LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Problemen Met Agpo

Goede of slechte ervaringen met aannemers, installateurs en/of glazenwassers? Geef hier jouw mening.
geurts

Problemen Met Agpo

Ongelezen bericht door geurts »

Hallo,

Ik zou graag willen weten of er meer mensen zijn die problemen hebben met hun Agpo cv en terugwin installatie. Ik ben zelf in het bezit van een Agpo HR optifor en een Agpo HR econpact 125C. 3 Jaar geleden is ons huis opgeleverd met een Agpo installatie na enige tijd hadden wij problemen, lekkage enige tijd daarna deed onze ketel helemaal niks meer. Monteur erbij bleek er een zekering kapot te zijn 2 weken later een censor stuk, 4 weken later printplaat stuk en vandaag vloog de stop eruit. Ik heb diverse malen contact gehad met de firma Feenstra maar deze doen net of dit normaal is voor deze ketel. Grag zou ik willen weten of er meer van dit soort ervaringen zijn met deze ketel?

O.Geurts

oneerlijk

Re: Problemen Met Agpo

Ongelezen bericht door oneerlijk »

Geen ervaring met dit type toestel maar voor elk toestel geld: komt de installateur er niet uit (of lijkt er weinig zin in te hebben) vraag dat (via een installateur) of de fabrikant er naar kan kijken.
Is nog een jong toestel, mogelijk kan je zelfs aanspraak maken op garantie (al dan niet 100%).
En je bent tenminste van je frustratie af.

Yogo78

Ongelezen bericht door Yogo78 »

Hallo meneer Geurts,

Ik heb redelijk wat ervaring als service technicus met AGPO cv ketels, ik weet uit ervaring dat er met AGPO ketels (niet alleen de ec 125c) wel eens wat mis is met de printen, dit blijft een zwak onderdeel bij AGPO. Het begint meestal met (zoals bekend) een kapotte sensor, zekering of ionisatie storing, maar de oorzaak is meestal de print. Maar omdat de print een heel stuk duurder is als een zekeringetje, sensor of ionisatiepen, zullen de meeste installateurs of cv bedrijven toch de gok wagen om alleen de sensor of zekering te vervangen in de hoop dat het toch niet de print is. 1 tip, als er weer een monteur komt, kijk dan over zijn schouder mee om te kijken of er geen leksporen/vochtsporen zijn bij de print...

Succes...

s.tuinhout

Ongelezen bericht door s.tuinhout »

In januari door Veenstra een nieuwe cv (AGPO econpact 4-225c )laten plaatsen aangezien onze NEFIT HR turbo uit 1990 warm waterkuren begon te vertonen. Van af het moment van plaatsen hebben we niets dan problemen met de warmwatervoorsiening van deze nieuwe ketel (storing A2, F9 etc.). Talloze keren hebben we de ketel al moeten resetten en twee keer was hulp van een service monteur noodzakelijk, aangezien er zekeringen waren door gebrand. Verder zijn inmiddels de hoofdprint en een sensor vervangen. Dit alles helaas zonder het gewenste resultaat. Hedenmiddag maar weer eens met de storingsdienst van Veenstra gebeld. De monteur stelde voor, aangezien hij het ook geen adequate oplossing kon aandragen, dat het nu tijd werd om de fabriek in te schakelen.
Na een half jaar van continue storingen aan deze nieuwe cv ketel ben ik het volledig zat.

thoompy

Ongelezen bericht door thoompy »

Geachte heer

Het is met apgo het volgende zolang het apparaat goed werkt heb je er niets maar van af het moment dat je er ook maar iets aan hebt kun je hem beter weg gooien had maar iets meer uitgegeven voor een nieuwe nefit of zo want je probleem blijft
Apgo is de schrik van de Nieuwbouw :cry:

Bob Schurkjens

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Mijn buurman heeft ook een Agpo. Gegarandeerd 1x per kwartaal kapot. Echt kwaliteit dus :D

geurts

NA weken bellen brieven schrijven eindelijk de oplossing! Diverse malen contact gehad met Feenstra, willen niks doen heb ik zelf contact gezocht met Agpo. Na wat zoekwerk kon ik contact leggen met de afdeling service. Na een mailtje werd ik de volgende dag terug gemaild. De firma Agpo wilden graag aankomen voor een service check, wel met de mededeling als er iets niet goed was geinstalleerd dat ze dan kosten in rekening zouden brengen. Monteur is geweest en heeft de problemen netjes en correct verholpen. lekkende retourleiding en door deze lekkage een circulatie pomp die kortsluiting veroorzaakte vervangen.Deze gehele reparatie is onder coulante door Agpo verholpen ik ben dan zeer tevreden dat de firma Agpo dit zo heeft verhopen.

