LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afab.nl

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Jan Hendriksen
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2006 22:04

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Jan Hendriksen »

Ik heb ook een lening via Afab lopen bij de Interbank, is allemaal prima geregeld, goede service en ze komen hun afspraken na. De bank die Afab zelf begonnen is heet HDV, Hollandse Disconto Voorschotsbank.

moofoo
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2005 12:24

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door moofoo »

Jan Hendriksen?

Volgens mij is dit de directeur zelf!! MAASBERT SCHOUTEN!!

Petra12
Berichten: 107
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:13

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Petra12 »

Britt,

Als ik het zo hoor dan ik zou heeeeeeeel goed lezen wat AFAB offreert. Een spaarkrediet is een technische term voor een lening waarbij je gedurende de looptijd enerzijds elke maand geld betaald als rente en anderzijds een bedrag inlegt in een levensverzekering.

Meestal wordt er ten aanzien van de lening een redelijk laag rentepercentage gehanteerd, waardoor het voordelig lijkt. De winst van deze constructie zit voor AFAB namelijk in de levensverzekering.

Zo'n levensverzekering is voor de klant erg duur. Met name de eerste jaren blijft er erg veel aan de strijkstok van de verzekeraar hangen.

Meestal wordt een levensverzerzekering afgesloten op basis van beleggen. Dit betekent dat je maar moet afwachten of de aandelen het zo goed doen dat je aan het einde van de rit genoeg geld hebt om de lening af te lossen. Zo niet, dan zul je op de een of andere manier het geld zelf bij moeten passen.

De claim dat je na 10 jaar van je lening af bent, komt vermoedelijk doordat AFAB rekent met (te?) optimistische veronderstellingen over de beleggingsopbrengsten. Kijk, als ik ervan uitga dat mijn aandelen in de levensverzkering elk jaar 20% rendement opleveren, ja dan heb ik het benodigde bedrag om de lening af te lossen vlot bij elkaar verzameld. Als ik uitga van een realistischer rendement, zoals 7%, dan duurt het natuurlijk een stuk langer.

In deze thread heb je al kunnen lezen dat AFAB niet de meest betrouwbare partij is op de financiele markt. Ik zou je dan ook willen adviseren om niet met die lui in zee te gaan. Puur om niet van de regen in de drup te raken. Want algemeen is de meest wijze les van threads als deze:

"Als het te mooi klinkt om waar te zijn, dan is het in de regel ook te mooi om waar te zijn".

marjon41
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 mei 2006 00:06

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door marjon41 »

valt dat zogenaamde vliegwiel constructie daar ook onder ????

Jonkers
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Jonkers »

De AFAB is van Maasbert Schouten en is dus geen onderdeel van de DSB groep. Qua werkwijze lijken ze veel op elkaar dus veel koppelverkoop en onduidelijke productvoorwaarden e.d.
De vader van Maasbert Schouten heeft al eens ergens gezegd dat zijn zoon een grote boef is.

Het jammere vindt ik wel dat er veel maatschappijen met hen zakendoen zoals PrimeLine(SNS-Reaal) Interbank(ABN-AMRO) Defam(Fortis) en noem maar op. Deze maatschappijen zouden collectief moeten zeggen we trekken de stekker eruit dan kunnen deze praktijken niet meer voorkomen. Maar ze doen dit niet want het levert waarschijnlijk veel geld op en dan zie je dat zelfs de grote "betrouwbare" partijen in de markt van hetzelfde laken en pak zijn.

Kortom: WIE KUN JE NOU WEL VERTROUWEN.......

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Xpert »

Afab zoekt regelmatig nieuwe adviseurs die deze adviseurs een inkomen in het vooruitzicht stelt die zeer hoog is. Er wordt geschermd met inkomen van € 125.000,-- ++. Dit wordt bij een gemiddeld hypotheekkantoor niet aan een ervaren hypotheekadviseur betaald.

Uiteraard kunnen deze inkomens alleen in het vooruitzicht worden gesteld wanneer deze adviseurs héééééééél véééééél verkopen.

