LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] opzeggen ADSL voor demente moeder

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
anvilonia
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2006 17:32

opzeggen ADSL voor demente moeder

Ongelezen bericht door anvilonia »

Ik heb een moeder waarbij vorig jaar een vorm van progressieve dementie is vastgesteld. Het is inderdaad hard gegaan, nog geen jaar later heeft zij complete verzorging nodig. Zij kan niet meer lezen, en weet van zelfs eenvoudige handelingen niet meer hoe zij die moet uitvoeren. (b.v. aankleden).

Haar medische rekeningen zijn hoog, haar inkomen laag en toen we gingen kijken waar we op konden bezuinigen bleek zij 2 internetabonnementen te hebben. (1 al jarenlang onopgemerkt afgeschreven abonnement bij het Net en 1 ADSL abonnement bij Planet internet.

Beide organisaties aangeschreven met verzoek tot het beëindigen van het account. In eerste instantie een positieve reactie van Planet Internet: met behulp van een doktersverklaring zou het direct kunnen worden opgezegd. Na enige wrijving in de familie (wil iedereen al toegeven dat het zover is gekomen) de doktersverklaring laten opstellen en opgestuurd. Geen enkele reactie ontvangen.

Vervolgens nogmaals brieven, e-mails en telefoontjes. Het iedereen welbekende circus trad in werking: Brieven worden genegeerd, e-mails worden genegeerd en helpdeskmedewerkers van 0,10 cent per minuut zetten je geruime tijd in de wacht en moeten alles navragen bij hun leidinggevende omdat zij hier geen antwoord op weten.

Achtereenvolgens van verschillende helpdeskmedewerkers gehoord: het is niet mogelijk om het abonnement (uberhaupt) op te zeggen, het is al stopgezet alleen de betalingen lopen nog door maar dit komt wel goed, het abonnement is afgelopen februari stopgezet, nee het is toch nog actief er is iets fout gegaan. etc. En tot slot een sympathieke medewerker die zijn best doet en het abonnement wil gaan stopzetten met terugwerkende kracht omdat er fouten door Planet Internet zijn gemaakt. Deze medewerker is zelfs nog in staat een kopie van de brief naar mijn (afwijkende) adres te sturen. Na medewerkers gesproken te hebben die aangeven dat ze geen bijlagen kunnen openen (Bij een INTERNETPROVIDER werkzaam), dat ze de regels niet kennen en meerdere malen opgehangen te zijn door medewerkers die blijkbaar nog niet weten hoe ze moeten telefoneren een verademing.

Eindelijk rust en dingen geregeld denk je, maar nee: de brief is verschrikkelijk. Nu krijg ik op dit verhaal, en de hele uitleg compleet met doktersverklaring inclusief vooruitzicht dat mijn moeder NOOIT meer beter wordt een uiterst commercieel wanproduct van een brief: mijn moeder mag per eerstvolgende periode van haar abonnement af (oktober 2006 terwijl we vanaf oktober 2005 bezig zijn) en als zij zich bedenkt en toch op deze beslissing wil terugkomen dan is zij van harte welkom tot blijven.

Hoe kan iemand zo bot zijn om op een verhaal van ziekte zonder kans op herstel te reageren met een uitgebreide marketingboodschap over hoe als mij moeder zich bedenkt ze zonder problemen terug kan keren? Over alle gemaakte afspraken over beëindiging met terugwerkende kracht word NIETS vermeld, en hierbij dus opnieuw geschonden.

Ik ben meer tijd bezig met het opzeggen van dit stomme ADSL abonnement dan dat ik bij mijn zieke moeder kan zijn.

Ik kan opnieuw het circus in alleen nu richt ik mij niet meer tot de (leden)administratie maar tot de KLACHTENadministratie. Verbazingwekkend heb ik op mijn e-mail zowaar een reactie gehad: ze hebben hier meer tijd voor nodig dan standaard en ik hoor nog van ze.

Nou laten we het hopen....

en tot die tijd zal ik me afvragen: Van wie is de bovenkamer nu niet in orde?
Ik vrees toch echt het ergste voor Planet Internet als er een diagnose over hun mentale capaciteiten en vermogen tot begrip moet worden gesteld.

