=====
Vandaag ontving ik van International Card Services BV (Mastercard) een brief waarin ze mij vertelden dat ik eerdaags een Mastercard zou ontvangen.
Inmiddels heb ik ook contact opgenomen met International Card Services BV en werd te woord gestaan door een uiterst vriendelijke dame die direct haar verontschuldigingen aanbood en mij uit hun database zou verwijderen. Op zich niets te klagen over hun klantenservice dus.Geachte ....,
U ontvangt binnenkort uw nieuwe Tel Sell MasterCard! De Tel Sell MasterCard wordt u uit veiligheidsoverwegingen geblokkeerd aan u verzonden.
U kunt telefonisch een verzoek doen om uw Card te deblokkeren. Het telefoonnummer staat op de sticker op uw Tel Sell MasterCard. Wij hebben nog wel een aantal gegevens van u nodig. Om u snel van dienst te kunnen zijn is het van belang dat u deze gegevens bij de hand hebt.
Aan de hand van uw postcode, huisnummer en uw klantnummer bij Tel Sell kunnen wij uw gegeven opzoeken in onze systemen. Uw Tel Sell klantnummer vindt u bovenaan deze brief onder het kopje referentie.
Om te beoordelen of wij uw Card kunnen deblokkeren zullen wij uw toestemming vragen om een BKR-toetsing te doen. Daarvoor hebben wij uw geboortedatum, uw bankrekeningnummer en sofinummer nodig.
Vanaf het moment dat u uw Tel Sell MasterCard gebruikt, betaalt u een jaarlijkse bijdrage van € 19,95 tot wederopzegging. Heeft u nog vragen, belt u ons dan gerust. U kunt ons bereiken op telefoonnummer 020-6 600 702.
Met vriendelijke groet,
International Card Services BV
L. Link
Hoofd Kaartacceptatie
Alleen vraag ik mij af of het uberhaupt wel toegestaan is om mensen ongevraagd (geblokkeerde) creditcards toe te sturen? Voor mijn idee is dit "aanzetten tot lenen"?
Ik heb nooit aangegeven van hun diensten gebruik te willen maken en ik heb ook nooit toestemming gegeven aan Tel Sell om mijn NAW gegevens door te verkopen aan derden.
Wat is jullie mening hierover?
[edit]
Even een kleine edit, want ik heb zojuist het privacybeleid van Tel Sell doorgenomen en daaruit blijkt dat je gewoon het 'haasje' bent als je daar een bestelling doet...
Even een mailtje sturen zou de oplossing moeten zijn.Uw gegevens worden gebruikt voor de beoordeling, het aangaan en de uitvoering van de levering op basis van de door uw geplaatste order en het beheren van de daaruit voortvloeiende klantrelatie, zoals bijvoorbeeld de invordering van verschuldigde betalingen, fraudebestrijding en het gericht uitvoeren van marketingactiviteiten door Tel Sell of door relaties van Tel Sell, het voldoen aan wettelijke verplichtingen.
Rest mij alleen nog de vraag of het toegestaan is om ongevraagd creditcards te versturen
[/edit]