LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Heb je vragen omtrent verzekeringen? Of je hebt een duidelijke mening over verzekeraars? Geef hier jouw mening.
Ruud Mol
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2006 13:18

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Ruud Mol »

Heb zelf ongeveer een half uur voor sluitingstijd gebeld en toen werd er na ongeveer 22 minuten (terwijl de wachttijd iets meer dan 10 minuten zou zijn) gevraagd waarom ik belde en wat mijn telefoonnummer was en dat er later kontakt met mij zou worden opgenomen. Dit is de volgende ochtend gedaan. :P Ruud

writers
Berichten: 8
Lid geworden op: 03 jan 2005 17:59

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door writers »

Inderdaad, een grote.grote ellende dat hele Zilveren Kruis Ac hmea gedoe.
Grote PUINHOOP !!
Klantenservice???
Laat me niet lachen.

Ondo
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 aug 2005 20:35

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Ondo »

Hallo allen,
Ook ik heb vrijdag 38 minuten in de wacht gestaan. Ik ben ivm collectieve aanbieding overgestapt naar Zilveren Kruis en wilde weten of de verzekering nu rond is. Na 38 minuten wachten kreeg ik eindelijk iemand aan de telefoon, ik stond nog NIET geregistreerd in hun systeem maar mij werd geadviseerd om volgende week (= deze week) nog een keer te bellen om te kijken of ik dan inmiddels wel in het systeem sta!
Nou, ik weet niet of ik er wel goed aan doe om over te stappen naar Zilveren Kruis...

Charley121
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:25

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Charley121 »

Ben ook overgestapt naar Zilverenkruis collectief (KBO) had alles medio januari al geregeld, waarom tot laatste mome =nt wachten??

jozua
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2006 19:54

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door jozua »

Ik ben sinds 1988 verzekerd bij zilveren kruis, ik heb nog nooit problemen gehad met deze verzekering.
Vorig jaar mei heb ik een migratie gehad naar een particuliere ziektenkostenverzekering, deze is probleem loos verlopen. Er werd me verteld hoe ik het beste verzekerd kon zijn, zonder te veel te betalen. Natuurlijk heb ik dat gecontroleerd en inderdaad het was de laagste prijs.Ik heb geen wachttjd gehad werd meteen te woord gestaan
Voor mij en mijn gezin is dit de beste verzekering.

neileve
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2006 20:11

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door neileve »

Ik heb in december al een brief gestuurd om op te zeggen bij het zilveren kruis. Hier heb ik geen reactie op mogen ontvangen, na bellen (wachttijd erg lang maar ik kreeg verbinding) hadden zij mij brief niet ontvangen. Wel een declaratie die ik tegelijkertijd heb verzonden. Nieuwe brief verzonden, weer geen bevestiging, keer op keer proberen te bellen op alle verschillende tijden en ik kom er niet door. Mag een keuze maken en krijg daarna een ingesprektoon. Lijkt mij dat dat ook anders kan zodat je ook geen keuze hoeft te maken. Ben vandaag naar de verzekeringswinkel gegaan omdat ik het zeker wilde weten dat de opzegging wel goedgegaan is. Hier heb ik ongeveer anderhalf uur moeten wachten. Er kwamen duidelijk meerder mensen niet door per telefoon. De opzegging was er al doorheen. Ik denk dat als ze een bevestigingsbrief hadden gestuurd dat er al een flink gros van de mensen niet meer hoeven te bellen en het scheelt ze een hoop werk. BEN HEEL BLIJ DAT IK MIJN VERZEKERING DAAR HEB OPGEZEGD. ZE GEVEN ZEER SLECHTE SERVICE EN OOK DE VERGOEDINGEN ZIJN NIET OPTIMAAL! DECLARATIES DUREN GEMIDDELD 5 WEKEN VOORDAT ZE ZIJN UITBETAALD! :oops: :!:

herman kater
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 feb 2006 20:28

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door herman kater »

