LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Offertekoppeling keukenketens

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.

Ben je bekend met de koppeling van offertes tussen ketens?

Ja
6
67%
Nee
3
33%
 
Totaal aantal stemmen: 9

rewepa
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2006 18:55

Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door rewepa »

Is iemand bekent met een koppeling van verschillende keuken/badkamer ketens wat betreft uitgebrachte offertes.

Ik heb begrepen dat dit bij bijvoorbeeld Mandemakers en co. het geval is.
Als je bij de ene zaak een offerte hebt laten maken en met deze in de hand vervolgens bij een collega van dezelfde keten aanklopt zal deze er nooit onder duiken omdat de eerdere offerte al in de computer bekend is.

Als consument denk je dan dat je een goede prijs hebt omdat een andere verkoper niet lager gaat!

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door slik »

kan verkeren....toch sterk overtrokken verhaal, denk ik. Dit zou een zeer krachtige computer vereisen. Lijkt dus opgeblazen verhaal. Niet geloven dus.

objektieve vakman
Berichten: 55
Lid geworden op: 31 mei 2006 07:27

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door objektieve vakman »

Het is inderdaad zo.Alle zaken van de DMG zijn in waalwijk aangesloten op de hoofd surfer. Mensen die bij een filiaal een offerte hebben aangevraagd zijn met naam in alle vestigingen bekend.

Voor de duidelijkheid :
Mandemakers, Keukenkampioen, Keukenconcurrent, Keukenmaxx, Brugmann, Nieuwenhuis, Wooninh, Nuva, Tweede kamer, Tinello, Grando.
Het is niet nog duidelijk of de overname van Superkeukens een feit is. Hier zijn de advocaten nog over aan het touwtrekken.

etrip
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 feb 2006 10:22

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door etrip »

@slik
Technisch is dit geen enkel probleem en vereist absoluut geen zeer krachtige computers!
Houdt je aub bij het keukengebeuren (waar je meningen/opmerkingen mij menig plezier verschaffen) en begeef je niet op terreinen waar je geen verstand van hebt

Scara

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door Scara »

:lol:
Laatst gewijzigd door Scara op 08 sep 2007 23:18, 1 keer totaal gewijzigd.

Vermetten
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:06

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door Vermetten »

Objectieve vakman(?),
leg mij eens uit wat voor nut dat het heeft om allerlei zaken die bij een bedrijf horen (als het al zo is!) te noemen op internet.
Het enige wat hier gebeurt is dat allerlei figuren die zelf in de keukens zitten een bedrijf als DMG in een kwaad daglicht stellen omdat ze er zelf, denk ik, niet tegen op kunnen.
Vragen stellen moet kunnen maar iedereen moet eens leren om een bedrijf via internet niet zwart te maken!
Beledigen is het makkelijkste wat er is, bewijzen heeft nooit iemand dus, "objectieve vakman", je bent niet objectief maar irritant en vertel nu eens iets normaals in plaats van bedrijven, die voor werkgelegenheid zorgen van honderden mensen, te beledigen via internet, Geen bewijzen, mond houden. Wel bewijzen, laat dan maar zien en nu niet reageren met allerlei praatjes, bewijzen wil ik zien en anders niks!

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door Kulta »

Alweer een vrije dag Vermetten ?

Vermetten
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:06

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door Vermetten »

Nee Kulta, heb geen vrije dag!

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door Kulta »

Dat dan uitgerekend jij doet waar je andere mensen van beticht!

Onder werktijd en voor andere mensen die niet bij je kopen reageren op vragen en opmerkingen. Valt me een beetje van je tegen.

Vermetten
Berichten: 57
Lid geworden op: 18 jun 2005 19:06

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door Vermetten »

Eigen zaak, eigen tijd.
Jammer he dat jij dat niet hebt!!

Kulta
Berichten: 320
Lid geworden op: 14 apr 2006 09:24

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door Kulta »

Ongetwijfeld heb je een eigen zaak Vermetten en jij bent de enige in Nederland die dat heeft. Want ieder ander die hier reageert, dat zijn alleen maar "zogenaamde" eigen bazen.
Geplaatst op 29 Apr 2006 19:14 door Vermetten


--------------------------------------------------------------------------------

Beste mensen,
Ik val NIET in herhaling maar een ding is zeker: al die "zogenaamde" eigen bazen zijn mensen in loondienst die op kosten van hun werkgever en tijdens de uren van hun werkgever op dit forum mensen advies geven terwijl ze in dezelfde tijd bezig moeten zijn voor degene die hun betaald!!!
Mensen die vragen hebben over een keuken (of ander product) wat ze al gekocht hebben moeten dit doen bij degene bij wie ze het product hebben gekocht en niet via internet!!
Als je dat n.l. niet doet is het een bewijs van wantrouwen naar de verkopende partij toe en dat is toch raar, dan koop je daar toch niet!!
Succes verder, ook in z.g. pauze's!!
Jij hebt dus wel een eigen zaak OMDAT JE DAT ZEGT, en een ander niet ook omdat JIJ dat zegt. Begint aardig op grootheidswaanzin te lijken

Weet iedereen dus meteen wat voor vlees we in de kuip hebben met Vermetten.

