LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen met DSB, hoe nu verder?

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
mirthe_1974
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 mei 2006 13:47

Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door mirthe_1974 »

Bericht verwijderd omdat het onnodig kwetsende reacties en discussies tot gevolg heeft!
Laatst gewijzigd door mirthe_1974 op 28 mei 2006 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door SJZ »

Ik weet niet wat er precies in je brief stond, je spreekt zelf om een verzoek tot "lening bevriezen". Wat is dat? Ik heb nog nooit gehoord van een lening bevriezen.

MAXIEM

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Dag mirthe,

Voor zover je schrijft sta je nog niet als wanbetaler te boek. Is dat zo, dan kun je proberen bij een fatsoenlijke bank (Rabo, ABN, Postbank) een nieuwe lening af te sluiten waarmee je de lening van die ********** kunt afbetalen. Verder zie ik geen mogelijkheden voor je, tenzij je ergens een rijke suikeroom of -tante hebt

Vriendelijke groet, Paula.

mirthe_1974
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 mei 2006 13:47

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door mirthe_1974 »

Bericht verwijderd omdat het onnodig kwetsende reacties en discussies tot gevolg heeft!
Laatst gewijzigd door mirthe_1974 op 28 mei 2006 00:56, 1 keer totaal gewijzigd.

Jonkers
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Jonkers »

Wel een zielig verhaal hoor. Eerst maar lenen en lenen waar je niets aan kon doen.... en dan vervolgens niet betalen en nog meer leningen aangaan. Vervolgens bij de DSB vragen om de lening te bevriezen waardoor de lening nog verder oploopt en dan verbaast zijn dat de DSB niet mee wil werken..... De DSB is dan de schuldige, lekker makkelijk.

Ik zou zeggen eerst de hand in eigen boezem steken en dan als de brandweer naar de Gemeentelijk Krediet Bank of Stadsbank om een schuldsanering aan te vragen. Dat betekent waarschijnlijk 3 jaar lang op een houtje bijten maar dan ben je waarschijnlijk wel schuldenvrij en heb je een BKR dat 5 jaar lang geen schulden of hypotheek toelaat.

Echt neem van mij aan dat ik het heel rot voor je vindt maar hou op met die slachtoffer rol. 99 van de 100 keer is het gewoon de schuld van de persoon zelf.

mirthe_1974
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 mei 2006 13:47

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door mirthe_1974 »

Pardon, slachtofferrol???
Ik geef heel duidelijk in mijn bericht aan dat ik het zelf schuld ben!!!!!
En jij weet helemaal niks van mijn schulden af of hoe ik erin terecht ben gekomen dus je hebt totaal geen reden om zo over mij te oordelen!!!!!!!
Niet iedereen komt gewild in zo'n situatie terecht, denk eerst eens na voordat je iemand raakt met zulke domme uitspraken, hou dan liever gewoon je mond!!!

Jonkers
Berichten: 20
Lid geworden op: 07 jun 2005 20:11

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Jonkers »

Gezien je overspannen reactie blijkt er toch een kern van waarheid te zitten in mijn verhaal maar zoals altijd is de waarheid moeilijk te aanvaarden en wachten mensen te lang om hun problemen aan te pakken. En nu zit je met de gebakken peren.

Dus nogmaals: Ga naar de Stadsbank

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door SJZ »

Pardon, slachtofferrol???
Ik geef heel duidelijk in mijn bericht aan dat ik het zelf schuld ben!!!!!
Eeuhm, in je eerste bericht lees ik toch:
Het is ongewild zo gebeurd en eigenlijk konden we er zelf niks aan doen

scully1
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 apr 2005 19:21

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door scully1 »

Je zou het kunnen proberen om niet meer schriftelijk te communiceren met hun en de telefoon te pakken. Ze hebben bij de DSB een afdeling die zich bezighoudt met leningen in eigen beheer die achterstanden hebben. Ze kunnen zelfs afspraken maken met relatie's die in de problemen zitten om tot een oplossing te komen. Succes in deze moeilijke situatie!

Harderwijk
Berichten: 216
Lid geworden op: 07 jan 2006 13:14

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Harderwijk »

ik zou zeggen... huplakee naar de schuldsanering En succes de komende 3 jaar.

Cern
Berichten: 17
Lid geworden op: 21 dec 2005 14:07

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Cern »

Stop met de DSB en andere zuigers. Ga naar de gemeente/stads krediet en leg daar je probleem voor. Inderdaad zal het niet makkelijk worden maar met "bevriezen" hou je het niet vol. Degelijke ondersteuning en... toezicht door derden... is denk ik op zijn plaats hier.

Succes

mirthe_1974
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 mei 2006 13:47

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door mirthe_1974 »

Bericht verwijderd omdat het onnodig kwetsende reacties en discussies tot gevolg heeft!
Laatst gewijzigd door mirthe_1974 op 28 mei 2006 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.

mirthe_1974
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 mei 2006 13:47

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door mirthe_1974 »

Bericht verwijderd omdat het onnodig kwetsende reacties en discussies tot gevolg heeft!
Laatst gewijzigd door mirthe_1974 op 28 mei 2006 00:57, 1 keer totaal gewijzigd.

HansHans
Berichten: 17
Lid geworden op: 17 okt 2004 20:29

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door HansHans »

Afgezien van de rest heeft Jonkers toch wel een punt als hij zegt dat je zsm naar de Gemeentelijke Krediet Bank of Stadsbank moet gaan.

mirthe_1974
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 mei 2006 13:47

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door mirthe_1974 »

Bericht verwijderd omdat het onnodig kwetsende reacties en discussies tot gevolg heeft!
Laatst gewijzigd door mirthe_1974 op 28 mei 2006 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.

ayol
Berichten: 39
Lid geworden op: 14 jun 2005 19:33

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door ayol »

Gefeliciteerd en nu maar zorgen dat je bij blijft ;)

scully1
Berichten: 76
Lid geworden op: 17 apr 2005 19:21

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door scully1 »

Graag gedaan :wink:

Uitvinder
Berichten: 62
Lid geworden op: 29 sep 2003 15:58

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door Uitvinder »

Wat een geweldige reclame hier voor de DSB bank na alle negatieve verhalen.

Eerst in zak en as en nu gezegend. Sluikreclame is verboden hier :lol:

mirthe_1974
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 mei 2006 13:47

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door mirthe_1974 »

Bericht verwijderd omdat het onnodig kwetsende reacties en discussies tot gevolg heeft!
Laatst gewijzigd door mirthe_1974 op 28 mei 2006 00:58, 1 keer totaal gewijzigd.

mirthe_1974
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 mei 2006 13:47

Re: Problemen met DSB, hoe nu verder?

Ongelezen bericht door mirthe_1974 »

Ow en scully...... BEDANKT HOOR!!!! :lol:

Gesloten