LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] fraude

Hier kan je jouw opmerkingen en klachten kwijt over LegioLease.
ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: fraude

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Van Dalen Bespaar je de moeite.

Hij die hier enkel zijn mening geeft
Die niet ziet wat bij de ander leeft.
Hij ziet het nu eenmaal wat anders.
Zijn ik blijft het stuur van al wat hij zegt.
van jou wordt dan alles 'naast zich, neergelegd.
en blijft daardoor steeds onveranderd :cry:
Laatst gewijzigd door ad snoeren op 27 mei 2006 02:34, 1 keer totaal gewijzigd.

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: fraude

Ongelezen bericht door Navarre »

Die niet ziet wat bij de ander leeft.
Hij ziet het nu eenmaal wat anders
Ik zie dat wel degelijk en heb inderdaad mijn mening!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: fraude

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Tja

Het zij zo!!!

rust
Berichten: 516
Lid geworden op: 13 jan 2004 21:39

Re: fraude

Ongelezen bericht door rust »

neem een biertje en een worst!!!!

Ikwaseenbeetjedom
Berichten: 2956
Lid geworden op: 20 nov 2003 11:33

Re: fraude

Ongelezen bericht door Ikwaseenbeetjedom »

Geplaatst op 26 Mei 2006 17:09 door Navarre
Wat is anders je volgende stap Navarre ? Bek houden, anders gedwongen vertrek ?
Net als in de jaren 30. Wie zeurt of niet wil zoals de machthebber dat wil, wordt dan maar gedeporteerd en om zeep gebracht.

Welnee Elias, blablabla...

En als jullie dag in dag uit hetzelfde deuntje op dit forum willen zingen, moet je dat vooral doen, het verliest alleen aan kracht als je maar constant in herhalingen blijft vallen.
ga anderen nu niet beschuldigen van iets waar jij juist zelf zo sterk in bent!

Jij kent jezelf erg goed moet ik je nageven.
Geplaatst op 26 Mei 2006 17:09 door Navarre

Misschien dat het een goed gevoel geeft of zoiets, maar zoden aan de dijk zal het niet zetten vrees ik.

is dat zo.. geeft het jou een goed gevoel...?

Dat is eigenlijk best wel zielig voor jou, navarreke..

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: fraude

Ongelezen bericht door Navarre »

is dat zo.. geeft het jou een goed gevoel...?
......... :shock:

Omdat jij het bent, ikwaseenbeetjedom, nog maar een keertje dan.

Nee het geeft mij geen goed gevoel, of Dexia nu wint, of als de gedupeerde wint, het is mij zo langzamerhand om het even.
Zo kan ik dan ook redelijk objectief mijn postings doen.

Als ik bv lees dat iemand een brief thuiskrijgt met daarin vermeld dat de advocaatkosten alles bij elkaar al zo'n 4.000 euri bedraagt, dan denk ik bij mezelf "goh had je dan toch niet beter kunnen schikken"?

Jij daarentegen praat iedereen en alles na en denkt volgens mij niet zelf na, dat moet je helemaal zelf weten natuurlijk, of het slim is durf ik te betwijfelen.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: fraude

Ongelezen bericht door Willems »

Er bevinden zich hier op het forum, enige huurlingen die door Spigt zijn aangesteld. Hun doel is overduidelijk, de weg naar het gerecht te bemoeilijken, opdat hun malle schikkingen en verplicht opleggingen door kunnen gaan. Proportioneel is het nu reeds zover, dat Dexia een Staat in een Staat is en de eerste viool non stop speelt. De overheid kijkt de andere kant uit, een Tweede Kamer samen met Rita Verdonk als regering, "recht door zee niet links en niet rechts" maar inmiddels wel met zijn allen kouwe kak, die een Dexia over andere en zelfs over een kennelijke machteloos gerecht, dat als een jojo op en neer gaat, de les leest.

Een schande voor heel politiek Nederland: Waar blijft de grote mond van de tweede Kamer of zijn de ogen gericht op de portemonnee van Dexia om ook wat los te kunnen peuteren?

