LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] onterecht beslag gelegd

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
erik26
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 dec 2005 12:10

onterecht beslag gelegd

Ongelezen bericht door erik26 »

Hallo,

Ik zit met het volgende probleem, ik had een geschil met orange, dit is uiteindelijk mede door mijn koppigheid en het niet beantwoorden van brieven door intrum justitia bij een deurwaarder gekomen. Ik heb met hen een betalingsregeling kunnen treffen, echter bij het betalen van de eerste termijn bleek dat zij een andere opvatting hadden over het begrip begin van de maand als ik heb. Voor het gemak hadden ze maar een bankbeslag opgelegd, toen ik hierachter kwam heb ik contact gezocht en is dit beslag opgeheven. De kosten zouden grotendeels voor mijn rekening komen zei de deurwaarder, dit zou betekenen dat 150 euro voor mijn rekening zou komen en 60 voor de rekening van de deurwaarder, ik kon op dat moment niet weigeren. Echter er was een bedrag afgeschreven van mijn bankrekening van 150 euro, ik dacht dat dit een stuk aflossing zou zijn, echter nu blijken het kosten te zijn voor de bank voor de (onterechte) beslaglegging. Ik moet dus 300 euro extra betalen omdat hun fouten maken. Het totaal bedrag van de vordering bedroeg 600 euro. Ik moet dus dankzij hen 1/3 meer betalen, is er iets wat ik hiertegen kan doen?

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: onterecht beslag gelegd

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

Helaas is er alleen een gang naar de rechter mogelijk. Je kunt het proberen uit te leggen maar de kans is erg klein dat je er nog iets van terug ziet. Ik had het zelfde met de KVK. kosten postbank € 70.= alleen via de nationale ombutsman heb je een kans als de rekening in de basis onterecht is .
Ergo gewoon slikken, uithuilen en hopen dat het niet opnieuw gebeurd.

Schuldhulpverlening
Berichten: 33
Lid geworden op: 21 apr 2006 18:55

Re: onterecht beslag gelegd

Ongelezen bericht door Schuldhulpverlening »

Doorgaans is het gebruikelijk dat er pas beslag onder derden, zoals dat officieel heet, kan worden gelegd wanneer de rechter een bevel tot betaling heeft uitgevaardigd. Beslag is derhalve onwettig en de kosten komen dan ook geheel voor rekening van de beslaglegger.

ruwassieraden
Berichten: 33
Lid geworden op: 17 mei 2006 18:13

Re: onterecht beslag gelegd

Ongelezen bericht door ruwassieraden »

Bij deze zeer veel dank. Dit ontkrachtigt meteen de bedreigende brieven.

Roegie
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 jun 2006 13:18

Re: onterecht beslag gelegd

Ongelezen bericht door Roegie »

@schuldhulpverlening
Onjuist...
Zoiets heet conservatoir derdenbeslag. Je kan voorafgaand aan een gerechtelijke procedure beslag laten leggen, middels een verzoek bij de rechtbank. Vrijwel standaard wordt de toestemming op het verzoek door de rechtbank verleend. Wel zal je binnen x-termijn (doorgaans 14 dagen na beslaglegging) de procedure moeten opstarten ten aanzien van het geschil waarvoor beslag is gelegd.

Baklap
Berichten: 9
Lid geworden op: 09 jun 2006 15:22

Re: onterecht beslag gelegd

Ongelezen bericht door Baklap »

schuldhulpverlening je praat uit je nek.

Een bevel tot betaling maakt de deurwaarder op grond van een executoriale titel, zijnde de grosse van een vonnis, akte notaris en diverse andere.

Je hebt een bel gehoord, maar blijkbaar weet je niet waar de klepel hangt.....

seagoing racer2
Berichten: 2122
Lid geworden op: 10 jun 2006 10:40

Re: onterecht beslag gelegd

Ongelezen bericht door seagoing racer2 »

Beste,

een ding begrijp ik niet in je topic. Hoe kan er nu een misverstand ontstaan over wat begin van de maand is. Dat is toch gewoon dag 1. :lol:

gr

LMGRAR
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 jul 2006 17:49

Re: onterecht beslag gelegd

Ongelezen bericht door LMGRAR »

Zo dacht het kantoor er waarschijnlijk ook over.

Gesloten