Een stelregel is dat een een adviseur maximaal 25% van de omzet als inkomen kan toucheren. Vaak ligt dit inkomen op een lager percentage.
Vaak ligt een gemiddeld inkomen op 15-20% van de omzet.

Jullie begrijpen uit mijn verhaal dat een gemiddelde adviseur minimaal € 500.000,-- bij Afab zal moeten omzetten om dit inkomen te realiseren, en misschien nog wel veel meer. Om dit te realiseren worden alle registers opengetrokken om een hypotheek te sluiten.

Karin B.
Berichten: 1
Lid geworden op: 28 dec 2006 11:10

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Karin B. »

Ook ik heb een geweldige ervaring met Afab... Ik had zelfs de offerte al getekend voor het oversluiten van mijn hypotheek totdat mijn hypotheek adviseur xxxx iets over het hoofd had gezien... Geweldig als iemand al ruim 20 jaar ervaring heeft en daar nog over opschept ook!!!

Heeft iemand voor mij een adres waar ik mijn klacht naartoe kan sturen? Is er een klachtenafdeling?

Carlos2
Berichten: 70
Lid geworden op: 20 okt 2006 16:26

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Carlos2 »

Ook ik heb een geweldige ervaring met Afab... Ik had zelfs de offerte al getekend voor het oversluiten van mijn hypotheek totdat mijn hypotheek adviseur xxxx iets over het hoofd had gezien... Geweldig als iemand al ruim 20 jaar ervaring heeft en daar nog over opschept ook!!!
Toch niet de xxxx uit Hoensbroek welke in het verleden ook aktief was als www.bjfinancieeladvies.nl

Want dat is geen financieel adviseur, maar een notoire oplichter

correctie: Hoensbroek moet zijn Sittard.

Hij vermelde nl. niet eens een adres op zijn visitekaartje

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Xpert »

xxxx is in ieder geval geen Erkend hypotheekadviseur en is niet aangesloten bij de SEH http://www.erkendhypotheekadviseur.nl

Je zult waarschijnlijk rechtstreeks bij Afab moeten klagen. Zonodig is Afab aangesloten bij de nederlandse vereninging van financieringsadviseurs, de NVF. http://WWW.NVF.NL Deze instantie kent een onafhankelijke klachtenprocedure.

scully1
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 apr 2005 19:21

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door scully1 »

Iets over het hoofd gezien??? Dat kan van alles betekenen. Misschien iets niet goed ingevoerd in de offerte?. Dat is inderdaad jammer, maar kan iedereen overkomen lijkt mij. Iedereen kan fouten maken in zijn werk en het gaat erom dat het goed opgelost wordt. Als dat zo is, dan snap ik de ophef niet!

polkol
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 feb 2007 19:39

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door polkol »

Beste Mensen,

Ik heb ook een lening bij Afab aangevraagd en binnen een dag antwoord gekregen dat het goedgekeurd is door de bank en dat ik wat gegevens moet opsturen en zodra zij die gegevens binnen zouden krijgen zouden ze tot betaling gaan, maar na een week van veel bellen naar Afab kreeg ik te horen dat ik ben afgewezen, omdat ik via een uitzendbureau zou werken, terwijl ik op contract werk bij mijn werkgever. Ik heb zelf mijn contract naar hun gestuurd en alles was ondertekend. Ik snap er niks van. Ik moest een levensverzekering kopen van EUR 4000. Ik ben heel erg boos hierover en teleurgesteld. Kan iemand mij vertellen of dit zo kan ? eerst goedgekeurd en plotseling afgewezen met een reden dat ik via uitzendbureau werkt, terwijl het niet zo is. Moet ik hierbij een Advocaat nemen? Stelletjes oplichters. :twisted: :x

Xpert
Berichten: 463
Lid geworden op: 27 aug 2005 15:54

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door Xpert »

Afab afschrijven en je aanvraag bij een goede tussenpersoon voorleggen. Verder geen aandacht meer aanschenken. Waarom zou je een rechtzaak beginnen? Je hebt toch helemaal geen materiële schade opgelopen?

