LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ONTEVREDEN OVER UW LEVERANCIER? STAP OVER OP GREENCHOICE!

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
abnduyster
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2003 13:11

ONTEVREDEN OVER UW LEVERANCIER? STAP OVER OP GREENCHOICE!

Ongelezen bericht door abnduyster »

Ik ben als een kind zo blij dat ik verlost ben van de ENECO :evil: MAFFIA!
Per januari jl. ben ik overgestapt op stroom en gas bij GREENCHOICE :D .
Niets dan lof! Heb je een vraag, krijg je en normaal antwoord van een eigen medewerkster, dus niet van een callcenter-koe (sorry koeien!) die niet weet waar ze het over heeft en voorgeprogrammeerd is.

Ik heb een conflict gehad met ENECO :evil: over de eindnota omdat ik vroeg om een nadere toelichting en werd gelijk gedreigd met afsluiting omdat deze nota’s al 3 maanden oud waren.
Dat klopt want ik wacht nog steeds op nadere toelichting van deze eindafrekening.
Dat ik niet klakkeloos alles betaald zonder te weten wat ik betaald.
Dat ik recht had op uitleg m.b.t. de nota’s.
Ik zei dat ik tevens een bezwaar had ingediend bij ENECO :evil: , de DTE en de Geschillen Commissie Energie en Water, maar dat maakte niets uit volgens deze medewerkster van Eneco :evil: , ik moest sowieso eerst betalen anders werd ik nu binnen een week afgesloten. :o :oops: :evil:
Maar ik zei dat het nota’s waren die ik al bij Greenchoice had betaald en niet van plan was dubbel te betalen, reactie was “klop meneer maar wij hebben gelijk, ik heb geen zin om verder met u te praten, u moet gewoon betalen, goedemorgen...!” en de lijn werd verbroken!!!! :evil: :?: :!:
Ik vervolgens naar GREENCHOICE :D bellen en de situatie uitgelegd met ENECO :evil: , heeft die dame mij helemaal begeleid bij het uitpluizen van de facturen van ENECO :evil: , gezegd wat ik moest doen en als ik er niet uit kwam kon ik altijd terug bellen of kopieën sturen van de facturen van ENECO :evil: dan zouden zij het voor me uitzoeken!!
En toen ik zei dat ik iets verlaat zou hun rekening zou betalen omdat ENECO :evil: mij het mes op de keel had gezet en even niet anders kon, zeiden ze dat dat geen probleem was en dat ze daar begrip voor had.
Nu heb ik alles maar alvast betaald, ik heb nl. stroom nodig voor mijn beademingsapparatuur en kan het risico niet lopen om afgesloten te worden en ben in afwachting van de uitspraak van de Geschillen Commissie en de DTE.
Aangezien voorkomen beter is dan genezen, adviseer ik een ieder die klantvriendelijkheid op prijs stelt om z.s.m. over te stappen op GREENCHOICE :D !
MAAR GREENCHOICE :D IS ECHT SUPER EN OOK NOG VOORDELIGER :idea: !
GREENCHOICE :D VERDIENT ECHT EEN WARME DOUCHE EN ENECO :evil: MOET DE DIEPVRIEZER IN!
AANMELDEN/OVERSTAPPEN VIA WWW.GREENCHOICE.NL OF 010-4782326 DUS GEEN BETAALNUMMER!

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: ONTEVREDEN OVER UW LEVERANCIER? STAP OVER OP GREENCHOICE!

Ongelezen bericht door gerland »

Ik heb een conflict gehad met ENECO over de eindnota omdat ik vroeg om een nadere toelichting en werd gelijk gedreigd met afsluiting omdat deze nota’s al 3 maanden oud waren.

U had beter iets eerder kunnen vragen om een toelichting....
Dat u vindt dat u een toelichting mist, ontslaat u niet van uw contractuele plicht tot betalen..........



Ik begrijp dat u bijzonder slechte ervaringen heeft met Eneco en dat voor uw ervaringen met Greenchoice het tegenovergestelde geldt.
Voor veel anderen geldt hetzelfde, voor veel anderen is dat precies andersom.

Het is overigens begrijpelijk dat indien verder praten aan de telefoon geen zin heeft (herhaling van standpunten, niet correcte bejegening) dat dan uiteindelijk een medewerker niets anders kan doen dan (na vragen of er nog andere zaken zijn waarmee u geholpen kunt worden etc. etc.) correct aankondingen: dan ga ik nu het gesprek beëindigen.

