LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] kleingeld en fortis

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
scooby!!
Berichten: 16
Lid geworden op: 15 okt 2005 21:18

kleingeld en fortis

Ongelezen bericht door scooby!! »

ik heb een mooie fles staan met kleingeld erin, gespaard vanaf het begin van de euro.

de fles is bijna vol en ik dacht: lekker op de spaarrekening zetten.
Hup met het kleingeld (14kilo) op een woensdagmiddag naar de fortis in volle verwachting.
ik wist dat ze er telmachine hebben staan die je zelf kan bedienen.

binnen aangekomen, weg telmachine!

bij de balie gemeld met mijn kleingeld en gevraagd om het op mijn spaarrekening te storten,
de bediende melde mij dat er alleen geld geteld word op maandag :roll:

ik kon het inleveren en die maandag daarop zouden ze het tellen.
nu ben ik niet wantrouwig, maar er kwam een plastiktas te voorschijn om mijn geld in te doen.
word die tas ook verzegeld? wasmijn vraag.
nee dat doen we niet,

dus mijn geld word in een plastiktas gedaan, ergens neergezet met een briefje en dan maar hopen dat het er allemaal nog inzit.

vantevoren tellen heeft geen zin, want het word mijn woord tegen de hunne als het bedrag niet klopt.
bewijs is er niet.


conclusie, heb alles weer lekker meegenomen en neem maar een keertje vrij om het op een maandag te brengen

blijkt dat ze het schijnbaar maandagmorgen tellen , wanneer de bank gesloten is :roll:

Jonkers
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: kleingeld en fortis

Ongelezen bericht door Jonkers »

Loop eens naar een winkelier. Deze mensen moeten namelijk betalen
voor kleingeld en zijn doorgaans dol op mensen met een fles kleingeld.

Marco Polo
Berichten: 299
Lid geworden op: 25 aug 2004 16:16

Re: kleingeld en fortis

Ongelezen bericht door Marco Polo »

Loop eens naar een winkelier. Deze mensen moeten namelijk betalen
voor kleingeld en zijn doorgaans dol op mensen met een fles kleingeld.
Dit klopt helemaal!
Goed advies, Jonkers :)

Bailey
Berichten: 1646
Lid geworden op: 07 jun 2005 14:42

Re: kleingeld en fortis

Ongelezen bericht door Bailey »

Ook de ABN had vroeger een telmachine, maar toen de euro werd ingevoerd is die weggehaald. Er kwam geen andere, je moet tegenwoordig je munten in niet goed sluitende plastic dingetjes doen. Nou dat is dus 3 keer niks.

De vriend van mijn moeder zit bij de Rabobank en daar hebben ze er nog wel eentje, dus gaf ik het altijd aan hem. Maar sinds kort wisselt mijn moeder het bij de sigarenboer, die is er erg blij mee. Sterker nog: ze hebben daar een briefje hangen waarop staat dat je bij hun munten kan inleveren.

Dus inderdaad, ga eens naar een wat kleinere winkel. Uiteraard wel proberen dit te doen op een tijdstip dat het niet zo druk is.

Gesloten