LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] OPLICHTING bij DEBITEL

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Karolien
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2006 19:29

OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door Karolien »

Een advies voor iedereen, ga NOOIT met Debitel in zee. Hieronder mijn verslag over hun praktijken, hoe ze klanten langer aan zich kunnen binden die hun abonnement op willen zeggen.

10 mei heb ik een opzegbrief verstuurd voor 2 abonnementen die in juni aflopen. Een week later nog een opzegbrief verstuurd (ik heb 3 abonnementen bij hun lopen). Tot op heden geen ontvangstbevestiging ontvangen, dus begin deze maand belde ik naar de klantenservice. Uur in de wacht gestaan, niet geholpen. Andere toets in het keuzemenu gekozen (voor factuurvragen) gekozen. Vervolgens krijg ik te horen dat particulieren moeten blijven hangen. Daarna krijg ik te horen "u heeft geen keuze gemaakt”, oftewel dit betaalde telefoonnummer werkt niet naar behoren. Inmiddels aardig door het beltegoed heen heb ik via de site een klacht ingedient.
Over het feit dat je niemand aan de lijn krijgt, het keuzemenu niet werkt, er nergens op de site een adres incl afdeling voor opzegging staat, een vraag over voicemail, en de vraag wat er met mijn opzegbrieven is gebeurd. Het antwoord dat ik kreeg was dat het vervelend was dat ik niemand aan de lijn kreeg, dat er wel een adres op de site staat (maar niet voor opzeggingen) en dat mijn brieven niet zijn aangekomen.

Hier heb ik via de mail op gereageerd met de vraag hoe eea nu opgelost moet worden, aangezien ik niet van plan ben mijn abonnement 3 maanden (= opzegtermijn) langer te laten doorlopen omdat zij mijn brieven niet verwerken, of zoals zij het zeggen niet ontvangen. Hier kreeg ik geen reactie op, alleen dat ik nogmaals brieven moet versturen (aangetekend kan ook, met uiteraard nog meer kosten voor mij), en dat na ontvangst de abonnementen 3 maanden door gaan lopen.

Het feit dat ik geen fatsoenlijke reactie krijg op mijn vragen en opmerkingen heeft ertoe geleid dat ik iedereen af ga raden met dit bedrijf in zee te gaan. Het gaat er bij mij niet in dat er 2 brieven, verstuurd op verschillende data, naar het juiste adres, niet aankomen. En tot mijn grote verbazing sprak ik vandaag iemand die ook vorige maand een opzegbrief heeft verstuurd naar Debitel, en die na een telefoontje gepleegd te hebben ook te horen kreeg dat de brief niet was aangekomen en werd afgesnauwd dat ze maar nog een brief moet versturen, en dat het abonnement ook pas na 3 maanden (na ontvangst en verwerking) wordt stopgezet. En tot die tijd moeten wij dus door blijven betalen en maar nabellen of het nu wel ontvangen is, ook weer naar het betaalde nummer.

Groeten
Karolien

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door ?? »

Vervelend allemaal, maar het is vrij algemeen bekend dat het uitermate verstandig (understatement) is om een opzegbrief aangetekend te versturen. Nu heb je geen bewijs dat de brieven zijn verzonden.

Daarnaast is het raadzaam om twee weken na het versturen van een brief te bellen.

Overigens is oplichting een hele zware term.

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Via Google gevonden:

Debitel Nederland BV

Adres:
Wegalaan 60
2132 JC HOOFDDORP
Nederland



Dat 0900-nummer kost vanaf een vaste lijn 1 ct per minuut.
Probeer dus via een kennis of zo te bellen.
Scheelt je een hoop poen.

