LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] woz + afvalstofheffing gemeente

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
angelamm
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 mei 2006 21:56

woz + afvalstofheffing gemeente

Ongelezen bericht door angelamm »

Vraag: misschien kan iemand helpen?

In 2005 zijn we verhuisd naar een andere plaats, voor 2 adressen woz+ afvalstofheffing betaald, hier over gebeld en we zouden het bedrag terug krijgen hier ook een brief over gehad. Na 3 weken nog niks ontvangen toch eens bellen. Blijken ze het op een verkeerde rekening te hebben gestort die wij al 6 jaar niet meer hebben, ze hebben ook niet gevraagd op welke rekening ze het moesten storten, ze zouden dit uit zoeken. Ze zijn dit al 2 en een halve maand aan het uit zoeken, ze krijgen van de bank geen gegevens van iemand, is natuurlijk begrijpelijk. Ik kan er alleen niet over uit een naam + een niet daar bij horend rekeningnummer dan wordt het toch teruggeboekt? Het gaat om niet zo'n heel groot bedrag maar hoe krijgen we het terug? 4 keer gebeld en een mail gestuurd? Ik heb een naam die mij zou bellen maar zolang het niet opgelost is belt ze niet.

Groetjes Angela

sylvester79
Berichten: 8
Lid geworden op: 28 mei 2006 18:59

Re: woz + afvalstofheffing gemeente

Ongelezen bericht door sylvester79 »

Bij de postbank dienen tenaamstelling en rekeningnummer overeen te komen, anders stort de bank het bedrag terug. Echter bij normale rekeningnummers maakt de tenaamstelling niet uit.

Wettelijk gezien heeft de gemeente een schuld naar u toe en heeft u niets te maken ermee dat hun het op het verkeerde rekeningnummer hebben gestort.

Cesar
Berichten: 674
Lid geworden op: 24 aug 2005 15:48

Re: woz + afvalstofheffing gemeente

Ongelezen bericht door Cesar »

Sylvester79, dit is beslist niet waar. Ergens in dit forum heb ik al aangegeven dat er van mijn rekening geld werd afgeschreven van een abo van iemand anders die lid was bij e.o.a. boekenclub. Dit heeft een half jaar geduurd en is toen gecorrigeerd. Naam en nummer bleken dus HELEMAAL niet te kloppen. Iedere maand storneerde ik het bedrag. Na telefonisch onderhoud gedurende 6 maanden is het toch nog goed gekomen.

Gesloten