LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Puzzelparty Oplichters

Goede of slechte ervaringen met kansspelen? Geef hier jouw mening.
pride
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2006 07:10

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door pride »

en ja hier nog iemand die er met z'n domme kop is ingetrapt

ik denk dat het bijna een maand terug is dat ze mij belden. inderdaad een afgeschermd nummer en een mevrouw aan de lijn die vertelde dat ik in de laatste ronde zou zitten voor een audi TT.

ik had nog steeds geen geluksbode ontvangen dus ging bij mij eindelijk een belletje rinkelen! ik ben maar eens gaan zoeken op het net en ja daar kwam ik dus dit forum tegen!
ik heb een email adres gevonden en daar een mail naar toe gestuurd. vanmiddag meteen naar de bank om de boel te laten blokkeren, want ik heb hier geen zin in!

natuurlijk hoop ik dat ik die TT straks heb, maar ik denk dat dat ook niet wordt, vast ook zo'n spelletje van die oplichters :!:

:evil: :evil: :evil:

ben kwaad dat mensen zomaar vanalles ongestoord kunnen doen!

groetjes Desiree

Vevina
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2006 14:40

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Vevina »

Hoi!

IK was er dus ook ingestonken.. achteraf snap ik niet hoe ik ooit heb kunnen geloven dat ik zogenaamd ''nog in de race ben voor de Audie TT''

Ongeveer een maand geleden belde ze me op, heel mooi verhaal aan elkaar geluld. Dus ik zei: ja. Ik zou 4,95 betalen voor het eerste puzzelboekje ( alleen de verzendkosten dus ) .
Dit zou ik na 3 weken krijgen opgestuurd. Elk opvolgend boekje zou ik 29,95 voor moeten betalen.
Mocht het na die ene niet bevallen kon ik het altijd stop zetten.
Nou ik heb het boekje gehad deze week. Stelt echt niks bijzonders voor hoor! En er is 4,95 afgeschreven.

Nu was ik op zoek naar het adres om het stop te zetten voordat ik dat vergeet, en kwam op dit forum terecht. Ik schrok ervan!
Maar toch verbaasd het me niet.

Ik heb net gebeld naar klantenservice nummer: 040-23-02-450
Ik zei dat ik niet verder iets wenste te ontvangen na die ene keer,
Het zou stopgezet worden aldes de telefoniste..

Maar is het nog nodig om hun rekening te blokkeren? Ik bedoel als het goed is krijg ik er nu toch geen gezeik mee?

Overigens werd het gedeelte waarin ze mij toestemming vroeg:
'' om eenmalig 4,95 over te schrijven waarnaar elk volgende deel 29.95 kost tot wederopzegging,''
opgenomen. Ze vroeg of ze het mocht opnemen. Ging heel secuur allemaal. Blijkbaar wilde ze gezeik voorkomen omdat ze al slecht in de publiciteit staan?

Maar heeft iemand precies hetzelfde als mij gedaan en toch nog 29,95 afgeschreven gekregen?
Laat het me dan aub weten.

Groetjes

Daviña

Lotte123456
Berichten: 1
Lid geworden op: 24 apr 2006 17:13

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Lotte123456 »

Hallo mensen,

Ja hoor, ze hebben mij ook gebeld. Ik zag dat er 4,95 van mijn rekening is afgehaald. Het gironummer wat is gebruikt is het volgende:
GIRO 272649

Ik benieuwd of er nog meer mensen zijn waarvan ze hetzelfde nummer hebben gebruikt, of dat ik moet oppassen op andere rekeningnummers of gironummers.

Groet,
Lotte

pride
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 apr 2006 07:10

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door pride »

het lijkt mij het beste om alsnog dat nummer te blokkeren, want ergens in deze topic staat dat er toch nog geld werd afgeschreven. ik heb in ieder geval wel dat nummer dat begon met een 4 laten blokkeren bij de bank. het zekere voor het onzekere!

kijk vanavond naar radar om 20:30 komt er een reportage!

groetjes desiree

ps: ik heb de dag nadat ik het mailtje, dat ik geen boekje meer wilde ontvangen, had gestuurd lag het boekje alsnog in de brievenbus. (toeval??) en een dik waardeloos boekje ook nog!

