LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Belasting op sms en e-mail

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Belasting op sms en e-mail

Ongelezen bericht door mr T. »

Als het aan een Franse europarlementarier ligt wordt er straks belasting geheven over elk verstuurd sms-bericht en op elk verstuurd e-mailbericht. De opbrengst hiervan zou naar de EU-begroting moeten. Als het aan de parlementarier ligt begint Frankrijk hiermee. Volgens hem zou het ook goed zijn voor de andere landen omdat het door de globalisering steeds lastiger voor overheden wordt om belasting te innen. Er is dus een reele kans dat het versturen van sms en e-mail straks duurder gaat worden.

zie: http://www.webwereld.nl/articles/41094/.html

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: Belasting op sms en e-mail

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Een reele kans? Lijkt me niet, dit soort berichten duiken om de zoveel tijd weer op. Belasting over SMS of e-mailverkeer is echt te krankzinnig voor woorden.

Zeker als je de rest van het verhaal erbij leest. SMS tussen 2 mensen in Frankrijk zou goedkoper zijn als een SMS vanuit Frankrijk naar iemand in bv Italie.

Wat is de volgende stap? Belasting op elke keer dat je ademhaalt?

Martin1976
Berichten: 847
Lid geworden op: 09 feb 2006 10:48

Re: Belasting op sms en e-mail

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ik denk ook niet dat dit haalbaar is, zou te gek voor woorden zijn, belastingen gaan betalen over je communicatie met andere mensen. Dat zou dan ook voor gesproken woorden moeten gaan gelden, voor elke lettergreep € 0,05 in de bodemloze put van de EU, slaat helemaal nergens op dit! Straks kan je inderdaad niet eens normaal meer ademen zoals Dilbert al zei, voordat er tax op geheven wordt!

Consumentt
Berichten: 758
Lid geworden op: 20 nov 2005 19:27

Re: Belasting op sms en e-mail

Ongelezen bericht door Consumentt »

Jacobse en Van Es (Van Kooten en De Bie) hadden het er eind 70'er jaren al over: "Straks wor je nog aangeslage over het aantal kere da je met je ègge wijf heb ligge kiere" :?

mr T.
Berichten: 976
Lid geworden op: 02 sep 2005 14:50

Re: Belasting op sms en e-mail

Ongelezen bericht door mr T. »

Inmiddels is het Europese Parlement het voorstel serieus aan het overwegen.

zie: http://www.webwereld.nl/articles/41349/ ... n-sms.html

nellyvanleerdam
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2005 17:19

Re: Belasting op sms en e-mail

Ongelezen bericht door nellyvanleerdam »

Betalen wij al niet genoeg,want ook internet is duur.En gun de mensen toch een beetje plezier om te chatten met vrienden op msn en vooral de ouderen,die toch al zo weinig contacten hebben.Dat wilde ik even kwijt. :( :(

nuhely70
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:32

Re: Belasting op sms en e-mail

Ongelezen bericht door nuhely70 »

waar zijn ze nou allemaal mee bezig? :twisted: hebben ze tegenwoordig niets meer beter te doen dan alles maar te verkloten?
Heel veel mensen hebben baat bij msn en vooral de ouderen die dan toch nog een beetje contact hebben met mensen want de telefoon is ook al duur genoeg!
laten ze eens andere nuttige (dingen) aanpakken in plaats elke keer over de rug van de goeie te gaan
Nog even en mensen raken financieel echt in de problemen! voor alles moet je al betalen we raken al genoeg in de problemen doordat alles zo duur is geworden behalve de salarissen die moeten ze eens aanpakken laat de mensen die zo hard werken en tegenwooordig moeten overwerken voor een extraatje eens in het zonnetje gezet worden

mr c.a.f.
Berichten: 1
Lid geworden op: 31 mei 2006 18:38

Re: Belasting op sms en e-mail

Ongelezen bericht door mr c.a.f. »

juist de franse europarlementariërs moeten niet met zo'n voorstel komen. zij moeten zich schamen. al arenlang willen de fransen met name, dat het eu-parlement 12x in strassbourg vergadert, naast de vergaderingen in Brussel. dat kost per jaar ruim € 200.000.000 !!! dit is pure verkwisting. terecht zijn een aantal EP'ers nu een actie begonnen (zie de website daarover) om 1 miljoen handtekeningen van euro-burgers te verzamelen (er zijn er nu bijna 400.000) om daarmee voor elkaar te krijgen, dat aan deze verkwisting een einde komt. zodra dergelijke geldverspiling ophoudt mag er over verdere of andere belastingen nagedacht worden, maar ook dan nog steeds niet over een absurde heffing op sms en e-mail. met name de laatste moet vrij blijven, internet is van ons allemaal en moet voor iedereen toegankelijk blijven tenminste als berichtendienst en straks ook als voip. dat mag dan ook niet belast gaan worden.

nuhely70
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:32

Re: Belasting op sms en e-mail

Ongelezen bericht door nuhely70 »

bij deze! ik vind dat je helemaal gelijk hebt heb daar nog nooit over nagedacht bedankt voor je mailtje :)

kruimeltje
Berichten: 15
Lid geworden op: 30 aug 2005 17:32

Re: Belasting op sms en e-mail

Ongelezen bericht door kruimeltje »

Kreeg van de week onderstaand mail binnen waarop hiervoor gewaarschuwd werd en wat te doen. Aangezien ik er nog niets van gehoord had en ik ook niets terug kon vinden op de website waar naar verwezen werd beschouwde ik het bericht als onzin, want het lijkt mij onmogelijk. Maar aangezien hier in Nederland niets gratis is en mede na het lezen van bovenstaande berichten ga ik er toch aan twijfelen.
-------------------------------------------------------------------------------
vanaf 1 November 2006 moet je gaan betalen voor msn en mail van
hotmail.,tenzij je dit mailtje doorstuurt naar 18 mensen. als je het niet
gelooft kijk dan op www.msn.com. als je dit naar 18 mensen doorstuurt,
wordt je msn poppetje blauw.

nuhely70
Berichten: 32
Lid geworden op: 27 apr 2006 10:32

Re: Belasting op sms en e-mail

Ongelezen bericht door nuhely70 »

ik heb geprobeerd op die site te komen! maar de pagina is gewoon blanco dus ik kan er ook niets mee
wie weet! veranderd er nog wat :?:

hauwert
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:47

Re: Belasting op sms en e-mail

Ongelezen bericht door hauwert »

Ook even een recatie.
Per direct het vergaderen in Straatsburg (Frankrijk) afschaffen, deze ongein kost E 200 miljoen per jaar, als je dit afschaft, hoeven er geen idiote belastingen te worden uitgevonden.
Het spaart tevens het milieu (reizen), er hoeven minder bomen te worden gekapt (papier) en er wordt meer gewerkt (reisuren)
Op de site www.sat.eu, kan men stemmen tegen Straatsburg.
groet :evil: Hauwert

Anna----3
Berichten: 14
Lid geworden op: 12 apr 2006 15:17

Re: Belasting op sms en e-mail

Ongelezen bericht door Anna----3 »

Ze zijn geschrokken, bij mij bleef het ook een blanke pagina.

hauwert
Berichten: 24
Lid geworden op: 07 apr 2004 13:47

Re: Belasting op sms en e-mail

Ongelezen bericht door hauwert »

Sorry, het bleek een verkeerde verwijzing te zijn voor het stemmen tegen Straatsburg.
Hier de juiste: www.oneseat.eu
groet H

Gesloten