Indien u zich aan de telefoon net zo opstelt als in u posting hier (taalgebruik, emoticons), verkleint u de kans iets te bereiken, en komt het moment dichterbij dat een gesprek eindigt zonder dat u iets bereikt heeft (gesprek kan tenslotte geen uren duren)

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: ONTEVREDEN OVER UW LEVERANCIER? STAP OVER OP GREENCHOICE!

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Goed geformuleerd Gerland. Als u met een conflict met iemand zo klinkt kan het niet anders dan netjes worden opgelost :wink:

Ik deel uw standpunt voor de volle 100% :!:

By the way: Essent heeft zelfs een GRATIS nummer :lol:

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: ONTEVREDEN OVER UW LEVERANCIER? STAP OVER OP GREENCHOICE!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Het is inderdaad begrijpelijk dat een conflict soms hoog zit en dat je dan wat emotioneler reageert als normaal. Maar het uitschelden van een call center medewerker bereik je vrij weinig mee en dan kan zo'n persoon niets anders als inderdaad het gesprek op een correcte manier beeindigen.

3 maanden wachten voor je gaat vragen is inderdaad royaal aan de late kant, dus helemaal te verwijten aan Eneco is het ook niet.

abnduyster
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2003 13:11

Re: ONTEVREDEN OVER UW LEVERANCIER? STAP OVER OP GREENCHOICE!

Ongelezen bericht door abnduyster »

Stoekjoek en Gerland.
Jullie nemen allerlei dingen aan zonder de details te weten.
Als u goed gelezen had dan was u wellicht opgevallen dat ik niet betaalde omdat ik op een toelichting wachtte die ik reeds eerder had aangevraagd. U gaat ervan uit dat ik lang wachtte met het vragen van de toelichting!
Heeft u soms inzage in de administratie van Eneco? Nee! Als ik iets niet weet hou ik mijn mond erover, zou u ook eens moeten doen!
Ik hoef als consument geen facturen te betalen waar de herkomst van onduidelijk is. (advies DTe!)
Ik betaalde mijn rekeningen reeds aan Greenchoice en was niet van plan dit 2 maal te doen. Als u zo volgzaam bent moet u weten.
En voor de rest ga ik met jullie geen wellis nietes spelletje spelen, jullie waren niet getuigen van het gesprek en hebben geen idee welk taalgebruik ik aan de telefoon gebezigd heb.
En wat is er mis aan mijn taalgebruik in mijn eerste stukje?
En die emoticons heb ik voornamelijk aangebracht bij de namen van de twee energiebedrijven om duidelijk mijn gevoelens te ondersteunen. Daar zijn emoticons toch voor!?
Maar ik zou zeggen veel plezier met uw hobby om overal een mening over te hebben, zonder inhoudelijke kennis van de specifieke casussen.
Nederland telt niet alleen 16 mio bondscoaches, maar schijnbaar ook veel amateur-rechters. Maar die amateur-rechters verpesten wel de sfeer in Nederland en bevestigen wel de ongefundeerde mentaliteit en de papegaaiencultuur dat op dit moment heerst.
En daar profiteren allerlei enge politieke mannetjes/keno's van.
Dus u reageert verder maar wat u wilt, het staat u geheel vrij, maar van mij geen reacties meer op uw bla bla, IK heb wel zinnige dingen te doen!
M.vr.gr.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: ONTEVREDEN OVER UW LEVERANCIER? STAP OVER OP GREENCHOICE!

Ongelezen bericht door Flipipo »

Ik ben met abnduyster eens! Ik las voordat ik alles las eerste bericht en dacht gelijk nou zeg dubbel betalen, dit kan en mag niet.... en dan vind ik flauw wat anderen zeggen.... betelane jullei maar graag dubbel! ik niet.. ik heb zoiets ook meegemaakt met NUON en zei gelijk ik kap met betalen want jullei kunnen best met een knop betalingen stop zetten en corrigeren.. ja hoor prompt gedaan en prompt was ik tevreden.. NUON ook... klaar is kees.. dus het kan wel, alleen zijn sommige medewerkers beetje pesterig!

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: ONTEVREDEN OVER UW LEVERANCIER? STAP OVER OP GREENCHOICE!