•Marijntjuh•
Berichten: 16
Lid geworden op: 31 okt 2005 18:42

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door •Marijntjuh• »

Ik kreeg een brief dat ik "uit duizenden geselecteerden" de gelukkige was en dat ik 1 PuzzelParty gratis kreeg, ik moest alleen de verzendkosten betalen.
Gelukkig heb ik het niet gedaan, nu ik dit allemaal lees!!

gr.

batavusfool
Berichten: 19
Lid geworden op: 16 jul 2005 09:43

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door batavusfool »

Hoi,

SAM83,heb ik jou toevallig niet aan de telefoon gehad ivm puzzelparty?
Heb totaal 2 medewerksters gesproken en ze beide vriendelijk gesproken. Heb ze aangeraden om eens op google Puzzelparty in te toetsen en op zoeken te drukken.

De laatste die ik sprak was helemaal stil van wat ik haar over het bedrijf waarvoor ze aan het bellen was kon vertellen.

Goed gedaan dat je weg bent gegaan! Hoop dat je snel beter werk vind.

peat
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 mei 2006 11:45

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door peat »

Nou, ik heb dus ongeveer een half jaar geleden ook zo iemand aan de telefoon gehad. Ik kon een mini cooper winnen, dat sla ik natuurlijk niet af. Na het 1e nummer te hebben ontvangen heb ik gelijk gebeld dat ik het abonnement stop wil zetten. De vrouw aan de telefoon zei dat ik uit het bestand was gehaalt en geen puzzelparty meer zou ontvangen. Nu keek ik afgelopen woensdag (3 mei) op mijn bankrekening en zag dat er wederom 4,95 was afgeschreven van mijn rekening. Ik heb toen gelijk opgebeld met de vraag hoe dit kan?! Ik kreeg ten eerste een man aan de telefoon die eerder boos klonk dan dat ie wou helpen en ten tweede: ik moet zelf maar naar mijn bank toe gaan om het bedrag van 4.95 terug te laten storten.
Dit heb ik nog niet gedaan maar ik ga zo snel mogelijk naar de bank en laat het rekening nr blokkeren en het 4.95 terug storten. Als het kan ook van een half jaar geleden.

sanneke36
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2006 21:15

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door sanneke36 »

hallo,
mijn ervaring met gebeld worden door puzzelparty is het zelfde als vele, zoals afgesproken is er (met mijn toestemming) 4,95 afgeschreven van mijn giro. en heb ik ook het (flut) blaadje thuisgestuurd gekregen met brief waarin telefoonnr stond waar ik naar toe moest bellen om te melden dat ik verder geen puzzelboekje wil ontvangen...
na een dag bellen (kreeg steeds een bandje dat de lijn te druk was en het contact verbroken werd) kreeg ik argwaan.
na het zoeken op internet via google werd mijn argwaan bevestigd...
ik las het advies op www.hetspoorbijster.nl dat ik een selectieve blokkade moest aanvragen zodat er niet ongevraagd meer geld van mijn rekening afgeschreven kon worden.
ik heb gelijk de postbank waar ik klant ben het bankrekeningnr van global collect bv laten blokkeren (433776927) de postbank mevrouw wist me te vertellen dat de 4,95 via een giro rekening (272649) is afgeschreven dus ook deze laten blokkeren voor automatische incasso's.

ik heb na dit alles toch nog een poging gedaan om telefonisch contact te zoeken met puzzelparty. en onverwacht kreeg ik toch een mevr aan de telefoon, die me netjes te woord stond bij de afhandeling van alles. ik werd uit hun systeem gehaald. toch kon ik het niet laten om haar te vertellen wat ik op internet allemaal had gelezen en hoeveel mensen er gedupeerd zijn door hun. ze zei dat de soep niet zo heet gegeten word als hij word opgedient... nou ja.. ik heb het er bij gelaten. als het goed is, ben ik uit hun bestand.. en loopt alles met een sisser af voor mij.

