LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Casema Klantsysteem: de afrekening

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.

Hoe groot was jouw schuld bij Casema?

Bij mij werkt de incasso normaal (weet je het zeker?)
2
33%
Minder dan 100 euro
0
Geen stemmen
100 - 200 euro
0
Geen stemmen
200 - 300 euro
1
17%
300 - 500 euro
2
33%
500 - 1000 euro
1
17%
meer dan 1000 euro
0
Geen stemmen

Totaal aantal stemmen: 6

rvw

Casema Klantsysteem: de afrekening

Ongelezen bericht door rvw »

Ik ontving gisteren van Casema drie facturen voor in totaal bijna 600 euro, voor niet geincasseerde abonnementsgelden. Door hun nieuwe klantsysteem - dat niet goed werkte en wat al sinds september kinderziekten heeft - werden de automatische incasso's niet uitgevoerd.

Ik ga meteen m'n abonnementen voor internet en tv opzeggen, en alle incasso's blokkeren. Ik zie dit als een wanprestatie, ook vanwege het gebrek aan communicatie over een probleem dat dus al sinds september of eerder speelt. Op grond van wanprestatie denk ik recht te hebben op contractbreuk. Ik ben benieuwd, heb Coax.nl al gemaild hierover. Gelukkig zijn er nu ook alternatieven voor tv. Ik was overigens gedurende vijf jaar een tevreden klant (af en toe een probleem, maar nooit heel erg).

Voor een deel kan ik mezelf verwijten dat ik m'n administratie niet goed genoeg heb bijgehouden, maar ik blijf het een schandalige situatie vinden. Gelukkig ben ik in staat dit bedrag op te hoesten, maar er zijn vast genoeg mensen die dit niet kunnen, en voor wie een paar honderd euro echt een probleem is.

Wigo

Re: Casema Klantsysteem: de afrekening

Ongelezen bericht door Wigo »

Het is inderdaad een grote bende bij CASEMA. het product is goed maar als er iets is en je hebt de service van CASEMA nodig wordt het een ander verhaal. Ik had dig.tel. aangevraagd. Zou 1-8-05 het modem gebracht worden. Zijn ze op een ander adres geweest met zelfde huisnr en PC (andere letters). 1-8-05 was geloof ik op een maandag dus dat kan gebeuren. Heeft dus4,5 maand geduurt voordat ze het in orde hadden maar wel de kosten bij mij afboeken. De terugbetaling moet nu nog deels plaatsvinden. 9 maanden later. En ik maar bellen en reageren op de service site die ze hebben. maar er gebeurt niks. Nieuw systeem zeggen ze al 9 maanden. En iedere medewerker die je na lang wachten aan de lijn krijgt zegt dat het snel in orde gemaakt wordt. Dat zeggen ze nu vanaf november -05. 2 vrije middagen zitten wachten op een monteur die niet kwam. tientalle euro's aan telefoonkosten en dan een vergoeding aanbieden van 49,95 euries. Lekker hoor.

Lieske1958

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Ik heb 't net even via Postbank.nl gecontroleerd.
Er wordt iedere maand netjes geld afgeschreven, geen achterstand.

Lieske

layla

Ongelezen bericht door layla »