Nooit eerder zoiets meegemaakt in een Staat als die van Nederland. Men mag de rechten niet in handen nemen: Prima!! Maar mag ook niet tot in de stof buigen voor oplichters en kuiperij. Neem men de rechten uit zelf verdediging in handen, dan moet je ze zien, met hun politie macht, maar nu dat men kan orde bij Dexia stellen dat rechtgang vrijelijk mogelijk is, zoals het behoort in een rechtsstaat, zit heel het politieke zootje te apegapen van het zal voorbij waaien. Dit waait niet voorbij, Dexia is reeds een Staat in een Staat die de tiran uithangt: hoe ver zal het wel gaan voordat de Nederlandse politiek wakker wordt ? Misschien bij de eerste toevallige ongeluk?

Dexia is reeds proportioneel te ver gegaan en belemmert thans demonstratief de weg naar het gerecht, de meest elementaire recht van de kleine burger om ook aan de bak te kunnen komen! En waar blijft de politiek? WaaaaaR?????? Zien en beseffen zij dat nog niet?? Hoe ver moet het nog gaan???
Laatst gewijzigd door Willems op 27 mei 2006 13:53, 3 keer totaal gewijzigd.

burning inside
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 dec 2005 17:52

Re: fraude

Ongelezen bericht door burning inside »

Amerikaans hof van beroep verklaart class action suit tegen bank ontvankelijk
Dexia verliest weer veldslag in zaak-LHSP
(tijd) - Dexia Bank België heeft in de Verenigde Staten de procedure verloren om een class action suit af te wenden in de fraudezaak over de failliete spraaktechnologiegroep Lernout & Hauspie Speech Products (LHSP). Dat bevestigt Dexia-woordvoerster Ulrike Pommee aan de redactie. Het is al de derde nederlaag van Dexia in de zaak-LHSP in enkele maanden tijd.

Tegen een andere verdachte in het dossier KPMG, het auditkantoor dat jaren de boeken van LHSP controleerde, haalden de beleggers hun slag al thuis. Hoewel KPMG beweert om de tuin te zijn geleid door de toplui van LHSP, trof het in de VS al een schikking van 120 miljoen dollar. Dat bedrag wordt verdeeld onder de LHSP-aandeelhouders die aandelen of opties hadden gekocht op de Amerikaanse technologiebeurs Nasdaq.

Dexia dreigt hetzelfde lot te ondergaan. In september 2001 werd voor de districtsrechtbank van Massachusetts een class action suit ingeleid door een groep (class) van gedupeerde LHSP-Nasdaq-beleggers. Een class action suit is een procedure waarbij aandeelhouders een collectieve vordering indienen tegen de personen die zij verantwoordelijk achten voor het verlies van hun investeringen. Het moet wel gaan om frauduleuze zaken. Dexia had bij de Amerikaanse rechter een verzoekschrift ingediend om de class action suit onontvankelijk te laten verklaren (motion to dismiss). In eerste aanleg is dat verzoek vorig jaar verworpen, maar Dexia tekende beroep aan. Het hof van beroep heeft de uitspraak nu bevestigd. Daarmee lijkt Dexia af te stevenen op een schikking en of zelfs een proces in de VS.

'We zijn de uitspraak nog volop aan het bestuderen. We hebben dus nog niet beslist welke stappen we nog ondernemen', reageert Dexia-woordvoerster Ulrike Pommee.


http://www.tijd.be/mijn_nieuws/artikel.asp?id=2215459

burning inside
Berichten: 117
Lid geworden op: 12 dec 2005 17:52

Re: fraude

Ongelezen bericht door burning inside »

Fraudedossier LHSP bevat 24 verdachten

BRUSSEL - In het gerechtelijk onderzoek naar de fraude bij de failliete technologiegroep Lernout & Hauspie Speech Products (LHSP) wordt binnen enkele weken een lijst met 24 verdachten overgemaakt aan het parket-generaal. Vermoed wordt dat het dossier eind 2006 aan de rechtbank ter beoordeling zal kunnen worden voorgelegd.
Verrassende namen duiken in de lijst niet op. Naast de vier bekendste namen uit het management van LHSP gaat het om een reeks bestuurders, betrokkenen bij L&H Investment Company, adviseurs zoals Loeff Claeys Verbeke en KPMG Bedrijfsrevisoren, Dexia Bank België en twee topmedewerkers van huisbankier Artesia, een medewerker van Crédit Agricole Luxemburg en Tony Snauwaert. Op die lijst staat durfkapitalist FLV Fund niet vermeld maar daarover loopt in Ieper nog een onderzoek in een nevendossier.