ik heb voor de zekerheid ook nog schriftelijk een brief gestuurd dat ik verder geen prijs stelt op het blad. en heb me voorgenomen om wel regelmatig te checken of er geen onduidelijke bedragen van mijn giro word afgehaald...want bij de postbank hebben ze me verteld dat ik dit dan zonder problemen terug kon laten storten.




echter word ik vandaag tot mijn grote verbazing gebeld op een precies dezelfde wijze... niet voor het winnen van een audi TT maar ik was de gelukkige die in de laatste ronde zit voor het winnen van een luxe beauty arragement!! en de aanbieding gold niet voor een stom puzzelboekje maar een afslank product!! ook dit zou gratis worden toegestuurd met alleen de betaling van de verzendkosten van 4,95.. als ik na het gebruik van het proefpakket (wil niet eens denken wat een schadelijke troep het zal zijn..) geen verdere toezending meer wilde hoefde ik alleen maar een telefoontje te plegen... ik heb de dame vriendelijk bedankt, maar gezegd dat ik geen behoefte had in afslankproducten.. en toen gezegd dat dit verdacht veel leek op het puzzelparty verhaal... ze ging er niet op in en bedankte me voor mijn tijd


dus.. wees gewaarschuwd! het enige wat er van af zal slanken is je betaalrekening!

ik ben nu wel benieuwd wat de volgende aanbieding zal worden.. kookboeken? hondenbrokken? gebakken lucht??

dag allemaal.

Sneeuwwitje
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 mei 2006 11:45

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Sneeuwwitje »

De puzzelparty stuur mij een brief, waarin ik met mijn postcode en TV-wincode een prijs kan winnen. Een Sony lcd breedbeeld tv nog wel.
Als ik op de achterkant de kleine lettertjes lees, lees ik ondere andere dit;

.......De combinatie van geboortedatum + maand van invoer van de inzending het unieke geluksnummer is.....

Dat is dus iets anders als voorop de brief word gesuggereerd. Op de tv-wincode is mijn geboortedatum niet terug te vinden en over de postcode staat niets vermeld op de achterkant.
Verder staat er;

....Het winnende geluksnummer is getrokken door een gerechtsdeurwaarder....

Volgens mij is een gerechtdeurwaarder daar niet tot bevoegd. Ze hadden dan net zo goed de postbode kunnen vragen een geluksnummer te trekken ( die overigens niemand heeft)
Volgens mij behoort een Notaris dit te doen...

Kijk uit voor de Puzzelparty.
Gelukkig hou ik niet van puzzelen dus heb ik geen abbonement.

Dilek
Berichten: 1
Lid geworden op: 29 mei 2006 11:05

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Dilek »

Hallo,

ook ik heb het zelfde probleem. Ik zou maar eenmalig een bedrag van 4,95 Euro betalen. En voor de rest niks.
Maar bij mij is er ook een bedrag van 29,95 Euro afgeschreven. Ik ga vandaag naar de bank om het te incasseren en er een blokkade op te zetten.
Het telefoonnummer waar ze op te bereiken zijn :? zijn ze dus niet!
Ik heb mijn naam en telefoonnummer achtergelaten, ben benieuwd of ze terugbellen.

Groet

Xandra
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2006 08:19

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Xandra »

Zelfs ik ben er in getuimd.
Het bedrijf heet Global Collect bv.
Voor €4,95 zou ik een tijdschrift krijgen. En eind april zou ik ook in de eind ronde zitten om een mini cooper te winnen. Binnen 10 dagen zou ik terug gebeld worden. Nooit gebeurd.

Twee dagen geleden is er € 4,95 afgeschreven van mijn rekening.
Ben eerst even gaan googelen en kwam bij radar terecht.
Gelukkig ben ik er snel achter. De postbank blokkeerd hun nummer (433776927) en haalt mijn geld terug.