Laten we lekker allemaal luisteren naar Vermetten want hij heeft toch altijd gelijk.

(Trouwens als je niet onder werktijd reageert, dan heb je vrij toch? En als je geen vrij hebt dan reageer je onder werktijd, zeker als eigen baas. Blijkt mijn stelling toch nog te kloppen)

Pfffff

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door Pfffff »

Juliie weten nog geen tiende deel van de malafide verkooptechnieken daar, maar het moet gezegt worden, het levert ze geen windeieren.
Nix mis met geld verdienen, maar loop niet te zei ken als je onder de loep wordt gelegd.
En kunnen we het nu weer over keukens hebben dan ?

rewepa
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2006 18:55

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door rewepa »

Fijn dat het ook bij anderen bekend is.

Verder heb ik dit onderwerp niet aangesneden zodat de vaste vijanden mekaar weer eens lekker kunnen afmatten.

@Vermetten, @Kulta en @ alle vaste vijanden van mekaar,
Graag alleen reageren als je iets te zeggen hebt over dit specifieke onderwerp. 8)

Verder vraag ik me af... is dit niet gewoon verboden, misleiding of iets in die richting?

kzin
Berichten: 216
Lid geworden op: 12 aug 2005 19:22

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door kzin »

Och in 1 ding heeft Vermetten gelijk: DMG houd 100'den mensen aan het werk. Vooral de klachtenafdeling en juridische zaken zijn grote pijlers van de nederlandse DMGkeuken economie :D :D

slik
Berichten: 246
Lid geworden op: 24 nov 2005 23:39

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door slik »

Het is inderdaad zo.Alle zaken van de DMG zijn in waalwijk aangesloten op de hoofd surfer. Mensen die bij een filiaal een offerte hebben aangevraagd zijn met naam in alle vestigingen bekend.

Voor de duidelijkheid :
Mandemakers, Keukenkampioen, Keukenconcurrent, Keukenmaxx, Brugmann, Nieuwenhuis, Wooninh, Nuva, Tweede kamer, Tinello, Grando.
Ik weet uit zeer goede bron (ikzelf namelijk) dat het verhaal sterk overtrokken is en bij een aantal genoemde winkels ook absoluut niet aan de orde is. Ik weet wat er voor nodig is om binnen ons bedrijf alle computers op een server (trut) te laten werken. Vergis je niet je praat over vele honderden computers tegelijk etrip.......wijsneus. Dat lukt jou niet op je Commedor 64. Natuurlijk is het technisch mogelijk, we gaan ook naar de maan, weet je....dus, maar het blijft sterk overtrokken.
Laatst gewijzigd door slik op 01 jun 2006 22:21, 1 keer totaal gewijzigd.

etrip
Berichten: 17
Lid geworden op: 02 feb 2006 10:22

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door etrip »

@slik
Een surfer surft op zee. Jij bedoeld een server.

JCVD
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:51

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door JCVD »

Ach effe een paar pc aan elkaar knopen. Peanuts. Beheer er zelf enkele honderden in heel NL.

JCVD
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 jun 2006 11:51

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door JCVD »

Kijk het koppelen van offertes is kinderspel. Of het inderdaadf gebeurt weet ik niet maar de basis is vrij eenvoudig. Als je een offerte invuld, naw gegevens opvragen en het systeem kan direct aangeven of er op zo'n adres al eens een offerte is uitgebracht.

Denk dat er eerder gekeken moet worden naar de totaal verschillende prijzen die er gegeven worden. Kijk bv eens bij keukenboulevard in Zwolle drie zaken op een rij, allemaal van 1 eigenaar...rara.

rewepa
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 mei 2006 18:55

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door rewepa »

@ slik
Uit je reactie begrijp ik dat je bij één van de DMG zaken werkt?

Ik ben zelf wel een klein beetje onderlegd in computers. Het komt mij dan ook helemaal niet gek voor dat dit opgezet zou zijn. Realtime voorraadbeheer bestaat al zeker 10 jaar. En de hoeveelheid data kan gewoon over de telefoonlijn (NAW geg. prijs, korting en wat keukencodes die op een lokaal systeem weer vertaald worden in leesbare tekst).
Tegenwoordig is een standaard PC al voldoende om alle data die verzameld zou worden in een database te stoppen. Vroeger zou je idd een, voor die tijd, zware server (bijv. PC met meerdere processoren en een bult RAM) nodig hebben. Maar die waren toen wel te koop!

Herrie2
Berichten: 59
Lid geworden op: 13 dec 2005 18:05

Re: Offertekoppeling keukenketens

Ongelezen bericht door Herrie2 »

Technisch stelt het bar weinig voor. Elk filiaal moet een verbinding hebben met de centrale server waarop 1 grote database staat. Een telefoonlijn voldoet hiervoor, maar tegenwoordig hebben ook veel winkels al ADSL :)

Of dat het gebeurt durf ik niet te zeggen, maar technisch stelt het erg weinig voor geloof me. Wij hebben bij ons bedrijf (telecombedrifj) een 50.000 PC's op 1 groot netwerk zitten. Iedereen kan op dezelfde interne internetpagina's (intranet).

Gesloten