LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Modem en geld weg

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
hvn
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2006 17:17

Modem en geld weg

Ongelezen bericht door hvn »

Hallo,

Nadat ik mijn Chello abonnement van UPC had opgezegd, moest ik mijn modem opsturen waarna ik, indien van toepassing, de borg terug zou krijgen. Echter, nu beweert UPC dat ik nooit borg betaald heb, maar dat het modem mijn eigendom was. Zodoende hoeven ze geen geld terug te geven. Ik ben van mening dat zij mij het modem terug moeten sturen of de waarde van het modem moeten vergoeden.
Dit meningsverschil is vandaag nog eens gebleken, want zij blijven weigeren mij de ruim 113 euro van het modem terug te storten en het modem kan niet meer retour gestuurd worden. Zij kunnen "na intern overleg" niets voor mij doen. Ik heb dit diefstal genoemd en gezegd het er niet bij te laten. De man van UPC wenste mij "veel succes" in mijn pogingen.....

Zijn er meer die iets als dit is overkomen? Heeft iemand een idee hoe ik dit het beste kan aanpakken?

hvn

michel21
Berichten: 21
Lid geworden op: 28 apr 2006 10:36

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door michel21 »

Heb je destijds geld (borg)betaald voor je modem?
Zo ja, kan je dit hard maken? Alleen dan sta je geloof ik in je recht!!

Succes!

p.s. Hoe kom je op de €113.00??

wasty_boy
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 mar 2006 11:02

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door wasty_boy »

Volgens de wet moeten zij dit aan jou retour zenden als men weet van wie dit is.

Heb je een verzend bewijs?

Dat sta je zo ie zo in je recht

hvn
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2006 17:17

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door hvn »

Dank voor de reacties.

Helaas heb ik geen verzendbewijs meer. Zij hebben eerder al aangegeven het modem ontvangen te hebben. Nu hebben ze ook meegedeeld dat het modem 'niet meer retour gezonden kan worden'.

Ik heb ze een copie van de factuur (met daarop het modem) gestuurd als ondersteuning van mijn claim. Dat is weliswaar geen UPC factuur, maar het modem is wel door UPC geleverd. Ik heb er zelfs een UPC rugzak aan overgehouden.
De ruim € 113 zijn de omgerekende kosten van het Doe-het-zelf pakket op de factuur.

hvn

wootz
Berichten: 22
Lid geworden op: 06 feb 2006 21:53

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door wootz »

ik heb 40 eur betaald als borg als ik me dat goed herinner.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door Laurent »

hvn,

UPC opzeggen is niet verstandig.

Via internet kun je alle betalingen checken, voor het modem betaal je geen borg en is jouw eigendom, je kunt er verder niets mee doen.

hvn
Berichten: 3
Lid geworden op: 20 mei 2006 17:17

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door hvn »

€ 40 borg? Dan was het modem inderdaad mijn eigendom.

UPC opzeggen niet verstandig? Mochten ze willen. Ik ben blij dat ik van ze af ben. In de jaren dat ik nu bij mijn nieuwe provider (ADSL) ben, heb ik nauwelijks problemen gehad.

Overigens neemt dit alles niet weg, dat hun weigering om mijn niet-te-retourneren modem niet te vergoeden volgens mij zeker niet correct is. Wat van mij is, is van mij. Lekker simpel om dan te zeggen "we kunnen niets voor u doen".

marijke123
Berichten: 2
Lid geworden op: 31 mei 2006 20:55

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door marijke123 »

Indien je borg betaald aan een organisatie dan wordt dit bedrag onder BORG op je eerste factuur vermeld of op een aankoop bon.

Een installatie pakket is geen borg bedrag > in dat geval zou je dus ook geen recht hebben op refund van dit bedrag, want dat is geen borg.

Het borg bedrag via UPC is bij mijn weten Euro 45.00 en staat ook als borg op het factuur vermeld.

Huugie
Berichten: 6
Lid geworden op: 31 mei 2006 18:48

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door Huugie »

Goede tip, zeggen dat upc opzeggen niet verstandig is. Daar hebben we wat aan!

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door Laurent »

Als je die betrouwbare raad opvolgt, heb je er alleen voordelen mee.SUCCES. :D

coinoperator
Berichten: 73
Lid geworden op: 18 jan 2006 19:26

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door coinoperator »

upc opzeggen is het allerbeste wat een mens kan doen.
dit door en door rotte bedrijf tracht uit een totaal bankroet te blijven door doorlopend en langs de rand van het betamelijke op onheuse wijze extra geld te incasseren.
Ze gaan hierin zeer ver wetende dat de "gewone man" toch niet in het geweer durft te komen.

Er zijn gelukkig anno 2006 veel en veel betere mogelijkheden dan de belabberde diensten van upc.
Degenen die van de gammele kabel zijn overgestapt naar een solide adsl abonnement weten waar ik over spreek.
telefoonaanbieders zijn er ook ruim voldoende, de meer dan hopeloze upc telefoon die de helft van de tijd uitvalt is niet vergelijkbaar met een serieuze telefoonaansluiting en zelfs het goedkoopste beltegoed mobieltje is al honderden keren betrouwbaarder.

tv?
toe nou,
als ex casema technicus mag ik gerust stellen dat de kwaliteit ten koste is gegaan van de kwantiteit, enige fatsoenlijke controle op de infrastructuur is er niet meer en de ongewassen knullies die er bij tijd en wijle rondlopen gebruiken de meetapparatuur die door ons destijd de afvalbak zijn ingemikt omdat ze veel te ver afweken.
Voor tv zijn er ook prima en VEEL GOEDKOPERE alternatieven, schotel en digitenne zijn prima alternatieven.