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ik vind het best hoor. De manier waarop u zich verwoordt geeft mij al een goede indruk van uw temperament. Des al niet te min zet ik nog steeds vraagtekens bij uw eigen stuk. U schrijft:
Ik heb een conflict gehad met ENECO over de eindnota omdat ik vroeg om een nadere toelichting en werd gelijk gedreigd met afsluiting omdat deze nota’s al 3 maanden oud waren.
Dat klopt want ik wacht nog steeds op nadere toelichting van deze eindafrekening.
Hoe kan er "gelijk" worden gedreigd met afsluiting op nota's van 3 maanden oud?
Een eindnota, waarom heb je het dan over "nota's" (meervoud) van drie maanden oud?
Heeft u gelijk na het ontvangen van de eindnota gevraagd naar een toelichting? Of ging het om nog andere nota's?
Ik ben zelf ook wel eens verhuisd (u verhuisde niet, maar stapte over, edoch zou u wel een eindnota krijgen van Eneco) en dan duurt het toch al gauw 2 maanden voor je de eindnota hebt en tijdens de hele omschakeling van de energiemarkt zelfs wel eens langer, maar ik wist dat ik een eindnota zou krijgen. Die heb ik, na controle van de meterstanden natuurlijk (ik betaal ook niet alles klakkeloos) gewoon betaald.

Maar goed, ik begrijp het best hoor, de emoticons luchten op. Alleen bevorderd het niet de leesbaarheid van een tekst en geeft het geen beste indruk.
Let wel trouwens, ik ben geen rechter, advocaat of wat dan ook. Ik ben gewoon iemand die niet gelooft dat alle fouten bij de energiebedrijven door die bedrijven komen 8)

@ Flipipo:

Fijn dat ook u zich ergens in kunt vinden. Toch een tip: lees eerst eens je stukje door voor je het plaatst of typ het eerst in Word (of een soortgelijk programma). :? [/quote]

Willem Gaastra
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 mei 2006 12:53

Re: ONTEVREDEN OVER UW LEVERANCIER? STAP OVER OP GREENCHOICE!

Ongelezen bericht door Willem Gaastra »

Ik denk niet dat u begrijpt hoe het voelt om niet serieus genomen te worden door een bedrijf. Het gevoel van machteloosheid en onbegrip. De malende processen en uiteindelijk lijkt het eind in zicht en wordt het allemaal opgelost. Wat blijkt.....toch niet. Dat frustrerende gevoel hebben mensen die een klacht hebben die maar niet wordt opgelost.

Dan komt er een bedrijf dat wel luistert en dat mee helpt. Uiteindelijk wordt het allemaal opgelost en je voelt je opgelucht. Om dit met de wereld te delen vertel je je verhaal op dit forum. Je hoopt dat mensen het fijn voor je vinden. Ze hoeven niet eens je mening te delen. Maar wat gebeurd er: regeln##kers gaan het verhaal ontleden en zien overal fouten in. Jammer, want ik heb gelijke ervaringen met Greenchoice. Een uitermate klantvriendelijke leverancier. En via de vastelastenbond heb ik nog korting ook.

Laat die negatieve mensen maar. Er komt een dag dat zij waarschijnlijk ook minder begrip hebben voor een bedrijf waar ze een klacht hebben. Als alles goed gaat is er niets aan de hand en natuurlijk mogen bedrijven ook fouten maken. Het gaat erom hoe ze die oplossen en hoe ze met hun klanten omgaan.

abnduyster
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2003 13:11

Re: ONTEVREDEN OVER UW LEVERANCIER? STAP OVER OP GREENCHOICE!

Ongelezen bericht door abnduyster »

Willem Gaastra, Flipipo en Dilbert29,
Dank voor jullie inhoudelijke reactie.
Dilbert29 even voor alle duidelijkheid, ik heb die medewerkster niet uitgescholden, maar op dit forum haar de kwalificatie callcenter-koe gegeven. En daar bedoel ik zeker niet alle callcenter medewerkers mee.
Kijk je hebt moffen en Duitsers, je hebt Hollanders en je hebt Diknekken, je hebt supporters en holigans. En je hebt een categorie callcenter medewerksters die het credo “bevel is bevel’ hanteren, de souplesse en de bereidheid van een blok beton bezitten om je tegemoet te treden in een poging tot een oplossing te komen. Ook hebben dit soort mensen het vermogen vaak niet om de juiste conclusie te kunnen trekken. Dit soort mensen liepen in de jaren 40 bijv. achter types als bijv. Mussert aan.
Dit zijn mensen die blindelings vertrouwen hebben in hun overheid en die termen hanteren als “als je niets misdaan hebt hoef je niets te vrezen”, wanneer bijv. de overheid of instanties allerlei beperkende maatregelen willen nemen of extra controles e.d. invoeren die de privacy schenden. En ik weet dat dit soort mensen ook een bron van zorg is bij de leidinggevenden van die bedrijven.
Want door hun toedoen verliezen ze klanten.
Overigens ik had vanmorgen met iemand van de backoffice van Eneco een plezierig telefonisch onderhoud van 20 minuten en alles is opgelost en dit allemaal op een vriendelijke toon!
En die callcenter-koe(?) daar heb ik nu een officiële klacht tegen ingediend en verzocht aan de leiding om de opnames van ons gesprek (ook niet voor niets dat gesprekken worden opgenomen!) te beluisteren en de juiste maatregelen te nemen tegen deze medewerksters.
En t.a.v. die 2 moraalridders Stoektjoek (hoe volwassen ben je om zo’n nickname te kiezen!) en Gerlan (vast ingehuurt door de energie sector voor het broodnodige tegengeluid :idea: :lol: ) , de bekrompen kleinburgerlijkheid en vooringenomenheid straalt er dermate van af dat ik daar niet eens meer op in ga.
Inderdaad Willem Gaastra het was een openbaring om bij Greenchoice terecht te komen en ik kan het iedereen van harte aanbevelen en ook nog hartelijk dank voor je tip t.a.v. de vastenlastenbond, ik zal op hun site kijken.

