LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Diabloo V3100 de-laptopper.nl (Compal CL56)

Heb je ervaring met computers of met aanbieders van computers? Geef hier jouw mening.
M4rky

Diabloo V3100 de-laptopper.nl (Compal CL56)

Ongelezen bericht door M4rky »

Laatst is mijn Diabloo V3100 aka Compal CL56 die ik 1 jaar en 8 maanden bij www.de-laptopper.nl heb gekocht voor de 2e maal overleden. :?
De eerste keer was net binnen een jaar. Ik heb hem toen voor reparatie naar Marasst (in Belgie) gebracht, omdat de-laptopper.nl falliet was/is. Hier is ie gerepareert en teruggestuurd. Was hem wel een paar weken kwijt maargoed ik was blij dat het weer in orde was.
Nu precies hetzelfde probleem (accu leeg, aan netstroom, geaard, gehangen) geen beeld. Je hoort alleen de ventilator licht zoemen maar verder geen ractie van het apparaat (ja als de accu leeg is krijg je een piep) Geen beeld geen hd actie nopes.
Bij Marasst zeiden ze toendertijd dat ik nog 2 weken garantie maar ik heb ze gevraagd hoe dat dan zit met die 2 jaar fabrieksgarantie maar nog geen antwoord. Ook bij de fabriek geven ze geen reactie. Van een oud medewerker kreeg ik tehoren dat er een Duits bedrijf was die dit soort dingen afhandelde. Ik gemaild, konden mij niet helpen want hadden geen reserve onderdelen voor mijn laptop.
Iemand anders nog een idee of zelfde ervaring met deze laptop???

Het merk is ook te vinden als Jewel Jade 8080 maar de barebone is een Compal CL56

HELP :!: :?: :!:

E-VecTz

Re: Diabloo V3100 de-laptopper.nl (Compal CL56)

Ongelezen bericht door E-VecTz »

Yup die heb ik ook.

Zelfde probleem gehad, vriend van me ook.

Probleem zelf opgelost door het mobo bios te flashen.

onder je geheugen banken zitten twee kleine koperen plaatjes, op het eerste oog lijkt het niks maar het is je cmos reset "jumper".

Houd hier een ijzeren schroevendraaier tegen aan en het probleem zou opgelost moeten zijn.

Doe dit wel zonder accu erin.

Je probleem zou nu opgelost moeten zijn.

Voor meer info of foto's zodat je niet het verkeerde doet, mail naar [email protected]

succes :)

Gesloten