LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] postbankpas snel onbruikbaar

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
Riniveraart
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jul 2005 16:13

postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door Riniveraart »

Over mijn postbankpas, sinds september 2004 is deze vervangen vanwege de slechte staat, kosten € 5,- en zou dus 5 jaar mee moeten gaan.

Ik ga zeer zorgvuldig met het pasje om, het zit altijd in een origineel hoesje van de postbank en goed opgeborgen maar de magneetstrip is na 1,5 jaar al weer dusdanig slecht dat deze vaak niet pakt in een pinautomaat, ook begint de folie op de hoeken los te raken.

Als ik de Rabopas van mijn zus zie na jaren intensief gebruik is deze vrijwel onbeschadigd, ik heb een andere postbankpas is bijna niet gebruikt maar valt ook zowat van ellende uitmekaar.

Dus zit er naar mijn mening een groot verschil in de kwaliteit van het materiaal, een vervangende pas wordt ook steeds duurder, deze is met 50% verhoogd naar € 7,50 sinds 2004, men zet een kosteloze vervangings datum van 5 jaar op het pasje dan zou je verwachten dat deze ook de volle 5 jaar mee kan bij normaal gebruik van 3-4x per week.

En de elende bij de Postbank is dat wanneer je een nieuwe pas aanvraagd de oude meteen geblokkerd wordt zodat je een week niet kan pinnen.

Redje
Berichten: 58
Lid geworden op: 02 mar 2006 09:18

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door Redje »

Mijn postbankpas zit in mijn portemonnee zonder hoes in de kontzak. Geen idee hoelang ik hem nu al heb, maar zeker al 5 jaar, maar doet het nog perfect. Misschien is de kwaliteit van de huidige passen minder geworden.

In ieder geval schandalig dat ze zoveel kosten berekenen voor een nieuwe pas.

Ricert
Berichten: 60
Lid geworden op: 06 sep 2005 16:45

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door Ricert »

Dat een pas bij vervanging direct geblokkeerd word is ook nog 2004.
Tegenwoordig is het zo dat als je je pas laat vervangen de oude pas het nog 50 dagen blijft doen.

Mijn ervaring is dat als een pas van welke bank dan ook niet meer goed functioneert dat het zelden met beschadiging heeft te maken.
Ik heb een postbankpas gehad dat was echt schandalig hoe versleten en kapot die was. Op zich een slechte zaak maar hij bleef het gewoon doen :D

Vaak heeft het toch met een vorm van een magnetisch veld te maken waarin de pas zich bevonden heeft.

leoniew
Berichten: 6
Lid geworden op: 07 jun 2005 15:43

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door leoniew »

Heb zojuist mijn derde pas in 1 jaar kunnen weggooien. Werd nog onbeschoft te woord gestaan ook. Ik 'mocht' geen nieuwe pas meer aanvragen via de telefoon, ik moet nu een brief schrijven. 'Want ik heb al wel heel erg veel passen versleten'.
Net alsof ik een of andere fraudeur ben ofzo. Ongelofelijk. En ondertussen heb ik al zo vaak voor *** gestaan, bij de NS-automaat, bij de AH. Het ligt niet alleen aan mij, er zijn veel meer mensen met problemen met de giropassen. En nog leggen ze alle verantwoordelijkheid bij jou.

elwintje
Berichten: 146
Lid geworden op: 26 jan 2006 16:51

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door elwintje »

IK DENK DAT HET AAN JOU LIGT IK HEB NERGENS LAST VAN AL 10 JAAR NIET

januca
Berichten: 80
Lid geworden op: 15 feb 2005 12:51

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door januca »

Ik heb al zoveel postbankpassen gehad. Nog nooit problemen gehad.

themaster
Berichten: 138
Lid geworden op: 16 okt 2005 14:47

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door themaster »

ik ook nog nooit problemen met die pasjes gehad en bij mij slingeren ze af en toe nog wel eens rond.

je moet jezelf als 1ste de schuld geven want wie gebruikt de pas jij en niet de bank.

punt 2 is het ook dieptreurig gesteld met de lasers in betaalautomaten en dat loopt niet via de banken maar interpay die deze dingen levert.

die betaal automaten bv supermarkt worden vaak gebruikt alleen de lasers die erin zitten om jouw pas te lezen zijn erg slecht.

