LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] BEWAAKTE FIETSENSTALLING NS

Reis je vaak met het openbaar vervoer of taxi en heb je hierover een uitgesproken mening? Laat het ons hier weten.
MelH
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mei 2006 09:34

BEWAAKTE FIETSENSTALLING NS

Ongelezen bericht door MelH »

Een keer in de zoveel tijd stal ik mijn fiets in de bewaakte stalling van de NS, op station Hengelo (Ov.) Ik koop dan een dagkaartje. Zoals ook afgelopen week. Tot mijn verbazing kon ik niet met kleingeld betalen, er werd alleen nog chipknip geaccepteerd!
Nu vraag ik mij af, geld is toch een algemeen wettig betaalmiddel, mag dit eigenlijk wel geweigerd worden?
Natuurlijk kwam de NS medewerker met een prachtig verhaal dat dit al heel lang aangekondigd is, echter daar hebben mensen zoals ik die maar af en toe stallen natuurlijk helemaal niets aan!

Wie heeft hier ook problemen mee?

jrn
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 jun 2004 10:47

Re: BEWAAKTE FIETSENSTALLING NS

Ongelezen bericht door jrn »

Ik durf niet zeker te zeggen in hoeverre dit wel/niet mag. Wel weet ik dat steeds meer instellingen/dienstverleners hier tot overgaan. Op veel universiteiten en hogescholen is het bijvoorbeeld ook alleen nog maar mogelijk om met een chippas te betalen in de kantine. Dergelijke maatregelen worden veelal genomen uit veiligheidsoverwegingen. Daarbij is het natuurlijk ook veel gemakkelijker.

Het is iets waar je gewoon aan moet wennen....

Dilbert29
Berichten: 2509
Lid geworden op: 31 mar 2005 15:08

Re: BEWAAKTE FIETSENSTALLING NS

Ongelezen bericht door Dilbert29 »

Ja geld is een wettig betaalmiddel, maar daar kunnen uitzonderingen op gemaakt worden mits die van tevoren aangekondigd worden.

Bij mij op school kun je al heel lang niet meer met contant geld betalen, je betaald met behulp van Chip knip of Schoolpas.

Het wordt inderdaad vaak gedaan uit veiligheidsoverwegingen, om te voorkomen dat er enorme hoeveelheden geld in het pand zijn waardoor je diefstalgevoelig wordt.

Het is stukken makkelijker en je went er heel snel aan.

Arnout
Berichten: 4
Lid geworden op: 03 mei 2006 19:02

Re: BEWAAKTE FIETSENSTALLING NS

Ongelezen bericht door Arnout »

:) Arnhem heeft nu een pracht oplossing voor een fietsenstalling!
Het is een GRATIS fietsenstalling waar 700 (UITSLUITEND!!) fietsen in kunnen geplaatst worden GEHEEL OVERDEKT !!!
Het is een initiatief van de Gemeente Arnhem met de Werkvoorziening Presikhaaf Bedrijven. Elke dag open tot 19.00 uur en op koopavond zelfs tot 22.00 uur !! Ook is deze stalling op Koopzondagen geopend zodat men daar veilig en wel de fiets kan neerzetten.
Voor het gemotoriseerde verkeer wordt een andere (openlucht) stalling gebouwd. (vanwege brandgevaar !)
Een idee misschien voor andere steden in Nederland???

tienepien
Berichten: 880
Lid geworden op: 31 aug 2005 22:23

Re: BEWAAKTE FIETSENSTALLING NS

Ongelezen bericht door tienepien »

Dat is in Apeldoorn in het centrum al jaren zo.

Gesloten