Ik hoop toch niet dat je polis van € 4.000,-- hebt gesloten!

noravanraaphorst
Berichten: 149
Lid geworden op: 04 nov 2003 19:18

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door noravanraaphorst »

Sedert 2001 zijn wij geplaagd door Primeline. Er zou een kredietkaart verzonden zijn, die wij nooit hadden ontvangen. Wel was er veel geld mee opgenomen. Pas na een half jaar kwamen wij daarachter. En toen begon de ellende. Steeds maar weer schrijven,schrijven en schrijven. Zelfs op aangetekende vragen onzerzijds kwam geen antwoord. Alleen om de 7 a 8 maanden weer een dreigbrief met nog meer hogere betalingen. Uiteindelijk is er de rechter aan te pas gekomen en die heeft Primeline gevraagd (wat wij dus ook hadden gevraagd) een gespecificeerde rekening op te stellen. DIT BLEKEN ZE DUS NIET TE KUNNEN!!!!! Nu deze week eindelijk na 5 a 6 jaar heeft de rechter ons in het gelijk gesteld. WIJ ZIJN VAN PRIMLINE AF!!! hoera!!!! BOVENDIEN MOET PRIMELINE ONS 1000,= EURO BETALEN , omdat we onterecht bij de BKR hebben gestaan.
Mijn advies :LOOP EEN STRAATJE OM, BLIJF UIT DE BUURT, ALS JE PRIMELINE TEGENKOMT

moofoo
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 sep 2005 12:24

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door moofoo »

Mensen, is het nog niet duidelijk!!!

LEEN GEWOON NIET BIJ AFAB!!

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door bolleke »

Ik ken heel veel voorbeelden van financieringen verstrekt Door AFAB. Vaak gaat het goed en staat er duidelijk in de offerte wat het leningbedrag is en wat de aflossing is.

Voorbeeldje. Iemand leende 30.000 Euro en de kosten waren de eerste 5 jaar rente betaling en een orv tegen maandpremie van 20,- op twee levens. Na 5 jaar werd er een aflossingverplicht van 1,5% dus de maandlasten zouden dan 450 + 20 euro worden. Dit stond er duidelijk in. Er zijn verder geen bijzondere verzekeringen etc etc gesloten.

IK heb de ervaring dat veel mensen achteraf lopen te klagen dat ze extra dekking moesten afsluiten omdat de bank dit zou eisen. De bank kan dat het idd eisen maar je bent als consument altijd vrij om op deze voorwaarden in te gaan of niet. Maar vaak zit er wat anders achter en dat mag ook wel eens even gezegd worden.
BIj heel veel huishoudens is er een toenemende kredietbehoefte om luxe artikelen te kunnen aanschaffen. Bij reguliere banken kan men niet meer terecht omdat deze minder vestrekken, en krediet verstrekkers zoals DSB en AFAB hebben "deel eigen"acceptatie vorwaardem waardoor er ineens wel ruimte is.

OP het moment dat er een contract in huis valt dit het mogelijk maakt om je vraagde lening te verstrekken en je de luxe kunt kopen die je wilt dan wint de emotie van de ratio. MEn vergeet dan heel duidelijk de voorwaarden te lezen oid. na een aantal maanden wanneer de nieuwe luxe al gewoon is komt het besef en voelt men zich genept, misleid etc etc etc. Maar het is een kwestie van lezen en bij twijfel vragen en blijft de twijfel dan niet doen.

(als men geld wilt lenen voor het aankopen van een auto dan weten ze de folder van de auto incl de specificaties helemaal uit hun hoofd en als iets niet duidelijk is dan vragen erom) BIj bij essentiele rationele zaken doet men dat blijkbaar niet.

rob39
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 feb 2007 16:02

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door rob39 »

Afab is absoluut niet te vertrouwen, zij maken je lekker met gebakken lucht en doen voorkomen of je een flinke lening kunt nemen, ze laten je zelfs al een overeenkomst tekenen, alsof het rond is. Na een week van verspilde wachtijd en opsturen van persoonlijke gegevens, krijg je doodleuk te horen dat die lening door de bank niet doorgaat, zelfs helemaal niets. Maar intussen zwerft wel ergens een overeenkomst met mijn handtekening rond, erg link. Afab kan ik ten zeerste afbevelen, en gewoon naar een gerenommeerde aanbieder stappen.