ik heb het eerst gehad met een splinternieuwe pas zelfs die accepteerde ie niet keer door dat apparaat geblazen en waarempel het werkte.

ligt dat dan aan de pas nee aan het apparaat waar ie inmoet een geldautomaat heeft het probleem nooit zelfs niet als de pas helemaal bekrast is

Lisanne
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2006 10:03

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door Lisanne »

Ik heb ook al een heel aantal postbankpassen 'versleten' en ik pas er (zeker na de eerste keer vervangen!!) altijd erg goed op!! (zit in een hoesje in mijn portemonnee, uit de buurt van mijn telefoon etc)

Mijn passen willen op een gegeven moment zelfs niet meer in een postbankautomaat!

Sorry, maar ik geloof dus echt niet dat, dat aan mij ligt...

inge...
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mei 2006 18:35

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door inge... »

Het kan zijn dat de pas sneller kapot gaat door het pinnen in de kaartenautomaten van de NS. Ik heb dat namelijk regelmatig gehoord. Misschien is dat niet het geval. Mocht het wel zo zijn dan is een oplossing hiervoor een chippas aanvragen. Voorzover ik weet is die gratis. Je kunt dan deze pas gebruiken voor de ns automaat.

Mickey D
Berichten: 114
Lid geworden op: 21 feb 2005 21:04

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door Mickey D »

Pasjes kunnen ook acuut kapot gaan van de magneetsluiting die aan sommige tassen zit! Zo is een pas van mij al eens kapot gegaan, gewoon in m'n portemonnee, dus door nog al wat lagen heen. Die pas was nog geen 2 maanden oud, dus nog verre van versleten.
Eerste aankoop van mijn nieuwe pas was dus: nieuwe tas, zonder magneetsluiting.....

particulier
Berichten: 438
Lid geworden op: 09 jun 2005 22:24

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door particulier »

Ik heb zelf ook de indruk dat een pas van de Postbank sneller kapot gaat dan de pas van ABN AMRO.

Wat helemaal funest is voor die dingen is een magnetisch veld. Tasjes, magnetische sluitingen van brillenkokers bijvoorbeeld, medische apparatuur in ziekenhuizen... Mogelijk komt er op termijn een chippas, minder fraudegevoelig en minder gevoelig voor allerlei schadelijke magnetische velden.

marara
Berichten: 2
Lid geworden op: 10 okt 2006 12:52

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door marara »

mijn eerste postbank pas heeft gewerkt 1,5 jaar. Vorige week heb ik niewe aangevraagd en die heeft een dag gewerkt! Wat kan gebeuren in de portmonee in een dag blijft een raadsel! Postbank kan dat ook niet uitlegen. Mijn alle andere pasjes werken gewoon goed!! Ik weet ook geen raad . Moet ik weer 7,50 betalen voor een nieuwe pas en hoe lang zal die werken?

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door mr T. »

Het is bekend dat de kwaliteit van de passen die door de Postbank worden verstrekt beduidend slechter is dan de kwaliteit van de passen van andere banken. Helaas is de Postbank niet erg coulant als het gaat om het vergoeden van de kosten hiervoor. Voor elke nieuwe pas wordt opnieuw een bedrag in rekening gebracht (voor goede en slechte passen). Over de kwalitatief minder goede passen zijn in dit forum in het verleden al meer topics gestart.

dirkschaappzn
Berichten: 3
Lid geworden op: 29 nov 2003 10:22

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door dirkschaappzn »

Overal kan ik pinnen, ook in het buitenland, altijd lukt het met mijn pas met geldigheidsduur tot 8/2007. Bij de nieuwe NS automaten is het sinds kort niet meer mogelijk. Nieuwe aktie van NS om toch nog klanten hun €0,50 te ontfutselen voor een kaartje?

Dirkie
Berichten: 2942
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door Dirkie »

Ik heb 2 rekeningen bij de Postbank, beide met een pas. Beide passen zit altijd in mijn portemonnee, samen met andere passen.
De pas van mijn betaalrekening doet het al jaren zonder problemen. Deze vertoond heel veel slijtage sporen, zowel aan de voor als aan de achterkant, ook op de magneetstrip. Deze pas zit altijd los in mijn portemonnee. De vervaldatum van deze is halverwege 2007.
Mijn andere pas is iets meer dan een jaar oud en de magneerstrip is nu ineens onleesbaar. Deze is nog zo goed als nieuw, geen slijtage sporen en zit altijd in het bijgeleverde plastic hoesje!
En de postbank wil deze uiteraard alleen vervangen tegen kosten.

