LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd. |
[ archief ] Weer touroperator failliet
Weer touroperator failliet
Even een mededeling.
Vandaag is bekend geworden, dat de touroperator( Turkijespecialist ) OFC-Travel failliet is! Teletekst pag 110.
Gelukkig waren ze aangesloten bij de SGR, zodat de gedupeerden hun geld terug krijgen.
Zo zie je maar weer, LET OP dat een touroperator minimaal lid is van SGR.
Vandaag is bekend geworden, dat de touroperator( Turkijespecialist ) OFC-Travel failliet is! Teletekst pag 110.
Gelukkig waren ze aangesloten bij de SGR, zodat de gedupeerden hun geld terug krijgen.
Zo zie je maar weer, LET OP dat een touroperator minimaal lid is van SGR.
Re: Weer touroperator failliet
Niet helemaal juist G7, men zoekt naar een gedeeltlijke compensatie.
Jij hebt wel gelijk dat boeken bij een bedrijf dat SGR lid is ,echt noodzakelijk is.
ReisCompas lokt mensen met de kreet=
Wij zijn bezig met SGR, boek rustig, er kan niets mis gaan.
Er kan van alles mis gaan , oa fluiten naar je geld als zo,n club failliet gaat, zoals vele anderen ,denk aan CNN tours.
Jij hebt wel gelijk dat boeken bij een bedrijf dat SGR lid is ,echt noodzakelijk is.
ReisCompas lokt mensen met de kreet=
Wij zijn bezig met SGR, boek rustig, er kan niets mis gaan.
Er kan van alles mis gaan , oa fluiten naar je geld als zo,n club failliet gaat, zoals vele anderen ,denk aan CNN tours.
Re: Weer touroperator failliet
Helaas hebben we gisterenmiddag geboekt bij reiscompas. Natuurlijk net eentje die niet aangesloten is bij SGR. We hebben nog niets betaald. Wat kunnen we nog doen?
Voor zover we na kunnen gaan, zijn internetovereenkomsten ook rechtsgeldig. Volgens voorwaarden moet ik de gehele reissom overmaken. Met het bericht van faillisementen vinden we dit erg gevaarlijk. Kan iemand ons advies geven of verwijzen, waar we meer duidelijkheid over onze rechten en plichten kunnen vinden?
Voor zover we na kunnen gaan, zijn internetovereenkomsten ook rechtsgeldig. Volgens voorwaarden moet ik de gehele reissom overmaken. Met het bericht van faillisementen vinden we dit erg gevaarlijk. Kan iemand ons advies geven of verwijzen, waar we meer duidelijkheid over onze rechten en plichten kunnen vinden?
Re: Weer touroperator failliet
Eerst boeken en dan de solvabilteit checken?,.
Vlg mij heb je na een koop cq boeking nog een wettelijke bedenktijd.
Heb jij de artikellen over ReisCompas niet gelezen ??>
Vlg mij heb je na een koop cq boeking nog een wettelijke bedenktijd.
Heb jij de artikellen over ReisCompas niet gelezen ??>
Re: Weer touroperator failliet
Beste L.,
De wettelijke bedenktermijn geld niet bij reizen. Als het niet in de alg. voorwaarden staat, zit je er dus aan vast.
Wordt weer anders als ze geadverteerd hebben met SGR of ANVr lidmaatschap en ze dat niet hebben.
Sez.
De wettelijke bedenktermijn geld niet bij reizen. Als het niet in de alg. voorwaarden staat, zit je er dus aan vast.
Wordt weer anders als ze geadverteerd hebben met SGR of ANVr lidmaatschap en ze dat niet hebben.
Sez.
Re: Weer touroperator failliet
Beste S,
ReisCompas is heel slim, zij zeggen tegen de mensen :SGR is door ons aangevraagd.
Dit reisburo is nu in 4 jaar al 3 keer van plaats, personeel en eigenaar gewisseld, best jammer eigenlijk , ik ben er al 4 keer mee weggeweest tot volle tevredenheid.