112emmeloord.nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2007 21:58

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door 112emmeloord.nl »

lagere maand lasten toen wij een lening afsloten hadden veel lof
ze waren vriendelijk en behulpzaam. wanneer je geen lening kon krijgen konden zij wel wat voor de klant doen maar dat is niet de gepaste manier. zeiden ze

ook de informatie klopt niet. voor beeld

lagere maandlasten lening 50.000 euro permaand betalen 39 euro
met efficiente jaar rente van 1.12 ongeveer

denk je ik betaal 39 euro nee je betaald gelijk ruim 600 euro.

voor dat je een lening afsluit bij afab vertellen ze je niet over verzekeringen en andere bij komende kosten.
afab is een bedrijf dat mensen ook nog op een verkeerde manier voorlicht. mensen die gewoon weg er geen verstand van hebbn achter de telefoon.
ben je een lastige kland wordt je door verwezen. de centralisten staan jou dan niet meer tewoord.

wie kan nou 600 euro betalen die een inkomen heeft van plus minnus 1200 euro waar dan ook zijn of haar vaste lasten van afgaan..

na vele gesprekken over en weer werdt er verteld dat verlaging mogelijk is wanneer de situatie is veranderd. na alle gegevens door te sturen zeggen ze door leuk we hebben het opnieuw beoordeeld en we kunnen het niet verlagen we verwijzen u door naar de voorschotbank. het leuke is dat deze je weer terug sturen naar de tussen persoon kortom een oplossing is niet mogelijk.

ik zie het gebeuren dat mensen dan een aanmaning krijgen omdat ze het niet elke maand kunnen inlossen het helebedrag zal worden op geeist is dit ook bij u het geval vermeld dat dan op deze form

vreindelijke groet 112emmeloord.nl

toetsjoe
Berichten: 2
Lid geworden op: 16 feb 2007 20:45

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door toetsjoe »

ik begin na het lezen van al deze kritiek toch wel wat rare gevoelens erbij te krijgen,
ik heb enige tijd geleden bij afab een lening afgesloten, ook inderdaad met zo'n verzekering erbij, dit bleek naderhand pas, toen ik dagen later een kapitaal opbouw plan mocht ontvangen van delta loyd..allemaal moeilijke lettertjes, zeer klein, en niet te begrijpen..
ik kan echter in de voorwaarden niets vinden dat je het contract niet zou mogen beeindigen..
Mijn vraag of iemand weet of je dan bij een andere verstrekker de lening kunt laten oversluiten? dan ben ik gelijk van die verzekeringen af die ik niet wil

112emmeloord.nl
Berichten: 2
Lid geworden op: 15 feb 2007 21:58

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door 112emmeloord.nl »

je lening overlaten sluiten dat is mogelijk.
naast de verzekering heb je ook in eens een soort spaar plan.daar waar je elke maand 100 euro op moet storten .dit zijn dingen die de mensen niet willen. mensen willen zelf bepalen welke verzekering ze afsluiten... dit moet vooraf wel wordn vermeld.

kortom de mensen moeten op de hoogte zijn van wat er gebeurd voor dat de lenig rond is.

na dat we 1 maand niet hebben betaald moeten wij 50.000 euro binnen 7 dagen ophoesten. de vooraarden zijn nergens te vinden. de voorwaarden moeten voor alle mensen duidelijk zijn inplaats van al dat geheimzinnige gedoe en moeilijke taal...

bolleke
Berichten: 228
Lid geworden op: 20 nov 2006 00:05

Re: Afab.nl

Ongelezen bericht door bolleke »

maar 50.000 euro lenen met een inkomen van 1200 per maand????????????????????????????????????????????
Ik zal mijn mening hierover maar niet geven.

Gesloten