Yogo78

kijk dan over zijn schouder mee om te kijken of er geen leksporen/vochtsporen zijn

Zoals ik al zei, lekken is een AGPO kwaaltje. Maar lang niet allemaal.
Mijn buurman heeft ook een Agpo. Gegarandeerd 1x per kwartaal kapot. Echt kwaliteit dus

De neef van mijn buurman daar de zus van heeft ook een AGPO en die heeft echt nooit problemen... :?

Het is zo jammer dat mensen dit allemaal roepen... Ik ben zelf ook geen AGPO fan, maar er zijn ook genoeg mensen die al 15 jaar probleemloos AGPO hebben en er bij zweren. Er zij ook mensen die veel problemen hebben met hun Nefit, Remeha, Vaillant of enz... Is dat dan het teken dat Nefit, Remeha, Vaillant of enz dan ook slecht is???
[/quote]

oneerlijk

Ongelezen bericht door oneerlijk »

lees het laatste bericht een goed Yogo, het probleem is niet met de ketel maar met de installateur.
Maar meteen wordt er geroepen dat de ketel slecht is, al snel komt er iemand (zonder enige kennis) die roept dat Agpo altijd slecht is en de schrik van de nieuwbouw (waar slaat dit soort kolder op)
Ja er zijn misschien betere ketels maar Agpo maakt geen slechte ketels.
Elk mekr wat een slechte ketel bouwd werkt zichzelf in de kortst mogelijke tijd uit de markt.
En agpo is er al een hele tijd en zal er ook nog een tijd blijven.
Het is nu eenmaal zo dat fabrkanten van verwarmingstoestellen (en van alle soorten technische producten for that matter) mikken op alle lagen van de bevolking.
Niet iedereen heeft een bom duiten liggen om een topmerk ketel te kopen met alle toeters en bellen er op en er aan.
Die mensen kiezen een eenvoudig toestel zonder bijzonderheden maar wat doet wat het moet doen.
Ik werk zelf voor een ketelfabrikant (nee het is niet Agpo) en wij doen het ook zo, een budget lijn en een top lijn.

Naast het verschil in ketels is er een veel groter verschil (en groter probleem) en dat is gebrekkig installeren, vaak door "handige kennisen" (ook wel beunhazen)
En op de laatste en niet onbelangrijke plaats het uitblijven van deskundig onderhoud, je schrikt echt als je bij toestellen komt die zo vervuilt zijn dat het gewoon levensgevaarlijk is.
Blijkbaar is het uitsparen van een paar tientjes per jaar belangrijker dan de veiligheid van je gezin.............jammer.

Maar ik zou zeggen blijf vooral schieten op fabrikanten die vaak part nog deel hebben aan de problemen

chat

Ongelezen bericht door chat »

Laten we dan maar zeggen dat ze wat gevoeliger zijn voor een slechtere afmontage en een slecht gebalanceerde cv circuit. (een ketel met minder marge)

Yogo78

Ik ben het helemaal met je eens Oneerlijk. Het is niet reeel om een ketelfabrikant aan te vallen als er monteurs zijn die geen storingen kunnen zoeken. En die werken bij elk bedrijf, ook ik zie wel eens iets over het hoofd, maar dat wil niet zeggen dat dan die ketel meteen slecht is. Dat AGPO "de schrik" van de nieuwbouw is is ook complete onzin. Dat er installateurs zijn die voorkeur hebben voor een merk is normaal. Maar zoals ik al eerder aankaarte, er zijn ook genoeg andere merken cv ketels die ook stuk gaan...
Maar in dit geval neem ik aan dat de ketel door een goede installateur (Feenstra) is geinstalleerd en bijgehouden, dus niet door het "handige achterneefje" (Oftewel de beunhaas)

geurts

Even voor de duidelijkheid. Alles was door Feenstra gedaan ik ben nu naar een andere erkende installateur overgestapt!! Vanwege de problemen. Het lijkt wel of feensta Duiven de consument niet meer zo belangrijk vindt! Full service.

