LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] hydraulische pomp stuurbekrachtiging vw polo

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
dannybrink
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2006 23:09

hydraulische pomp stuurbekrachtiging vw polo

Ongelezen bericht door dannybrink »

hallo,

Sinds vorige week is mijn pomp van de stuurbekrachtiging van mijn vw polo uit 2002 defect, dit al na 4 jaar!!!! EN NATUURLIJK NET 1 MAAND UIT DE BOVAG GARANTIE!!!!! VW kan ik nergens mailen over dit probleem, meer mensen hier ervaring mee? hoe evt te claimen of evt een gebruikte aan te schaffen (nieuw kost je dit nl. 750 euro!!!) en vind dit schandalig dat zoiets al na 4 jaar stuk, mag eigenlijk niet gebeuren toch? graag reacties alvast bedankt.......
:(

gjvisser
Berichten: 310
Lid geworden op: 22 jun 2005 14:06

Re: hydraulische pomp stuurbekrachtiging vw polo

Ongelezen bericht door gjvisser »

Ik denk dat die pomp erg afhankelijk is van jouw rijgedrag. Stuur jij vaak de auto als deze stilstaat (op bijvoorbeeld een parkeerplaats)?
Als dat vaak gebeurt, dan is 4 jaar misschien niet zo gek.

In ieder geval erg balen dat het net buiten de garantie valt. Misschien dat je nog wat coulance kan krijgen. Probeer het eens uit te vechten met je dealer.
Succes!

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: hydraulische pomp stuurbekrachtiging vw polo

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Hydrauliek pomp van de stuurbekrachtiging lijkt me nou niet echt een slijtage onderdeel (iets wat gedurende de levensduur van de auto regelmatig vervangen moet worden.).
In situatie die Visser beschrijft wordt de pomp wel wat hoger belast maar is beveiligd door een overstort ventiel waardoor de pomp geen schade op zou mogen lopen.

dannybrink
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2006 23:09

Re: hydraulische pomp stuurbekrachtiging vw polo

Ongelezen bericht door dannybrink »

ja dacht ik ook, moet toch de levensduur van de auto meegaan, en ik stuur praktisch nooit met stilstaande wielen.
bedankt voor je reactie :)

Ali Bensalah
Berichten: 913
Lid geworden op: 25 feb 2006 17:32

Re: hydraulische pomp stuurbekrachtiging vw polo

Ongelezen bericht door Ali Bensalah »

Je zou je vraag ook eens op www.problemcar.nl kunnen posten

op zich kom je daar de stuurbekrachtiging nauwelijks tegen dus ben bang dat je gewoon pech hebt.

http://www.problemcar.nl/viewtopic.php?pid=39459#p39459

Ger H
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2006 21:10

Re: hydraulische pomp stuurbekrachtiging vw polo

Ongelezen bericht door Ger H »

Danny, zoals je in mijn klacht aan de Ford Focus C-MAX kunt lezen, is onze pomp ook na 2 jaar kapot gegaan. Wij moesten € 214 bij betalen.
Gr. Ger

dannybrink
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2006 23:09

Re: hydraulische pomp stuurbekrachtiging vw polo

Ongelezen bericht door dannybrink »

Bedankt voor je reactie.
Jij hebt dus nog wat vergoedt gekregen, ik heb vandaag de dealer gebeld en krijg totaal niets voor elkaar, er was me korting op het onderdeel belooft, maar toen ik een andere vw dealer belde, bleek hij d aar al 30 euro goedkoper te zijn, fijne korting dus! :(

dannybrink
Berichten: 4
Lid geworden op: 30 mei 2006 23:09

Re: hydraulische pomp stuurbekrachtiging vw polo

Ongelezen bericht door dannybrink »

mijn auto dus gekocht bij De Pijper Automobielen in Maarssen, koop hier dus GEEN auto, na gekocht is de service dus 0,0 :cry:

Gesloten