ReisCompas is heel slim, zij zeggen tegen de mensen :SGR is door ons aangevraagd.
Dit reisburo is nu in 4 jaar al 3 keer van plaats, personeel en eigenaar gewisseld, best jammer eigenlijk , ik ben er al 4 keer mee weggeweest tot volle tevredenheid.
Re: Weer touroperator failliet
Het hoeft op zich ook geen slechte touroperator te zijn! Zoals al jij zegt, ben jij tot tevredenheid met hun op vakantie geweest, maar toen waren ze waarschijnlijk wel lid van SGR.
Ik zal het tot nu niet aanraden, om bij hen te boeken, zolang ze werkelijk nog geen lid zijn. Maargoed, dat moet men maar zelf even bekijken.
Ik zal het tot nu niet aanraden, om bij hen te boeken, zolang ze werkelijk nog geen lid zijn. Maargoed, dat moet men maar zelf even bekijken.
Re: Weer touroperator failliet
Even een verslag hoe het e.e.a. is afgelopen.
Vanmorgen heb ik op deze site het nummer van SGR gevonden en ze gevraagd of Reiscompas aangeloten was bij hun. Dit blijkt niet zo te wezen.
Daarna heb ik Reiscompas gebeld met m'n bedenkingen en dat ik, ondanks hun verzekering dat alles in orde was, van de overeenkomst af wilde. Uiteindelijk moesten we Reiscompas een mailtje sturen met het verzoek om de geboekte reis te annuleren. Vanavond kregen we een keurige bevestiging dat de reis zonder kosten geannuleerd is en de status van de boeking op de site bevestigd dit.
Ik vindt, dat Reiscompas dit heel netjes behandeld heeft.
Helaas heeft het forum mij niet van enig goed advies kunnen voorzien. Jammer.
Jacky
Vanmorgen heb ik op deze site het nummer van SGR gevonden en ze gevraagd of Reiscompas aangeloten was bij hun. Dit blijkt niet zo te wezen.
Daarna heb ik Reiscompas gebeld met m'n bedenkingen en dat ik, ondanks hun verzekering dat alles in orde was, van de overeenkomst af wilde. Uiteindelijk moesten we Reiscompas een mailtje sturen met het verzoek om de geboekte reis te annuleren. Vanavond kregen we een keurige bevestiging dat de reis zonder kosten geannuleerd is en de status van de boeking op de site bevestigd dit.
Ik vindt, dat Reiscompas dit heel netjes behandeld heeft.
Helaas heeft het forum mij niet van enig goed advies kunnen voorzien. Jammer.
Jacky
Re: Weer touroperator failliet
Welnu Jacky. Je hebt het zelf heel goed aangepakt, zonder advies van anderen hier.
Wellicht hebben anderen nu wat aan jou handelen. Waarvoor bedankt!
Wellicht hebben anderen nu wat aan jou handelen. Waarvoor bedankt!
Re: Weer touroperator failliet
Ik vindt, dat Reiscompas dit heel netjes behandeld heeft.
Helaas heeft het forum mij niet van enig goed advies kunnen voorzien. Jammer.
Wettelijk konden zij niet anders , zie eerdere items en bedankt die mensen voor hun hints.
Helaas heeft het forum mij niet van enig goed advies kunnen voorzien. Jammer.
Wettelijk konden zij niet anders , zie eerdere items en bedankt die mensen voor hun hints.
Re: Weer touroperator failliet
er schijnt een voorstel gedaan te zijn over het compenseren van 70% van mensen hun betaling...Laurent iets van bekend?
Re: Weer touroperator failliet
Hoe meer ik de reacties van meneer Laurent lees hoe meer ik mijn bedenkingen krijg ....
Anyhow alle klanten van OFC Travel hebben 100% van hun betaalde reisgeld teruggekregen!