Belangrijk voor de voormalige werknemers van LHSP, de gedupeerde beleggers en andere burgerlijke partijen in het strafdossier, zijn de namen Dexia Bank en KPMG. Als de rechter hen medeaansprakelijk houdt voor de fraude bij LHSP, kunnen de gedupeerden de geleden schade bij hen verhalen.

Burgerlijke partij

De Gentse onderzoeksrechter Henri Heimans legt na vijf jaar de laatste hand aan zijn dossier over de fraude bij LHSP. Over enkele weken wordt het bezorgd aan het Gentse parket-generaal. Het openbaar ministerie moet dan beslissen wie van de verdachten het voor de rechter wil brengen. Als bijvoorbeeld bestuurder, maar ook advocaat en plaatsvervangend rechter Dirk Cauwelier wordt vervolgd, gaat het dossier rechtstreeks naar het hof van beroep.

Bij de onderzoeksrechter hebben ondertussen al meer dan honderd afzonderlijke partijen zich burgerlijke partij gesteld. Het gaat zowel om private personen als institutionele partijen. Onder meer Deminor, die duizenden aandeelhouders vertegenwoordigt, en enkele Amerikaanse groepen stelden zich burgerlijke partij. Zij worden sowieso bij de verdere rechtsgang betrokken.

De lijst met 24 namen staat zaterdag in De Tijd. Het nieuws werd bevestigd aan het persagentschap Belga en de VRT.

http://www.nieuwsblad.be/Article/Detail ... 032006_004

samueel
Berichten: 50
Lid geworden op: 11 mei 2006 22:12

Re: fraude

Ongelezen bericht door samueel »

En waar blijft de politiek? WaaaaaR??????

Zijn die niet met Pinkstervakantie :?:

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: fraude

Ongelezen bericht door Willems »

Die Pinkstervacantie duurt al bijna méér dan zes jaar!!!

Elias
Berichten: 1972
Lid geworden op: 09 mar 2005 00:10

Re: fraude

Ongelezen bericht door Elias »

Nee het geeft mij geen goed gevoel, of Dexia nu wint, of als de gedupeerde wint, het is mij zo langzamerhand om het even.
Zo kan ik dan ook redelijk objectief mijn postings doen.
Zegt Navarre. Het gaat hem dus niet om de inhoud/feiten.

Vandaar dat het gezegde geldt:

Navarre is hier alleen maar om te sarre........ :wink:

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: fraude

Ongelezen bericht door Willems »

Elias,

Voor het sarren, heeft hij geen adequate bagage, hij blijft almaar reageren om zinloos te reageren of te wel "flippen", doet veel denken aan Idaho, die door een mentale handicap nog erger was. Indien hij interessant reageert om een zinnige discussie los te weken, dan is het prima. Het lijkt mij, dat hij betaalt wordt om te ontmoedigen net als baby fonie.
Zij komt aandragen met algemene pardon regeling en contacten met advocaten om de weg naar het gerecht onmogelijk te maken. WCAM of Duisenberg regeling of algemene pardon etc.: Allemaal even onzinnig. Indien ik vernietigd heb, op welke basis wordt wat dan ook toegepast?? Zelfs een algemene beslissing van het gerecht zal geen vat hebben: indien ik vernietigd heb, is er geen ruimte meer voor welke beslissing door wie dan ook. Daar blijf ik bij en alle brieven worden zonder meer retour gestuurd met verwijzing naar de vernietiging. En zo is het en absoluut niet anders!!! Alleen de weg naar het gerecht staat dan open. Als Dexia nu contact opneemt met de advocaat om de weg naar het gerecht te ondermijnen, dan raakt Dexia aan de meest fundamentele grondrechten en vrijheden van de burger, dan moet de overheid en regering hun conclusie trekken als politieke instelling in dit land! Dexia gaat té ver, veels te ver! en bevindt zich op glad ijs!!!