Succes, Lieske

Karolien
Berichten: 2
Lid geworden op: 09 jun 2006 19:29

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door Karolien »

Voor ?? : Wat betreft het aangetekend versturen, ik heb al zeker 6 jaar mobiele abonnementen, 2 per jaar, soms meer, en heb dus in de loop der tijd zeker 12 opzegbrieven verstuurd, nooit aangetekend en altijd aangekomen. Vreemd dat alleen Debitel problemen geeft.
En wat betreft de term oplichting, zie de van Dale:

op·lich·te·rij (de ~ (v.))
1 bedrog waarbij men iem. geld of goed afhandig weet te maken

Nou, dit gebeurd dus ook middels de automatische incasso voor de maanden waar je normaal gesproken niet voor zou betalen als ze maar hun werk zouden doen, hun post verwerken.

Voor Lieske: Dank je voor het zoeken, maar het adres is niet het juiste. Volgens de klantenservice moest de brief naar een postbusadres.
Ik kan altijd wel via iemand anders via vaste lijn proberen te bellen, maar het gaat mij meer om het principe, kost mij ook weer tijd en moeite omdat zo'n bedrijf niet functioneert... Maar toch bedankt voor de tip!

Loui
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jun 2006 22:26

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door Loui »

Debitel, zucht......ik heb precies hetzelfde probleem met debitel. Bijna 3 weken geleden een opzegbrief gestuurd en vandaag maar eens gebelt of ze deze hebben ontvangen, het antwoord was nee, stuur nog maar een kopietje op. Ik heb al jaren abonnementen afgesloten bij diverse providers en nog nooit problemen gehad met opzegbrieven. Zo hebben T-Mobile en Vodafone mij binnen een zeer korte tijd een bevestiging gestuurd, wat bij debitel dus niet het geval is. Erg vervelend en bijzonder apart dat dit bij meerdere personen gebeurd.

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door ?? »

Je kunt deze klachten over iedere provider terugvinden, al was het alleen maar omdat post regelmatig daadwerkelijk niet (op tijd) aankomt. Ik heb ook wel eens brieven verzonden die nooit zijn aangekomen - naar een andere provider overigens.

@Karolien: Het is een goede gewoonte om opzegbrieven aangetekend op te sturen. Dat het bij jou tot nu toe goed is gegaan is mooi, maar je kunt debitel nu niets maken. Je hebt immers geen enkel bewijs dat je de brief hebt verzonden. En dat ´ie naar het juiste adres is gegaan (daar gaat het vaak overigens ook fout). Dan kun je helemaal los gaan en allerhande dingen roepen op een forum, maar je kunt ook simpelweg de conclusie trekken dat het advies om opzegbrieven aangetekend te versturen correct is en verder met je voeten stemmen: nooit meer terug naar debitel.

Je beschuldigingen van oplichting zijn, mede door het totale gebrek aan bewijs, te lachwekkend voor woorden.

Herbie59
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 okt 2006 11:52

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door Herbie59 »

Debitel...zeg maar gerust DebiHell...

In januari zeg ik mijn abo op per 01-08, geheel volgens contract,
Ik krijg pas na herhaaldelijk aandringen en een nieuwe brief een bevestiging van de opzegging, hierin staat héél duidelijk dat ik per 01-08 zal worden afgesloten...
Echter, het abo loopt momenteel nog steeds (13 Okt) en inmiddels hebben ze al 3 keer het maandbedrag van 17,50 afgeboekt...
Intussen heb ik al talloze keren gebeld en geschreven, maar krijg steeds weer smoezen te horen.
Men beweert nooit een opzegbrief van mij ontvangen te hebben...(hoezo sturen ze me dan een bevestiging ???)
Enne die bevestiging? "Tja meneer, u kunt wel zeggen dat u die in bezit heeft, maar hoe weten wij of dat waar is..." (tot zover een inzicht in hun administratie en dossiers...)
Dus een kopietje faxen...2 weken later: nog steeds geen actie, weer bellen en de fax is óók "nooit aangekomen..."
Dus opnieuw faxen... (ik heb overigens verzendrapporten in mijn bezit, maar "die zijn geen bewijs, meneer...")
Inmiddels het eerste lichtpuntje, twee dagen geleden ontving ik een brief waarin men mij toezegt de teveel betaalde rekeningen te crediteren, echter men specificeert een bedrag van 40 euro en een paar centen???
terwijl ik toch zeker 3 x 17,50 = 52,50 betaald heb (n.b. voor een abo dat al op 01-08 afgesloten had moeten zijn...)
De fout is snel ontdekt, men heeft maar tot 09 okt. gerekent i.p.v. 31 okt...
Bij de klantenservice zegt men mij voor de zoveelste keer toe "alles keurig in orde te maken"...
Nou, ik geloof er geen biet meer van, het abo loopt namelijk nog steeds...