Anyhow alle klanten van OFC Travel hebben 100% van hun betaalde reisgeld teruggekregen!
Re: Weer touroperator failliet
Mooie verhalen allemaal. Orion Flight Center (net als al die andere vage turkse kleine toeroperators) gaan nu failliet doordat de Turkse markt op zn kont ligt. Prijsniveau te laag, te weinig inkomsten en spelen dergelijke organisaties met geld van de klant. Ze kunnen t niet bolwerken en gaan failliet. Kortom: boek gewoon bij een bekende en vertrouwde reisorganisatie die is aangesloten bij anvr en sgr en calamiteitenfonds. Gaat je nix mis en wordt je niet bedonderd dat je je geld kwijt bent of niet op reis kunt gaan.
Re: Weer touroperator failliet
Mooie vooroordelen heeft u
OFC was aangesloten bij het SGR en Calamiteitenfonds.
Ook reisorganisaties die 25 jaar bestaan (Nederlands gebaseerd!) kunnen failliet gaan, we hebben dit jaar weer voorbeelden gehad.
Het enige advies wat ik kan geven is check voordat u een reis boekt of de organisatie daadwerkelijk is aangesloten bij het SGR (op www.sgr.nl). Ga hierbij niet uit van logo's of uitlatingen op de website van de organisatie zelf.
OFC was aangesloten bij het SGR en Calamiteitenfonds.
Ook reisorganisaties die 25 jaar bestaan (Nederlands gebaseerd!) kunnen failliet gaan, we hebben dit jaar weer voorbeelden gehad.
Het enige advies wat ik kan geven is check voordat u een reis boekt of de organisatie daadwerkelijk is aangesloten bij het SGR (op www.sgr.nl). Ga hierbij niet uit van logo's of uitlatingen op de website van de organisatie zelf.
Re: Weer touroperator failliet
het zijn geen vooroordelen, maar het is realiteit, de Turkse geldschieters weten heel goed hun zakkken te vullen en op tijd failliet te gaan ,van naam te wijzigen of een samenvoeging te doen.
boek voor een paar euro,s bij de bekende Nederlandse of Duitse operators.
boek voor een paar euro,s bij de bekende Nederlandse of Duitse operators.
Re: Weer touroperator failliet
Uit je voorgaande reacties heb ik al opgemerkt wat voor reisorganisatie expert je bent, laat ik het daar maar bij houden
Re: Weer touroperator failliet
Verhalen worden steeds spannender
OFC is zeker geen betrouwbare reisorganisatie geweest en heeft ook nog geen 25 jaar bestaansrecht, kennis en juiste ervaring gehad (zoals bijv. voorheen Marysol of Belair wel hadden!!). OFC staat bekend als "overboekingscentrale" met vluchten en accommodaties. Je mag blij zijn dat je reis nog doorging! CNN Tours was niet anders bekend. Vage organisaties dus!
Tip vd week blijft van kracht: anvr / sgr / calamiteitenfonds zijn betere garanties dan vage info op een website met loze beloftes!
OFC is zeker geen betrouwbare reisorganisatie geweest en heeft ook nog geen 25 jaar bestaansrecht, kennis en juiste ervaring gehad (zoals bijv. voorheen Marysol of Belair wel hadden!!). OFC staat bekend als "overboekingscentrale" met vluchten en accommodaties. Je mag blij zijn dat je reis nog doorging! CNN Tours was niet anders bekend. Vage organisaties dus!
Tip vd week blijft van kracht: anvr / sgr / calamiteitenfonds zijn betere garanties dan vage info op een website met loze beloftes!