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: fraude

Ongelezen bericht door Navarre »

2 inhoudsloze reakties van 2 mensen met een, als je het mij vraagt, enorme plaat voor het aangezicht.

Ga zo door heren, beledig de ander maar zoveel als het jullie blieft, het doet jullie zaak geen goed en geeft alleen maar weer hoe vreselijk bekrompen er af en toe op dit forum gedacht wordt.

Willems
Berichten: 1979
Lid geworden op: 27 jan 2004 17:58

Re: fraude

Ongelezen bericht door Willems »

Inhoudloze reakties en jij reageert erop als een bekrompeling, dat is kortzicht en platter dan plat. Wij zullen gewoon doorgaan en of het onze zaak goed doet of niet, maak jij niet uit: nu niet, morgen niet nooiiiit,
Wij maken voor ons zelf uit wat wij behoren te doen of laten en daarvoor hebben wij jou absoluut niet nodig. Wij hebben ruime ervaring met jou soort, die zich tegen vergoeding laat spannen voor de wagen van anderen als een boodschapsgozer. Voor jou soort, hebben wij de juiste remedie:wij zullen jou, zoals het ons goed uitkomt bekampen ter zee, in de lucht en op de grond, totdat je plat ligt, zoals velen voor jou het geval was geweest. Indien jij doelt om achterom bij de advocaten gif te spuggen, bevind je op glad ijs, vertel dat aan Spigt: Wij zullen jou en Spigt aanpakken als gevaarlijke ongedierte. Oplichters, charlatans en kuiperij hebben hier op dit forum geen schijn van kans en druipen met de tijd vanzelf af: en dit is jouw lot..Trojaanse gifmuiler!!!

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: fraude

Ongelezen bericht door Navarre »

Goeiedag, ben jij een exponent van de gemiddelde gedupeerde Willems? Ik mag toch hopen voor de anderen dat dit niet het geval is.

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: fraude

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Maar je probeert nu toch zelf ook om tot een regeling met Dexia te komen?


met alle respect, maar was het dan toch niet beter geweest om het advies van SLV destijds op te volgen?
Navarre/Idaho

Zoiets naïefs geeft mij in ieder geval de zekerheid dat je er gewoon niets van snapt.

Dat je alles met een ongeloofelijke oppervlakkigheid benaderd.

En dat je leest vanuit de blinde vooringenomenheid, waarvan je anderen constant beschuldigd.

De groeten

Navarre
Berichten: 663
Lid geworden op: 26 apr 2006 16:21

Re: fraude

Ongelezen bericht door Navarre »

Navarre volstaat Ad.

Voor het overige......jouw mening en daar heb je volledig recht op!

ad snoeren
Berichten: 2987
Lid geworden op: 06 jan 2004 21:38

Re: fraude

Ongelezen bericht door ad snoeren »

Gelukkig, dan heb ik tenminste toch nog ergens recht op :wink:

painter
Berichten: 383
Lid geworden op: 31 dec 2003 11:58

Re: fraude

Ongelezen bericht door painter »

De krachtige taal die de heer Willems uitslaat inzake de de advocaten van dexia en dexia zelf is in mijn ogen nog te mild, de gemiddelde gedupeerde is vele malen bozer en wraakzuchtiger tegen de k .u . t bank aller tijden, ik denk dat er wel eens een gewonde of dode kan gaan vallen als de regering het boekje te buiten gaat en zich blijft mengen in de zaak.
De ministers zalm en donner zullen een rare pijp gaan roken als dit waarheid wordt.
Laten we hopen dat dit niet het geval is en wordt, en dat de overtredingen van de duivelsbank dexia bestraft worden en niet anders.

vr gr

Gesloten