LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Goede of slechte ervaringen met reisbureaus / touroperators en vliegmaatschappijen? Geef hier jouw mening.

Wanneer waren jouw vluchttijden bekent?? (2006)

Meteen bij het boeken
9
35%
Een aantal weken voor vertrek
12
46%
Met het verkrijgen van de tickets
5
19%
 
Totaal aantal stemmen: 26

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door evie01 »

Hallo,

Mij valt op dat het per touroperator verschillend is wanneer de vluchttijden bekend worden.

Ik heb zelf al een paar keer mee gemaakt dat ze al bekend zijn wanneer je boekt (ook ruim van tevoren)
Maar ook dat je ze pas krijgt met je tickets.

Zo heb ik goede ervaringen met DTI en gobest (die geven de tijden bij de boeking)
En nu heb ik via D reizen geboekt bij OAD en nu weet ik 3 weken voor vertrek nog niets!

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door G7 »

Ik denk dat het inderdaad verschilt van touroperator. Ik heb zo'n 3 weken geleden een reisje via internet bij vaya.nl geboekt en daar stonden de vliegtijden ( onder voorbehoud) al bij.

Ook ga ik binnenkort een reisje maken (Neckermann, geboekt in Januari) en weet sinds kort pas de officiele reistijden. Ik had al wel via hun eigen website kunnen zien, welke tijden het misschien zouden kunnen worden, door dezelfde reis weer aan te klikken.

DJD
Berichten: 222
Lid geworden op: 26 okt 2005 10:41

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door DJD »

Bij chartervluchten worden de tijden heel vaak pas later bekend gemaakt. Bij lijn vluchten staat het bij het boeken er direct al bij. Het staat dan al op je ticket, op e-ticktet in iedergeval wel.

geengast
Berichten: 592
Lid geworden op: 18 jun 2005 09:29

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door geengast »

Altijd direct bij het boeken bekend. Ik vertrek altijd vanaf een Duitse luchthaven trouwens.

nelisje
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door nelisje »

Bij mijn boeking via internet bij Corendon stonden er direct (onder voorbehoud) de vliegtijden bij.
Je kon dan ook kiezen uit een turkse charter of transavia.
Wij hebben voor de laatste gekozen, deze vliegtijden zijn voor ons veel gunstiger. :D

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door Laurent »

de turkse charter bedrijven maken er echt een potje van.

de vluchttijden veranderen per week,per dag en vlak voor het vertrek, de tussenlandingen worden momenteel ook steeds meer doorgevoerd.

Allemaal niet erg klantvriendelijk.

eeliane
Berichten: 1444
Lid geworden op: 06 jun 2005 18:50

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door eeliane »

Touroperators charteren (soort huren) de vliegtuigen voor hun vertrekdata. De luchtvaartmaatschappijen moeten de vluchten en hun schema's soms nog op het laatste moment maken of wijzigen.
Dus je kan wel al een tijd opkrijgen maar dat garandeert echt helemaal niks. Is maar een soort richtlijn,,,

nelisje
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door nelisje »

Ik heb gisteren mijn tickets toegestuurd gekregen en de vliegtijden op de ticket zijn hetzelfde als bij de boeking bij Corendon.
Wij vliegen de 20e en met heerlijke tijden heen om 6.10 en terug om 21.25.
Ik weet dat een charter nog op het laatste moment kan veranderen, maar gelukkig tot nu toe hebben we ieder jaar geluk gehad.
Wij vliegen met Transavia. :lol:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door Laurent »

Veel plezier met de voorpret en zoals jezelf al schrijft ,zullen de vluchttijden wel anders worden , met of zonder extra tussenlanding in Turkije of Nederland.

nelisje
Berichten: 28
Lid geworden op: 07 jun 2005 18:00

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door nelisje »

Wat negatief, waarschijnlijk heeft u slechte ervaringen die uw denkbeeld inkleuren. :roll:
Ik kan in ieder geval zeker gaan genieten van de voorpret en ik kijk er zowieso positief tegen aan dan zal het veranderen wat maak dat uit het zal de pret niet drukken, een paar uur eerder of later maakt niets uit.
Als ik ook zo negatief ga denken ga ik al gestresst weg, mij niet gezien. :lol:

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door Laurent »

Wat negatief, waarschijnlijk heeft u slechte ervaringen die uw denkbeeld inkleuren.

Welke Turkije ganger heeft mijn ervaringen niet bij de Turkse chartermij.

