezig is.
En ondertussen komt het UWV de afspraken al maanden niet na, en lijkt er geen enkel gevoel van menselijkheid en begrip bij hun te bestaan.

Gesloten