Het is inderdaad een grote puinhoop bij Casema.
Hieronder mijn verhaal wat ik aan de redactie van Tros Radar heb gemaild:
In juli 2005 geef ik door aan Casema (via hun internetsite) dat ik per 1 augustus ga verhuizen naar een nieuw adres, met het verzoek mijn RTV abonnement daarnaartoe te verhuizen. In augustus vraag ik vanuit mijn nieuwe woning ook een Casema kabelinternetabonnement aan. Na hier meer dan 2 maanden op gewacht te hebben (na diverse telefoontjes) heb ik mijn aanvraag geannuleerd. Een week later krijg ik via de buurman van mijn vorige adres een modem toegestuurd, ze hadden het dus naar mijn oude adres gestuurd, ondanks dat ik herhaaldelijk telefonisch heb gemeld dat ik verhuisd ben en dat het modem beslist niet naar het oude adres gestuurd moet worden.
Begin dit jaar schiet me te binnen dat ik nog nooit een factuur voor de kabeltv ontvangen heb op mijn nieuwe adres, dus ik ga maar eens bellen met de klantenservice. Hier kreeg ik een medewerkster aan de telefoon, die mijn vertelde dat ik binnen afzienbare tijd een rekening zou ontvangen. Ze gaf toe dat er inderdaad problemen waren bij de administratie, maar dat het spoedig zou zijn opgelost. In april krijg ik een ongeadresseerde brief, met daarin de mededeling dat er volgens hun administratie op dit adres geen abonnement voor rtv is geregistreerd, met het verzoek binnen 2 weken een formulier in te vullen, omdat anders de tv & radio ontvangst beeindigd zou worden. Uiteraard vul ik dit formulier netjes in en stuur het retour. Wat schetst mijn verbazing als ik vorige week een aanmaning ontvang over 2 vervallen facturen van februari en maart die ik nooit ontvangen heb? Er wordt voor het gemak ook nog maar 2,50 aanmaningskosten in rekening gebracht. Ik ben hier heel boos over, omdat ik nu te boek sta als wanbetaler, terwijl ZIJ een puinhoop maken van hun administratie. Ik stuur hen hierover onderstaande mail:

2006 21:05:39 Bijgewerkt door XXXXX Tekst Soort Opmerkingen

Goedenavond,
Ik ontving dit weekend een aanmaning van 2 facturen, welke ik nooit heb ontvangen. Het gaat om factuur 28***** en factuur 3*****. Ik wil graag weten waar deze facturen betrekking op hebben voordat ik deze betaal. Ik heb in juli 2005 doorgegeven dat ik ben verhuisd, heb in augustus 2005 internet aangevraagd op mijn nieuwe adres, maar deze na een aantal maanden geannuleerd omdat uw bedrijf de afspraken niet nakwam (modem kwam maar niet, bezorgafspraken werden niet nagekomen, uiteindelijk werd het modem NA de opzegging alsnog bezorgd op: jawel, het OUDE adres!
Enfin, dit was dus de internettragedie, ik heb hier al genoeg geld en energie in gestoken. Nadat ik ongeveer een half jaar op dit adres woonde heb ik zelf maar eens gebeld naar de klantenservice waarom ik nog geen rekening had gehad van de kabeltelevisie en toen werd gezegd door de medewerkster dat Casema inderdaad wat problemen had en ik zou binnen 'enkele weken'een rekening krijgen van de kabeltelevisie. Gewacht, gewacht en nog steeds geen rekening.. wel een ongeadresseerde brief in april 2006 dat er op dit adres wel kabelontvangst was maar nog geen aanmelding (hoezo? In juli 2005 heb ik dit al doorgegeven??) Enfin, toch maar WEER het formulier ingevuld en nu krijg ik dus een aanmaning over 2 facturen van de maand februari 2006 en maart 2006, die ik nog nooit heb ontvangen. Ik vind het ronduit schandalig hoe Casema met zijn klanten omgaat. Ik ben helemaal niet van plan om mijn rekeningen niet op tijd te betalen, maar dan moet ik ze wel ontvangen! Bovendien krijg ik dan ook nog een boete van 2,50, omdat ik een rekening, die ik nooit ontvangen heb, niet heb betaald. Ik vind het schandalig dat ik nu als wanbetaler bij u te boek sta, terwijl het geheel buiten mijn schuld om is ontstaan. Een excuses van uw zijde zou hier zeker op zijn plaats zijn.

In afwachting van uw spoedige bericht verblijf ik,
Hoogachtend,
XXXXXXX

En krijg het volgende antwoord terug:

25-MEI-2006 16:37:15 Bijgewerkt door XXXX Tekst Soort Vraag

Geachte heer/mevrouw XXXXX,

In reactie op uw vraag kunnen wij u het volgende antwoorden.