Yogo78

Is niet meer dan logisch, ik kan me best voorstellen dat als je veel problemen hebt gehad met de ketel je de vertrouwen in de installateur kwijt bent. Alhoewel ik wel eerlijk moet zeggen dat ik de kwalitijd van Feenstra in de afgelopen 2 jaar heel erg vind verbeterd, maar nu heb ik alleen ervaring met afdeling zuid holland en ik weet dat zij veel aan steekproeven doen.

timanfaya

Ongelezen bericht door timanfaya »

wat een geblaat allemaal over Agpo ( dat het standaard slecht zou zijn )

Ik heb een Econpact 225C van 1994 zojuist is voor de eerste keer onderhoud aan deze machine gepleegd 2 jaar na montage ( de monteur loopt net de deur uit )

ik heb nooit problemen gehad met deze machine , en ook de zojuist afscheid nemende onderhoudsmonteur , die ongeveer een uur bezig is geweest met allerlei controles en reinigingen en gezellig 2 bakjes koffie met mij heeft gedronken verzekerd mij dat na dat alles perfect binnen de geldende marges valt .

het kost wat dat onderhoud ( dikke 105 euro per jaar betaal ik voor mijn onderhoudscontract , waarbij ik alleen eventuel onderdelen hoef te betalen wanneer zich een probleem voordoet met 24 uurs service )

Echter ik denk dat wanneer je een professionele installateur hebt die ook dealer is van dit merk en die gewoon alles netjes naloopt ( heb een heel rapport ontvangen met alle meetwaardes etc etc ) en niet zo`n 15 minuten effe snel geld pakken gast dat dit al een hele berg scheelt .

Zelf ben ik een Volkswagen 1e monteur en ja een monteur is een monteur maar ik denk dat ik toch wel ietsje meer verstand en expertise heb over "mijn" merk als de gemiddelde Beun , Vrije garage , of een bijv. Toyota monteur

Ik ben ervanuit gegaan bij mijn keuze dat hetzelfde geld voor CV ketels , en ik heb dat meegewogen in mijn keuze toen ik toendertijd koos voor deze ketel en installatie bedrijf buiten het feit dat de ketel compact moest zijn en stil ( omdat hij in mijn open keuken hangt )

tot zover ben ik 100% tevreden en heb ik een complete installatie aan kunnen laten leggen in mijn apartement ( inclusief radiators rookgaskanaal ) waar ik bij andere leveranciers / merken een kale ketel voor had .

En zoals ik al zei 0 storingen en geen lekages of wat dan ook

groeten

Michel

WHH

Ongelezen bericht door WHH »

Een klein voorbeeldje:

Toen ik eind 1988 mijn nieuwbouw-huurwoning betrad en het voldende jaar er een onderhoudsmonteur van "Feenstra"aan de deur stond, waarop ik vroeg wat hij moest, zei hij met alleen stoffer en blik onder zijn arm dat hij het onderhoud aan mijn ketel wilde uitvoeren.
Waarop ik aan deze mr. vroeg hoe hij b.v. de branderdruk vam mijn ketel wilde controleren zonder daartoe uitgerust te zijn, stond hij met een mond VOL tanden.
Ik heb hem vervolgens dan ook te toegang geweigerd.

Dat is FEENSTRA.

Rio-man

Ongelezen bericht door Rio-man »

Wij wonen nu ongeveer 11 jaar in dit huis, slechts twee maal een storing gehad (waterpomp stuk en sensor) en dat zonder het jaarlijkse onderhoud!

cv boy

Ongelezen bericht door cv boy »

wel sterk timanfaya de econpact 225 c was in 1994 nog echt niet op de markt hoor.
de eerste agpo econpacts zijn van 1997 en dit was de 27c serie
10 jaar stoken ermee en dan weggooien. nu m oet ik wel zeggen dat veel ketels door hun HR toch maar een levensduur van plus minus 10 jaar hebben. maar om aan te sleutelen is agpo echt rotzooi, je kunt overal slecht bij, vaak lekkages.
voor 1 ding is hij prima en dat is voor de werkgelegenheid

timanfaya

Grappig ben heel lang hier niet meer geweest , en klik toevallig deze thread aan , je hebt gelijk CV Boy ketel was van eind 2004 overigens het is nu Januari 2012 en de ketel doet het nog steeds zonder problemen is nog nooit iets aan gerepareerd geweest ( standaard onderhoud 1x per jaar voor het stookseizoen , door het bedrijf dat hem installeerde in 2004 )

Als hij morgen uit elkaar knalt , dan zal ik gezien de prijs / kwaliteid AGPO zeker weer overwegen

dhc

Ongelezen bericht door dhc »

hmm, topic is VIJF EN EEN HALF JAAR oud.......

timanfaya

is toch mooi :-) ? ,, uit deze thread kan dus een mooie conclusie worden getrokken , want mijn AGPO ketel het nu al ruim 7,5 jaar prima zonder dat er ooit iets aan gerepareerd is geweest .

Gesloten