Conclusie; DebiHell negeert opzeggingen in de hoop dat ze met minder weerbare klanten te maken hebben die braaf blijven doorbetalen... DebiHell wurgt haar klanten en ik vind het héél spijtig dat hier nauwelijks wat aan te doen valt...
Indien de klant zijn rekening niet snel genoeg betaald moet je eens zien hoe rap ze in actie komen en wat ze allemaal uit de kast halen...
Ik ben in ieder geval dermate teleurgesteld dat ik NOOIT meer klant van hun wil zijn...

MeneerMuis
Berichten: 6
Lid geworden op: 19 mar 2006 20:16

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door MeneerMuis »

Wat ik nog erger vind is dat ze altijd van die standaard mailtjes versturen!

Ze huren studenten in die alleen copy/paste moeten doen. En dat terwijl ik gewoon een normaal simpel verklarend antwoord van hun wil hebben.

Ik zit nu nog een jaar aan me abonnement vast, zal het moeten betalen (alle betalingen zullen via een incassobureau lopen, die ik maandelijks aflos met €10, puur om Debitel irritatie te bezorgen).

Klachtenbrief opgestuurd naar Hoofdkantoor van Debitel, nooit een reactie ontvangen.

Als er iemand nog leuke tips heeft om Debitel flink te irriteren hoor ik het graag.

Erg kinderachtig, ik weet het, maar helaas zit ik aan me abonnement vast, dus doe ik graag iets 'vriendelijks' terug.

Debitel kent totaal geen service, en van mij mogen ze diep in de stront zakken, vieze oplichters.

Smartguy
Berichten: 24
Lid geworden op: 16 aug 2006 12:38

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door Smartguy »

Vodafone is geen haar beter kan ik uit eigen ervaring melden. Als je eenmaal klant bent wordt je alleen maar als melkkoe gezien. Een gerechtvaardigde klacht wordt met een standaard copy paste berichtje afgewikkeld en alleen na heel lang wachten. Service, coulance en klantvriendelijkheid nul komma niks. Het enige wat je kunt doen om je punt duidelijk te maken is opzeggen (en dat waren in ons geval toch heel wat nummers tegelijk). En dan maar hopen dat die ander beter is, wat wellicht niet het geval is. En zie zo, de caroussel van de opzeggers. Een komen en gaan voor de providers, maar ze blijven gewoon verdienen. En niet misselijk ook, kijk maar eens naar de resultaten van Vodafone Nederland. De winst na belastingen en relateer die maar eens aan de omzet. Niet slecht he?

??
Berichten: 768
Lid geworden op: 22 jun 2005 12:18

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door ?? »

@MeneerMuis: hou er wel rekening mee dat je wordt afgesloten en op een zwarte lijst komt als je via een incassobureau gaat betalen.

superwoman1969
Berichten: 29
Lid geworden op: 01 feb 2006 11:30

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door superwoman1969 »

Naast al jaren heel erg tevreden te zijn over oarnge heb ik hetzelfde ervaren bij Debitel, voor mij nooit meer Debitel !!!

Ik blijf fijn bij Orange opzeggingen geen probleem beltegoed over geen probleem goed bereik was met dibitel ook nog wel eens mis

Rolandroland

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Bel allen naar 0800DEBITEL oftewel 08003324835! En stuur een brief met baksteen naar Debitel Nederland BV Antwoordnummer 312 2130 VB Hoofddorp + je opzegging wedden dat ze snel reageren?!