Om nog even terug te komen op het NET.
Ook daar is nog geen stopzetting van het abonnement bereikt. Het net is tenminste wel heel erg consistent: ze reageren nergens op!!! Om nu te zeggen dat dit fijngevoeliger is dan de mislukte pogingen van Planet: NEE!!!

Clemence
Berichten: 9
Lid geworden op: 15 apr 2006 14:52

Re: opzeggen ADSL voor demente moeder

Ongelezen bericht door Clemence »

Bekijk de topics opzegging Het Net en ervaringen met Het Net. Dat weet je zo ongeveer wat je te wachten kan staan.

anvilonia
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2006 17:32

Re: opzeggen ADSL voor demente moeder

Ongelezen bericht door anvilonia »

die heb ik gelezen en het geeft mij weinig hoop op een voorspoedige beeindiging van het abonnement.

Wel heb ik het goedkopere telefoonnummer genoteerd.

Maar voorlopig heeft PI mijn prioriteit, dat abo is duurder.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: opzeggen ADSL voor demente moeder

Ongelezen bericht door queenfan »

Gevonden op de site van Het Net....


Vraag
Hoe lang is de contractduur van mijn abonnement?


Antwoord

Uw inbel, ADSL of Surfen en Bellen -abonnement is aangegaan voor onbepaalde tijd en heeft een minimumduur van een jaar te rekenen vanaf de opleverdatum. Voor inbellen geldt dan de dag van aanmelden, voor ADSL geldt de datum dat de ADSL Connected by KPN-aansluiting bedrijfsklaar bij u is opgeleverd. Het abonnement wordt elk jaar stilzwijgend verlengd met de periode van 1 jaar.

U kunt uw abonnement opzeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand, door contact op te nemen met onze Helpdesk, 0900-1407 (€ 0,45 per minuut) Heeft u ADSL of Surfen en Bellen kies dan optie 1 en optie 2. Heeft u een inbelabonnement kies dan optie 2 en optie 2. Vervolgens kunt u de medewerker melden dat u wilt opzeggen. De Helpdesk is op werkdagen van 08.00 tot 22.00 uur en in het weekend en op feestdagen van 10.00 tot 17.00 uur geopend.

Let op!
Een opzegtermijn van een maand houdt in dat een verzoek tot opzegging minimaal een maand voor het verstrijken van uw contractsperiode in ons bezit dient te zijn.

Wilt u op een andere manier dan telefonisch uw opzegging doorgeven, raadpleeg dan Antwoord 2870

Antwoord-ID 1449
Producten ADSL



Als ik het goed lees kan je na een jaar per maand opzeggen, dus opzeggen en de maand in acht nemen en dan de betaling stopen.
En zo zal het waarschijnlijk ook wel met planet gaan.


Sterkte er mee

SJZ
Berichten: 4103
Lid geworden op: 09 aug 2003 21:03

Re: opzeggen ADSL voor demente moeder

Ongelezen bericht door SJZ »

Beste queenfan, er staat toch duidelijk in de door jou geciteerde tekst:
Het abonnement wordt elk jaar stilzwijgend verlengd met de periode van 1 jaar.
Natuurlijk, er geldt ook een opzegtermijn:
U kunt uw abonnement opzeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand,
Maar wat is de betekenis van deze opzegtermijn indien het abonnement telkens met een jaar verlengd wordt?

Let op!
Een opzegtermijn van een maand houdt in dat een verzoek tot opzegging minimaal een maand voor het verstrijken van uw contractsperiode in ons bezit dient te zijn.

queenfan
Berichten: 1415
Lid geworden op: 14 jun 2004 12:50

Re: opzeggen ADSL voor demente moeder

Ongelezen bericht door queenfan »

Geplaatst op 05 Jun 2006 11:48 door SJZ

Beste queenfan, er staat toch duidelijk in de door jou geciteerde tekst:

Quote:
Het abonnement wordt elk jaar stilzwijgend verlengd met de periode van 1 jaar.

Natuurlijk, er geldt ook een opzegtermijn:

Quote:
U kunt uw abonnement opzeggen, met inachtneming van een opzegtermijn van één maand,


Maar wat is de betekenis van deze opzegtermijn indien het abonnement telkens met een jaar verlengd wordt?