Bedankt voor de waarschuwing allemaal

Groetjes Xandra

Jannie85
Berichten: 3
Lid geworden op: 08 jun 2006 22:35

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Jannie85 »

Zelf werk ik ook bij een callcenter
En heb zelf ook puzzelparty gebeld
Ik wist niet dat het zo erg gesteld was met die puzzelparty
Wij bellen dat gewoon via een callcenter
En weten verder dus ook helemaal geen **** af van wat het allemaal inhoud..
Ik dacht vanavod ik zal is kijken of ik er iets over kan vinden op internet..
Naja.. genoeg dus.. :shock:

Het is dus inderdaad zo dat je het blad gratis krijgt
Je betaald dan wel de verzendkosten van 4,95
Vervolgens vragen ze om je banknummer en die word vervolgens in een opname nog een keer herhaald met de rest van je gegevens..
Als je heb blad nog een keer wil ontvangen hoef je niet te bellen..
Ook als je dus vergeet te bellen word gewoon die 29,95 van je rekening afgeschreven..
Ik hoorde wel dat dat telefoonnummer 040- nog wat is aangepast
Omdat ze zoveel klachten kregen dus (LOGISCH!)
Het telfoonnummer staat vermeld in de welkomsbrief en ik het blad zelf..
Na ontvangst zou je dus kunnen doorgeven dat je het bij deze 1e keer wilt houden..
Zo te lezen is dat dus allemaal niet zo makkelijk..

Op zich kunnen wij callcenter bellers er niks aan doen
Wij weten er zelf net zoveel over als jullie
Het callcenter gaan een deal aan met het product..
Wij krijgen een blaadje met de tekst wta je moet vertellen
En achtergrondinformatie? daar hebben we nog nooit van gehoord..

Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben
Als jullie eventueel nog vragen hebben hoor ik dat graag..

j.koole
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2006 19:46

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door j.koole »

Hallo allemaal!
Ook ik ben besodemieterd door die gladde jongens van puzzelparty.
Tot twee keer toe een introductie nummer ontvangen van €4.95
Na de eerste direct gebeld dat ik geen interresse had!?
Ik kreeg een bandje dat het geld terug gestort zou worden, nooit meer wat van gezien, die vuile.....
Vorige week weer 1 (de derde )ontvangen en ik zag dat er € 29.95 van mijn bankrekening gehaald was.GRRR!!
Bijna € 30,- voor zo'n flut blaadje???
Direct de bank gebeld om dit bedrag terug te laten boeken wat dus mogelijk was en gelijk mijn banknummer laten blokkeren voor die gasten, zodat zij er geen geld meer af kunnen halen.
Dit was allemaal met een telefoontje geregeld.
Ben benieuwd hoe die gasten gaan reageren, ik hoop dat ze mij eens bellen.
Ik hoop dat jullie hier wat aan hebben.
Met vriendelijke groet,

JK

jesper1234
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 jun 2006 21:01

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jesper1234 »

ze hebben mij ook gebeld. net nadat ik in het gladde praatje ben getrapt las ik de berichten en ik baal gigantisch.

kan iemand hun banknummer misschien neerzetten want dan kan ik hem blokkeren en dan benik er ( hopelijk vanaf)

Xandra
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2006 08:19

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Xandra »

Hoi Jasper,

Hun banknummer is 433776927.

