LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met van 't Hof Makelaardij in Gouda

Ben je benadeeld of juist goed geholpen door een makelaar? Geef hier jouw mening.
mosbruyn
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2005 14:22

Problemen met van 't Hof Makelaardij in Gouda

Ongelezen bericht door mosbruyn »

Hallo,

Begin dit jaar hebben wij besloten om te gaan samenwonen in Gouda. Na lang zoeken kwamen we een aantal huizen tegen in Gouda die bij van 't Hof makelaardij te Gouda in de verkoop stonden. Het eerste huis dat wij bezocht hebben stond al meer dan een jaar te koop. Daar wij erg op ons hoede waren hebben we de verkoopbrochure aandachtig gelezen en hadden we ook bewust voor een NVM makelaar gekozen. Op onze vraag "Waarom staat het huis al een jaar in de verkoop?" kwam geen antwoord. Na aandringen vanaf onze zijde bleek er een probleem met de palen te zijn. In Gouda is het grondwaterpeil omlaag gebracht, daardoor is het allom bekende probleem in Gouda aanwezig van de palenrot. Makelaardij van 't Hof heeft dit bewust verzwegen op verzoek van de klant, want dan kwamen er in ieder geval kijkers, was zijn antwoord op onze vraag waarom er niks in de verkoopbrochure stond omtrent dit gebrek. De makelaar gaf aan dat dit ongeveer 15.000 euro zou kosten om te verhelpen. Navraag bij een gerenomeerd bedrijf leerde ons dat dit zeker 40.000 en 50.000 euro moest zijn. Huis was mooi, maar de ellende erom heen wilde we niet hebben en daardoor op jacht gegaan naar een ander huis. Al snel kwam Makelaardij van 't Hof met een ander wonen en deze was echt onze smaak en ook nog eens in een hele leuke buurt. Huis meerdere malen bezocht en het zag er allemaal goed uit. Na het bieden zijn we tot een overeenstemming gekomen en konden we nalang zoeken ons droomhuis betrekken. DUS NIET! Van 't Hof Makelaardij had wederom een aaantal dingen verzwegen in zijn verkoopbrochure: geen vermelding dat dwars door onze achtertuin het riool loopt van vier huishoudens. Het riool loopt niet af en daarom loopt bij ons het toilet, bad en douche niet door. Bij een heftige regenbui loopt het riool over bij de buurman. De makelaar hebben we direct aansprakkelijk gesteld alsmede de oude bewoners voor dit verborgen gebrek. Makelaardij van 't Hof wast zijn handen in onschuld en zegt dat hun onderzoeksplicht niet zover gaat. Dit terwijl er 2 maal telefonisch contact is geweest met mijn buren omdat de buren de tuin wilde open leggen om het probleem te verhelpen. Ook is er 2 maal contact geweest met de verkopende partij over dit probleem. Zelfs bij de notaris hield mevrouw vol van geen probleem te weten. Nu is de tuin open geweest en is het riool iets omhoog gehaald. Dit werk al iets beter, maar het grote probleem zit onder de nieuwe aanbouw die de vorige bewoners gemaakt hebben. Mijn vragen zijn als volgt:

1) Heb ik juist gehandeld door alle partijen (aangetekend) een brief te sturen met de in gebrekestelling?

2) Ik heb mijn rechtsbijstand ook ingeschakeld, is dit goed?

3) Wie heeft soortgelijke ervaringen met van 't Hof Makelaardij in Gouda?

4) Wie draait er voor de kosten op, de vloer moet erweer uit, de blokhut in de tuin kon niet geplaatst worden, we moeten over, maar de keuken kan nog niet geplaatst worden, we hebben onze huur al opgezegd en moeten eerdaags het huis betrekken?

Ik hoop dat iemand mij verder kan helpen?

mamavan2
Berichten: 40
Lid geworden op: 06 feb 2005 17:34

Re: Problemen met van 't Hof Makelaardij in Gouda

Ongelezen bericht door mamavan2 »

En heb je dit ook aangemeld bij de klachtencommissie van de NVM? Dit zijn duidelijke "verborgen" gebreken...

mamavan2

mosbruyn
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 jun 2005 14:22

Re: Problemen met van 't Hof Makelaardij in Gouda

Ongelezen bericht door mosbruyn »

Ik heb het nog niet aangemeld bij het NVM, daar ik het idee heb dat deze ook onder 1 hoedje spelen met de deze makelaar. Deze geruchten worden ook steeds sterker als ik in mijn omgeving aan mensen vragen hoe zij van 't Hof Makelaardij vinden.
Wel komen er steeds meer klachten naar mij toe over deze makelaar.

Ik wacht nu ook eerst even de rechtsbijstand af en ik wacht nog op een reactie van de verkopende partij.

Bedankt voor het meedenken!

Alex

hildep
Berichten: 4
Lid geworden op: 24 mei 2006 00:32

Re: Problemen met van 't Hof Makelaardij in Gouda

Ongelezen bericht door hildep »

hallo mosbruyn,

ik ben geinteresseerd in je verhaal...
zou ik dit voor een reportage rond huizenkopen voor de viva mogen gebruiken?
zo ja, wil je dan contact opnemen met:
altijd goed toch als dit soort verhalen eens naar buiten komen !

hbwoz
Berichten: 57
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:42

Re: Problemen met van 't Hof Makelaardij in Gouda

Ongelezen bericht door hbwoz »

Ga ergens anders mensen lastig vallen

Gesloten