Tenslotte.
De irritante reclame (nog steeds de laatste inruilweken??????)
Deze reclame geeft goed aan waar je voor moet oppassen
UPC zou graag uw hele huishouden willen beheren en controleren, u bent voor alles afhankelijk van één enkel wanbedrijf en geloof me, dat wilt U echt niet.

1984 is allang voorbij maar wel duidelijk is dat Big Brother upc ons graag in de gaten wil houden.

Mik ze er vandaag nog uit.
Groeten
Hans (proud to be 100% upc free

ties06
Berichten: 53
Lid geworden op: 26 jan 2006 21:45

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door ties06 »

ik had precies hetzelfde.
Ik kreeg de borg ook niet terug van deze oplichters terwijl ik mijn modem ook opgestuurd had.
Eerst probeerde ze het nog door te zeggen dat ik mijn modem niet had opgestuurd.
En ze hebben mij diverse keren beloofd het geld over temaken.
Maar dit gebeurde nooit, want dan moet je weer bellen....kassa ping.
Ik heb nog gedacht om er werk van te maken, maar voor die 45 euro.. upc heeft zoveel juridische mensen in dienst( ik denk meer dan dat ze technisch personeel hebben) dat je dit altijd verliest.

En ik ben ook blijk dat ik het opgezegd heb nu op de adsl zit....
Nog nooit een storing gehad terwijl dit bij upc toch zeker 4 a 5 keer week was dat de boel weer plat lag.

IkBenJan

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Ik heb nog gedacht om er werk van te maken, maar voor die 45 euro.. upc heeft zoveel juridische mensen in dienst( ik denk meer dan dat ze technisch personeel hebben) dat je dit altijd verliest.
Dom dom dom.
Daar rekenen ze nou juist op dat klanten het erbij laten zitten. Als je het verzendbewijs van het modem nog hebt maakt het niet uit hoeveel top-(nou ja)juristen ze in dienst hebben. De rechter ziet jouw verzendbewijs, UPC overlegt geen betalingsbewijs, en hij kan maar één conclusie trekken.
Ook als particulier kan je naar een incassobureau stappen. Die vertelt je precies hoe je het aan moet pakken en wat je risico's zijn als het uiteindelijk op dagvaarden aan komt.
Persoonlijk zou ik zelfs als ik 100 euro eigen kosten eraan had UPC nog voor 45 euro voor de rechtbank trekken. Dat doen zij zelf toch ook?
Trouwens, als je een incassobureau zoekt die zijn tarieven op de commissie voorwerk II baseert kan je de incassokosten zelf ook meenemen in de eis.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door Laurent »

Ikbenjan en ik procedeer graag tegen UPC succes Jan, de uitslag is al bekend.

IkBenJan

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door IkBenJan »

Jazeker, kleine laurent. Eén gewonnen rechtzaak tegen dat zooitje infantiele schorum smaakt naar meer. Jammer dat ik helemaal geen overeenkomsten meer heb lopen en dat het er daarom nooit meer van zal komen.
Maar ik volg deze aggenebbis op de voet wat betreft er allemaal mis gaat. En zolang ze onderdeurtjes als jij op de arbeidsmarkt weten op te graven kan ik er van verzekerd zijn dat er in de toekomst nog veel te volgen blijft.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door Laurent »

Hear Hear, I,am John ik scheld tegem UPC en onderdeurtjes. LOL :( Ik ben blij dat UPC je eruit geknikkerd heeft

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door agro »

Zojuist mailtje ontvangen van consumentenbond met o.a. volgende inhoud:

Problemen met UPC? Wij bemiddelen voor u
Hoewel minder dan voorheen, bereiken ons nog steeds veel vragen en klachten over de diensten van UPC. Reden voor ons om na overleg met UPC een actie te starten om de problemen op te lossen.

Als lid van de Consumentenbond kunt u meedoen aan deze actie. Tot 19 juni kunt u zich aanmelden via onze website. UPC zal binnen drie dagen na ontvangst van uw klacht contact met u opnemen. Uiteraard houdt de Consumentenbond contact met UPC over de afhandeling van de klachten.

zie ook:
http://www.consumentenbond.nl/acties/pr ... ecip%3Dupc

Kan Laurent niet beter zijn werk onderhand eens naar behoren gaan doen dan hier zijn tijd verbeuzelen, op zulk personeel kan je trots zijn.
Enne wie riep ook alweer dat het zo goed ging bij upc, en dat er geen problemen (meer) zijn?

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door Laurent »

consumentenbond gaat in bespreking met UPC. zij nemen het eventueel op voor leden ( zieltjeswinnerij?).

De consumentenbond directie kan de lokaliteit zelf uitzoeken waar de vergadering zou moeten plaatsvinden, de directie is er nog niet uit of het een langweekend op kosten van UPC in het Hilton moet zijnof een vd Valk motel .

Goed geprobeerd Hoffie-Agro, ik schrijf me ook in. :D :D :D :D 8)

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door agro »

Weet je wat zielig is? Dat upc op een achterbakse en onbeschofte manier ongevraagd die zogenaamde mediabox toezend, en zo zieltjes probeert te winnen.

En weet je wat nog zieleger is? Dat iemands intelligentie niet verder reikt dan dat die gedoemd is om voor instellingen als upc te werken, en dat die moet meewerken aan zaken zoals hierboven omschreven.

Hilton of van de Valk? en upc? nee dat geloof je toch zelf niet, ze zullen zich eerder thuisvoelen bij een bepaalde familie waar ze zich al eerder mee geacosieerd hebben.

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Modem en geld weg

Ongelezen bericht door Laurent »

Foei Agro en Hoffie, spoel svp even je mond. wel fatsoenlijk blijven.

Gesloten