Re: Weer touroperator failliet
Zarine, wil je deze chaos niet onthouden met een "betrouwbare" organisatie. Telegraaf ma jl:
Gestrand op weg naar de zon
AMSTERDAM - Tientallen vakantiegangers hebben hun reisje naar het zonnige Turkije in rook zien opgaan. Voor de dertig passagiers die bij Peter Langhout hadden geboekt bleek op het laatste moment geen plek te zijn in het vliegtuig naar Antalya. Ze konden allemaal hun vliegticket tonen, maar het toestel kwamen de dertig passagiers niet in. ,,Ons werd verteld dat er geen stoelen beschikbaar waren", zei een ziedende Wim van 't Hart uit Breda. ,,De baliemedewerkster probeerde vervolgens ongeveer een uur lang Peter Langhout te bereiken, maar niemand nam op. Zelfs het noodnummer werkte niet."
Michael Langhout, woordvoerder van de reisorganisatie, erkent dat er "iets is misgegaan. Wij hebben een bevestiging van de vliegmaatschappij dat de stoelen in het toestel gereserveerd zijn. We moeten dus nog uitzoeken bij wie en hoe het mis is gegaan. Helaas lag onze telefooncentrale er vanochtend uit, waardoor we onbereikbaar waren."
Peter Langhout biedt de gestrande reizigers vandaag een vervangende vlucht naar Turkije aan. ,,We proberen zo snel mogelijk alle passagiers te bereiken." De woedende Van 't Hart ziet dat echter niet als een oplossing. ,,Ik kan vanwege mijn werk niet een dag langer in Turkije blijven, dus dat betekent een dag minder vakantie. Ik stond vanochtend om vier uur op om naar Antalya te gaan. Dit is echt misselijk."
Gestrand op weg naar de zon
AMSTERDAM - Tientallen vakantiegangers hebben hun reisje naar het zonnige Turkije in rook zien opgaan. Voor de dertig passagiers die bij Peter Langhout hadden geboekt bleek op het laatste moment geen plek te zijn in het vliegtuig naar Antalya. Ze konden allemaal hun vliegticket tonen, maar het toestel kwamen de dertig passagiers niet in. ,,Ons werd verteld dat er geen stoelen beschikbaar waren", zei een ziedende Wim van 't Hart uit Breda. ,,De baliemedewerkster probeerde vervolgens ongeveer een uur lang Peter Langhout te bereiken, maar niemand nam op. Zelfs het noodnummer werkte niet."
Michael Langhout, woordvoerder van de reisorganisatie, erkent dat er "iets is misgegaan. Wij hebben een bevestiging van de vliegmaatschappij dat de stoelen in het toestel gereserveerd zijn. We moeten dus nog uitzoeken bij wie en hoe het mis is gegaan. Helaas lag onze telefooncentrale er vanochtend uit, waardoor we onbereikbaar waren."
Peter Langhout biedt de gestrande reizigers vandaag een vervangende vlucht naar Turkije aan. ,,We proberen zo snel mogelijk alle passagiers te bereiken." De woedende Van 't Hart ziet dat echter niet als een oplossing. ,,Ik kan vanwege mijn werk niet een dag langer in Turkije blijven, dus dat betekent een dag minder vakantie. Ik stond vanochtend om vier uur op om naar Antalya te gaan. Dit is echt misselijk."
Re: Weer touroperator failliet
Ik heb wel een idee om welke vlucht dat ging en wat de oorzaak was
Maar ja, iedere touroperator (ook de grote, ook de Nederlandse, ook de bekende to) heeft wel eens problemen met de uitvoer van reizen. Je bent immers meestal afhankelijk van derde partijen.
Het is veiliger om patat te verkopen! (Hoewel....de aardappeloogst zal maar mislukken )
Maar ja, iedere touroperator (ook de grote, ook de Nederlandse, ook de bekende to) heeft wel eens problemen met de uitvoer van reizen. Je bent immers meestal afhankelijk van derde partijen.
Het is veiliger om patat te verkopen! (Hoewel....de aardappeloogst zal maar mislukken )
Re: Weer touroperator failliet
ik ben vandaag terug van mijn vakantie bij reiscompas alles was super
bedank reiscompas
bedank reiscompas