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door agro »

Het "normale" telefoonnummer van debitel is:

023-5545455

aan antwoordnummer sturen is gratis:

Debitel
Antwoordnummer 312
2130 VB Hoofddorp

gratis tel nr. debitel:
0800-3324835 (is alleen voor filiaalhouders)

succes toegewenst.
Laatst gewijzigd door agro op 23 mei 2007 13:59, 1 keer totaal gewijzigd.

Rolandroland

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Dat normale nummer is buiten gebruik gesteld.

agro
Berichten: 1989
Lid geworden op: 05 mar 2004 15:52

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door agro »

Dat normale nummer is buiten gebruik gesteld.
Zojuist het "normale" 023-5545455
nummer gebeld, er werd opgenomen met Debitel receptie.

Rolandroland

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door Rolandroland »

023 5545545 was het nummer dat buiten gebruik was gesteld, foutje!

MaffeDarkie
Berichten: 142
Lid geworden op: 06 mei 2007 04:02

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door MaffeDarkie »

Wat ik niet helemaal begrijp is waarom mensen er 100% zeker van zijn dat - wanneer opzegbrieven in het verleden goed bezorgd en aangekomen is, dit in de toekomst ook geldt.

Wat ik ook niet begrijp is waarom mensen wel bereid zijn langer te blijven door te betalen voor hun abonnementen en geen geld over hebben voor een aangetekende brief met bevestiging handtekening. Een abonnement kost meestal € 10,00 of meer, een aangetekende brief met bevestiging handtekening ca € 7,50.

Probeer nu maar je gelijk te halen dat je opgezegd hebt, aan de hand van de aangetekende brief met bevestiging handtekening is dit mogelijk en kun je tenminste je onterecht betaalde abonnementsgeld terug halen. Nu is het maar hopen dat het bedrijf coulant genoeg is en je contract als nog wilt ontbinden.

Als het even tegen zit voor je, zul je nog één jaar met 3 abonnementen blijven zitten. En dat alleen om te voorkomen dat je niets aangetekend hoeft te versturen omdat het in het verleden altijd goed ging?!

Ik stuur altijd liever alles aangetekend dan dat ik bezuinig en nog eens jaren ergens aan vast zit. Misschien leef ik dan wel onder het mom van 'Beter voorkomen dan genezen' maar dit heeft mij altijd een juiste beëindiging contract opgeleverd.

Rolandroland

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door Rolandroland »

Ik zeg gelijk wanneer ik een abo heb genomen op (dus bij aanmelding gelijk een afmelding....). Mocht daar in een redelijke termijn geen reactie op komen dan stuur ik een herrinering. Komt daar wederom geen reactie op dan bel ik als het een normale nummer is. Zo niet dan ga ik op www.antwoordnummer.nl zoeken naar het gratis post adres. Daar stuur ik de 3e herrinnering. Als daar weer geen reactie op komt dan geef ik aan dat ik binnenkort als men niet voor 14 dagen reageerd een baksteen er aan komt en dat het per zending hun 15 euro gaat kosten. Mocht er geen antwoordnummer zijn dan zoek ik hun 0800 nummer op. Bij Scarlet heb ik zovaak gebeld dat ze gek van mij werden en uiteindelijk het verschuldigde bedrag betaalden waar ik gewoon recht op had. De wettelijke rente van 6% heb ik nooit terug gekregen van Scarlet helaas.

Fully
Berichten: 44
Lid geworden op: 09 sep 2005 23:55

Re: OPLICHTING bij DEBITEL

Ongelezen bericht door Fully »

je kunt ook te ver doorschieten
zoals maffedarkie aangaf: een aangetekende brief met handtekening is voldoende bewijs om je gelijk te halen.
is meestal ook in de algemene voorwaarden terug te vinden.
ik zou toch echt kiezen voor eenmalig 7,50 en desnoods een faxje met de handtekening dan keer op keer erachteraan te moeten rennen om de zaken rond te krijgen wat veel tijd en daarmee veel meer geld kost (zowel voor mij als voor het betreffende bedrijf)

Gesloten