LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] FORD FOCUS C-MAX

Problemen met jouw auto of motor? Geef hier jouw mening.
Ger H
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2006 21:10

FORD FOCUS C-MAX

Ongelezen bericht door Ger H »

Wij hebben een Ford Focus C-MAX van 2 jaar oud waar veel mankementen aan zijn. Ik noem er enkele; tijdens het rijden veel de armleuning van de bestuurder naar beneden, de remmen werkte niet goed en maakte veel geluid. Twee maanden na de garantie-termijn viel plotseling de elektrische pomp van de stuurbekrachtiging uit, hetgeen een gevaarlijke situatie met zich meebracht, omdat de auto tijdens het rijden onbestuurbaar was. Wij moesten toch, omdat het mankement juist buiten de garantie viel, nog € 214 betalen.
Wij hebben Ford Nederland verzocht, deze (veiligheids)storingskosten voor hun rekening te nemen, tevergeefs. De afwijzing door Ford Nederland betreuren wij zeer!
Tot overmaat van ramp ging nu de katalysator kapot, drie maanden buiten de garantie-termijn.
Formeel zit er geen garantie meer op de auto, maar bij een auto van iets over de 2 jaar oud en die pas 17000 km heeft gelopen, mag o.i. deze (gevaarlijke) mankementen toch niet voorkomen?
Zijn boven genoemde klachten een bekend verschijnsel bij de Ford Focus C-MAX?

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: FORD FOCUS C-MAX

Ongelezen bericht door NAK »

Heb je geen aankoopkeuring laten doen?

Mogelijk waren deze problemen dan al naar voren gekomen.

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: FORD FOCUS C-MAX

Ongelezen bericht door Sometimes »

Aankoopkeuring...?

Het lijkt me dat deze auto nieuw gekocht is door Topicstarter?
Is niet geheel duidelijk in de tekst.

Ger H
Berichten: 4
Lid geworden op: 01 jun 2006 21:10

Re: FORD FOCUS C-MAX

Ongelezen bericht door Ger H »

Bedankt voor de reactie. Voor de duidelijkheid, wij hebben de Ford Focus C-MAX twee jaar geleden nieuw gekocht. Juist buiten de garantie ging de elektrische pomp van de stuurinrichting, en de katalysator kapot. Omdat wij veel (veiligheid) klachten aan de auto hebben gehad, hadden wij verwacht en gehoopt dat Ford Nederland de kosten voor hun rekening had genomen. Wij zijn benieuwd of deze klachten vaker voorkomen?

Sometimes
Berichten: 187
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:59

Re: FORD FOCUS C-MAX

Ongelezen bericht door Sometimes »

Ik ken deze klachten niet, maar Ford is niet echt een topper op het gebied van garantie. In de garantieperiode werkt het al niet lekker, daarna wordt het zeker niet beter.

Voor alle duidelijkheid: ik ben zelf een verder tevreden Ford (Focus) rijder. Ook nieuw gekocht. Serviceverlening is het zwakke punt.
Laatst gewijzigd door Sometimes op 05 jun 2006 10:28, 1 keer totaal gewijzigd.

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: FORD FOCUS C-MAX

Ongelezen bericht door NAK »

Wij hebben een Ford Focus C-MAX van 2 jaar oud waar veel mankementen aan zijn.
Kan op 2 manieren opgevat worden, dus.......................

Gesloten