LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ritalin en hartproblemen

Ervaringen met medicijnen? Geef hier jouw mening.
Amber_2203
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:25

Ritalin en hartproblemen

Ongelezen bericht door Amber_2203 »

hallo,

Ik ben 18 jaar en heb ADD (de niet hyperactieve vorm van ADHD). Graag wil ik Ritalin een keer uitproberen maar we weten niet zeker of dit schadelijk is. Ik ben namelijk geboren met een hartruis, en sommige mensen zeggen dat ritalin absoluut niet gepaard mag gaan met enige hartproblemen. kan iemand me daar meer over vertellen?

Groeten, Amber :)


NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Ritalin en hartproblemen

Ongelezen bericht door NAK »

Graag wil ik Ritalin een keer uitproberen maar we weten niet zeker of dit schadelijk is
Ik ben bang dat je over het gebruik van medicijnen net iets te makkelijk denkt.
Medicijnen probeer je niet even uit, medicijnen moeten doelgericht voorgeschreven, verstrekt en ingenomen worden
En bij elk medicijngebruik, dus ook bij Ritalin, dien regelmatig de werking en uitwerking gecontroleerd te worden.

Amber_2203
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:25

Re: Ritalin en hartproblemen

Ongelezen bericht door Amber_2203 »

Ja dat weet ik. Zelf willen we heel graag uitproberen hoe het gaat. En ik denk er niet te makkelijk over want er zijn verschillende dokters die denken dat Ritalin een goeie uitwerking op me kan hebben alleen weten ze niet zeker of het kwaad kan met die hartruis. Er is gewoon niet veel informatie over en daarom durven ze de stap niet te maken.

We zijn echt al bijna een jaar bezig of therapie, medcijnen of een combinatie daarvan het beste voor me kan zijn. Zo bleek dat medicatie waarschijnlijk het meeste geschikt voor me was, alleen nu hebben we dus dit probleem. Ik hoop echt dat iemand hier meer over weet.

Groeten Amber

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Ritalin en hartproblemen

Ongelezen bericht door NAK »

verschillende dokters die denken dat Ritalin een goeie uitwerking op me kan hebben alleen weten ze niet zeker of het kwaad kan met die hartruis.
En die dokters vinden het dan niet nodig om even een CARDIOLOOG te raadplegen??????????????

Amber_2203
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:25

Re: Ritalin en hartproblemen

Ongelezen bericht door Amber_2203 »

Daar zijn ze nu dus mee bezig, maar het duurt best wel lang. Waarschijnlijk omdat er niet zoveel bekend is over deze combinatie. Daarom wilde ik dus zelf een beetje rond gaan kijken of er nog meer mensen zijn die dit kennen. Snap je?

NAK
Berichten: 1864
Lid geworden op: 08 dec 2004 19:38

Re: Ritalin en hartproblemen

Ongelezen bericht door NAK »

Jouw verhaal snap ik wel.

Alleen het getreuzel van de artsen onderling begrijp ik niet goed.
Er zijn voor hen genoeg mogelijkheden, collega's, hoogleraren en onderzoekers, om op terug te vallen waardoor het allemaal niet zo lang hoeft te duren.

fernand
Berichten: 2
Lid geworden op: 06 jun 2006 18:39

Re: Ritalin en hartproblemen

Ongelezen bericht door fernand »

Ik vind het wat schrijnend dat men mensen over dat soort problemen in de onwetendheid laat.

Alles over Ritalin ( of Rilatine) staat op mijn website of blog:

http://www.haesbrouck.be
http://blog.seniorennet.be/rilatine

Zelfs het internationale FDA heeft begin dit jaar nog over de gevaren bericht ivm Rilatine en hartproblemen.

Het probleem is wel duidelijk gekend.
Maar een vlotte verkoop van de producten, primeert hier duidelijk boven de gezondheid van patienten.

Amber_2203
Berichten: 4
Lid geworden op: 04 jun 2006 18:25

Re: Ritalin en hartproblemen

Ongelezen bericht door Amber_2203 »

Okay, bedankt Fernand! Met deze inforatie kan ik al heel wat verder. Het enige waar ik het niet helemaal mee eens ben is dat u vindt dat mensen met hartproblemen te snel die medicijnen krijgen. In mijn geval wilde de dokter er eerst helemaal niet aan beginnen. Nu is hij al aan het kijken of er een manier is om het veilig te houden en toch die Ritalin te kunnen gebruiken.

In mijn geval zijn ze dus echt niet onzorgvuldig.

Groeten Amber

Gesloten