IK BEGRIJP ER HELEMAAL NIETS MEER VAN IK HEB VIA EEN MAIL MIJN VOORWAARDE VERANDERD(EIGEN RISICO)ENKELE DAGEN LATER EEN MAAL ZILVERENKRUIS GEBELD EN IK HAD WEL BINNEN ENKELE MINUTEN KONTAKT EN MIJN VRAGEN CQ MIJN WIJZIGINGEN IN MIJN AL BESTAANDE POLIS IS NAAR BEHOREN BEHANDELD EN OOK COMFORM MIJN WENS GEWIJZIGD DUS IK BEN ZEER TEVREDEN OVER DEZE MAATSCHAPPIJ WAAR IK ALS PARTICULIER AL REEDS +/-12 JAAR VERZEKERD WAS EN BEN IK HEB OOK DE MOGELIJKHEID OM COLLECTIEF TE VERZEKEREN BIJ OHRA VIA MIJN WERKGEVER BASIS IS GOEDKOPER AANVULLEND DUURDER DUS HET MAAKT VOOR MIJ NAGENOEG NIETS UIT VERZEKERING BEN IK AANGEGAAN VOOR TWEE VOLWASSENEN
IK BLIJF ZITTEN EN VERROER MIJ NIET WACHT VOLGEND JAAR NIEUWE PREMIE AF EN BESLIS DAN (OOK DOEN)

Lieske1958
Berichten: 430
Lid geworden op: 14 jun 2005 18:12

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Lieske1958 »

Herman,

Zet even je CAPS LOCK uit, dat leest wat prettiger ... :)


Lieske

Bouwe
Berichten: 8
Lid geworden op: 17 feb 2006 12:03

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Bouwe »

Heb nu ook officieel geklaagd bij zowel ZK doormiddel van een brief en bij Tros Radar.

dees
Berichten: 56
Lid geworden op: 17 sep 2005 19:47

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door dees »

Geen 0900 nummer ,maar bel het gewone telefoonnr.071-3670911.
Duurt ook wel even ,maar is niet zo duur.

jokesk
Berichten: 15
Lid geworden op: 24 aug 2005 08:30

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door jokesk »

Ook ik heb het Zilveren Kruis 7 dagen terug moeten bellen.
Ze hadden nl. zonder toestemming de premie van onze (student) dochter met een beurs van 75,00 euro per maand 2 maanden premie + aanvullende premies, afgehouden. Maar ze moesten het van onze rekening (haar ouders dus) afhouden wat we per e-mail formulier van hun aan het Zilveren Kruis hadden laten weten.
NA 19 MINUTEN WACHTEN :twisted: konden ze dan eindelijk me te woord staan. En dan werd ik ook nog op een knap chagerijnige toon te woord gestaan. Netjes het probleem en voorval uitgelegd en vermeld dat we daar zelfs naast het aanmeld formulier nog een extra e-mail formulier hierover hadden opgestuurd.
Hun antwoord; tja, we kunnen nu echt niet alle e-mail door kijken hoor! Nou ja, en dat terwijl je zo lang zit te wachten om de 2 minuten via een bandje hoort dat je naar hun website kunt gaan en vragen ook per e-mail kunt stellen. :? Dan zullen dus kennelijk wel heel veel mensen waarschijnlijk ook heel lang op antwoord moeten wachten gezien de reactie die ik dus per telefoon kreeg.

Nikki1
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2006 08:18

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Nikki1 »

Jullie verhalen zijn herkenbaar. Ik was tot voor kort verzekerd bij CZ. Altijd had ik snel een vakkundig medewerker aan de lijn of werden de vergoedingen snel overgemaakt. Sinds 1 januari is een callcenter ingehuurd en dit leidt tot lange wachhtijden en niet altijd de correcte antwoorden op vragen. Bovendien worden de vergoedingen behoorlijk verlaat uitbetaald. Sinds kort ben ik overgestapt naar Trias omdat de vergoedingen vanuit de aanv. verzekering beter op mijn wensen aansloten. Bij Trias is ook een callcenter ingeschakeld. Toen ik belde was het zo druk dat ze me z.s.m. terug zouden bellen (dat is nu meer dan 2 weken geleden) en nog steeds wacht ik op het telefoontje. Inmiddels heb ik via e-mail contact gelegd en heb ik een polis afgesloten, maar wel heet de aanv. tandartsverzekering een wachttijd van 9 maanden???
:(

Charley121
Berichten: 16
Lid geworden op: 11 jan 2006 19:25

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Charley121 »

Elke verzekering heeft vrijwel een wachttijd voor tandartsenvergoedingen en andere dure voorzieningen. Je kunt geen brandend huis verzekeren, cq geen aanvullende verzekering afsluiten als het heel hard nodig is, je hebt al kiespijn of weet dat er een dure "reparatie" aankomt

Nikki1
Berichten: 3
Lid geworden op: 14 feb 2006 08:18

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Nikki1 »