Gelukkig heb ik deze slechts een enkele keer nodig, dus ik maak het geld wel eerst via MijnPostbank over en betaal van van de gewone betaalrekening.

jetset
Berichten: 11
Lid geworden op: 08 nov 2006 15:19

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door jetset »

Ook ik heb verschillende keren al een nieuw pasje bij de pb aan moeten vragen en ga er ook erg zorgvuldig mee niet bij een gsm en niet vlak bij een magneet ed!En zeker verleden jaar al 4 keer een nieuwe moeten kopen!Want ja je betaald er iedere keer 7,50 voor!!!!!

BRNRDS
Berichten: 16
Lid geworden op: 30 aug 2008 12:17

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door BRNRDS »

Mijn ervaring met zowel de giro en AMRO pas, beiden zijn vaak onleesbaar.
De flappentap-automaat doet het wel, maar die leest volgens de medewerkers de chip.
Nu moet ik beiden meenemen in de hoop dat een ervan werkt anders sta je bij de kassa voor schut.
Bel ik de yuppenservice van ABN. Private Banking. Meneer U kunt de pas aan de balie laten testen.
Mooi ik naar de bank. Nee meneer, dat doen wij al lang niet meer, maar dat weten ze boven niet.
Waarom neemt U geen nieuwe? Nou omdat ik eerst wil weten of het aan die pas ligt, want anders kost het mij weer geld.
Nee meneer, een nieuwe pas kost geen geld. Oh, en waarom moest ik dan wel steeds betalen als de automaat mijn pas inslikt?
Leuk als je in Belgie langs de highway staat zonder mogelijkheid te betalen voor benzine.
Stapte ik over van Giro naar ABN vanwege de beroerde rente en service en nu loop ik hier tegenaan.
Fijn zo een magneet strip en lekker fraude gevoelig.
En ik leg die nooit bij een magneet als technicus zijnde en de Mythbusters hebben aangetoond dat ook het mobieltje niet in staat is de strip te wissen.
Ze ze weten niet eens of en wanneer er een nieuwe soort pas uitkomt met alleen de chip.
Terwijl dat toch binnenkort voor 2010 rond zou moeten zijn?
Ikke nie wete. Ikke nie begrijpe.

VENCO dropje
Berichten: 382
Lid geworden op: 08 mar 2008 02:41

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door VENCO dropje »

Even voor de duidelijkheid:
A. De meeste banken in Europa hebben hun geldautomaten geschikt gemaakt voor het accepteren van de zgn. EuroCard, MasterCard, VISA (EMV) chip van je pas; Maar....buiten Europa is er geen verplichting voor een bank om de chip te accepteren, dat zal dan nog gewoon de magneetstrip zijn.
B. Het is nog maar zeer de vraag of de Nederlandse PIN betaal-automaten allemaal voor 2010 geschikt zijn gemaakt voor de chip. De Nederlandse detailhandel zal ook moeten meewerken (zijn zij ook allemaal klaar om te investeren in de aangepaste betaalautomaten voor 2010). Ook hier...de Europese detailhandel zal overgaan naar de chip, maar buiten Europa?
Dus.....ook na 2010 zal op je pas zeer waarschijnlijk een magneetstrip staan voor die geld- & betaalautomaten die alleen magneetstrip aankunnen. Maar goed, per saldo zit je dus wel goed (in 2010?) als je in Europa bent en een kapotte/defecte magneet maar een goed functionerende chip op je betaalpas hebt.

Noble
Berichten: 1128
Lid geworden op: 13 dec 2006 12:23

Re: postbankpas snel onbruikbaar

Ongelezen bericht door Noble »

Nee meneer, een nieuwe pas kost geen geld. Oh, en waarom moest ik dan wel steeds betalen als de automaat mijn pas inslikt?

En?? wat was hun antwoord???

hebben ze je de passen terugbetaald??

Gesloten