Quote:
Let op!
Een opzegtermijn van een maand houdt in dat een verzoek tot opzegging minimaal een maand voor het verstrijken van uw contractsperiode in ons bezit dient te zijn.

Klopt maar bij @home zit je alleen het eerste jaar een jaar vast aan het abonnement, daarna kan je permaand het opzeggen. Ook hier wordt het abonnement stilzwijgend een jaar verlengt.

Flipipo
Berichten: 145
Lid geworden op: 13 dec 2005 19:57

Re: opzeggen ADSL voor demente moeder

Ongelezen bericht door Flipipo »

Ik vind dat in zulke gevallen abonnementen opgezegd moeten kunnen worden... is toch zot voor woorden, niet gebruiken door ziekte of geestelijke toestand en wel betalen..... zo zie je maar weer... de een is de dood en voor ander BROOD.. bah.... getuigd ook niet echt van meleven ondanks doktersverklaring..... klacht indien bij nationale ombutsman of zo..en publicatie naar buiten zoeken in kranten of dergelijks... Telegraaf Bijvoorbeeld

anvilonia
Berichten: 3
Lid geworden op: 04 jun 2006 17:32

Re: opzeggen ADSL voor demente moeder

Ongelezen bericht door anvilonia »

Helaas heeft planet er een zooitje van gemaakt. In afwachting van de behandeling van mijn klacht bleek dat planet het ten dele begrepen had: Mijn ADSL werd onmiddelijk afgesloten, (ik zat bij dezelfde provider als mijn moeder) maar mijn moeder kreeg bericht dat ze niet onder de voorwaarden uitkon. (ook een manier om klachten op te lossen: sluit degene die de klacht schrijft af). Mensen die mij een e-mail stuurden kregen het bericht dat dit e-mailadres niet langer bestond. Metteen daarna werd het volledige maandbedrag van mijn rekening geincasseerd voor ADSL dat ik niet meer had. KPN stuurde de week daarop een brief dat het ADSL gedeelte werd opgeheven en dat ik tot de vrijdag voor de brief werd ontvangen hier bezwaar tegen kon maken.

Vervolgens nogmaals gebeld: ik kreeg gelijk van de helpdeskmedewerker en moest nogmaals een aangetekende brief op verzoek van Planet toesturen, weer geen goede reactie nogmaals klacht per e-mail en per e-mail van Planet de toezegging dat ze het gaan regelen en geen brieven meer zullen sturen naar het adres van mijn moeder en niet meer zullen incasseren.

Helaas de praktijk wijst uit: ze hebben mijn moeder nogmaals een brief gestuurd dat ze pas in september onder haar abonnement uit kan (1 maand winst?) en Planet incasseert niet ZELF, NEE... nu worden de bedragen door KPN internet afgeschreven voor de maanden die ik heb laten terugboeken door de bank.

Volgende week maar weer naar de bank om deze instantie te beletten bedragen te incasseren van mijn moeder haar rekening en dan een nieuwe ronde klachten versturen. Mij kunnen ze niet meer afsluiten, maar wil er nog iemand in mijn moeder haar naam een klachtenbrief sturen?

Wat betreft mijn account: ik heb een boeketje ontvangen voor de overlast, maar restitutie heb ik niet. Dat boeketje heb ik dus zelf betaald.

Frankkk
Berichten: 416
Lid geworden op: 28 dec 2005 09:12

Re: opzeggen ADSL voor demente moeder

Ongelezen bericht door Frankkk »

Als iemand zonder abonnement bij PI de klacht had kunnen indienen, dan hadden ze dat afsluit-geintje in ieder geval niet kunnen uithalen. Maar ja, dat is mosterd na de maaltijd.

Volgens de Algemene Voorwaarden zou je geen recht hebben op het eerder beeindigen van het abonnement, dus ben je afhankelijk van een coulance-regeling. Nee heb je en ja kun je krijgen.

Het je vastbijten in zo'n zaak kost je al snel meer energie dan het oplevert, dat is de trieste waarheid.

Door te beginnen met een aangetekende brief met handtekening retour waarin je de zaak uitlegt en het stopzetten van de incasso door middel van een blokkering van het rekeningnummer, weet je zeker dat ze zeer snel zullen reageren...

Gesloten