LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Door OXXIO onterecht bij BKR geregistreerd

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
Roelof100
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 jun 2006 15:57

Door OXXIO onterecht bij BKR geregistreerd

Ongelezen bericht door Roelof100 »

vorige week werd mijn aanvraag voor een mobiel-telefoonabonnement afgewezen. Bij de standaard risico-analyse die bij zo'n aanvraag wordt uitgevoerd werd een negatief advies over mij verkregen en de aanvraag werd afgewezen zo kreeg ik in een schrijven van Telfort medegedeeld.

Huh...., onmogelijk, foutje zeker was mijn eerste reactie. Wij hebben geen schulden, hebben geen foute postcode en zijn (nog) niet crimineel.

Maar wat is het geval. Twee en half jaar geleden zijn wij verhuisd. Onze electriciteit betrokken wij van Durion (inmiddels OXXIO). Het heeft tot eind vorig jaar geduurd voordat wij, na inschakeling van de Dte een eindafrekening van OXXIO hebben gehad. Daarmee leek de kous af.

Maar enkele weken terug werd er plotseling weer een bedrag, 19.80 Euro, van onze rekening naar OXXIO afgeschreven.
Ik heb dit bedrag zelf meteen weer teruggeboekt en OXXIO gebeld. OXXIO bevestigde dat het om een foutieve rekening ging, de rekening ging over een periode NA mijn eindafrekening en NADAT het contract
beëindigd was en ik zou hiervan schriftelijk een bevestiging krijgen.

Maar i.p.v. die schriftelijke bevestiging kreeg ik vorige week zaterdag een schrijven van incasso-bureau Intrum Justitia. Ik zou na herhaalde aanmaningen nog steeds de rekening van OXXIO van 19.80 Euro niet betaalt hebben. OXXIO had de vordering overgedragen aan het incasso-bureau en of ik alsnog maar wil betalen. Het bedrag was met incassokosten verhoogd tot ruim 80 Euro.

In eerste instantie was ik niet van plan om hierop te reageren totdat ik de link legde met de gewijgerde telefoonabonnementsaanvraag. En bij navraag bij OXXIO blijkt inderdaad dat zij mij vanwege hun "vordering" mij bij de BKR hebben geregistreerd!

Ik heb metéén een brief geschreven naar OXXIO en naar Intrum Justitia waarin ik hun aansprakelijk stel voor alle schade die uit deze aktie voortvloeit. Maar het is te gek voor woorden dat dit zo maar kan.

wicher
Berichten: 556
Lid geworden op: 13 mar 2006 23:28

Re: Door OXXIO onterecht bij BKR geregistreerd

Ongelezen bericht door wicher »

Van die reactie van offshore kan ik geen chocola maken.
Maar effe serieus: ik dacht dat er tussen de energiebedrijven, woningbouwverenigingen en het BKR een akkoord was om pas vanaf volgend jaar dit soort registraties bij het BKR mogelijk te maken.
Het lijkt me dan ook heel sterk dat dat nu al gebeurd is!
In jouw geval zou ik contact opnemen met het BKR en vragen of deze procedure soms al vervroegd is ingevoerd.
Indien ja, dan lijkt me dat je hierover de publiciteit zou kunnen zoeken (Consumenetenbond, Radar, De Leugen, etc.)

JustMe
Berichten: 43
Lid geworden op: 12 mar 2005 15:57

Re: Door OXXIO onterecht bij BKR geregistreerd

Ongelezen bericht door JustMe »

ook energiebedrijven checken schulden van klanten bij andere leveranciers en ook landelijke registratiemiddelen. Niet alle energiebedrijven doen hier al aan mee, maar zijn hard op weg om dit mogelijk te maken. Zo gaan ze een check doen bij Experian, en via CCP. CCP is een systeem tussen alle grote energiebedrijven waarbij ze een controle doen of een klant niet een lopend contract heeft bij een andere leverancier. Indien dit wel het geval is gaat de nieuwe leverancier de klant niet overnemen. Aan dit systeem is nu ook toegevoegd een schuldcontrole, wanneer een klant een schuld heeft van 250 euro die langer dan 6 weken open staat dan mag de leverancier u niet weigeren maar wel een borg vragen. Ook oxxio gaat op korte termijn met dit systeem werken, nuon eneco essent en nog enkelen doen dit al