Ja. dat lijkt me logisch, maar aangezien mijn gebit al goed gesaneerd is omdat ik altijd al een aanv. top-tandartsverzekering heb gehad, lijkt het me dat de wachttijd per situatie door de zorgverzekeraar moet worden vastgesteld. Of de wachttijd alleen laten gelden voor dure behandelingen zoals kronen etc maar niet ook voor een jaarlijks tandartsbezoek. Nu mag ik alleen 9 maanden de hoge premie betalen. En ik vind ook dat ze dit vooraf op internet moeten melden want nu wordt geinsinueerd dat er geen wachttijd bestaat en inmiddels heb ik mijn "oude" verzekering al opgezegd.

sunnydays
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2006 21:56

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door sunnydays »

op 20 januari heb ik me schriftelijk via unie kbo bij Achmea aangemeld voor een **** polis met aanvullende verzekering. Dit vanwege de collectiviteit en de uitstekende vergoedingen in de aanvulling.

in die tussentijd enkele malen geprobeerd telefonisch contact op te nemen. Ik kreeg ofwel onmiddellijk in gesprek of in gesprek na de keuze gemaakt te hebben ofwel ik verbrak de verbinding zelf na zo'n 30 minuten wachten. Op e-mails werd met een standaardbericht gereageerd of helemeaal niet. Zodat ik gisteren, 27 februari nog steeds niet wist of mijn aanmelding ontvangen was.
Ik kreeg aan het einde van de dag een mailtje waarin stond dat de aanvullende verzekering nog bekeken moest worden terwijl dat juist de reden tot overstappen was, de basisverzekering was in orde.
Hierdoor werd het mij onmogelijk gemaakt om mijn huidige verzekering nog op te zeggen omdat in mijn woonplaats vanwege Carnaval alle postkantoren gesloten waren en de brievenbussen niet werden gelicht.
Ik heb Achmea onmiddellijk teruggemaild om mijn aanmelding te annuleren, deze ook per post verzonden met een kopie naar KBO.
Waarom maken ze zoveel reclame? Als het met de declaraties ook zo gaat!
Ik houd nu mijn huidige verzekering maar aan met wat minder vergoedingen.

steph001
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 mar 2006 00:52

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door steph001 »

Alle reacties heel begrijpelijk... Jammer alleen dat er geen begrip is voor de door de overheid opgelegde wijziging van de (Zorg) verzekeringswet waardoor er bij vele verzekeraars extra veel werk te doen is!

De één zal bij de ene verzekeraar problemen ervaren en de ander niet. Maar bij een verzekeraar waar je zelf naar tevredenheid verzekerd bent, kan een ander wel tegen een probleem aanlopen... Dat zal overal zo zijn.

Ook de medewerkers bij een verzekeraar hebben het echt niet makkelijk in deze tijd... Op den duur zal alles gerust eenvoudiger zijn. Maar vooralsnog is ook voor al deze medewerkers een 'nieuwe tak van sport' in het leven geroepen welke weer anders is dan de materie waar altijd mee gewerkt is, het stelsel van Particulier- en Ziekenfondsverzekerden...

Ook een callcenter zal een veel groter aanbod aan telefoontjes te verwerken krijgen... En ja, ook de vragen kunnen nog, met wat minder parate kennis, wat langer op een antwoord doen wachten...

Goedpraten doe ik het niet... Wel heb ik waarschijnlijk wat meer begrip...

sunnydays
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 feb 2006 21:56

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door sunnydays »

nee Steph, als u zelf niet zou weten of u wel of niet verzekerd was zou u niet zoveel begrip tonen lijkt me. Daarvoor is de materie tè belangrijk.

In 5 weken zou er toch wel enig bericht geweest mogen zijn.
Genoeg hierover, mijn keuze is nu gemaakt en valt niet meer te veranderen. Alhoewel, ZK kan nu het te laat is ineens wèl brieven sturen, met name dat ik schriftelijk moet opzeggen. Dat had ik dus óók al gedaan.

Mathilde D.
Berichten: 2158
Lid geworden op: 06 aug 2005 18:41

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door Mathilde D. »

Zilveren Kruis zorgverzekeraar begint een boekenclub-achtige organisatie te worden vrees ik. Of zullen we zeggen dat ze dezelfde maniertjes hebben als al die andere klant-onvriendelijke bedrijven: Casema, Hetnet, UPC, etc.

*Mari
Berichten: 4
Lid geworden op: 13 jun 2006 15:26

Re: Wachttijden klantenservice Zilveren Kruis

Ongelezen bericht door *Mari »

Inderdaad, de wachttijden aan de telefoon zijn bij ZK achterlijk lang. Ik heb vier dagen op rij zo'n vijf keer per dag gebeld en iedere keer minstens 10 minuten aan de telefoon te hangen. Uiteindelijk nooit iemand aan de lijn gekregen. Grr..

Gesloten