Uit onze administratie blijkt dat de door u genoemde facturen toe gestuurd zijn voor het verval datum. Thans willen wij u meedelen dat factuur 2***** voor de periode oktober t/m april 2006 en factuur 3***** voor de periode april t/m juli 2006 nog openstaan. Beide zijn bestemd voor het product RTV. Dit houdt in dat er een bedrag van € 137,05 nog openstaat.
Wij verzoeken u vriendelijk bovenstaande bedrag over te maken op rekening van Casema.

Wij vertrouwen er op u hiermee voldoende geïnformeerd te hebben.

Heeft u nog vragen, maakt u dan een nieuwe serviceaanvraag aan of neem contact op met de Klantenservice op 0900-8896 (€ 0,10 p/min). De Klantenservice is bereikbaar op werkdagen van 08.00 uur tot 20.00 uur en op zaterdag van 09.00 uur tot 18.00 uur.

Met vriendelijke groet,

N.V. Casema
Afdeling Klantenservice

Het is duidelijk dat de mail niet eens goed gelezen wordt, want anders had er in de aanhef al gestaan: Geachte MEVROUW XXXXX i.p.v. HEER/MEVROUW, dus ik heb maar weer een nieuwe service aanvraag opgestuurd:

Geachte heer/mevrouw,
N.a.v. uw email is mijn vraag niet beantwoord. Hoe is het mogelijk dat ik nooit 1 factuur van u op mijn huidige adres heb ontvangen? Ik heb in april slechts een ONGEADRESSEERD schrijven van u ontvangen, waarin er door u wordt verzocht om mijn gegevens door te geven, zodat ik de RTV kan blijven ontvangen. Dit impliceert in mijn ogen dat er voor april niet bekend was dat ik op dit adres woonachtig ben. Derhalve is het dus volstrekt onterecht dat ik nu een aanmaning ontvang voor facturen die (uw administratie kennende ) naar mijn oude adres gestuurd zijn, omdat het op een of andere manier u maar niet lukt om een adreswijziging in uw administratie door te voeren. Nu geef ik netjes mijn gegevens door en vervolgens krijg ik een aanmaning met 2,50 administratiekosten voor 2 facturen die ik NOOIT heb ontvangen! Het is dat u een soort monopolie positie heeft op uw gebied, maar anders zou ik allang naar een andere leverancier zijn overgestapt. De manier waarop u met uw klanten omspringt is ronduit onbeschoft. Ik zal ook zeker mijn verhaal doorsturen naar consumentenprogramma's als Tros Radar en Kassa, want dit is gewoon te gek voor woorden. Een simpel excuus van uw zijde was voldoende geweest, maar zelfs DAT kan er niet vanaf. Ik zal de 2,50 aanmaningskosten ook zeker op mijn betaling in mindering brengen, omdat dit volstrekt onterecht in rekening is gebracht.
Hoogachtend,
XXXXXX

berend01

Ongelezen bericht door berend01 »

Wil hier graag op reageren,

Het conflict ligt als volgt:

7 MAANDEN bezig met 60 x contact te hebben gehad nog geen maandelijkse afschrijvingen, 2x te veel internet volgens hun heb ik 2x internet en 1 x telefoon.
Calls worden afgesloten met de medeling dat ik ongelijk had, weer gelijk een call ingelegt.
5 MAANDEN geen rekening ontvangen, juridishe organisatie in handen genomen, mag nu in oktober weg!
Alleen geen rekening ontvangen en het is door de 3 e lijn klanten organisatie gegaan die meer dan 2 maanden ermee bezig is!
Nu hoor ik niks meer van ze, heb nu een brief gestuurd en rechtshulp ik heb nog nooit zo,n slechte organisatie meegemaakt.

Wat ik gewoon wilde 1 x in de maand of 1 x in de twee maanden betalen, ook de aanmelding is 2 x mis gegaan, verkeerde producten berekend, en dan nog zeggen dat ik lieg!
Ben afgelopen tijd wit heet geworden want ik weet dat er een rekening van meer dan 300 of wel meer aankomt, door omstandigheden kan ik het nu niet betalen.
Mensen ga echt niet met ze in zee!!!!!!!!!!!!!!!!