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Door OXXIO onterecht bij BKR geregistreerd

Ongelezen bericht door Laurent »

Toch maar niet naar Oxxio overstappen, zijn er ook tevreden klanten ==

kritisch consument
Berichten: 143
Lid geworden op: 03 okt 2005 08:57

Re: Door OXXIO onterecht bij BKR geregistreerd

Ongelezen bericht door kritisch consument »

He offshore,

Het is niet de bedoeling dat je de inhoud van je medicijnkastje hier noteert, maar dat je een normale reaktie geeft op dit forum. Zijn ze daar bij Oxxio trouwens wel lekker bezig ? Een BKR-aantekening geven voor een bedrag van nog geen 2 tientjes ?? Blokkeer je rekening maar voor verdere afschrijvingen van Oxxio, want ze geven gratis stroom weg, dat geld moet ergens vandaan komen ! Dat komt van hun bestaande klanten vandaan die worden ge :oops: :oops: .....

F1908
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2006 18:24

Re: Door OXXIO onterecht bij BKR geregistreerd

Ongelezen bericht door F1908 »

is een grote bende daar berekening tegen verkeerde tarieven, dubbel incasseren. aanmaningen sturen terwijl ze een machtiging hebben.

gratis tip niet overstappen.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Door OXXIO onterecht bij BKR geregistreerd

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Je zou maar net een hypotheek moeten afsluiten om er achter te komen dat je dankzij OXXIO een negatieve BKR registratie hebt. De schade kan dan in de tienduizenden euro's lopen of nog meer! Hypotheekverstrekkers worden in dit soort gevallen kopschuw en dan wordt het zwoegen en zweten om een hypotheek te krijgen die dan niet tegen de meest gunstige voorwaarden / rente afgesloten kan worden.

Je kan bij BKR je gegevens opvragen als ik me niet vergis en correcties aan laten brengen. In elk geval een schadeclaim indienen bij www.sgc.nl
Laatst gewijzigd door Bob Schurkjens op 01 jul 2006 17:25, 1 keer totaal gewijzigd.

robbieS
Berichten: 21
Lid geworden op: 01 apr 2006 05:48

Re: Door OXXIO onterecht bij BKR geregistreerd

Ongelezen bericht door robbieS »

Je wordt toch niet goed van al die verhalen waar iemand door zijn eigen onschuld de dupe wordt van dit tuig.
UPC is wel de lijder in deze mafia van rekeningplunderaars als ik het om me heen allemaal hoor.
Maar ook de anderen kunnen er wat van.

Waar ik steeds zo van opkijk is dat we het in Nederland maar allemaal over ons heen laten komen en steeds genoegen nemen met hun antwoorden: " HET STAAT ZO IN ONS SYSTEEM"

Dat woord SYSTEEM lijkt wel een soort van crimineel waar zij ook niets aan kunnen doen als die weer eens toegeslagen heeft..

Ik weet dat het een bijna onmogelijke opgave is, maar ik ben bezig om een website op te richten met een hele daadkrachtige en pakkende titel waar ik de Nederlanders mee wakker probeer te schudden.

Om de heersende gelatenheid eens groots aan te gaan pakken. Krachtens mijn formuleringen heb ik al verschillende malen items onder de aandacht weten te brengen zoals op tv, kranten.
Ik ga nu alles op alles zetten om de landelijke pers ervan te overtuigen dat wij eisen dat er echt iets moet gaan gebeuren.

We moeten een keer massaal de straat op om ons niet langer door allerlei instanties uit te laten buiten.
Ook na jaren bijna geen loonsverhoging te hebben gehad vliegen de prijzen maar steeds verder omhoog, en wij makke Nederlanders dokken maar. en knikken met zijn allen JA.
We zijn door na de invoer van de euro zo verkracht dat we blijkbaar lamgeslagen zijn en maar toekijken met zo nu en dan wat reacties op forums.

Gesloten