LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] @Home: Opzegging telefonie en internetdiensten

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
@josseke
Berichten: 3
Lid geworden op: 05 jun 2006 10:58

@Home: Opzegging telefonie en internetdiensten

Ongelezen bericht door @josseke »

@Home
Postbus 9501
9703 LM Groningen
[email protected]

Betreft: Opzegging telefonie en internetdiensten

Beste mensen,

Op 18 april 2006 werd ik aangesloten op de telefoniediensten van @home. Daarvoor was ik al enige jaren een zeer tevreden gebruiker van de @home internetdiensten. Tot mijn aangename verrassing werkte de telefoonaansluiting meteen en bleef ook de internetaansluiting gewoon doorwerken.

Nog geen week later, op 22 april, sloeg het noodlot toe: mijn internetverbinding werkte niet meer. Drie weken lang hebben uw medewerkers gezocht naar een oplossing voor dit probleem. Toen deze oplossing niet gevonden werd, hebben uw medewerkers mij een nieuw modem toegezonden. Dit modem heb ik op 17 mei ontvangen en conform instructie geïnstalleerd. Sindsdien functioneren noch mijn telefoonaansluiting, noch mijn internetaansluiting.

Vele, vele uren heb ik sinds 22 april 2006 met uw medewerkers, maar vooral met uw automatisch antwoordapparaat, aan de telefoon doorgebracht. Ik kwam er uiteindelijk achter dat op 17 mei uw medewerkers achter mijn naam het verkeerde hardware adres van het modem hadden ingetypt.

Al het vertrouwen dat ik in uw organisatie had is in die uren aan de telefoon volledig weggesmolten. Het laatste ticketnummer dat ik van u kreeg is xxxxxx en ik gelooft u mij, dit is echt het laatste ticketnummer dat ik van u krijg. Ik ben er achter gekomen dat ik echt niet zonder telefoon en email kan.

Daarom zeg ik bij deze zowel mijn telefonie- als mijn internetabbonement op de kortst mogelijke termijn bij u op. Ik ga ervan uit dat dit binnen uw algemene voorwaarden geen probleem is, aangezien ik voor wat betreft de telefonie nog binnen de proefperiode van twee maanden zit. Ik verzoek u mijn telefoonnummer te reserveren, totdat ik een andere telefonieprovider heb gevonden.

Mocht u van mening zijn dat mijn opzegging binnen de algemene voorwaarden niet mogelijk is, dan kunt u deze brief als een ingebrekestelling beschouwen voor een u toerekenbare tekortkoming. Ik schenk u dan nog vijf werkdagen vanaf dagtekening van deze brief om alle problemen te verhelpen.
Helaas moet ik u dan ook aansprakelijk stellen voor alle verdere schade die ik als gevolg van deze tekortkoming lijdt.

Ik verzoek u om in ieder geval per direct te stoppen met de automatische incasso´s van de abbonnementsgelden van de internet- en telefoondiensten. Ik trek bij deze de machtiging die u hiertoe heeft in en zal al uw incassopogingen van deze gelden storneren. Ook verzoek u om mij per brief te berichten over de afhandeling van mijn verzoek. Mijn telefoon en mijn email doen het namelijk niet.

Met niet meer zo heel vriendelijke groet,

fransvos
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 jun 2006 11:15

Re: @Home: Opzegging telefonie en internetdiensten

Ongelezen bericht door fransvos »

Ik heb sinds een half jaar e-mail van @home en nauwelijks problemen.
Dus telefoon leek mij dus ook wel wat(lage abonnementskosten).
In Roosendaal(N-Br) is dit sinds kort mogelijk.
Aangesloten 23 april en gedurende 1 maand probleemloos telefonie.
MAAR INMIDDELS BIJNA 14 DAGEN GELEDEN viel de telefoon uit en toen leerde ik @HOME pas kennen.
Uiteraard bellen met klantenservice.Gevolg:de standaard reacties (na enorm veel belminuten met gsm),zoals in een aantal reacties van ontevreden klanten omschreven.
Maar ik heb nog steeds GEEN TELEFONIE.
Ik heb ca. 150 belminuten eraan gespendeerd en elke dag een e-mail naar support gestuurd,maar je komt geen stap verder.
Ik zit nog in mijn proefperiode van telefonie en heb deze al ruim een week geleden opgezegd,zo ook mijn e-mail(hoewel ik hier nog aan mijn opzegtermijn van nog 5 maanden vastzit).
Maar ook hier slechts de reactie van:Uw verzoek ligt voor afhandeling bij onze administratie.Wij verwachten BEGRIP en GEDULD hierover.
Inmiddels ben ik weer bij KPN toegetreden,die met nummerbehoud de admie bij @home hebben benaderd en die vrijdag 9 juni alles weer komen aansluiten.

Conclusie:
1-Ik begrijp niet dat @home (toch een bekende kabelaar) zo schandalig met zijn klanten omspringt.
2-Uiteraard heb ik mijn internetabonnement ook opgezegd,want ik moet er niet aandenken dat hier ook storingen gaan ontstaan ,waarvoor ik klantenwanservice moet bellen.
3-Wat is het heerlijk als je bij kpn in de primafoonwinkel over eventuele klachten,storingen,van mens tot mens kunt spreken.

ADVIES:Als je bij KPN wegwilt vanwege te hoge kosten,bedenk dan dat je wel eens erg duur uit kunt zijn ,als het misgaat en ga zeker niet met @HOME in zee ,want dan ben je helemaal aan de goden overgeleverd.

F.Vos[/b]

Gesloten