LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] canon videocamera WAS 13 weken weg

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
gerard van berkel
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 mei 2006 23:40

canon videocamera WAS 13 weken weg

Ongelezen bericht door gerard van berkel »

mijn canon videocamera is nu alweer zo'n 8 weken in reparatie. Is dit normaal?

Deze tekst was van mei, inmiddels is het 8 juli en ik heb mijn camera na meer dan 13 weken weer terug. Ik heb in de afgelopen weken weer veel geleerd. A. NOOIT MEER EEN CANON :!: Ik heb nog nooit zo'n grote wanoorde en miscominucatie (sorry geen spel.cont.)
tussen dealer,vervoerder,canon,en etbass (dit is de reparatuur van canon) meegemaakt.Na vele telefoonjes, niet nagekomen beloftes onbeantwoorden e-mails( naar canon) weet ik een ding zeker de klant doet er na eenmaal een produkt gekocht te hebben niet meer toe :!:
Het mooiste was nog dat er voor de reparatie ,bij aflevering ook nog het reparatie bedrag van 370 euro betaald moest worden aan de vervoerder. Terwijl het om een garantie geval ging. En mijn uitdrukkelijk vertelt was dat ik dat niet hoefden. Aan gezien mijn buuren die het aan zouden pakken dit geld niet in huis hadden ging het weer mee terug.
De stelling van een reactie dat het om onderdelen etc.. zou gaan is hier totaal niet aan de orde :!: mijn camera heeft wel degelijk weken op een plank gelegen bij etbass :!: en dit was trouwens niet de eerste keer 2 jaar geleden had ik ook al de zelfde slechte ervaringen met etbass.
:idea: hierbij een oproep aan de diversen consumenten org. om de service van diversen merken en bedrijven is te testen :!:

ps en nu maar hopen dat die het blijf doen.
Laatst gewijzigd door gerard van berkel op 08 jul 2006 17:24, 1 keer totaal gewijzigd.

Captain Pervert
Berichten: 1282
Lid geworden op: 20 jul 2005 00:52

Re: canon videocamera WAS 13 weken weg

Ongelezen bericht door Captain Pervert »

Ja.

Veelal gaan die apparaten naar het buitenland. Daarnaast is de heen- en terugkomtijd bij elkaar al een extra week omdat er niet elke dag dingen opgestuurd worden bij een winkel. Dit gebeurt 1 a 2 keer per week bij de meeste zaken.

Ik heb alleen nooit meegemaakt dat dergelijke reparaties veel langer duren, dus houd de telefoon in de gaten, je camera kan elk moment terugkomen. (Trouwens, is het bedrijf waar je je camera hebt ingeleverd in dit geval niet je aanspreekpunt, in plaats van op internet je gal te spuien?)

Guido01
Berichten: 13
Lid geworden op: 28 okt 2005 00:09

Re: canon videocamera WAS 13 weken weg

Ongelezen bericht door Guido01 »

Canon gaat niet naar het buitenland maar naar etbass in roosendaal.
8 weken is niet normaal mijn ervaring is dat canon maximaal 4 weken overdoet.
Als ik jou was zou ik naar de winkel gaan en vragen waar je camera blijft.

Toolboy

Re: canon videocamera WAS 13 weken weg

Ongelezen bericht door Toolboy »

8 weken is idd een poosje.
Vergeet echter niet ,dat de rep niet simpel hoeft te zijn .
Dat er onderdelen vanuit Japan moeten komen.

Vraag gewoon uw dealer om opheldering.
Zo voorkomt u een hoop ergenis

ikbenik

Re: canon videocamera WAS 13 weken weg

Ongelezen bericht door ikbenik »

Ik heb ook wel eens een reparatie gehad waar je echt meerdere weken mee bezig bent.
Je moet dan echt alles gaan uitzoeken hoe iets in elkaar zit, en vooral veel speurwerk.
Oke, de klant is dan wel 10 tot 15 weken het apparaat kwijt, maar het wordt dan wel opgelost.

En nee, het is geen gemakkelijke reparatie.

resp00112469
Berichten: 851
Lid geworden op: 14 okt 2003 22:11

Re: canon videocamera WAS 13 weken weg

Ongelezen bericht door resp00112469 »

Daarover kan ik mee praten. Bij een klant is het altijd maar een kleinigheidje en dat het soms lang kan duren, daar heeft men meestal geen boodschap aan. Het heeft totaal geen zin om een apparaat in de stelling te laten liggen, want het neemt ruimte in en het levert niets op, dus heb je daar alleen maar nadeel van. Soms denk men dat er nog niets aan gedaan is en dan heb je er al vele uren en soms ook nog vrij veel geld in gestoken en is het wachten op nog een klein onderdeel. Dit heb ik meerdere malen mee gemaakt, zelfs zo dat een klant boos is weggegaan. Deze had een Panasonic video camera waarvan het een en ander was uitgefikt en de functie motor defect was. De onderdelen waren op voorraad en werden binnen 1 week geleverd en zijn toen door mij nog diezelfde dag gemonteerd. Toen bleek de oorzaak van alle problemen een defekte mode select switch welke op dat moment niet voorradig was en waarschijnlijk uit Antwerpen moest komen. We praten hier over een tijdsbestek van ongeveer 3 weken. Dit heb ik rustig en netjes aan de klant uitgelegd en deze kon daar geen begrip voor opbrengen. Hij wilde prsé weten wanneer dit onderdeel binnen zou komen. Dit kon ik natuurlijk niet zeggen en hij vond dat dit geen service was. Hierop heb ik gezegd dat het binnen 2 dagen geregeld kon zijn, want dan ging ik het zelf ophalen en dan kreeg hij wel de rekening van 400 KM rijden plus alle uren gepresenteerd. Dit vond hij nergens over gaan en was nog steeds van mening dat ik er nog niets aan gedaan had. Hierop barste ik bijna uit mijn vel en heb het doosje met camera in onderdelen aan hem gegeven met de mededeling, zoek het maar uit en kom nooit meer terug. Op zo'n moment moet je wel even naar achteren lopen om te voorkomen dat je zo'n kwiebus over de balie trekt. Klanten, ik heb ze nooit begrepen, want je doet er ALLES aan om een goed product af te leveren in een zo kort mogelijke tijd.

Vr. Gr. Hans.

Gesloten