Een paar uur eerder lijkt mij voor de heenreis onmogelijk, dit gebeurt wel vaak voor de terugreis, effectief heb je 6 dagen vakantie van de 8 stuks over, een bekend gegeven en dat is negatief bedoelt. :shock:

Janneke52
Berichten: 2591
Lid geworden op: 10 feb 2004 09:19

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door Janneke52 »

Wij vlogen met Inter Airline vanaf Schiphol om 0.50 (werd 01.30) dus we waren 'smorgens om half 7 in het hotel en hadden dus de hele eerste dag om te genieten.
Terug vlogen we helaas ook vroeg en wel om 6.15 en we werden om 3.10 uur bij het hotel gehaald. We hebben een super vakantie gehad in Colakli (bij Side).

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door Laurent »

Wij vlogen met Inter Airline vanaf Schiphol om 0.50 (werd 01.30) dus we waren 'smorgens om half 7 in het hotel en hadden dus de hele eerste dag om te genieten.


Lekker genieten als de hele nacht niet geslapen hebt en vol stress ingeboekt hebt, s,morgens om half zeven, de rest van d edag lig toch te slapen, ??? Evengoed een mooie vakantie gehad?

Hoe was het met de drukte, het eten en het aantal Russen ???>

Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door Medion »

Bij charters zijn de definitieve vertrektijden pas kort voor vertrek bekend, meestal 2weken voor vertrek.
En vertrektijden vanaf vakantie-adres kunnen wel eens verandert worden, maar wij maken hier geen punt van.
Bij OAD meestal ook zo'n 2 weken, dus heb geduld, anders bel gerust even met D-reizen.

Groetjes,

Medion.

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door G7 »

Ik ga binnenkort ook even op vakantie. Had de tickets vorige week binnen gekregen en wat schetst mijn verbazing. Krijg ik gisteren precies hetzelfde pakketje nog een keer thuis gestuurd met andere vluchtijden en vluchnummers. De rest, als info, voucher en labeltjes en dergelijke, alles nu dubbel.

Toch voor de zekerheid maar even gebeld welke tijden ik dan moest aan houden. Nu, de laatste dus. Ik vroeg aan dat meisje, waarom doen jullie dan niet even een belletje naar ons of een schrijven erbij? Nou, ze hadden me gebeld, zeiden ze. Ja, ja! Ik heb een nummermelder en daar stonden hun echt niet op. Maarja toe maar! Zo kan het dus ook nog gaan. Oja, met Transavia hoor!

Medion
Berichten: 118
Lid geworden op: 08 aug 2005 19:48

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door Medion »

@g7 wanneer vertrek je ?

G7
Berichten: 2094
Lid geworden op: 05 okt 2005 15:01

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door G7 »

Aanstaande dindag naar Barcelona. Hoe zo?

evie01
Berichten: 137
Lid geworden op: 21 apr 2005 09:24

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door evie01 »

Jahoor, ik heb m'n vluchttijden gekregen.

Het wachten is het wel waard geweest door de tijden
09.20 heen en terug 14.45.

Mijn vakantie kan beginnen !

Laurent
Berichten: 1039
Lid geworden op: 31 mar 2006 20:45

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door Laurent »

Jahoor, ik heb m'n vluchttijden gekregen.

Het wachten is het wel waard geweest door de tijden
09.20 heen en terug 14.45.

Mijn vakantie kan beginnen !
Evie01[/u


Laat ook weten wat de daad werkelijke vertrektijden zijn geworden, vermoedelijk laat heen en vroeg terug, ergo 6 dagen ipv 8 dagen vakantie.

marleenvanh
Berichten: 23
Lid geworden op: 01 mei 2006 14:12

Re: Wanneer zijn jouw vluchttijden bekend???

Ongelezen bericht door marleenvanh »

Aan alle mensen die last hebben met goedkope chartermaatschappijen:
Dan ga je toch met een lijnvlucht en boek je zelf je hotel en betaal je (ongeveer) 3x zoveel! Of je gaat lekker naar de camping bij Lunteren.
Nee, dat willen we ook niet. Voor een dubbetje op de eerste rang zitten
DAT willen de meesten, nou jammer dan want dat kan (in 99% van de gevallen) niet.
Veel plezier op vakantie en niet zo "kankeren". Het moet uit de lengte of uit de breedte komen, zei mijn moeder (inmiddels overleden, maar niet tijdens het vliegen) altijd..........

Gesloten