Als ik weg ga dan krijgen ze een telraam van me!

berend01

Ongelezen bericht door berend01 »

Ben nu dus 7 maanden bezig

Laatste contact is!

ik stort zelf geld per maand, want ze kunnen de rekeningen niet vinden!
Maak er screens van voor bewijs.

Heb een opzegbrief dat ik met hun per datum wil breken, dan komen ze je bent verplicht opzegtermijn.
Mijn antwoordt was dat ik nu per alle tijden het contract kan ontbinden, door wanprestatie, tja dan wordt het rustig, daarna brieven er achteraan met handtekeningen, en nog eens in pdf formaat!
Dit is echt de beste manier, heb ook zelf ook termijnen ingesteld als ze na 4 maanden nog met rekeningen komen dan is dit onmogelijk want blokeren is dan de optie!

Wordt eens tijd dat deze internet providers met hun stilzwijgende verlengingen stopgezet worden!
Het gaat om studenten die op een helpdesk worden gezet en afdelingen die slecht comuniceren, let vooral op de grote providers.

Zelf heb ik hele goede ervaringen met xs4all, demon internet, en kpn telefonie je betaald mischien 5 euro meer maar je komt niet in een molen van wanprestatie!

layla

Hoi Berend,
Ik ben voor mijn internetverbinding gelukkig naar een andere provider gegaan, maar bij mij is het grootste probleem ontstaan met mijn aansluiting voor kabeltelevisie sinds ik verhuisd ben.
Ze kunnen mijn verhuizing administratief niet verwerken. Ik kreeg maar geen rekening en toen ik belde zeiden ze dat het idd een fout was maar dat de rekening binnenkort zou komen. In april kreeg ik een brief, gericht aan: De bewoners van.. (en dan mijn huidige adres) met het bericht dat er op dit adres geen gegevens bekend waren en dat ik mijn gegevens door moest geven omdat ze anders het tv signaal niet meer door zouden geven. Dus ik heb nogmaals mijn gegevens doorgegeven, vervolgens kreeg ik 3 weken later ineens een aanmaning over 2 facturen (die ik nooit heb ontvangen op mijn huidige adres).
Volgens hen waren de rekeningen wel naar het juiste adres gestuurd (heel gek, want volgens hun gegevens was er geen klant bekend op dit adres, waarom zou ik anders die brief binnenkrijgen).
Enfin, toch maar betaald en ik dacht dat het hiermee was opgelost.
Ik kreeg gisteren helaas weer eenzelfde brief, gericht aan de bewoners op dit adres met dezelfde boodschap, ik moest per omgaande mijn gegevens doorgeven omdat anders het signaal stopgezet zou worden.
Ik heb wederom een email gestuurd naar de klantenservice, want telefonisch krijg je ze alleen maar te pakken als je minimaal 1 uur (a 10ct per minuut) aan de telefoon hangt en daar heb ik dus geen zin in.
het kost me een hoop ergernis en energie, ik heb hier geen andere kabel exploitant in onze regio, anders was ik allang overgestapt.
Het zijn een stel amateurs!

boebele

Ongelezen bericht door boebele »

Ik kreeg een paar dagen terug ineens een brief van Casema dat er op mijn adres geen radio en tv wordt afgenomen en dat ze me zouden gaan afsluiten als ik me niet zou inschrijven.
En ik woon hier al 2 jaar :o ?? En betaal al die tijd braaf mijn rekeningen.

layla

Ik heb dus hetzelfde probleem, maar vertik het om ze te gaan bellen en 10 ct per minuut te gaan betalen. Ik heb een mail gestuurd naar de klantenservice en nog geen reactie ontvangen. Ben benieuwd hoe lang het duurt en wat ze gaan schrijven, want natuurlijk heeft Casema niks fout gedaan! :evil:

Gesloten