LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] ABNAMRO past minimum systeemeisen aan voor internetbankieren

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
CoGA
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2006 20:22

ABNAMRO past minimum systeemeisen aan voor internetbankieren

Ongelezen bericht door CoGA »

Vanaf juli wordt de internetbankieren-site verbeterd. Da's heel erg goed natuurlijk, maar de minimum eisen worden ook gelijk maar even bijgesteld. Mijn PC is ondertussen al een oudje en draait op W98. Vanaf juni wordt dat minimaal W2000 of XP. Dan moet ik m'n hele systeem opnieuw installeren. En hoe kom in aan het besturingssysteem?
W98 wordt toch ook nog heel veel gebruikt :?:

roro25
Berichten: 791
Lid geworden op: 18 mei 2006 16:28

Re: ABNAMRO past minimum systeemeisen aan voor internetbankieren

Ongelezen bericht door roro25 »

aan een besturingssysteem 2000 of hoger kom je gewoon in een (computerwinkel)winkel.
Win 98 is al weer 8 jaar oud.

Maar er zullen meer klanten met dit probleem opgezadeld worden. Dus er zal wel weer geschaaft worden aan het Internet Bankieren van AAB.

Jeanne
Berichten: 65
Lid geworden op: 03 dec 2004 11:03

Re: ABNAMRO past minimum systeemeisen aan voor internetbankieren

Ongelezen bericht door Jeanne »

Windows 98 (én Windows ME) wordt per 11 juli 2006 niet meer ge-update door Microsoft. Dit betekent, dat de gebruikers én dus de bank enorme veiligheidsrisico's gaan lopen. Klik hier voor het bericht op de site van Microsoft.

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: ABNAMRO past minimum systeemeisen aan voor internetbankieren

Ongelezen bericht door particulier »

Zo erg is het niet, de ABN AMRO geeft ook aan dat Firefox wordt ondersteund. Firefox 1.5 draait prima op Windows 98. Eveneens zitten de meeste veiligheidslekken in Microsoft Internet Explorer. De meeste spyware richt zich op Internet Explorer omdat 90 % van de online wereldbevolking dit programma gebruikt. Stap je over op Firefox 1.5, dan heb je meteen minder last van spyware.

Eveneens heeft Windows 98 ook vele updates ondergaan, het is geen nieuw besturingssysteem met veel nieuwe fouten. Ik verwacht daarom dat internetbankierders nog wel even verder kunnen voordat ze echt moeten switchen. Ik zou zeggen, open een internetspaarrekening en ga sparen voor een nieuwe computer ;-)

CoGA
Berichten: 5
Lid geworden op: 23 mei 2006 20:22

Re: ABNAMRO past minimum systeemeisen aan voor internetbankieren

Ongelezen bericht door CoGA »

Het grootste probleem is niet hoe ik mijn systeem up to date houd. Het punt is dat de AAB geen ondersteuning meer zal gaan geven, terwijl er toch nog veel W98-ers zijn. Dat is een beetje bruut.
Maar ik begrijp nu wel (dankzij Jeanne) dat dat weer wordt veroorzaakt door Microsoft, die ook de ondersteuning gaat stoppen.
Het gaat ondertussen meer over computers, dan over bankzaken.
En dat is de rubriek waar we nu inzitten.
Wat zijn ervaringen met internetbankieren van AAB of andere banken?

Gesloten