LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] verkeerde voorlichting afbetaling Poppeliers!

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
Paul en Wendy
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2006 18:10

verkeerde voorlichting afbetaling Poppeliers!

Ongelezen bericht door Paul en Wendy »

De zoveelste klacht over Poppeliers...

In september vorig jaar hebben wij een bank gekocht bij bovengenoemde meubelzaak. Omdat wij niet direct het totaalbedrag van de bank konden financieren werd ons een mogelijkheid aangeboden de bank op afbetaling te kopen. Hierbij werd ons verteld dat wij het maandelijks af te lossen bedrag van het krediet zelf konden bepalen, evenals de snelheid waarmee het krediet afbetaald zou gaan worden. De verkoper benadrukte hierbij dat hoe sneller wij af zouden betalen, des te lager de uiteindelijke rente over het totaalbedrag zou zijn. Aangezien dit ons een goed voorstel leek besloten we van het aanbod gebruik te maken.

Het krediet bleek ondergebracht bij Primeline, waarvan wij eind december vorig jaar een overzicht toegestuurd kregen. Op dit overzicht staat het bedrag van de bank vermeld, namelijk € 1240,00, maar ook een bedrag van € 857,36, met enkel de omschrijving 21 % in de kantlijn. Aanvankelijk waren we in de veronderstelling dat dit het totaalbedrag aan rente zou zijn wanneer wij het krediet pas over 72 maanden af zouden lossen. Niks aan de hand dachten wij nog, we zouden het bedrag immers versneld dus binnen een paar maanden helemaal aflossen. Totdat bij telefonische navraag vandaag bleek dat dit helemaal niet het geval was. Uit een gesprek met een medewerker van Primeline is gebleken dat versneld aflossen niet mogelijk is. Dit betekent dus dat wij dachten een bank voor € 1240,00 te kopen, met daar bovenop misschien een paar procent rente voor de maanden die we later zouden betalen, maar dat we uiteindelijk voor diezelfde bank een totaalbedrag van € 2097,36 betalen! De bank kost ons dus bijna 70 % meer! Had de medewerker van Poppeliers ons dit van tevoren verteld dan hadden wij uiteraard niet voor deze betalingsvorm gekozen.

De medewerkster van Primeline vertelde ons dat er meerdere gedupeerden van de foutieve voorlichting van Poppeliers zijn. Het belachelijke hoge rentebedrag komt dan ook ten goede aan Poppeliers, Primeline is enkel een tussenpersoon en kan hier niets aan doen.

Zijn er mensen met een soortgelijke ervaring of mensen die weten wat we kunnen doen om alsnog versneld te betalen?

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verkeerde voorlichting afbetaling Poppeliers!

Ongelezen bericht door 16again »

Wat de verkoper mondeling beloofd heeft, is achteraf niet aantoonbaar, en daar kun je je dus nauwelijks op beroepen.

Van belang is hier: Wat stond in de formulieren die je kreeg bij het aangaan van kredietovereenkomst?

DC®
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 mar 2006 22:09

Re: verkeerde voorlichting afbetaling Poppeliers!

Ongelezen bericht door DC® »

primeline ? kom ik die niet bij veel andere zaken ook tegen ? nu kopen ... over 12 maanden betalen ? zoals ik het lees is primeline een tussenpersoon voor poppeliers ? ik denk eerder andersom. primeline is een kredietverstrekker en ja, die doen meestal niets gratis. wel balen dat je er op zo`n manier achter komt, maar ik neem aan dat jullie inmiddels de papieren grondig hebben doorgelezen en dat het idd al zo stond vastgelegd en niet achteraf is veranderd ?

Wheeler
Berichten: 148
Lid geworden op: 25 aug 2005 01:20

Re: verkeerde voorlichting afbetaling Poppeliers!

Ongelezen bericht door Wheeler »

Prime Line is niet anders dan een doodgewone Credit Card maatschappij, voorheen overingens Comfort Card genoemd.

En nee, ze werken niet voor niets, betaal je op de afgesproken datum, dan betaal je wel rente, maar die komt overeen met een gewone lening.

Betaal je echter niet op de afgesproken datum ga je maar liefst 21 % rente betalen over het openstaande bedrag.

Er zijn inmiddels al wel een aantal kamerleden die zich sterk maken voor het verlagen van die soort extreem hoge rente's, maar tot die tijd betaal je veel meer dat dat je gewoon een lening bij je eigen bank zou nemen.

Maar ja, zoals gewoonlijk wordt er hier misbruik gemaakt van het vertrouwen van de klant.

Een goed advies lijkt mij, als je een elning nodig hebt, ga dan gewoon naar je eigen bank, daar betaal je stukken minder rente!

Alles over de rente die Prime Line vergoed wil zien is na te lezen op onderstaande link.

https://www.primeline.nl/voorwaarden_ce ... etalen.pdf

Utrecht
Berichten: 31
Lid geworden op: 15 mar 2006 16:05

Re: verkeerde voorlichting afbetaling Poppeliers!

Ongelezen bericht door Utrecht »

Ik heb een nieuwe CV ketel gekregen en kwam 700 euro te kort via primeline kreeg ik een renteloosvoorschot gedurende dit jaar het enige wat ze in rekening brengen is 50 euro administratiekosten. Dus best netjes geregeld :lol:

16again
Berichten: 16396
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: verkeerde voorlichting afbetaling Poppeliers!

Ongelezen bericht door 16again »

renteloos 700 euro en 50 euro administratiekosten...
is ook gewoon 7% rente.

DC®
Berichten: 8
Lid geworden op: 15 mar 2006 22:09

Re: verkeerde voorlichting afbetaling Poppeliers!

Ongelezen bericht door DC® »

prime line en comfort card zijn volgens mij concurrenten van elkaar, hebben iig elk een eigen website.
21% is niet mis, maar komt volgens mij overeen met bijv. de postorderbedrijven (heb ooit met m`n stomme kop een dvd-speler gekocht via zo`n bedrijf :oops: ) heb ooit van iemand die werkzaam is/was in de schuldhulpverlening dat dergelijke bedrijven er al vanuit gaan dat een bepaald percentage klanten niet zal betalen en de rest draait daar dus voor op.

Kenworth
Berichten: 4
Lid geworden op: 05 jun 2006 19:19

Re: verkeerde voorlichting afbetaling Poppeliers!

Ongelezen bericht door Kenworth »

Comfort Card en PrimeLine zijn twee verschillende bedrijven

Gesloten