tjoektjoek
Berichten: 410
Lid geworden op: 25 apr 2006 15:24

Re: ONTEVREDEN OVER UW LEVERANCIER? STAP OVER OP GREENCHOICE!

Ongelezen bericht door tjoektjoek »

Ondanks de toespeling dat ik niet volwassen zou zijn en de aanhoudende kleineringen wil ik toch even zeggen:

Fijn dat het opgelost is.

En wat die klacht betreft: dergelijke personen zijn vaak toch binnen een paar maanden weer vertrokken.

gerland
Berichten: 772
Lid geworden op: 29 nov 2005 17:57

Re: ONTEVREDEN OVER UW LEVERANCIER? STAP OVER OP GREENCHOICE!

Ongelezen bericht door gerland »

abnduyster,

Call center-koeien, (eneco)maffia, "bevel is bevel" en andere verwijzingen naar nazisme etc. etc.:

U kunt er wat van.

In schril contract daarmee staat dat een klein beetje kritiek u al te veel is: u besluit niet meer meer te doen (u heeft natuurlijk het laatste woord)
"dat ik daar niet eens meer op in ga."


"Dus u reageert verder maar wat u wilt, het staat u geheel vrij, maar van mij geen reacties meer op uw bla bla, IK heb wel zinnige dingen te doen"
Gelukkig laat u ook dat u een snelle leerling bent:
Overigens ik had vanmorgen met iemand van de backoffice van Eneco een plezierig telefonisch onderhoud van 20 minuten en alles is opgelost en dit allemaal op een vriendelijke toon!
Wie goed doet, goed ontmoet!

Veel plezier met Greenchoice

abnduyster
Berichten: 7
Lid geworden op: 08 nov 2003 13:11

Re: ONTEVREDEN OVER UW LEVERANCIER? STAP OVER OP GREENCHOICE!

Ongelezen bericht door abnduyster »

Gerlan,

U oogst wat u gezaaid heeft, m.a.w. wie irritant schrijft, krijgt geïrriteerde reacties!
Lezen is bovendien niet uw sterkste punt, dientengevolge zijn uw conclusies op foutieve gronden gebaseerd.
Daar zou u nou iets aan moeten doen.
En het betweterige toontje is ook erg irritant.
U zou iets positiefs met uw talenten en met uw tijd moeten doen.
Wat schiet u er nou mee op om vliegen af te vangen van mensen die misschien minder communicatief onderlegd zijn dan u.
Het gaat er toch om dat mensen gehoord en serieus genomen wordt.
Het gaat toch om de boodschap die deze mensen verkondigen en toch niet om de verpakking.
Het gaat mij om de mens en zijn daden en niet om zijn uiterlijk.

Omdat u met een mooi gezegde eindigt, krijg u er ook twee van mij cadeau:

Woorden zijn om te verleiden, daden om te overtuigen!
en vooral
Zelf denken, samen leven.

Hartelijk dank voor het laatste woord!

snorkel
Berichten: 36
Lid geworden op: 30 mar 2006 14:18

Re: ONTEVREDEN OVER UW LEVERANCIER? STAP OVER OP GREENCHOICE!

Ongelezen bericht door snorkel »

Heren, Dames!

Kunnen we het niet gewoon over energie hebben. Deze discussies zijn nutteloos en hebben geen enkele relatie tot energie. :!:

Indien iemand zijn vrede wil tonen over een Energiebrdijf moet dat ook kunnen. Deze forums zijn er niet alleen om je onvrede te uiten maar ook om eens een positief bericht te deponeren.

Laten we in de toekomst niet alleen kijken naar de negatieve reacties maar vooral juist naar de positieve reacties. Dit zijn namelijk de dingen die een mens blij maken :lol:

vriendelijke groet,

Snorkel

Gesloten