LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cash Control Incasso ?????

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
mirthe_1974
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 mei 2006 13:47

Cash Control Incasso ?????

Ongelezen bericht door mirthe_1974 »

Ik heb een brief ontvangen van een incassobureau met de naam Cash Control. Ik had hier nog nooit van gehoord eerlijk gezegd en vind het een beetje een rare zaak.

Het gata namelijk om een openstaande post van Centerparcs met ene bedrag van €167 euro. Ik vond deze rekening onterecht en ben met Centerparcs in onderhandleing gegaan hierover maar voordat ik een reactie terug kon geven hebben zij dus dit Incassobureua op mijn nek gestuurd.

Nu moet ik dus ruim €100 aan incassokosten betalen aan dit buerua, dat is toch geen normaal bedrag op een bedrag van €167 ???
Ik meen me te herinneren dat een incassobuerau maar 15% kosten over de totale openstaande vordering mag berekenen.

Weet iemand hier meer van????

Yorik
Berichten: 29
Lid geworden op: 27 feb 2006 17:03

Re: Cash Control Incasso ?????

Ongelezen bericht door Yorik »

Yep! Betaal maar gewoon. Je bent aan de beurt. Cash Control en Center Parcs procederen altijd. Een incassobureau mag meer berekenen dan 15 procent. Veelal wordt er als norm een bedrag van 15% gehanteerd van de hoofdsom maar wel met een minimum van... Jij werkt toch ook niet voor niets. Wat kan een incassoburo dan doen voor 15% van jouw hoofdsom (zo'n 25 euro)? Niets dus. Daarom wordt er een hoger bedrag geeist.

mirthe_1974
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 mei 2006 13:47

Re: Cash Control Incasso ?????

Ongelezen bericht door mirthe_1974 »

Waarom gooien ze er dan niet meteen 250 euro bovenop??!!!!
Lijkt me toch een beetje een raar verhaal dat ze zomaar zelf mogen beslissen hoeveel geld ze op een rekening gooien!

mirthe_1974
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 mei 2006 13:47

Re: Cash Control Incasso ?????

Ongelezen bericht door mirthe_1974 »

Trouwens ik heb al eens vaker te doen gehad met verschillende incassobureau's en dan ging het vaak om nog lagere rekeningen en dara werd dan ook maar hooguit €40 bovenop de hoofdsom gegooid dus 100 euro op een bedrag van 167 euro vind ik wel erg veel!

karr-2
Berichten: 1996
Lid geworden op: 10 apr 2005 15:30

Re: Cash Control Incasso ?????

Ongelezen bericht door karr-2 »

Zoals Yorik terecht zegt mogen incassobureaus zelf bepalen hoeveel kosten ze extra rekenen, maar zal er meestal een minimum van bv 100 euro aan zitten. Anders levert het niet genoeg op in verhouding met de werkzaamheden.

Kortom, gewoon betalen dus, andere mogelijkheden zijn er niet.

mirthe_1974
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 mei 2006 13:47

Re: Cash Control Incasso ?????

Ongelezen bericht door mirthe_1974 »

Oke, dan zit er helaas niks anders op!
In elk geval bedankt voor de reacties.

bodejosm43
Berichten: 3040
Lid geworden op: 03 dec 2003 23:26

Re: Cash Control Incasso ?????

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Zoals Yorik terecht zegt mogen incassobureaus zelf bepalen hoeveel kosten ze extra rekenen, maar zal er meestal een minimum van bv 100 euro aan zitten. Anders levert het niet genoeg op in verhouding met de werkzaamheden.

Kortom, gewoon betalen dus, andere mogelijkheden zijn er niet.
NONSENS. Waar haal jij dit vandaan?

Een incassobureau heeft deze rechten helemaal niet.

Een incassobureau werkt gewoon op willekeurige basis. Het zou anders worden wanneer het een deurwaarderskantoor is. DIE hebben bepaalde percentages, maar hebben zich simpelweg aan wettelijke normen te houden.

Volgens mij weet Guusje daar overigens beter antwoord op te geven dan ik.

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: Cash Control Incasso ?????

Ongelezen bericht door SJZ »

Ze kunnen vragen wat ze willen, maar bij de rechter zullen ze bij een bedrag van 167 toch waarschijnlijk niet meer dan 40,50 aan incassokosten krijgen. Zie op rechtspraak.nl het volgende: http://tinyurl.com/ltte7

mirthe_1974
Berichten: 20
Lid geworden op: 25 mei 2006 13:47

Re: Cash Control Incasso ?????

Ongelezen bericht door mirthe_1974 »

Pfff jeetje kunnen ze dat niet iets makkelijker omschrijven, ben echt niet dom of zo maar de manier van schrijven is voor mij half hocus pocus hoor.

SJZ zou jij niet in kort en normaal Nederlands willen uitleggen wat ze bedoelen want als jij gelijk hebt dan ga ik dus echt een brief schrijven naar CC dat ik niet akkoord ga met zulke hoge incassokosten maar dat moet natuurlijk wel gegrond zijn anders sta ik aardig voor joker :oops:

sylvester79
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mei 2006 18:59

Re: Cash Control Incasso ?????

Ongelezen bericht door sylvester79 »

Als je nog bewijzen hebt dat je met Centerparc in gesprek was over de faktuur, moet je de zaak laten voorkomen en absoluut de incasso kosten niet betalen.

Je was het niet eens met de faktuur en dat is niet veranderd neem ik aan. Dit heb je ook duidelijk gecommuniceerd aan Centerparc dus hun hadden geen enkele rede om een incassobureau in te schakelen.

Een rechter houdt hier rekening mee en kiest in dit soort gevallen vaak de kant van de consument.

De €100,-- is ook niet terecht aangezien een rechter ook rekening houdt met de werkzaamheden die een incasso bureau heeft gedaan voor het verkrijgen van de betaling.

Schuldhulpverlening
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 apr 2006 18:55

Re: Cash Control Incasso ?????

Ongelezen bericht door Schuldhulpverlening »

Een incassobureau kan vragen wat ze wil. Of u het daar mee eens bent of niet staat hier ven buiten. De hoofdsom zult u zondermeer moeten betalen. U hoeft het met deze vorm van incassopraktijken niet eens te zijn. Wanneer u de in rekening gebrachte kosten te hoog windt doet u er goed aan om de kosten rechtstreeks aan de rechthebbende over te maken. Het incassobureau moet dan maar procederen om haar geld te krijgen. Honderd euro voor zoiets is buitensporig en een goede aanleiding om te procederen, u wint omdat het incassobureau teveel vraagt in verhouding tot verleende diensten.

sylvester79
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mei 2006 18:59

Re: Cash Control Incasso ?????

Ongelezen bericht door sylvester79 »

Waarom moet je de hoofdsom betalen als je het er niet mee eens bent en je dit ook hebt laten weten.

Enkel een rechter kan je verplichten tot betalen en deze zal ook kijken en luisteren naar de reden waarom je niet wilde betalen.

Je hebt op een nette manier gecommuniceerd met Centerparcs en zij sturen een incasso bureau op je af terwijl je nog aan het praten bent, dat is absurt en ook een rechter neemt dit mee in zijn vonnis.

Gesloten