LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] WK 2006 dvd's zijn prul en gevaarlijk!!

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
PJ 66

WK 2006 dvd's zijn prul en gevaarlijk!!

Ongelezen bericht door PJ 66 »

Gisteren kocht ik voor 3,95 zo'n leuke WK dvd. Tenminste dat dacht ik. Stop dat ding (dat vreemd genoeg gevormd is in een t-shirt) in de dvd lade van mijn pc, begint dat ding toch een klereherrie te maken! Een electrische maaimachine is er niks bij. Bovendien werkt ie niet met DVD power en moet er weer wat op worden geinstalleerd.

Feit blijft dat dat ding oorverdovend lawaai maakt en dat kan nooit goed zijn voor je pc of dvd speler.

Dat ding gaat dus de boeken in als de PRUL van de maand! :wink:

Dilbert29

Re: WK 2006 dvd's zijn prul en gevaarlijk!!

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Maar kwam er nou wel of geen beeld vanaf?

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Wanneer het goed is, heeft dat t-shirt (ik heb ze bij Bruna ook zien liggen), een zodanige vorm, dat ie in de uitsparing past voor een kleine schijf. Je hebt die schijfjes immers in 2 maten. De kleinste zou moeten passen, en de meeste spelers hebben tegenwoordig standaard zo'n uitsparing.

PJ 66

Hij doet het verder wel maar het geluid is niet om aan te horen. Dit kan nooit goed zijn voor de dvd schijf. Inderdaad zit er een kleine dvd in de t-shirt verwerkt, maar zo te zien is deze er niet uit te halen.

Martin1976

Ongelezen bericht door Martin1976 »

ow, bedankt, goed dat ik het weet, heb ook al op punt gestaan er eentje te kopen maar vond ze er ook al zo raar uitzien, kan idd. niet goed zijn voor je dvd-speler! Je kunt hem nog als onderzetter gebruiken! :D

PJ 66

Yep op zich wel een leuke actie maar dan moeten ze het wel goed brengen. Helaas is de binnenkant er niet uit te halen........Onderzetter ja prima idee!!

Queenie18

Ongelezen bericht door Queenie18 »

hmmm vreemd, ik heb er 2 en die doen het prima ( in de gewone dvd speler, niet van de computer).

Dilbert29

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

De woorden WK en leuk passen in mijn mening zoiezo al niet bij elkaar, maar als je je geld uitgeeft aan dit soort prullen dan mag je er ook niet al te veel van verwachten.

bodejosm43

Ongelezen bericht door bodejosm43 »

Een paar jaar geleden was er ook een dergelijke cd in de vom van de Amsterdam Arena.

En van nog langer geleden kan ik me iets herinneren van een cd van The Police, in de vorm van een Politie-schildje. Hoe de geluidskwaliteit daarvan was, ik weet het niet, ik denk dat het meer om collector's items ging dan om de geluidskwaliteit..

PJ 66

Het de dvd geruild echter hetzelfde resultaat in beide cd-roms. Het geluid produceert hij niet in de playstation heb ik inmiddels gemerkt. Lijkt me dan beter dat je hem in een gewone dvd speler stopt en niet in je pc.

bot321

Ongelezen bericht door bot321 »

Lijkt me beter dat je de raad van Martin 1976 opvolgt.
Tijdens de wk gebruiken als onderzetter dan gaat je
apperatuur ook niet naar de ratsmadee.

tpeene

Ongelezen bericht door tpeene »

Een DVD/CD-rom in zo'n vorm kan absoluut geen kwaad voor de speler, TENZIJ je deze in een zgn. slot-lader doet. Dus een speler waar je de schijf induwt zonder dat er een lade uit de speler komt. Autoradio's hebben dit systeem bijvoorbeeld.

Verder kun je deze vormen in elke speler (met lade) doen en de kwaliteit is precies hetzelfde als van een gewone schijf. Dat hoort het tenminste te zijn. De schijf wordt in het midden vastgepakt op een houder, en daarna glijdt de laser onder de schijf om de data eraf te halen. Het maakt de speler echt niet uit of de schijf nu rond of vierkant is, zolang de schijf in het midden maar het standaard gat heeft om opgepakt te worden.

Voor muziek maakt de kwaliteit niet uit, maar als je snel data van de schijf wilt halen gaat dat niet, omdat de speler steeds een tijdje moet wachten op de data. Kwaad kan het echter niet.

Dutch_com_freak

Ongelezen bericht door Dutch_com_freak »

tjah dat lawaai ligt echt niet aan de DVD's (of waren het CD's) meestal ligt het an het feit dat de spelers (de DVD of CD-rom spelers voor de PC in dit geval) er niet mee om kunnen gaan omdat deze vele malen sneller draaien en een beetje uit balans raken dan de normale spelers das all ;)

zon effect heb je ook wel eens met gewone ronde cd's/dvd's maar dan zit het gat niet helemaal in het midden ;-)

Gesloten