Succes

danit
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 jun 2006 23:13

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door danit »

gelukkig dat jullie hier waarschuwingen heb geplaatst,ben net gebeld doorpuzzel party,ik maakte kans op een minicooper,en zat in de laatste ronde,en kon nu eenmalig proef gebruik maken van hun tijdschrift voor een eenmalige bedrag van 4,95 euro,ik zei dat ik er ff over wou nadenken,dus heb ff via google naar dit bedrijf gezocht,en ze zal me vrijdag terug bellen,ik zal zeggen : nee dankje ik lees weinig soeps over jullie mafketels

jwassink1
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 jun 2006 11:53

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door jwassink1 »

hallo,

ik zag allemaal dingen over global collect nu ga ik me heel erg zorgen maken aangezien ons gezin 2 maal met dit bevdrijf in zee is gegaan!

mijn moder is een keer gebelt dat ze nog in de finale of wat dan ook zat voor een auto namens puzzelparty, heeft toen een aanbieding gehad voor 4,95 puzzelparty te kopen om nog meer kans op geweldige prijzen te maken de standaart onzin dus mijn moeder is hiermee akkoord gegaan maar nog steeds niets van hun vernomen.

ik zelf zag op internet een aanbieding voor star bright ofzo witte tanden op alles gratis.nl ik dacht nou dat wil ik wel hebben gratis witte tanden!
toen stond er je betaalt alleen de verzendkosten.
ik dacht voor die 4,95 kan k dat wel doen zonder aankoop verplichtingen.

zie ik net bij mijn bank dat het berdrag er al af is een poos maar tot nu toe nog niets ontvangen..
krijg daar me twijfels al bij toen ik zag dat dit om global collect ging
en ik me herinner die mij ook gebelt hebben over puzzelparty.. dit heb ik niet gedaan om dat me moeder het al had gedaan 1 huishouden met 2 boekjes is overbodig!

maar goed ik zoeken op internet global collect slaat toe stond er 1 of ander oplichters bedrijfje dus maak me zorgen wat te doen nu geld terug halen en me moeder waarschuwen??

of het allemaal rustig afwachten erg vervelend maak me ook zorgen om rekeningen die nog kunnen volgen...!!

Groetjes José!

Xandra
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2006 08:19

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Xandra »

jwassink1,
Bel met de bank. De bank haalt je geld terug en zorgt ervoor dat global collect geen geld meer af kan schrijven.
Als je langer wacht wordt er weer geld afgeschreven, lees maar in eerdere berichten van verschillende mensen hierboven.

Succes,

groetjes Xandra

NienWK
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2006 14:09

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door NienWK »

Top dat zo'n forum als dit bestaat!
Een aantal weken geleden alweer werd ik ook gebeld, en stomstomstom ik ben er ook ingetrapt. Prima, eenmalig 5 euries. Twee weken later kreeg ik een brief, waarin stond dat ik iets moest doen, weet zo even niet meer wat, om dat puzzelblad te ontvangen. Dus ik denk, weet je laat lekker zitten, dus hop brief weg en niet meer bij stilgestaan, dacht daar ben ik weer vanaf.
Mooi niet, kijk gister op mn rekening, Global Collect BV Puzzelparty heeft die 5 euries afgeschreven, moest gewoon denken wat het ook maar weer was. Ik intikken op google, kom ik hier, tof, dus heb direct mn bank gebeld en komt helemaal goed. Omdat ik wel toestemming had gegeven, doordat ze een opname maken, heb ik bij de bank vermeld dat ik niet akkoord ga en krijg ik ff wat formulieren zodat ze de rekeningnummers blokkeren.

INDERDAAD: REKENINGSNUMMERS, want ik las weer ergens anders dat ze kennelijk meerdere hebben.

Dit zijn ze:

433776927 EN P000272649


Stelletje malloten daar, get a life. :evil:
Succes allen, en bedankt voor diegenen die hebben gewaarschuwd hiervoor!

Groet, Nienke

Rita Maria
Berichten: 1
Lid geworden op: 15 jun 2006 23:29

Re: Puzzelparty Oplichters

Ongelezen bericht door Rita Maria »

ook ik ben erin gestonken, paar keer een brief gestuurd , op het laatst een aangetekende , niets van gehoord.
Ze haalden ineens 29,95 van mijn rekening, morgen ga ik direct naar de bank om mijn banknummer te laten blokkeren voor die lui.
ik baal als een stekker dat ik erin gestonken ben

Gesloten